Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis arbejdsgiveren er imod ens fritidsprojekt...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvordan kommer Morten lige i problemer med hans chef og hans firma? Hvis jeg har en grafisk virksomhed og en ansat laver grafik tilmig og ved siden af har en side med toturials og Freebies af layers style m.m så ville jeg da kun hjuple!

Jeg har en dedikeret medarbejder der har flair for det han laver og går op i det. Han stjæler ikke kunder eller giver min virksomhed et dårligt omdømme, men viser udaftil at han er engageret i hans erhverv!

Og Henrik V

Hvorfor er det ikke at blive selvstændig på en anstændig måde? Du har forfanden en mand der elsker det han laver og han benytter sin fritid på at blive klogere og dele hans viden inden for det fag? og det eneste du kan komme med at han er et dårligt menneske og burde ofre sin første fødte?

Og det er da klart han lære en masse ved hans arbejde, thats whats its all about. Og er 99,9% sikker på at Morten ikke forbliver der til hans pension slår ind, sådan er det med 99,9% af ansatte nu om dage hvis ikke 100%?

Thumps Up for det du har gjort morten!

Fra Herfølge
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:08

Hej Morten, det er da en fin idé du har fået. Personligt kunne jeg aldrig drømme om selv at reparere min cykel, men det lyder som om der er masse som gerne selv vil. Og endnu vigtigere lyder du som om du brænder for det, så go for it.

Jeg tror egentlig bare din chef er lidt nervøs for om det er noget der vil stjæle omsætning fra ham. Sat ham ind i projejktet, så vil han måske bedre forstå det.

Dbh. Klaus Kjelstrup

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:14

Jeg er enig med Henrik Værum. Problemet er, at du har kastet dig ud i noget selvstændig virksomhed indenfor samme fag, som det du er ansat til. Det kan meget let blive til et konkurrence- og loyalitetsproblem. Det havde været en anden sag, hvis dit website havde handlet om noget helt andet.

Jeg tror ikke du får støtte fra din eventuelle fagforening i dette. Jeg har hørt om lignende sager før og generelt er fagforeningerne vist ikke vilde med at deres medlemmer laver privat virksomhed ved siden af indenfor samme fag som de er ansat til.

Som arbejdsgiver har jeg selv haft blandede oplevelser med medarbejdere der driver privat virksomhed indenfor samme fag som de er ansat til. Kun i ganske få tilfælde fungerer det acceptabelt, så generelt er jeg forbeholdende overfor det.

Om jeg så er gammeldags vil jeg lade andre vurdere, men jeg tror ikke mit kritiske forhold til den slags arrangementer er specielt unikt Geeked

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 22:21

Nu er det jo ikke en cyklehandler han starter Mikkel :P Der er forskel på at drive en virksomhed og have en blog der giver folk tips og tricks til deres cykler:)

Morten står jo ikke og siger til Kunden: ved du hvad, istedet for jeg laver det her for 500 kroner så kan du købe det her tandhjul for en 50'er også få den her adresse med til min guide hvordan du laver det selv :) Så har jeg hjulpet dig og jeg bliver snart arbejdsløs fordi jeg er så flink at give mit arbejde væk..

:)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:32

Bautik:
Tvivler at morten står og siger til Ku

Netop det at du tvivler understreger jo problemet. Det er denne tvivl, som arbejdsgiveren med rette kan være kritisk overfor.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 22:37

Mikkel deMib Svendsen:

Bautik:
Tvivler at morten står og siger til Ku

Netop det at du tvivler understreger jo problemet. Det er denne tvivl, som arbejdsgiveren med rette kan være kritisk overfor.

har rettet det :)

Morten har intet motiv for at smide kunder væk fra butikken til hans hjemmeside som slet ikke er det samme koncept, dog inden for samme hobby. Igen, jeg syntes kun den viser at man har en dedikeret medarbejder der går op i hans arbejde og hobby, hvilket jeg syntes er prisværdigt.

Tilmeldt 29. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:51

Hej Morten.

Jeg synes jo ikke du gør noget som helst forkert, jeg står selv med samme problem. Jeg brænder så meget for min branche og ser en masse muligheder, jeg har luftet nogle af dem for min chef, men han ser helt anderledes på tingene. Han er alt andet end glad for min entusiasme og mener jeg skal lade det ligge og "bare" passe mit job, ja faktisk har jeg fået en skriftlig advarsel..... Jeg mener dog at jeg er nødt til at forfølge min idé og føre den ud i livet, så det bruger jeg al min fritid på og passer loyalt mit job om dagen, så håber jeg at der er kommet ordentlig skub i sagerne inden fyresedlen kommer ;-) men det må han selv om, jeg stjæler ikke kunderne, min målgruppe er en helt anden og jeg mener jeg kan drive det meget vidt.

GO FOR IT!!!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 07:18

Johannes:

Hey Morten

Jeg må indrømme jeg er helt vild med din ide, nok fordi jeg selv gerne vil ordne min cykel i stedet for at betale dyre summer hos min lokale cykelforhandler.

Din hjemmeside er jeg dog ikke så vild med, for mig virker den alt for mørk og undskyld jeg siger det, amatøragtig. Jeg kan godt se din ide med skruerne, men det fungere ikke efter min mening.

Farvevalget skal i hvert fald ændres. Nok også fordi jeg forbinder cykling generelt med solskin og godt vejr, frisk natur. Jeg synes du bør afspejle dette med et frisk design, i stedet for et dysters kælderdesign (man kunne vel godt sidestille det lidt med et værksted, men i så fald så kan det stadig godt peppes op, samtidig med man holder en ren stil).

Men som sagt, ideen er kanon god, og jeg er sikker på at hvis du får skrevet nogle gode vejledninger til de generelle problemer man oplever og nemt selv kan ordne (lapning, kalibrering af gear, stramning af bremse, tjekliste over lovkrav, osv.) så vil der klart være en gruppe mennesker som er interesserede.

I samme åndedrag vil jeg være så fræk at spørge efter noget ang min egen cykel ;-)

Jeg har en kildemose(vist nok) cykel, 7 indvendige gear og pedalbremse, her i frostperioden valgte den spontant under en cykeltur at gå i "frigear", det betyder ihvertfald at når jeg træder i pedalerne trækker den ikke, men den laver en svag modstand og hakken hvis jeg kører rundt. Derudover kan jeg på samme vis kører pedalerne baglæns.

Er det noget jeg overhovedet selv kan ordne? Evt. ved at skille skidtet fra hinanden, eller vil du anbefale at jeg bare får den ned til cykelværkstedet - vil mene jeg selv er temmelig handy, og lidt af en pilfinger, så jeg er klar på en udfordring :P

På forhånd tak for hjælpen hvis du begiver dig ud i at hjælpe mig :)

Hej Johanes

Sorry mit sene svar, blev nødt til at gå i seng. Jeg skal jo passe mit arbejde Wink

Jeg kan godt selv se idéen i et andet design end det lidt mørke og dystre, men det var egentligt det Wordpress-theme jeg syntes var pænest og passede bedst til. Jeg har nemlig ikke penge til rådighed lige nu til at betale mig fra en Amino som kan sætte det op med et helt nyt tema. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at kategorierne kunne skjule underkategorierne, måske ved at alle kategorier står i en menubjælke mellem headeren og selve indholdet, og når man så klikker på en kategori, kommer man så ind og kan vælge underkategori. Men det må vente til jeg får råd til det...

Det er netop min idé at skrive nogle vejledninger som alle kan forstå, og som omhandler de mest nødvendige ting. F.eks. at skifte kæde, lapning, justering af gear, almindeligt service, osv.

Angående din egen cykel, så tror jeg det er en god idé hvis du smutter til mekanikker med den. Hvis du får skillet gearnavet ad, skal du bruge noget specielt værktøj som ikke sådan lige er at opdrive for at samle det igen. Plus at hvis du samler det forkert, risikerer du at lortet bliver knust når du træder i pedalerne.

Det du kan gøre selv, er at prøve at pille den lille sorte klikbox i højre side af baghjulet af, tage trykstængerne ud og sprøjt lidt silikonefedt-spray ind i akslen, men kun en lille smule. Sæt klikboxen på igen, og forsøg at køre rundt. Hvis det ikke har hjulpet, så smut til cykeldoktor med dyret Big Smile

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:37

Til Mikkel, jeg læner mig meget op af hvad Bautik skriver. Jeg har jo intet motiv for at lokke kunderne væk, så mister jeg jo da i hvert fald mit arbejde. Jeg tjener jo egentligt bare penge på de mennesker som alligevel ikke vil have et autoriseret cykelværksted til at reparere deres cykler, hvilket så giver cykelhandlerne en mulighed for at sælge noget værktøj.

Inden længe vil jeg f.eks. lave en informationsside på Lav Din Cykel.dk, hvor jeg giver gode råd til køb af det bedste værktøj, og hvor jeg vil opfordre brugeren til, at hvis vedkommende tvivler på sine egne evner i en større reparation, er det bedst at gå til en fagmand. Det kan også være med til at lige lokke lidt flere Gør-det-selv mænd/kvinder over til cykelbutikken...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:01

Morten, jeg forstår dig ikke helt - du spørger i dit oplæg om din arbejdsgiver kan tillade sig at være utilfreds med det du gør - og det får du så nogle svar på, hvorfor han godt kan. Men det virker du ikke rigtig interesseret i at høre på - du vil øjensynligt heller høre på dem der er enige med dig i hvordan du synes din chef BURDE opfatte det. Det ændrer jo bare ikke ved, at din chef ikke bryder sig om det, så hvad har du så egentligt fået ud af at spørge, når du ikke vil forstå din chef?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)