Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fritlægning af billeder

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Servicen er ejet og drevet af min gamle ven Kasper Larsen som var med i Jubii.
Han har et hold af grafikere siddende i Bangladesh, så derfor kan de billige priser lade sig gøre.
Næsten alle aviser og større medier i Danmark bruger servicen efterhåden, så kvaliteten er nok i orden ;-)

Dbh Martin
Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 20:03
Nu er det ikke lige mit håndværksområde, men jeg har da siddet med lidt fritlægning i ny og næ, og jeg må indrømme at jeg absolut aldrig vil gøre det igen - det ser da ganske udemærket ud og til den pris kan det slet ikke betale sig at gøre det selv, når man istedet kan fakturere timer ud på eksempelvis .Net udvikling. Selvfølgelig kan der være visse behov der ikke dækkes tilfredsstillende af dette produkt, men jeg synes det ser godt ud, og så kan man jo lade det komme an på en prøve.

Mvh. Joachim

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:58
Det som ville være fedt var at man kunne se sit digitale snapshot med det samme, på en stor PCskærm så man kan se om det er optimalt. Kan være svært at se på en 3-4" tommer skærm. Men den forbindelse program/kabel/trådløs findes hvis ikke :-( for alm. bruger...   eller et cam man kunne tilslutte direkte ens laptop/pc med kabel som et webcam, dog med 5megapixl eller højer kunne også være fedt, måske nogen kender til den slags udstyr ???

Det kan skam sagtens lade sig gøre. Både med Nikon & Canon kamera. Softwaren kan endda bruges til at styre visse indstillinger på kameraet og dyrt er det nu heller ikke......

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:36
Jeg handler også i Føtex fordi alle andre gør det, det må betyde kvaliteten er iorden.......... man skal bare lige ligge mærke til datoen næste gang man køber 10 pakker pålæg på tilbud, for de kan med garanti kun holde sig til de første 3 pakker er spist

Men ligger man ikke mærke til det så kan kvaliteten jo være i top for en. De største medier her hjemme lever nok heller ikke af at vise super fed billede kvalitet. Hvis Britney Spears dusk bliver fotograferet med et mobil kamera, så bliver den slået op i de fleste nyhedstjenester og så det da lige godt hvordan billede ser ud og nogle nyhedstjenester er ligeglad om det enlig er Britney Spears dusk, bare de har en god chok historie at fortælle

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:11
Hvor er det typisk....

Der er én ting jeg ikke forstår.... Hvordan kan I allesammen tillade jer at sidde og rakke ned på kvaliteten af et andet firmas ydelse, når I rent faktisk ikke ved en dyt om hvordan den er? Er der én eneste af jer der overhovedet har prøvet at få fritlagt et billede af dem?

Og ja, billedet med kvinden på forsiden af deres hjemmeside mangler lidt af håret. Men når man som professionel grafiker skal bruge et fritlagt billede, så skal det altså være med clipping path og det gør det jo nu altså lidt svært at få hvert enkelt lille hårstrå med. Det kan sagtens lade sig gøre med andre værktøjer i photoshop, som f.eks. "Extract".

Grunden til at bureauer og andre virksomheder benytter sig af sådanne ydelser er af den simple grund at vi har andet at bruge vores tid til og hvis vi kan betale 28 kr. for at få fritlagt et billede af f.eks. en cykel (som i mit tilfælde) Så betaler jeg gladeligt 28 kr. for den halve time jeg selv ville bruge på det.

Deres eksempel med motorcyklen på deres hjemmeside er i øvrigt meget godt synes jeg.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:21
InMedia - tror du skal gå noget tidligere i seng :)

Læs tråden i morgen tidlig, så kan du se folk ikke rakker ned på deres produkt men diskutere kvaliteten og om det er værd, det mener jeg man bør gøre hver eneste gang man overvejer at benytte et firma til noget, for at sikre sig en ordenlig kvalitet.

Jeg mindes ikke at have set nogen sige det er noget lort de laver, folk har studset over prisen, folk har snakket om fritlægning gennerelt, og nogle har nævnt at pigen ikke er for pænt fritlagt.

Martin Thorborg har så afsløret hvordan prisen kan komme helt derned, hvilket er rart at få at vide :)

Er desuden enig i at motorcyklen er utrolig flot fritlagt, især til den pris.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 23:24
Skyggen på motorcyklen er ringe, selvom de har prøvet at lave en selv fordi de er kommet til at slette den

Men du har da ret, det nok for meget at forlange for 28 kr, og grafikere fra Bangladesh, måske de kun har paint til rådighed og sidder og visker hver pixel ud

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:37
Jeg synes egentlig skyggen er udmærket, ja man kan sagtens se den er kunstig lavet hvis man kigger efter det, men når du skal købe motorcykel er det forhåbentligt ikke skyggen du kigger efter, men selve motorcyklen :)

Derudover tror jeg de har mere end Paint til rådighed, jeg ville ihvertfald gerne se dig fritlægge hvilket som helst af de billeder de har på siden i paint, for 28 kroner
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 23:42
Martin forstår ikke dit argument. Jeg vil tro du vil gå din vej hvis dine kunder siger, ja men det altså ikke hjemmesider vi sælger så kan det ikke være lige godt hvordan den ser ud, når nu vi sælger cykler.

Nah tror jeg nu heller ikke, men de får vel et par kroner i timen, de skal jo også gerne tjene lidt hjemme i Danmark

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 23:45
Jeg må ærligt sige, at det ikke er skidebilligt.. Jeg tager selv 350.- i timen og på en time kan jeg snildt nå at fritlægge 10 objekter. Faktisk var min allerførste kunde en fyr der lavede tilbudsaviser for isenkræmmere, så mit job bestod i at fritlægge alt fra havenisser til løvriver. (det tager iøvrigt tid med deher løvriver, men den opvejes jo så af en pakke vaskepulver, som tager 10 sek. at lægge en bezier-kurve rundt om).

Med andre ord kan jeg vel godt matche det tilbud - forskellen er bare her, at der er direkte kontakt med grafikeren.

Og, ja, det er møjkedeligt arbejde at fritlægge, men hvis det giver salt til ægget er det helt fint :) Så kom frisk, hvis der er nogen der har lyst.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)