Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mediernes skyld???

Side 4 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
> Ja vi har ytringsfrihed, men ikke provokationspligt

Ja, det er meget lig det den engelske udenrigsminister sagde i forbindelse med den første Muhamedkrise: "Yes, we have freedom of speach but no obligation to insult!". Klogt sagt.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:51

Mikkel - Jo, jeg har tænkt over eks. det eks. du kommer med, men jeg vil ikke lade mig undertrykke af at en religion ikke må tegne en person. Hvis de ikke vil gøre det, er det deres sag, men jeg er ikke muslim, og vil derfor ikke bindes af deres regler, og så er det fuldstændig ligegyldigt om det er folk med muslimsk baggrund eller fra Jylland.

Mikkel - Du skriver desuden, "Ytringsfrihed er ikke den eneste vigtige frihed i verden, og når en frihed begrænser en anden må der naturligvis begrænsninger til." Jeg mener at vi her i DK er SÅ utrolig bange for andres meninger og eks. terror at vi går på kompromis med vores holdninger og værdier.

Jeg har ofte hørt følgende, vi har soldater udsendt, vi må hellere hive dem hjem så vi ikke bliver udsat for et terrorangreb (Og nej, til folk der vil fordreje mine ord, jeg mener ikke at muslimer terrorister). Vi skal stå fast på vores principper og meninger og ikke lade andre diktere verden for os. Hvis vi ikke kan/tør dét, skal vi ikke komme og beklage os over at vi er under indlfyldese fra store USA, da vi herved selv har pålagt os begrænsninger på ytringsfrihden. Og havde jeg et kendt medie, ville jeg til hver en tid bringe de omtalte muhammedtegninger, netop for at vise at jeg ikke lader mig true og at jeg ikke lader mig binde af en bestemt religion.

Anne - Jeg har kun ret til at gøre hvad der passer mig indenfor lovens grænser, men jeg vil godt svare på dit spm., jeg får det ud af dét, at jeg viser at jeg kan sige det, og ikke lader mig true af masserne, eller binde af en anden religions regler. Anne denne sætning skal jeg lige have forklaret, "Måske har muslimer lært hvad jøderne ikke lærte før efter et folkedrab (der var jo middelalderen, korsridderne, pogromerne osv. før 2. verdenskrig)". Hvad mener du med den?

Hertil skriver du, "Vi har skabt et folkefærd som vi kalder for muslimer og som vi skærer dem over en kam uanset hvor de kommer fra. Vi jager dem rundt som "nutidsjøder"", så du mener at jeg er at sammenligne med en nazist? Eller har jeg misforstået?

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 20:13

Dato: 12-10-2006 19:50:41 Forfatter: Dimitri Hardorff Og havde jeg et kendt medie, ville jeg til hver en tid bringe de omtalte muhammedtegninger, netop for at vise at jeg ikke lader mig true og at jeg ikke lader mig binde af en bestemt religion.

Quote)

Hej Dimitri,

Det er jo netop styrken ved vort demokrati og vores grundlovssikrede ytringsfrihed, at enhver kan udtale sig som det passer denne, indenfor lovens rammer.

Bemærk dog at du selv studser over, en måske misforståelse, om at Anne skulle have kaldt dig noget mindre pænt - hvilket hun er ifølge sin ytringsfrihed faktisk godt kunne tillade sig

Her er det netop blevet  visualiseret, at afsenders budskab sagtens kan misfortolkes af modtager uden at det var intentionen. Jeg tvivler på at JP virkelig var ude på at være dråben der kostede Arla etc en bunke grunker.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 20:21
"Bemærk dog at du selv studser over, en måske misforståelse, om at Anne skulle have kaldt dig noget mindre pænt - hvilket hun er ifølge sin ytringsfrihed faktisk godt kunne tillade sig "

- Anne har 100% ret til at sige hvad hun vil, men kalder nogle mig en nazist (siger jeg ikke Anne gør), er jeg nok færdig med at hjælpe vedkommende. Og da jeg var i tvivl om budskabet, spurgte jeg  Jeg foretrækker nemlig at vide hvor jeg har folk.

"Her er det netop blevet  visualiseret, at afsenders budskab sagtens kan misfortolkes af modtager uden at det var intentionen. Jeg tvivler på at JP virkelig var ude på at være dråben der kostede Arla etc en bunke grunker."

- Hvis jeg var som modstanderne af DK i Muhammed sagen, skulle jeg begynde på at brænde flag, råbe og skrige, kræve at vedkommende kommer i fængsel, lave hærværk, osv. osv., men nej, jeg accepterer en evt. sådan holdning, hvilket blot vil sige mere om personen end jeg :)

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 20:34
Dato: 12-10-2006 20:20:49 Forfatter: Dimitri Hardorff
- Hvis jeg var som modstanderne af DK i Muhammed sagen, skulle jeg begynde på at brænde flag, råbe og skrige, kræve at vedkommende kommer i fængsel, lave hærværk, osv. osv., men nej, jeg accepterer en evt. sådan holdning, hvilket blot vil sige mere om personen end jeg :)

Hej Dimitri,

Det kunne måske også skyldes at du sandsynligvis ville komme i spjældet, hvis du afbrændte Dannebrog, lavede hærværk eller lignende. I den del af verden hvor det foregik, er det måden at vise sin forargelse og vrede på. Ikke at det dermed er acceptabelt, fordi det er det bestemt ikke.

Prøv at forestille dig hvis du hver du mødte en muslim blev mødt med "hej din dumme nazist" så ville du nok blive noget negativ - jeg ville ihvertfald. Se så overskrides din/min grænse for det tilladelige, også selvom det var et udtryk for at "mis"bruge sin ytringsfrihed.

Blot mine 5 cent

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 20:37
Dimitri vil du ikke være sød og læse det jeg skrev først en gang til

Helllllllllllp Det kan godt være at jeg ikke udtrykker mig så godt.

Jeg har lige læst hvad jeg skrev tidligere og svært ved at vudere det selv for jeg forstår jo mig selv ganske godt.

Jeg skriver meget om "Vi" og så om "baggrunden før tegninger" ..............hvordan du kan få det til at jeg siger at du er nazist......... det forstår jeg ikke ........ Jeg kender dig jo ikke

De sidste 14 år har der været en tone i det offentlige rum hvor muslimer bliver betegnet, beskyldt og skældt ud på nøjagtig samme måde som jøderne blev det i bla. 1920'' erne

Så for mig er den tone i det offentlige rum noget der stinker og jeg fatter det ikke

Det jeg skrev om jøderne, var ment som et eks. på et folkefærd der er blevet "forfulgt" i mange århundrede før 2. verdenskrig og som konverterede til kristendommen i mange lande for ikke at dø eller blive fordrevet

Så pointen med det er for mig et folk der enten tilpassede sig eller lod sig fordrive (før 2. verdenskrig)

Så det var det jeg mente med at de måske havde lært

Og så spørger jeg dig igen hvor mange medier/ mennesker vil gør det samme mod jøderne idag ???

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 20:42
Lars - "Det kunne måske også skyldes at du sandsynligvis ville komme i spjældet, hvis du afbrændte Dannebrog, lavede hærværk eller lignende. I den del af verden hvor det foregik, er det måden at vise sin forargelse og vrede på. Ikke at det dermed er acceptabelt, fordi det er det bestemt ikke."

- Du glemmer vist også at det er ulovligt ;)

"Prøv at forestille dig hvis du hver du mødte en muslim blev mødt med "hej din dumme nazist" så ville du nok blive noget negativ - jeg ville ihvertfald. Se så overskrides din/min grænse for det tilladelige, også selvom det var et udtryk for at "mis"bruge sin ytringsfrihed."

- Jeg ville sige shalom op i hans/hendes ansigt, det er hvad jeg plejer at gøre når jeg bliver svinet af unge mennesker med mellemøstlig baggrund, og det plejer at lukke munden på dem ;)

Anne - Okay, så misforstod jeg  :)

Du skriver hvem der ville gøre det mod jøderne i dag, Israels nabolande f.eks ;) Der er dog også mere i det, jøderne blev udryddet, det er der ikke så mange muslimer der bliver i dag.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 21:02
Dimitri du skrev
Jeg ville sige shalom op i hans/hendes ansigt, det er hvad jeg plejer at gøre når jeg bliver svinet af unge mennesker med mellemøstlig baggrund, og det plejer at være lukke munden på dem ;)

Anne - Okay så misforstod jeg  :)

Du skriver hvem der ville gøre det mod jøderne i dag, Israels nabolande f.eks ;) Der er dog også mere i det, jøderne blev udryddet, det er der ikke så mange muslimer der bliver i dag.

Nu skal du altså læse det her ordentligt ..............

Kig ordentlig i teksten for pokker da

DER VAR MANGE 100 ÅR FØR 2. VERDENSKRIG

I DISSE MANGE 100 ÅR VAR DET NÆRMEST NORMALT AT SKYDE SKYLDEN PÅ JØDERNE

SÅ DA VI NÅEDE TIL 1920''ERNE VAR DER INGEN DER OPFATTEDE DET SÅ SLEMT.

HVERKEN JØDER ELLER GUYIMS ( aner ikke hvordan det staves)

DET GÅR OVER IGEN TÆNKTE DE..................... OG HVOR MENNESKER MISTEDE LIVET ????

Er det ok hvis det bare er muslimer det går ud over ???

Du misforstod mig hvem vil i de danske medier køre på jøderne med de samme betingelser som muslimerne har været udsat for

Ville det så være ok med "en lille næse tegning" eller lidt om lugten osv.?

Hvad siger du så når du bliver kaldt "perker"? Shalom?!?!?

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 21:19
Efter min mening drejer du hele sagen ved at bringe jøderne ind i det, så det punkt vil jeg ikke debattere med dig.

Jeg bliver engang imellem kaldt perker og nigger da jeg har sort blod i årene, og helt ærligt kan jeg kun smile af det, de må have et sørgeligt liv :) Et enkelt shalom kan det også blive til.

Hvis unge muslimer råber efter mig på gaden, spytter efter mig og des lige, når jeg er i uniform, siger jeg ofte shalom og smiler venligt.
Jeg ønsker dem nemlig Guds fred, selvom jeg ikke er hverken jøde eller kristen.

Jeg læser altid ordenligt, du kan bare skrive ordenligt ;) (driller)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 21:28
En ting om jøderne vil jeg dog kommentere,

"Du misforstod mig hvem vil i de danske medier køre på jøderne med de samme betingelser som muslimerne har været udsat for

Ville det så være ok med "en lille næse tegning" eller lidt om lugten osv.?"

- De fleste danske medier er meget antijødiske, jøderne har angrebet et boligkompleks, jøderne har dræbt et spædbarn, jøderne angriber Libanon, det er efter min mening forkasteligt hvordan Israel/jøderne bliver behandlet.

Derudover synes jeg ikke at muslimerne har det så hårdt i medierne som du udstiller det.

- Om det ville være OK med "en lille næse tegning" eller lidt om lugten osv." må du spørge politiet om, jeg ved ikke om det er racistisk ifølge loven. Igen drejer du den fra at handle om en tegning, til at dreje sig om jøder.

Side 4 ud af 8 (71 indlæg)