Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fritlægning af billeder

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10-11-2006 14:15:45 Forfatter: Idenion De fik da ikke skyggerne med ;)

- nej og havde de haft det havde jeg brokket mig )

Havde selv siddet og leget lidt med dette billede, men de ringe drillede mig og jeg er rigtig godt tilfreds med det job de har lavet, ikke mindst set i forhold til prisen )

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:29

Dato: 10-11-2006 14:15:45 Forfatter: Idenion De fik da ikke skyggerne med ;)

Nu tager man normalt ikke skyggerne med når man fritlægger, da den så ikke vil være gennemsigtig ;)
Det vil komme til at se tåbeligt ud hvis man lægger det fritlagte billede henover et andet object f.eks.

Skygge tilføjer man selv bagefter i f.eks. InDesign ved at lave en dropshadow og konfigurere den så den passer.

Men det ved du sikkert... jeg fornemmer ihvertfald en smule sarkasme i dit indlæg  - eller????

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 14:43

OK, den med spiralryggene var så en af de nemme. Det er et flot resultat, du har fået, men det tager ikke mere end 3-4 minutter, hvis man har styr på værktøjerne i Photoshop.

Plus den tid, man bruger på at få sendt jobbet frem og tilbage. Men det tidsforbrug svinder ind til næsten ingenting, hvis man får flere hundrede billeder på én gang.

Mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:48
  Hejsa Allesammen

rart at i debaterer vores uClip service :-)

I korte træk så er 90% af vores kunder professionelle magasiner med kvalitets krav der langt overstiger hvad en hjemmeside har behov for. Vi har faktisk aftaler med mere en 50% af de største magsin forlag i Danmark. Derudover har vi ca. 140 professionelle selskaber som kunder (reklame bureauer, aviser, fotografer etc.) samt et antal virksomheder som producerer kataloger. Jeg vil gætte på at chancen er ca. 90% for at I har set nogle af de billeder vi har lavet. J

her er lidt af kommentarene vi har haft i tidens løb

1. Meget kendt forlag''s repro folk... "Øhh - gad vide om ikke det er for perfekt med alle de paths - det kan måske gøre renderings tid i RIP''en for lang" (det gjorde det så ikke - så vi fritlægger ca. 2.000 billeder for dem pr. md...)

2. Stort reklamebureau ... "Forfærdeligt..... ..... ...... at vi ikke kan gøre det lige så godt selv...." (vores hjerter sad lige oppe i halsen et øjeblik..)

og sådan kan vi fortsætte....

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:49
Dato: 10-11-2006 14:42:55 Forfatter: Goaften
OK, den med spiralryggene var så en af de nemme. Det er et flot resultat, du har fået, men det tager ikke mere end 3-4 minutter, hvis man har styr på værktøjerne i Photoshop

- og hvis man ikke har styr på fritlægning i Photoshop, som jeg ikke har, så vil det nok nærmere tage mig 3-4 timer istedet

Tilmeldt 25. May 05
Skrevet kl. 14:51
Hejsa Bo,

vi har en PRO service med FTP upload. De fleste af vores store kunder har lavet automatisk upload / download.

Men med ftp kan du bare uploade overnight..

Det koster ikke ekstra at komme på en "Pro aftale"

mvh

Kasper

uclip / klarisma

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:31
Hej Kasper Larsen

Jeg er også umiddelbart imponeret over prisen.

Har dog et spørgsmål. På jeres hjemmeside er der udover billedet af pigen med håret, også et billlede af en eller anden "mekanisk dims" med oprindelig blå baggrund. Ud over at fritlægge motivet, så er billedet da også væsentlig billedoptimeret til det meget bedre. Gør I det af jer selv også, eller skal man bede om det?

God weekend.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:36
Nu tager man normalt ikke skyggerne med når man fritlægger, da den så ikke vil være gennemsigtig ;)

Det vil komme til at se tåbeligt ud hvis man lægger det fritlagte billede henover et andet object f.eks.

Skygge tilføjer man selv bagefter i f.eks. InDesign ved at lave en dropshadow og konfigurere den så den passer.

Men det ved du sikkert... jeg fornemmer ihvertfald en smule sarkasme i dit indlæg - eller????

Jeg ved absolut intet om fritlægning, og jeg vidste ikke engang at det hed dét før jeg så denne tråd. Men om man vil have skygger med eller ej kommer vel an på hvad man bestiller. Jeg kan bare godt li' skygger, så jeg gik ud fra at det pågældende billede skulle have haft skyggerne som var på originalen.. men så lærte jeg også noget i dag :)

Drop shadows er jeg til gengæld mester i

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 25. May 05
Skrevet kl. 17:03
Hey Lisbeth :-)

det er noget at det sjove ved billeder. :-) Faktisk er der slet ikke pillet ved farver etc. i det andet billede - prøv at hive begge i photoshop og kik på dem med "doplet" tool - og check farverne. De er helt ens.

Men pga. af den blå baggrund bliver fjernet - står billedet pænere og det snyder øjet og det er jo det som er dejligt med fritlægning. Man får 100% fokus på indholdet - og ikke på "omgivelserne". Det ser bare mere prof'' ud i en webshop.

Men rent faktisk har vi et værktøj som automatisk optimerer billeder. (På fagsprog - automatisk repro) - men den service har vi ikke koblet på uClip endnu. Men værtøjet bruges af bl.a. Sjælandske Medier i Næstved til at gøre billederne klar til tryk - helt automatisk.  Sjælandske Medier laver mange aviser og reklame aviser bl.a. for Næstved storcenter. Der er også en "national gratis avis" som bruger det. + flere producenter af forskellige produkter. Det er meget nyt - men en revolution inden for den grafiske branche. Men det bliver en selvstændig service / service tilvalg på uClip inden længe.

Men vi arbejder også på en "manual" bearbejdning, så vi både laver fritlænging og optimering i samme arbejdsgang - og ændre størrelsen til en standard størrelse for at hjælpe webshop ejere med bedre billeder.

Med venlig hilsen

Kasper

PS: God weekend allesammen

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 17:58
Hej Kasper

Tak for dit svar.

- og jeg troede umiddelbart ikke på dig, men har konsulteret min 15 årige søn, som bearbejder mine billeder, og han har meget mere forstand på det, end jeg har, og han siger, at når billedet til venstre vitterligt ser dårligere ud, så er det bare pga. jpg-komprimering, men det er jo lidt "lidt snyd" at anvende "før" billede, som ser dårligere ud pga. af nævnte komprimering.

Jeg tror der vil være god efterspørgsel efter jeres nye produkt, så bare klø på.

Også god weekend herfra.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)