Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

banken har hævet penge på min konto.

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:
Jeg ved godt at jeg hæfter for gælden i banken og havde også kun tænkt at overtrækket skulle være ganske kortvarigt.

Ring og sig det til din erhvervsrådgiver istedet. At begynde at true med klagenævn osv kan i værste fald betyde at du inden Påske står med et opsagt engagement. I en sag af den her art kommer du længst med at være ydmyg og tage teten Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nødt til at beskytte dig mod den slags. Opret en konto i en anden bank, hvor dine private midler ligger uden for deres rækkevidde.....

Bankerne opfører sig utilgiveligt lige nu. Det drejer sig derfor om at beskytte sig mod deres uanstændigheder...

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:
Jeg har også kautioneret for et lån til en anden person i en anden bank. Må de så også bare gå ind og hæve på min konto,

Hej
De 2 problemstillinger har ikke noget med hinanden at gøre, men som du beskriver situationen kommer du ingen vegne. Mit råd til dig er opret en konto i et andet pengeinstitut (netbank) og før dine egne midler løbende derover. Det er ikke sådan, at bankerne indbyrdes overføre penge fra en konto i en bank til en anden i en anden bank.
Omkring dit overtræk håber jeg, at du har ringet til banken, før du foretog ovetrækket for ellers er du jo lidt i samme situation som banken, da du jo derved har bevilget dig selv penge på en konto, hvor de ikke var?
Måske du kan have brug for løbende sparring omkring dine dispositioner i din virksomhed, så kan du jo se på
www.sag-partner.dk , hvorledes det kan strikkes sammen.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

mot@coldcall.dk:

Du bliver nødt til at beskytte dig mod den slags. Opret en konto i en anden bank, hvor dine private midler ligger uden for deres rækkevidde.....

Bankerne opfører sig utilgiveligt lige nu. Det drejer sig derfor om at beskytte sig mod deres uanstændigheder...

At "gemme" penge i et andet pengeinstitut løser ikke Ninas udfordring.
Hun hæfter som kautionist for sin virksomheds mellemværende med banken.

Det bedste råd er, at gå til banken og forsøg at få en ordning på virksomhedens gæld til banken.

Et overtræk er jo en kreditfacilitet, som banken ikke har givet lov til.
Den letteste måde for banken at få Ninas opmærksomhed om virksomhedens overtræk, er at hente pengene på Ninas private konto.

Et overtræk kan derfor fjernes på én af to måder. Enten ved at inddække overtrækket med eventuelle kautionisters hjælp. Eller ved at Nina får en aftale om en midlertidig forhøjelse af kassekreditten.

Det værste Nina kan gøre lige nu, er at gå helt på tværs af banken.
Banken kan nemlig ved misligholdelse af lån og kreditter vælge at opsige engagementet og bede Nina om at indfri det hele med kort varsel.
Det er næppe den situation, Nina ønsker.

Min opfordring er derfor: Tal med banken og giv dem en grund til at tro, at dit behov for udvidelse af firmaets kredit er midlertidigt - og sandsynliggør overfor banken, hvordan du vil kunne betale den udvidede kredit tilbage.

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok starte med at ringe ned og snakke med dem, stille og roligt og fortælle dem at du MEGET gerne lige vil informeres først en anden gang, med mindre du har skrevet under på at de må gøre det automatisk

Jeg vil da forvente at de gav besked inden, så du evt. havde tid til at rette op på det, situationen giver jo også dig en del ekstra arbejde til bogføring mm.

 

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Reklameshoppen.dk:

Jeg ville nok starte med at ringe ned og snakke med dem, stille og roligt og fortælle dem at du MEGET gerne lige vil informeres først en anden gang, med mindre du har skrevet under på at de må gøre det automatisk

Så skal jeg vist lige vente et par dage. Kan mærke, at jeg skal tælle til lidt mere end ti ;-)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du ikke har haft selvstændige forhandlinger med banken om kreditgivningen vil du i dine betingelser finde flg. bestemmelse:

Banken kan uden forudgående meddelelse modregne ethvert

forfaldent tilgodehavende, som banken har eller får hos kunden, i

ethvert tilgodehavende, som kunden har eller får hos banken. Banken

modregner dog ikke i del af løn eller offentlige ydelser mv., som

må anses for nødvendig til at dække kundens almindelige leveomkostninger.

Banken modregner heller ikke i indestående på konti, der

efter lovgivning eller aftalevilkår er sikret mod kreditorforfølgning.

Det er en standard betingelse som har været praktiseret længe før finanskrise og bankkrak m.v. og derfor kan det godt lade sig gøre at flytte penge fra din private konto til APS mens det omvendte som nævnt tidligere i tråden, ikke er tilfældet.

Banken kan dog "spærre" ApS kontoen så der ikke kan hæves for at sikre et tilgodehavende, medmindre du har aftalet noget andet, og det vil du vide hvis du har, for det sker ikke automatisk.

Derfor indgår dit engagement med ApS´et også i din samlede kreditvurdering hos banken, og en flytning af en konto kan ændre på det forhold. Her er det vigtigt at huske, at banker som standard (hvis ikke man har aftalt noget andet) kan opsige dine lån med 30 dages frist, -  uanset om de er misligeholdt eller ej.

Så tag en dyb indånding, - om man kan lide det eller ej og uanset hvad man ellers måtte mene om bankers opførsel, - har man ikke råd til at have et princip - må man afstå fra at kæmpe kampen.

Det lyder ikke så fint som visse andres råd, - men det skader ikke at være realist.

Michael

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

""Du bliver nødt til at beskytte dig mod den slags. Opret en konto i en anden bank, hvor dine private midler ligger uden for deres rækkevidde.....

Bankerne opfører sig utilgiveligt lige nu. Det drejer sig derfor om at beskytte sig mod deres uanstændigheder...""

Det er da noget sludder - Det er Nina som uden ret har overtrukket sin konto .

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tager et par dybe indåndinger og prøver at glæde mig over at jeg nu ikke længere har overtræk på min konto Skype-Wink

Jeg takker jer allesammen for svar. Det var rigtig rart at få så mange tilbagemeldinger. Selvom det ikke lige hjælper på min økonomi, hjælper det væsentlig meget på mit humør. Yes

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

""Du bliver nødt til at beskytte dig mod den slags. Opret en konto i en anden bank, hvor dine private midler ligger uden for deres rækkevidde.....

Bankerne opfører sig utilgiveligt lige nu. Det drejer sig derfor om at beskytte sig mod deres uanstændigheder...""

Det er da noget sludder - Det er Nina som uden ret har overtrukket sin konto .

Mvh

Jesper

 

Hej Jesper.

Jeg havde faktisk en telefonisk aftale om at trække kontoen over. Banken og jeg er så ikke helt enige om hvor længe jeg skulle have dette overtræk. Og jeg prioriterede så andre kreditorer fremfor banken - så lærte jeg det.

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)