Det var også min tanke. |
Sådan er det heller ikke i den virkelige verden og det tror jeg der er nogen som kommer til sande hvis de køber for billigt.
Det var også min tanke. |
Sådan er det heller ikke i den virkelige verden og det tror jeg der er nogen som kommer til sande hvis de køber for billigt. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Der kan vist ikke være meget rådgivning i den pris. Det ligner en hurtig kvalitetskontrol og så en underskrift uden personlig kontakt. Hvis det er det man har lyst til, er det okey. Blot ikke hos mig. Nu er det normalt sådan, en revisor hurtig tjener sig selv hjem via god rådgivning. En anden ting, som gør ens arbejdsglæde endnu større, er den personlige kontakt. Hvor opbygningen af kundens virksomhed er i højsæde.
|
Mon ikke Told & Skat læser lidt med her på Amino? Det jo let at plukke dem ud som ikke bruger en "rigtig" revisor. Hvad kan det mon koste i ekstra skat? Mange skal jo gøre sine egne erfaringer, og her beder man nok om smæk hvis man køber billig revision. |
Vil ikke gå ind i debatten om navngivne firmaer. Jeg ville blot altid vælge et firma der er registreret. Således at man kan klage til foreningen af statsautoriserede eller foreningen af registrerede revisorer, såfremt det der bliver udarbejdet er af for ringe kvalitet. Hos de to ovennævnte grupper har man en vis sikkerhed for, at der er nogen der sørger for at de lever op til en mindste norm. Dog kunne jeg god finde på at benytte nogen der ikke var registreret, hvis jeg kendte dem og vidste hvor dygtige de var. Men at vælge nogen i telefonbogen der ikke er i en forening. Det ville jeg ikke turde. Den kan blive dyrt i sidste ende. |
Jeg er også rigtig ked af navne-sammenfaldet. Jeg er selv ved at lave noget fjernundervisningsmateriale, men det bliver nok af en lidt anderledes type, end det "regnskabs-skole" sælger. Og regnskabsskolen.dk er ikke bare fjernundervisning/instruktionsvideoer. Jeg går og overvejer, hvad jeg skal stille op med det navnesammenfald, det er lidt svært at finde ud af.
|
Det kan jeg godt forstå - da jeg først læste indtrykket så jeg straks dig for mig tilbyde det - og forestillede mig at skulle ned til dig og have lavet årsregnskaber fremover :-) Jeg valgte dog at læse videre og klikke mig ind på siden, men gad vide hvor mange der bare har klikket sig ud igen og noteret sig at du sælger billige regnskaber.
Jeg tror godt de vil kunne forstå hvis du bedte dem pænt om at finde et navn da deres projekt tydeligvis er i den lidt spæde fase endnu.
Jeg har selv slemme problemer med et andet firma der har samme navn som mig - det er altså slet ikke sjovt i længden. |
Vi har i Danmark et ganske udmærket klagenævn for Domænenavne, hvor du får et symbolsk beløb kan indgive klage, hvis du synes nogen træder dig for nær. Jeg er enig med Jørgen i, at du bør overveje tiltag mens det er i sin spæde start. Du bør overveje betydningen af af en eventuel massiv reklame aktivitet, hvor mange der vil forveksle regnskabs-skole.dk med regnskabsskolen.dk? Henrik
PS. Jeg har ikke gjort mig videre overvejelser om det det kan holde, men du burde overveje om regnskabsskolen kan registreres som et varemærke. |
Et regnskab er ikke et standard produkt, og vælg derfor aldrig en revisor udelukkende efter prisen. Mange der kører med sådanne specielle koncepter, siger at hvis man aflevere et godt regnskabsmateriale, men hvad er godt ?.......og hvor meget assistance skal der til før man virksomheden mener at materialet er ok. I en normal revisor kundeaftale aftaler revisoren og kunden hvad kunden laver og hvad revisor laver. Er enig med de andre i, at en revisors arbejds over sigt gerne skulle være betalt ind, i besparelser, øget omsætning, via godt revisor rådgivning. I sådan en krise tid, så en krise tid, så tror jeg at mange virksomhedsejer bør vurdere om de ikke skal have fokus på den rådgivning som deres revisor laver. Ta hellere og ring til jeres revisor og få en dialog, og få evt. lavet en risikovurdering så du står stærk og parat hvis der skulle opnår problemer.
|
Er prisen også et udtryk for at konkurrencen er hård? Selv laver jeg lidt regnskabsarbejde som bibekæftigelse med få faste kunder, så jeg har ikke på den måde føling med konkurrencen. Selv ville jeg ikke vælge en revisor der kun opstiller regnskaber og ikke laver egenlig revision. |