Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mediernes skyld???

Side 1 ud af 8 (71 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

For fanden nu er den gal igen! Muhammed krisen er over os igen igen….

De danske medier leder febrilsk efter ”historien” der booster deres salg, men hvor går grænsen!! Er vi nu ude i en situation hvor vi skal passe på hvad vi siger i privatsfæren, jeg mener hvad fand...er meningen med at vise en hjemmevideo fra en DF ungdoms fest på landsdækkende tv?? Hvem fanden interesserer i øvrigt sig for det…. Nååå jo mediefolk som tænker mere på salg af aviser ect. end følgevirkningerne af at provokere fanatiske muslimer…. Var det ikke en idé at boykotte de medier der ikke har fattet at vi almindelige danskere ikke bryder os om den her cirkusforestilling som vi er tvunget ind i.

Ja sry for mit formiddagsopstød, men helt ærligt STOP SÅ!

Kenneth Arentoft www.privatelabel.dk ”Hvis du tænker for længe over det næste skridt, kommer du til at tilbringe livet på et ben” Kinesisk ordsprog

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:15
Jeg synes faktisk, det er interessant, hvordan nogle af de mennesker, som måske senere i deres liv vil blive valgt til folketinget, tænker og mener.

Jeg finder det interessant, at vi måske senere skal ledes af mennesker, som finder det morsom at håne andres religion, og som oven i købet har så megen situationsfornemmelse, at andre skal delagtiggøres i denne humor.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:22
Du skal skam ikke undskylde.. Det er vel under Café, du har lagt tråden og der er vel ret frie rammer.. Men når det så er sagt, er jeg ikke nødvendigvis helt enig med dig. At medierne bringer historien om DFU''s dumme lege har naturligvis konsekvenser og disse er jeg enig i man burde have tænkt igennem først og virderet hvorvidt historien var det værd, men samtidig er jeg da glad for at blive gjort opmærksom på hvor utroligt et menneskesyn man finder hos DFU. Endnu en gang bliver jeg bekræftet i at organisationen ikke er i stand til at vurdere hvilken tone er passende hvis man arbejder for et samfund med plads til alle.
Jeg tvivler på at mange andre grupperinger ville tage festlege til et punkt hvor mangel på forståelse for andre i så høj grad udvises. JPs udgivelse af tegninger havde et budskab omend provokerende. Budskabet var vigtigt i og med det rent faktisk blev offentliggjort. Det er muligt at det i bakspejlet ikke var postyret værd, men det er nemt at være bagklog. DFUs leg var ikke ment som noget offentligt og tjente derfor intet formål andet end at styrke et tåbeligt fællesskab med en meget usympatisk metode. Måske nogen flere får øjnene op for DFs - i mine øjne - tåbelige værdier efter denne historie er bragt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Nu er det også sådan, at selv de højerestående iranere godt kan se, det ikke er Danmarks skyld, at vi har nogle fanatikere, der ikke kan finde ud af at gebærde sig. Det blev nævnt i nyhederne i går. (Det har de jo også selv – vi er bare heldige, at der (håber jeg da) ikke er helt så mange her i landet. Eller også tør de ikke vise sig).

Så jeg vil – på trods af de meget uheldige konsekvenser – give de andre her ret i, at det er rart at blive præsenteret for folks "sande jeg". Så har man da en mulighed for at træffe et valg.

Det er en af konsekvenserne ved at have et frit demokrati og pressefrihed. Det er altid et vurderingsspørgsmål, og nu kan vi da se – ovenpå "den første" Muhammed-krise – at nogle ikke er blevet klogere.

Trist for dem.

KH: Bettina

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 11:41
Hvorfor skulle de ikke have bragt udsendelsen?

Det lugtet lidt af Flemmin Rose, der forsvarerde, at han bragte billederne, for ikke at føre selvcensur. Er det så ikke hyklerisk, at vi idag siger det var forkert at bringe videoudsendelserne, men tværtimod endevendte hele verden ved at bringe billederne af profeten Mohammed. Her var argumentet dengang, at vi ikke skulle føre selvcensur og derfor burdre fremvise billederne.

Derfor sprøger jeg lidt provokerende: Er det ikke selvcensur hvis vi ikke fremviser videoklippet fra DFU''s sommerlejr?

Eller skal jeg spørge helt anderledes: Er denne Mohammad krise ikke et ynkeligt politisk og mediemæssigt inkompetent forvirret show? Hvad er hvad, hvad støtter Danmark, hvad vil vi i Danmark?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:56
> som måske senere i deres liv vil blive valgt til folketinget, tænker og mener.

Hans, desværre er flere af denne type menesker allerede valgt til folketinget. Det er mest retorikken der er til forskel på det DFU har gjort og så det deres "voksne" ledere i folketinget gør hver dag. De har jo heller ikke rigtig taget afstand fra det, men tværtimod sagt, at de da synes det var "sjovt". Holdningen er den samme.

Og det er det som er skræmmende - og provokerende for mange, både her i landet og ude i den store verden. At DF så ovenikøbet er regeringens afgørende støtteparti gør blot provokationerne endnu mere seriøse og ødelæggende. Vi kan som danskere ikke gøre så meget ved (før næste valg, i hvert fald) at udlandet opfatter DFs (og DFUs) handlinger som en del af en regeringspolitik. Men jeg er også sikker på, at der er rigtig mange gode mennesker - også på den danske højrefløj, som ikke er særlig begrejstrede for regeringens kinddans med DF. Personligt forstår jeg ikke en regering, der tør holde fast i DF som støtteparti ...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Nemmerlig. Det kan aldrig blive mediernes skyld, at folk opfører sig idiotisk. Det er netop mediernes opgave at vise os politikernes sande jeg... De skal jo nu engang styre vores land eller forsøge på det.

Vi lever i et demokrati. Rigtig mange ting er betydelig bedre end et diktatur, men nogle ting er ringere. Tænk bare på, at mange er dem, der førhen levede under et diktatur, ikke kan lide at skulle tænke selv og dermed selv træffe valg. Det kan være nemmere at lade andre træffe dem for sig, for så skal man ikke tænke selv.

Men det er nu engang det, vi har pæren til. Tror jeg da (!) Nogle bliver dog aldrig klogere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00
Nej, jeg synes også, det er skræmmende, så mange der stemmer på DF...
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:12
Så længe vi overholder den gældende lovgivning kan jeg ikke se nogen som helst grund til ikke at bringe den historie, eller lege den slags lege. At DFU synes at det er sjovt, er deres sag, men vi har ret til at sige, samt bringe hvad vi vil i medierne (indenfor lovens rammer), og kan resten af kloden ikke lide det, må de lære at affinde sig med det.
Vi skal og vil ikke lade os styre og diktere af lande og mennesker der vil undertrykke vores ret til at udtrykke os!
Hvis de vil tegne Jesus, eller lave endnu en udstilling om udryddelseslejrene, skal de være velkommen.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 12:48

Ligesom at vi har vores ret til sige og gøre hvad vi vil., så har andre jo også deres ret.

- Og hvis det kun handler om at have ret.... uanset konsekvensen tja så ender det sgu nok med et brag. Eller et par stykker...

Der er mange måder at føre dialog på.

Anne 

Anne Fogel - smykker med mod
Side 1 ud af 8 (71 indlæg)