Enig. Det fremgår formentlig af ansættelseskontrakten at der skal indhentes tilladelse fra arbejdsgiveren hvis han vil lave andre aktiviteter ved siden af (skal ikke kunne sige om det kun er i de liberale erhverv og reklamefagene eller det også ses i denne branche) og uanset hvad kan det være ødelæggende for forholdet mellem parterne hvis de ikke er enige og accepterer hinandens udskejelser. Det der ikke står mig klart er om arbejdsgiveren har nedlagt et direkte forbud mod disse aktiviteter. At han siger hvorfor dog det kan også bare være en personlig betragtning mand til mand. Prøv da at spørg ham direkte om han har noget imod det og vil modsætte sig det. |
Mikkel deMib Svendsen:Morten, jeg forstår dig ikke helt - du spørger i dit oplæg om din arbejdsgiver kan tillade sig at være utilfreds med det du gør - og det får du så nogle svar på, hvorfor han godt kan. Men det virker du ikke rigtig interesseret i at høre på - du vil øjensynligt heller høre på dem der er enige med dig i hvordan du synes din chef BURDE opfatte det. Det ændrer jo bare ikke ved, at din chef ikke bryder sig om det, så hvad har du så egentligt fået ud af at spørge, når du ikke vil forstå din chef?
Hej Mikkel,
Jeg kan selvfølgelig godt se at jeg er gået lidt over i et forsvar af min idé. Men som jeg også skriver helt i toppen af mit første indlæg, så er det her ligeså meget ment som et debatindlæg som et spørgsmål. Jeg kan godt se det fra min chefs synspunkt, men kan ikke forstå hvordan man kan tænke sådan som det er tilfældet.
Jeg spørger herinde for at høre om der er andre med samme synspunkt som min chef, og det er der åbenbart. Jeg prøver så at finde frem til hvorfor i mener som i gør. Men de argumenter der bliver brugt, er ikke nok til at jeg bliver overbevist om at det er forkert.
Som du også kan se hvis du har læst alle indlæg, opfordrede jeg jo også Johannes til at tage til en fagmand med hans problem da jeg skønner at det ikke er noget som man som almindelig person skal rode med..