Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mediernes skyld???

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ytringsfriheden misbruges af nogle få, til at gøre livet surt for flertallet, så må vi desværre indskrænke ytringsfriheden. Det er heldigvis flertallets ret. Det er det lille mindretal af ytringsfanatister, og deres handlinger, som i sidste ende vil afgøre om vi må stramme op på loven. Jeg gider i hver fald ikke at finde mig I, at jeg bliver forhindret i at rejse i og handle med lande, bare for at DFU og JP så kan opføre sig som idioter. Så heller leve med en strammere lovgivning der forhindre sådan noget og samtidig bevare mig ret til at bevæge mig og handle frit i verden. Det er nemlig også en ret, som jeg finder vigtig. Ytringsfrihed er ikke den eneste vigtige frihed i verden, og når en frihed begrænser en anden må der naturligvis begrænsninger til. Særligt når det er en meget lille gruppe der ødelægger det for en meget større.

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 16:49
Dato: 12-10-2006 16:27:51 Forfatter: Appel ja, alt kan jo gradbøjes, vendes og drejes og især i kølvandet på Muhammed-sagerne, ses og høres rigtig mange mennesker, som meget gerne vil have lov til at bestemme hvad der må siges og ikke mindst menes.
Tåberne (af alle slags) - dem er der heldigvis stadig plads til i DK
Hvad enten man er enig med JP tegninger eller i DFU''s tåbeligheder, så indskrænkes ytringsfriheden jo ikke af dem, men af de som gerne vil have lov til at bestemme, hvad andre må sige og mene.
Skal vi så blot acceptere at ytringsfriheden og demokratiet indskrænkes til det Uffe Ellemand eksempelvis mener er rigtigt?

Jeg mener ikke vores ytringsfrihed på nogen måde skal begrænses, lige som ingen skal bestemme om jeg vil mobbe en kollega hvis det passer mig - fordi jeg jo har retten til at sige hvad jeg mener.

Øhh - lyder det som noget vi kan være enige om? Eller var det for provokerende? Ja et eller andet sted er ovenstående vel det vi er igang med, når vi forlanger at have retten til at sige hvad vi vil - uanset hvem der måtte føle sig trådt på.

Der skrives en del om at der var tale om en privat videooptagelse - hvordan kom den mon til mediernes kendskab? Monstro det var en lille generalprøve før DF lagde endnu en religiøs fornærmelse op på deres officielle hjemmeside!

Udtrykket "at fiske i rørte vande" hvor man udnytter en situation til at fremfører sit ærinde kunne med god mening bruges om DF - blot er det med omvendt fortegn idet der her var tale om en stor torsk der søgte opmærksomhed.

Blot min 5 cent

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 16:52
Mikkel helt enig

Det sgu efterhånden pinligt at sige : Jeg er dansker

De fleste opfatter os som et par smålige klaphatte med tudekiks i hånden

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:58
Dato: 12-10-2006 14:14:49
Forfatter: Dimitri Hardorff
Anne - Du har ret, alle har ret til at sige deres mening. Derfor har jeg også ret til at tegne Muhammed og smække det i en avis. Det er ''de andre'' nødt til at respektere.

Mikkel - Du har ret, vi kan hurtigt blive betegnet som et fremmedfjendsk land, og miste omsætning til eks. mellemøsten, men hellere kun sælge til Europa, Asien, USA osv. end at give afkald på det mest dyrebare, vores frihed til at tale og tænke frit. Det handler ikke om det der bliver sagt, men om at vi kan sige det.

Og så kan de true og brænde flag nok så meget de vil, jeg giver ikke afkald på min ytringsfrihed.

Hmm.. Jeg mener at med ETHVERT ret man har kommer også med et ansvar. Retten til ytringsfrihed har et formål, nemlig som andre siger at beskytte os for undertrykkelse af folk der har mere magt end vi har og påpege ting der ikke er i orden i samfundet.
Hvis man grovt udnytter "ytringsfriheden" bare for at pisse folk af har man ikke rigtig sat sig ind i det ansvar man har. Hvis man endda bevidst skader folk med sin "ret" (feks de folk der gerne vil handle med Muslimiske lande) er man direkte ansvarsløst. Og dem der forsvarer en åbenlys provokation med ytringsfrihedfanatisme har (IMO) ikke forstået essensen i ordet ytringsfrihed .. eller hvad?

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 17:02
Så kunne man jo komme ind på emnet om, hvilke lande det nu er man ikke kan handle med og rejse i - skulle man forhindres i at handle med disse lande fordi de råber boykot eller fordi man helst vil handle med lande der overholder bare de mest alminelige menneskerettigheder?

Det er helt rigtigt, at der findes mange andre vigtige friheder i denne verden, end blot ytringsfriheden. Og Muhammed-sagerne handler da heller ikke kun om ytringsfrihed, langt fra.

Man må respektere andre folks meninger og holdninger, herunder religion, men når dagen er omme, så er det sgu ret svært at tro på, at JP''s tegninger og DFU''s ligeså, vitterligt skulle være den reelle årsag til optøjerne og boykot - come on - det lugter lang væk af storpolitik og pleje af egne interesse fra de mest aktive aktører.

Derfra og til nu at snakke om indskrænkning af ytringsfriheden - den holder ganske enkelt ikke i min bog.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:08
Ytringsfriheden ER allerede belevt begrænset pga de to sager. For 2 år siden kunne man godt lave "lidt" sjov med Muhamed og islam - det er stort set umuligt nu. Og nu bliver vi af andre lande overvåget i en grad som aldrig før. Selv et lille "fejltrin" kan koste dyrt - et fejltrin som for 2 år siden, måske intet havde betydet. Så jo, ytringsfanatisterne HAR allerede været meget direkte med til at mindske ytringsfriheden for alle os andre. Det er i min bog ikke ytringsfrihed, men barnlig egoisme.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 17:25
Dato: 12-10-2006 17:02:25 Forfatter: Appel Så kunne man jo komme ind på emnet om, hvilke lande det nu er man ikke kan handle med og rejse i - skulle man forhindres i at handle med disse lande fordi de råber boykot eller fordi man helst vil handle med lande der overholder bare de mest alminelige menneskerettigheder?
Det er helt rigtigt, at der findes mange andre vigtige friheder i denne verden, end blot ytringsfriheden. Og Muhammed-sagerne handler da heller ikke kun om ytringsfrihed, langt fra.
Man må respektere andre folks meninger og holdninger, herunder religion, men når dagen er omme, så er det sgu ret svært at tro på, at JP''s tegninger og DFU''s ligeså, vitterligt skulle være den reelle årsag til optøjerne og boykot - come on - det lugter lang væk af storpolitik og pleje af egne interesse fra de mest aktive aktører.
Derfra og til nu at snakke om indskrænkning af ytringsfriheden - den holder ganske enkelt ikke i min bog.

Du har da ret i, at der nok var andre underliggende problemer som betød at vores mobning af muslimer fik startet en kædereaktion, fordi hvorfor skulle en banal tegning af et religiøst objekt udløse sådan en helt uforståelig reaktion? Måske man skal se lidt bagom sagen; hvorfor var det nu lige at JP ikke ville tage pis på Jesus blot få uger før deres Muhammedtegninger - eller hvorfor fik Coop Danmarks jesus sandaler så stor opmærksomhed at varen måtte trækkes væk fra hylderne. Spørgsmålet er blot om målet helliger midlet; altså om retten til at sige hvad som helst var særlig klogt, bare for at vise "at vi tør da gøre hvad som helst"

Hvis min svigermor var en grim gammel sæk, så skulle jeg da nok varer mig for at sige det højt på hendes 75 års fødselsdag. Altså med andre ord - betyder det noget at holde kæft på det rigtige tidspunkt, man kan jo altid hviske det til sin sidemand og få et godt grin ud af det!

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:42
I alle de riger og lande,
hvorhen jeg i verden fór,
jeg fægted med åben pande
for, hvad jeg for alvor tror.

En ørn var mit hjelmemærke;
på brynjen stod korsets tegn.
På skjold bar jeg løverne stærke
i hjerternes milde hegn.

Når mænd jeg kasted min handske,
opslog jeg min ridderhjælm;
de så jeg var Holger Danske
og ingen formummet skælm.

Vil dansken i verden fægte,
men dølger åsyn og navn,
jeg ved hans ånd er ej ægte, -
jeg tager ham ej i favn.

Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:48
Jeg mener fortsat at medierne bærer en stor del af skylden.... gad vide hvad der ville dukke op i andre lande hvis man dér valgte samme kurs som de danske medier har med denne "historie"

Kenneth Arentoft www.privatelabel.dk ”Hvis du tænker for længe over det næste skridt, kommer du til at tilbringe livet på et ben” Kinesisk ordsprog

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 19:06

Jeg kan ikke lade være med at more mig over DF s syn på ytringsfrihed i disse tider hvor man i stor stil

ekskluderer medlemmer der ikke retter ind overfor den topdikterede holdning.

Det minder om en lille mand med overskæg i Tyskland engang i 30erne.

Ja vi har ytringsfrihed, men ikke provokationspligt

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)