Bare til information, så skal man aldrig læne sig op ad resultater fra analyseinstitutter, da de netop er det de er, nemlig analyseinstitutter. Firmaer som bl.a. Eurofins & Brunswick påviser blot tilstedeværelsen af det som producenter hævder er i varen. De tager ikke stilling til om det er sundt. Det er ikke lovligt i markedsføringen at anvende disse resultater, men er analyser der skal være tilstede ved eventuel kontrol for at påvise rigtigheden i ingredienslisten. |
Lagersalg123 - JEN:Simon Thomassen:Og ja, værdierne er testet som sagt tidligere, af BrunsWick Labs.Bare til information, så skal man aldrig læne sig op ad resultater fra analyseinstitutter, da de netop er det de er, nemlig analyseinstitutter. Firmaer som bl.a. Eurofins & Brunswick påviser blot tilstedeværelsen af det som producenter hævder er i varen. De tager ikke stilling til om det er sundt.
Det er ikke lovligt i markedsføringen at anvende disse resultater, men er analyser der skal være tilstede ved eventuel kontrol for at påvise rigtigheden i ingredienslisten.
Det er fuldt ud lovligt at referrer til disse resultater. Hvad der ikke er lovligt er komme med udsagn om at det er sundt at indtage produktet, uanset resultatet fra analyseinstitutet.
Så hvis jeg forstår dig ret, så pointere du bare at selvom et produkt er testet for dets værdier, ikke automatisk gør det til et sundt produkt - Og der er jeg selvfølgelig enig.
Det jeg skrev i foregående post, var at værdierne i vores produkter var testet og bevist højere end almindelig chokolade. Og derefter siger jeg så at det er rimelig nemt at regne ud at de så også må have en bedre effekt. Om man så tror på at mørk chokolade generelt kan være sundt for kroppen, det lader jeg være op til den enkelte :)