Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

banken har hævet penge på min konto.

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:
Hvordan kan der blive skudt for hårdt på en bank, der mener at de er hævet over regler som alle vi andre må underlægge os?

Den store forskel på det du skriver og det Jernladyen skriver er, at du skriver en bank, hun generaliserer. Den situation som du har været i kommenterer jeg ikke, da jeg jo af gode grunde ikke kender den.

Jeg forholder mig således alene til denne generalisering, og set i forhold til "dagligdagen" i bankerne ikke er det normale billede.

Når jeg forholder mig til det, uden at jeg forholder mig til lovligheden i transaktionen foretaget af banken, så er det fordi at scenariet er genkendelig for tusinder hver måned på den ene eller anden måde, når der er behov for et bevilget overtræk, og hvis bankerne generelt handlede mod loven, så ville vi vide det gennem pressen.

Som det ser ud nu, sådan som du fremlægger det (og jeg betvivler ikke dine ord og ikke derfor jeg skriver i tråden) så beror det på en enkelt persons handlinger, og igen derfor er det urimeligt at generalisere.

Mange erhvervsdrivende har haft episoder af forskellig art, og jeg har da også set svipsere, af relativ "grov" karakter, såsom udbetaling af garantier (100% afdækkede) på forkert grundlag uden vurdering af det juridiske grundlag, men dette skyldes procedurerne, der har været anvendt sammenholdt med den prokura der har været givet f.eks. filialdirektører, der sjældent er "uddannet" til deres job, men organisk fået anciennitet internt i banken. Men igen er der tale om enkeltpersoner og deres dispositioner og ikke dispositioner foretaget som en almen procedurer i forbindelse med almindelig bankforretning.

Det er derfor mange gange i forskellige type sager personrelateret, og derfor min anke som skrevet, over den generalisering der blev foretaget.

 

Køb ren argan olie her

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er surt det du har været ude for, har du personligt har stillet garanti for din firma konto? hvis ja så har du problemer hvis du brokker dig for højlydt da banken sikker vil blive meget besværlig.

Hvis du ikke har, kan du fortælle dem at hvis de penge ikke er tilbageført straks vil du melde dem til politiet for underslæb samt at du vil indklage dem for penge instituttet ankenævn.

Jeg taler af erfaring, var selv i slutning af 80'erne ude for det samme i SDS hvor bank bestyreren lavede præcis det samme triks med det aps jeg var medejer af, jeg fik læst bankbestyreren teksten og pengene blev tilbageført, men tilgængæld blev aps kassekreditten opsagt.

Bankbestyreren blev dog lidt chokeret da jeg gik ned og lagde nøglerne til virksomheden på bankbestyrerens bord og ønskede hende held og lykke med den videre drift :) sammen med en kopi af brev til direktionen for banken.

Direktionen løste problemet, hun blev irettesat og kassekreditten blev forlænget med højrer loft uden personlig hæftelse, ( de var bange for presse omtale )

Jeg lærte en meget vigtig ting af den historie, man skal have en bank til positive penge, og en anden til negative penge.

 

Held og lykke

Niels

 

 

 

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jen!

Jeg synes ellers jeg gjorde mig umage med IKKE at generalisere, ved at skrive "nogle bankfolk!.

Lagersalg123 - JEN:

Ninaf:
Hvordan kan der blive skudt for hårdt på en bank, der mener at de er hævet over regler som alle vi andre må underlægge os?

Den store forskel på det du skriver og det Jernladyen skriver er, at du skriver en bank, hun generaliserer. Den situation som du har været i kommenterer jeg ikke, da jeg jo af gode grunde ikke kender den.

 

 

Faktum er, at jeg, som bogholder, i de 20 år jeg har haft med kunder at gøre, har set alt for meget "sjusk" i en branche, der i princippet "sælger" tillid.  Tillid til, at ens penge bliver behandlet på en solid og forsvarlig måde.

Og faktisk vil jeg vove den påstand - og generalisere - at "sjuskeriet" bliver værre og værre, fordi ikke tilstrækkelig mange stikker en kæp i hjulet og stopper det.

Og der er hverken søforklaringer eller andre undskyldninger for at gøre som beskrevet. Det er "sjusk" og at gå langt over stregen.

Tak fordi du kalder mig "Jernladyen" :-)

mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)