Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

banken har hævet penge på min konto.

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har to konti i min bank. En der tilhører mit Aps og en der tilhører mig privat.

I øjeblikket er der overtræk på min firmakonto og penge på min private konto. Eller det vil sige, at det var der indtil i går.

Banken har trukket penge fra min privatkonto og indsat dem på min virksomhedskonto.

Det må de naturligvis ikke. Men hvad skal jeg rent praktisk gøre ved det. Hvem henvender jeg mig til, når banken ikke vil føre pengene tilbage?

/Nina

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg også prøvet. De gør bare hvad det passer dem, uden at spørge først!

:-) Dorthe

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina,

Er du sikker paa at du ikke har underskrevet et dokument der tillader banken at overfoere penge fra din privatkonto i tilfaelde af at dit ApS har et ubevilliget overtraek?
Det er sket foer at banken har "glemt" at informere om denne lille (vel i realiteten nok rimelige) finte. :)

Mvh.
Kasper

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina,

Hvis du ikke har underskrevet nogen kautionsdokumenter eller andre dokumenter, som giver banken ret til at hente pengene til at inddække firmaets overtræk hos dig, bør du i første omgang sende dem en brev / mail, hvor du gør opmærksom på, at du ikke kan acceptere deres postering.

Du bør også ved samme lejlighed gøre banken opmærksom på, at hvis pengene ikke straks bliver tilbageført til din private konto, vil du overgive sagen til Pengeinstitutankenævnet.

Nævnet har en vejledning til indgivelse af klage.

http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/Da/Forside/Indgivelseafklage.aspx

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig mange tak for hurtige svar :-)

Jeg har kautioneret for kassekreditten, men kan ikke umiddelbart se at jeg har skrevet under på, at de bare kan dække et overtræk fra min privatkonto.

Der er åbenbart ingen vej uden om en lang sagsbehandling, hvis jeg vælger at gøre noget ved det (hvilket jeg måske bør gøre af princip?)

Skideirriterende.....

Men måske en god ide, at true dem med Pengeinstitutankenævnet ;-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:
Jeg har kautioneret for kassekreditten

Hej Nina,

Har du kautioneret for bankens tilgodehavende, har banken lov til at inddække overtræk og hente manglende afdraglån hos dig. Du hæfter med andre ord for virksomhedens mellemværende i forbindelse med eventuel "misligholdelse" af kassekreditten.

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er sikker paa at du ikke har underskrevet nogle dokumenter der giver dem lov til at flytte rundt med din private formue, vil jeg foreslaa at du foelger john Nielsens raad.

De skal ikke bare have lov at goere hvad de lyster, de sataner! Wink

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :

Har du kautioneret for bankens tilgodehavende, har banken lov til at inddække overtræk og hente manglende afdrag på lån hos dig. Du hæfter med andre ord for virksomhedens mellemværende i forbindelse med eventuel "misligholdelse" af kassekreditten.

Hej John.

Jeg ved godt at jeg hæfter for gælden i banken og havde også kun tænkt at overtrækket skulle være ganske kortvarigt.

Men det lyder stadig helt tosset, hvis de bare selv må gå ind og hæve penge på min privat konto. Jeg har også kautioneret for et lån til en anden person i en anden bank. Må de så også bare gå ind og hæve på min konto, hvis det lån ikke bliver betalt til tiden.

Det lyder forkert i mine ører. Er du 100% sikker?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina,

Ja, kaution er bankens måde at sikre, at enhver misligholdelse - ikke betalte afdrag eller rente, samt opståede overtræk - kan hentes hos kautionisten.

Du kan finde nærmere forklaring af begrebet kaution Forbrugerrådets hjemmeside

Et citat derfra:

At kautionere betyder, at man lover et pengeinstitut at betale en anden persons (låntagers) gæld, hvis denne person ikke kan eller vil betale.

Kaution over for pengeinstitutter er normalt en såkaldt selvskyldnerkaution. Det betyder, at pengeinstituttet kan gå direkte til kautionisten og forlange at han eller hun betaler, hvis låntager holder op med at betale.

Dine forpligtigelser som kautionist er de samme, uanset om det er for din virksomhed eller en anden privatperson.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)