Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mediernes skyld???

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu hørte jeg kun lige lidt fra tv2... De sagde at en anden politisk gruppe unge har osse tegnet muhammed og de arbejder hans kolegaer på at få frem...
De skal alså bare pisse lidt mere i suppen og for at gøre folk endnu mere sure...

Kan religion bare ikke forbydes? ligsom rygning?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:10
Det var det Radikale Venstres Ungdom.
Religion er formentlig den bedste forretning nogensiden opfundet :)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 22:23

Søde Dimitri

Jeg forstår ikke din adskillelse, af at det er ok når det er arabisk/muslimsk og så noget andet når det er israelsk/jødisk.
Jeg syntes ikke jeg drejer sagen, det hænger jo sammen.
Og det fint nok at du har det sådan at du bare siger "shalom" og smiler.
Sådan har jeg det ikke, jeg bliver rigtig ked af det når jeg bliver kaldt "perker". Men det mest krænkende jeg har været ude for i nyere tid, var da en ung knægt endte med at råbe: hvad fanden er det for en jøde-hund (jeg ved ikke hvad han mente). Bare det at blive tiltalt med en sætning hvor ordet jøde indgik.....Det fik det til at risle ned af ryggen på mig. Og knægten her var dansker....  
Hvad angår mellemøstlige medie dækning giver jeg dig en smule ret, men det er da blevet lidt bedre.
Jeg syntes du har en "rød knap" hvad angår jøder og så er det lidt mærkeligt at du ikke vil kommentere og så vil du. Virker lidt som om du skal det sidste ord…

Sidst men ikke mindst så har du helt ret. Jeg kan jo bare skrive ordentligt

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 22:47
Grunden er enkel, jeg talte om Muhammed-tegninger og ytringsfrihed, og så kommer jøderne ind over. Jeg har intet imod at tale om jøderne, men jeg kan ikke se relevansen i denne tråd. Det er bare det :)

Jeg kan godt følge dig, men trøst dig med at han sikkert mangler noget på øverste etage, som du besidder ;)
Hvorfor har du noget imod at blive kaldt jøde? Udover at du sikkert ikke er det? Er det fremmedfjendskheden i samfundet du kommer til at tænke på?

Jeg giver dig ret i, at det er blevet en smule bedre med mediedækningen, men det er kun indtil den næste sag kommer, så får mediedækningen af en Israelsk soldat der ved en fejl rammer en civil (som er frygtligt) mange gange mere sendetid end beskrivelsen af de raketter der måske vil hagle ned over Isralske byer (ligeså frygtligt).

Min "røde knap" hvad angår jøder, går på det føromtalte, jeg synes at de bliver urimelig svinsk behandlet i medierne og af folk generelt, det store onde land støttet af USA.

Jeg er komplet ligeglad med det sidste ord, men jeg svarer når jeg bliver tiltalt, det har jeg lært er almen høflighed :)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 07:32
Dimitri: Du skriver

"Og havde jeg et kendt medie, ville jeg til hver
en tid bringe de omtalte muhammedtegninger, netop for at vise at jeg
ikke lader mig true og at jeg ikke lader mig binde af en bestemt
religion."

Ved du hvad? Det beviser bare, at du ikke er voksen nok, til at
håndtere det ansvar, som din højtelskede ytringsfrihed er.  "Se
mig. Stor mand. Ikke bange for noget. Tramper på millioner af
menneskers følelser, for at vise hvad jeg kan".  Det er grænsende
til infantilt.  Det er virkelig pinligt og jeg krummer tæer på
dine - og som meddanskers, egne - vegne.

I øvrigt, må jeg slå en høj latter op, når du bedyrer at du "Ønsker
Guds fred", til dem der kalder dig "perker" eller "nigger", men
boycotter en kvinde der kalder dig "nazist". (hvilket hun så i øvrigt
ikke gjorde).  Hvordan gør det din reaktion anderledes end nogle
af de muslimske landes? Du truer med at boycotte Anne, fordi hun kaldte
dig Nazist, et muslimsk land boycotter danske produkter fordi vi roder
rundt, med en lortepind i deres religion og så bliver du snerpet og
klamrer dig til ytringsfriheden?

Du skal på hovedet i seng, uden aftensmad, unge mand.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:32
Jeg ville ønske, at Verden var sådan, at DF og andre med den slags holdninger ikke havde noget mål for deres frygt og fordomme.
Og bare det dog var sådan, at mellemøstlige lande ikke lod sig gå på af den slags tegninger osv.

Desværre tror jeg ikke vi kan gøre meget for landende i mellemøsten. Det kommer til at tage en hel del tid inden de beslutter sig for demokrati og ytringsfrihed. Og der er mange gode grunde til at de ikke er der endnu.
I Danmark har vi været heldige at nå så langt på så kort tid. Vi var alt andet end velstående og kloge for 1000 år siden. Dengang var man i mellemøsten milevidt foran os inden for simpelthen alt. Vi havde ikke demokrati før 1850 og kvinderne bestemte ingenting før starten af 1900-tallet.

Altså er der sket en hel masse på meget kort tid for Danmark (og den vestlige verden)

Vi har bla.a. løftet os til den velstand og viden vi har ved at udbytte, invadere og dræbe i den del af verden, som nu halter bagud.

Det ville være dejligt, hvis vi kunne hjælpe de dele af verden til demokrati osv, men jeg er bange for at det er en langsom proces, som skal komme indefra, og som vi kun kan støtte ved at give folk adgang til at rejse, studere og handle med os. Men grundlæggende kan vi intet gøre andet end at vente og se til. Desværre.

En helt anden sag er, hvad vi kan gøre ved den danske side af problemet. Behovet for at tryne andre må vel skyldes noget, som man kan gøre noget ved?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 09:52
At det nu skal blæses op igen er efter min menning helt vildt.

Hvor mange herinde har ikke i et festligt lag tegnet grimme tegninger af forskellige offentlige personer.

De mellemøstlige lande tegner jo også grimme tegninger af vores ledere og brænder vores flag, ikke at vi skal give igen for de gør.

Men vi har noget der hedder ytringsfrihed i DK Og en stor del af verden og så må de altså acceptere at vi kan finde på sådan noget.

Og istedet for at tro at vi vil dem til livs eller andet ondt burde de måske lige trække på smilebåndet istedet for at starte et optog.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 11:35
Dato: 13-10-2006 07:31:39 Forfatter: Lone S. Hansen Dimitri: Du skriver
''Og havde jeg et kendt medie, ville jeg til hver en tid bringe de omtalte muhammedtegninger, netop for at vise at jeg ikke lader mig true og at jeg ikke lader mig binde af en bestemt religion.''

Ved du hvad? Det beviser bare, at du ikke er voksen nok, til at håndtere det ansvar, som din højtelskede ytringsfrihed er.  ''Se mig. Stor mand. Ikke bange for noget. Tramper på millioner af menneskers følelser, for at vise hvad jeg kan''.  Det er grænsende til infantilt.  Det er virkelig pinligt og jeg krummer tæer på dine - og som meddanskers, egne - vegne.

I øvrigt, må jeg slå en høj latter op, når du bedyrer at du ''Ønsker Guds fred'', til dem der kalder dig ''perker'' eller ''nigger'', men boycotter en kvinde der kalder dig ''nazist''. (hvilket hun så i øvrigt ikke gjorde).  Hvordan gør det din reaktion anderledes end nogle af de muslimske landes? Du truer med at boycotte Anne, fordi hun kaldte dig Nazist, et muslimsk land boycotter danske produkter fordi vi roder rundt, med en lortepind i deres religion og så bliver du snerpet og klamrer dig til ytringsfriheden?

Du skal på hovedet i seng, uden aftensmad, unge mand.

"Ved du hvad? Det beviser bare, at du ikke er voksen nok, til at håndtere det ansvar, som din højtelskede ytringsfrihed er"

- Du er åbenbart ikke voksen nok til at skrive et sagligt debaitindlæg.

"Ikke bange for noget."

- Der er masser jeg er bange for, hvor har jeg skrevet jeg ikke er bange for noget? Udpeg det venligst :)

"Tramper på millioner af menneskers følelser, for at vise hvad jeg kan''.  Det er grænsende til infantilt."

- Endnu engang bevis på dine manglende evner til at skrive et sagligt debatindlæg.

"Det er virkelig pinligt og jeg krummer tæer på dine - og som meddanskers, egne - vegne."

- Du har ret, holdninger og opførsel som din er direkte pinlig.

"I øvrigt, må jeg slå en høj latter op, når du bedyrer at du ''Ønsker Guds fred'', til dem der kalder dig ''perker'' eller ''nigger'', men boycotter en kvinde der kalder dig ''nazist''."

- En høj latter :) Igen et tegn på din useriøsitet og det viser netop hvad du beskylder mig for, "at trampe på andre menneskers følelser". Lidt pinligt Lone :)

Hvorfor skulle jeg hjælpe en kvinde der kalder mig nazist? Og har jeg sagt at jeg vil hjælpe de pågældende mennesker der kalder mig racistiske ting? Nej vel, så læs lige hvad jeg skriver FØR du taster :D

"(hvilket hun så i øvrigt ikke gjorde)."

- Det var netop også det jeg skrev Lone :) haha Igen må jeg opfordre dig til at læse hvad jeg skriver FØR du taster.

"Hvordan gør det din reaktion anderledes end nogle af de muslimske landes?"

- Jeg brænder ikke flag, ødelægger ambassader, yder hærværk, truer, kræver at folk kommer i fængsel, skal jeg fortsætte? ;)

"Du truer med at boycotte Anne, fordi hun kaldte dig Nazist, et muslimsk land boycotter danske produkter fordi vi roder rundt, med en lortepind i deres religion og så bliver du snerpet og klamrer dig til ytringsfriheden?"

- Vi er lige blevet enige om at hun ikke kaldte mig nazist, enig? ;) Vi roder ikke rundt med en "lortepind" (fint udtryk btw.), vi fastholder vores ret til at sige vores mening.

"og så bliver du snerpet og klamrer dig til ytringsfriheden?"

- Dette er et tegn på at du er hidsig og ikke ved hvad du skal skrive :)

"Du skal på hovedet i seng, uden aftensmad, unge mand."

- Gerne, kommer du med? ;)

Hvis du kalder dig voksen og moden, har jeg ikke noget imod at leve på ønskeøen :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 11:37
Dato: 13-10-2006 09:51:47 Forfatter: Ronnie Gasseholm
At det nu skal blæses op igen er efter min menning helt vildt.

Hvor mange herinde har ikke i et festligt lag tegnet grimme tegninger af forskellige offentlige personer.

De mellemøstlige lande tegner jo også grimme tegninger af vores ledere og brænder vores flag, ikke at vi skal give igen for de gør.

Men vi har noget der hedder ytringsfrihed i DK Og en stor del af verden og så må de altså acceptere at vi kan finde på sådan noget.

Og istedet for at tro at vi vil dem til livs eller andet ondt burde de måske lige trække på smilebåndet istedet for at starte et optog.

Præcis

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:05
Dimitri:

Min skrivestil, er - indrømmet - som oftest lidt tounge-in-cheek, men
du svarer jo ikke rigtigt på nogle af de ting jeg reelt skriver. Du
kommer blot med et modangreb. Det er heller ikke sagligt.

1: At grine af ét menneske, der just har modsagt sig selv, er måske
ikke ligefrem god pli, men jeg mener ikke at det kan sammenlignes med
at krænke millioner af religiøse menneskers tro, blot for at gøre
det.  Provokation kan gradbøjes. Jeg forstår godt, din holdning
til at du ikke vil bøje dig, pga. en håndfuld menneskers voldsomme
reaktioner og ønske om blodudgydelser. Men det du foreslår, er at smide
en atombombe over et tætbefolket område, for at få ram på din fjende.
Så mange mennesker, der lever et stille og roligt liv og opfører sig
ordentligt bliver oprindeligt såret over det du foreslår at gøre - og
det er dét jeg reagerer imod.

2: Nej, du ikke har ikke sagt at du vil _hjælpe_ de mennesker der
kalder dig racist. Men du har sagt at du ønsker dem "Guds fred",
hvilket jeg kun - i mit ateist-sind - kan oversætte til "alt
godt".  Men du valgte at boycotte Anne. Allerede inden du var 100%
klar over, om hun egentlig havde kaldt dig noget grimt. Du trak ikke på
skuldrene og ønskede hendes "Guds fred" - du reagerede aggressivt.. og
jeg synes bare, at det var interessant at det blev efterfulgt af så
mange indlæg fra dig, hvor du bedyrede at du "vendte den anden kind
til" (min tolkning, ikke din) når der blev råbt grimme ting efter dig. Men det synes du måske ikke?

3: At sige "Jeg har aldrig sagt, at at jeg ikke er bange for noget", er
pernittengrynt. Du har sagt, at du "ikke lader dig true" og dermed
indirekte, at du vil dø for din sag.

4: Du brænder ikke flag, ødelægger ambassader, osv. osv., nej - det er
sandt. Men når jeg skriver "land", så mente jeg regeringen i det
pågældende land - og den kollektive handel. De valgte at
boycotte.  Jeg håber da heller ikke, at Danmark som helhed bliver
associeret med enkelte demonstrationer eller andre episoder, vi måtte
have haft i dette land.

5: Jeg var faktisk ikke hidsig, da jeg skrev indlægget. Når jeg er
hidsig, bliver al min indre, lumre Benny-Hill lune erstattet af ordet
"fucking"enormt mange gange. Du ville ikke være i tvivl ;-)

6: Jeg har ALDRIG omtalt mig selv, som værende voksen og moden. Jeg
mener blot ikke, at du håndterer det ansvar som ytringsfriheden er, på
en moden og velovervejet måde, hvis du bare antager, at det er en
menneskeret - og så damptromler over andre, med den. Det må du da også
kunne se, Dimitri.

Nu skal du være velkommen til at komme med et personligt modangreb. Jeg
indrømmer, at jeg startede - men vid også, at det ikke var ment så
hårdt, som jeg tror du læste det - jeg kan åbenbart bare ikke forfatte
en tekst, uden at skulle underholde mig selv en lille smule undervejs.

Men jeg tror ikke, at vi er så langt fra hinanden, som vi lader til at
være. Som sagt forstår jeg godt din harme over den reaktion der har
været. Men du må også indrømme, at Danmark - i ytrningsfrihedens
hellige navn - ikke har opført os ordentligt overfor vores
medmennesker.

Eller bygger jeg nu bro over oprørte vande?

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)