Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I'm in Network Marketing and I'm proud of it

Side 1 ud af 18 (177 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du ud med et budskab, så skriv det som det er.

Der er mange herinde der er træt af alt hemmelighedskræmmeriet, mig selv inklusiv, og hvis vi vil gøre noget ved det, så starter det hos os selv. Vi vil allesammen gerne kunne tjene godt på vores MLM og for at kunne det, er det vigtigt at branchens image ikke belastes mere end det allerede er.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis alle MLM'ere startede med sig selv og holdt op med at opføre sig som om de var del af en lyssky forretning, så ville branchens image rette sig helt af sig selv. Det vil helt sikkert tage noget tid, men hvis vi alle udviser holdningen:

"I'm in Network Marketing and I'm proud of it",

så skal det nok komme.

Selvfølgelig er der mange af jer der allerede gør dette, hatten af for det og respekt herfra, keep on doing just that. Min opfordring er naturligvis ikke rettet mod jer, men det ved I jo godt allerede ikk' Wink

Jeg selv er ikke i noget MLM endnu, men overvejer det kraftigt. Når jeg har fundet det rette, så vil jeg hellere fejle end ikke være ærlig og stolt af det jeg laver. Én ting I alle kan regne med herfra er derfor, at jeg vil den ærlige og redelige debat, jeg vil sige tingene som de er og dermed bidrage min del til et godt image i MLM branchen. Husk på, at ALLE store MLM guruer siger at vejen til guldkalven er via ærlighed og hårdt arbejde. Det er ALTID sværere at bortforklare noget man ikke lige har fået oplyst om, end selv at lægge ud med at sige det som det er.

I håb om mere seriøs debat uden skjulte dagsordener - god vind derude - hilsen Jacob.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:36

Jeg har aldrig forstået hvorfor MLM skal være så hemmeligt.. Det lugter jo langt væk.

Går man ind på rigtig mange sider om MLM så står der intet om produktet overhovedet og det får jo de fleste til at smutte igen eller tænke fusker.

Hvad er det der skal holdes så hemmeligt i denne branche ?

Jeg skal til at sælge hundefoder, så ville det jo være mystisk hvis jeg ikke ville fortælle om varen, men jeg skulle komme ud til kunden og fortælle.

Åben det MLM meget meget mere op, så der måske kunne komme noget positivt frem om den branche.

Mikkel

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:49

Hej Jacob

Jeg håber da, at rigtig mange læser dit indlæg og tager den til sig.

M.v.h.

Michael

Tilmeldt 29. Jul 07
Skrevet kl. 12:14

Mikkel: Desværre er mediernes "gode" historier ofte dem hvor nogen har overtrådt reglerne, lovet mere end de kunne holde osv. Vi skal derfor ikke forvente megen pressedækning for alle de ægte og reele gode historier branchen har at fortælle om. Som MLM'er er det det lange seje træk der er nødvendigt og om ikke alle, så i hvert fald de fleste, skal sprede om sig med gode oplevelser til kunder og prospekter, være vedholdende både arbejdsmæssigt og moralsk. Vælg den rette sti og hold dig til den.

Det positive skal derfor opbygges af gode oplevelser, og af dem skal der nok mange til - desværre Surprise

Jacob.

Tilmeldt 29. Jul 07
Skrevet kl. 12:17

Hej Michael

Tak for din opbakning.

Ja jeg håber også mange vil læse mit indlæg - og vigtigst, forstå hvad det er jeg forsøger at sige.

Jacob.

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 15:49

Jeg er nu ikke så bekymret ....

Jeg tror godt at de fleste kan sortere "skidt fra guld" - og de MLM firmaer der er "lukkede" og ikke vil fortælle om deres produkter, de dør nok alligevel.

De fleste unge (under 50 år) Smile er bedre til at sortere, når de støder på noget, så googler de firma, produkt o.s.v. så kommer det alligevel frem hvad der er "skidt og hvad der er guld".

Det vi kendte som "pyramidespil" - det er vel ved at være aflivet.

Jeg går med stolthed ud og fortæller om MLM - og hvorfor MLM er en god ide - HVIS du har det rigtige firma i ryggen og de rigtige produkter, OG at ligesom alt andet skal der arbejdes for det - MEN til gengæld er der mulighed for passiv indkomst - HVIS firma og produkter holder.

SÅ ligesom alt andet så har KVALITET betydning (også DIN kvalitet).

Held og lykke  - og vil du lykkes med MLM, og er villig til at ARBEJDE for det - så tager jeg gerne en snak med dig  Smile

mvh

Lillian

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:19

Hej Lilian

Jeg er nu ikke helt enig med dig. Det, der interesserer folk er:

Hvad skal jeg gøre?

Hvad koster det?

Hvad kan jeg tjene på det?

Det er stort set de tre hovedpunkter, folk interesserer sig for, når vi snakker MLM forretning. Hvis ikke jeg kan få svar på disse banale punkter på en hjemmeside, ja, så svinder min interesse. Selvfølgelig har du ret i, at kvalitet har betydning, men hvordan kan jeg vurdere det, hvis jeg ikke engang kan se deklarationen på produkter på en hjemmeside? Jeg tror ikke, du kan finde fem hjemmesider her i danmark, hvor du kan se bonusplanen, produktbeskrivelser/deklaration og hvad det er du skal lave. Er det virkelig så hemmelig?

M.v.h.

Michael

Tilmeldt 29. Jul 07
Skrevet kl. 21:53

Tja, tag det fra en ikke er i et MLM firma, men gerne vil og kigger på de forskellige muligheder. Hvad er det jeg gerne vil vide, inden jeg tør tage springet...?

• Produktet
  1.  
    • kan jeg identificere mig med produktet?
    • tror jeg der er et marked for det?
    • virker det prof.?
    • er dokumentation for indhold og virkning på plads?
    • godkendelser osv. skal være på plads
    • er det prissat fornuftigt?

• WIFM - what's in it for me?
  1.  
    • kompensationsplanens sværhedsgrad - forstår jeg den?
    • hvad skal der til for at tjene penge - antal mennesker, procenter, bonus, levels osv.
    • indtjeningspotentialet - kan jeg se guldkalven for enden af vejen?
    • hvor meget hjælp kan jeg regne med i opstartsfasen?
    • krav til aktivitet - konsekvens hvis man ikke længere ønsker at være aktiv
    • kan man "sælge" sin plads?

• Hvordan bærer jeg mig ad?
  1.  
    • kan jeg identificere mig med den anbefalede måde at markedsføre på?
    • hvad skal jeg gøre for at få det til at lykkes?

På baggrund af disse og sikkert meget mere som jeg har glemt at få med, kigger jeg på mig selv og konceptet og ser om jeg synes "vi" passer sammen. Hvis ja, så tager jeg kontakt. Det er naturligvis vigtigt for mig at det er fuldt ud lovligt, for jeg ønsker jo at skabe mig en sikker levevej.

Det er fuldstændig rigtigt som Michael siger, at jeg ønsker al denne information så let tilgængelig som mulig. Jeg er ikke interesseret i at skulle i dialog med nogen, før jeg ved med mig selv at jeg reelt er interesseret. Får jeg kun meget lidt information på hjemmesiden, så skøjter jeg videre til noget andet.

Firmaet og dem der arbejder med det, skal stå inde for konceptet, herunder mener jeg det er vigtigt at være så åben som mulig, både på hjemmeside og den direkte kontakt. Alt andet giver røde lamper, nogen gange gule - ingen af delene er godt nok, for jeg kræver grønne...!

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 22:57

Hej Michael

Jeg er så ikke 100% enig med dig, fordi succes på lang sigt, er ikke kun et spørgsmål om de 3 punkter - men også firma og "langtidsholdbarhed" - da MLM er opbygning af residual og vedvarende indtægt, hvis den skal være stærk.

Du nævner også kompensationsplanen, og ja den kan fint ligge på hjemmesiden, men giver den mening.... ?? Nej ofte ikke for "uindviede" - og selv for erfarne MLM folk, kan andre firmaers bonusplaner ikke være lige til at gennemskue blot ved at se noget på en hjemmeside p.g.a. forkortelser, firmatermer o.lign. (Jeg får f.eks. ikke meget ud af lige at sidde og kigge på jeres bonusplan på din hjemmeside) - hvis ikke jeg også får den forklaret.

Tilmeldt 29. Jul 07
Skrevet kl. 23:20

Åbenhed handler ikke altid om at det der lægges ud skal være forståeligt for alle - det er derimod et stærkt signal at sende, at man ikke holder noget skjult og det dermed kun er for de "indviede". Troværdigheden stiger hos mig, hvis man tør lægge den slags ud til offentlig skue. Jeg behøver ikke forstå alting helt, jeg kan jo altid få det forklaret hvis jeg vælger at kontakte dem.

Jeg giver Michael ret og jeg mener det er en smule konservativt og et levn fra gamle dage, ikke at lade koncepterne være tilgængelige og gennemskuelige. Vi lever i informationsalderen, vi kræver information og hvis vi ikke får den, vender vi ryggen til og går et andet sted hen. Det er efterhånden sådan det er, kun et klik og man er videre til noget andet. Skal man fastholde interesse, så skal det være interessant.

Lilian, jeg er enig med dig i at selve firmaet og dets holdbarhed skal være en del af overvejelserne. Det er også en af de ting jeg kigger på.

Jacob.

Side 1 ud af 18 (177 indlæg)