![]() |
men nu arbejder jeg også enormt langsomt, specielt når det er kedeligt ;-)
Debat
![]() |
men nu arbejder jeg også enormt langsomt, specielt når det er kedeligt ;-) |
|
Jeg forstår ikke problematikken omkring billedets opløsning. Set fra mit synspunkt er det ligeså hurtigt at fritlægge et billede med lav opløsning som et med en høj. Resultatet bliver så pænere (hvis man virkelig er pixelfanatiker) hvis man arbejder med et højtopløseligt billede til at starte med. 6 min. pr. billede er temmelig realistisk sat, hvis man altså har det liggende "i hånden" :) Dér hvor man kan differentiere prisen er hvor mange sider et objekt har - jo flere sider skal der fritlægges. Og endelig findes der jo nogle tricks, så også de små hår kan komme med, når vi taler om hende damens hår ;) Jeg vil altså ikke tilbyde 28.- pr billede, men gerne give et bud på en samlet pakke. Og det hjælper, hvis objektet har en nogenlunde ensartet baggrund. |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
28,- i timen siger du... ok, hyret - og så kaster jeg sgu også 10 minutters kaffepause ind. Flink som jeg er. ![]() |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
David: ”Jeg forstår ikke problematikken omkring billedets opløsning. Set fra mit synspunkt er det ligeså hurtigt at fritlægge et billede med lav opløsning som et med en høj.” Hvis billedet skal bruges på en plakat eller til en annonce i et glittet månedsblad, stiller det højere krav til fritlægningen. F.eks. mangler motorcyklen eger i forhjulet. Det gør ikke noget i 200x150 pixels. Men på en plakat ville det være et problem. På Uclips side står der ”Kvaliteten af nedenstående eksempler er påvirket af, at billederne er komprimeret til web. Prøv selv kvaliteten på dine egne billeder i høj opløsning.” Det vil sige, at du for 28 kroner får en fritlægning af dine fotos i høj opløsning. Det er også det rigtige at gøre – og så bagefter skalere dem ned til den størrelse, der skal bruges. Men det betyder altså, at det er fabelagtigt billigt. Hvis jeg skulle fritlægge motorcyklen, ville det nok tage mig mindst en time. Jeg gad godt se resultatet, hvis David skulle gøre det på 6 minutter. Er der nogen der kan bekræfte, at resultatet af Uclips arbejde er en clippingpath? For i så fald kan man jo selv lige bruge 10 minutter på at forbedre resultatet, hvis der skulle være småfejl på nogle af billederne. mvh. Bo Jensen Butik Go’aften |
|
|
|
Jeg er i mellemtiden blevet belært og trækker alt tilbage - hvor der end må være nogen misforstålser. Jeg tager rigtig nok 350.- i timen og derefter må vi finde en realistisk måde at arbejde på. Om det så ender med, at det bliver til 28.- per billeder, kan jeg ikke love. |
|
Nej det er måske ikke billigt hvis vi begynder at dividere med en timeløn og hvor mange minutter det tager. Men det er super billigt hvis du tager 500 billeder og sender til uclips, og tager de samme 500 billeder og sender til en dansk grafiker. |
|
Jamen, det er jeg ikke sikker på, Martin. Det vil koste 14.000, hvis hvert billede koster 28.- kr. For den pris vil jeg da gerne klemme ballerne sammen og lave noget virkeligt ordenligt - og du vil have grafikerens øre inde for rækkevidde, som du eventuelt kan ruske i.. |
![]() |