Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stress!!!!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej alle Aminoer

Nu ved jeg ikke om der er blevet oprettet en sådan tråd før, men om ikke andet så er den her nu.
 
De fleste herinde er iværksættere på den ene eller den anden måde.
Vi har allesammen en masse forskelligheder og forskellige måder at gøre tingene på. Men fælles for de fleste er, at vi alle mere eller mindre har det totale overblik over vores egen forretning.
 
Som iværksætter er man selv ansvarlig for, at der kommer penge ind på kontoen og tingene løber rundt.
Der kan være mange faktorer der gør dette svært; økonomiske vanskeligheder, tab af kunder, driftvanskeligheder, sygdom, problemer i privaten osv. osv.
Men en anden faktor, der typisk er et resultat af disse udfordringer er stress.
 
Stress er i dag noget der kommer mere og mere fokus på og det kan ramme alle. Jeg tror at man som iværksætter, muligvis er mere udsat end andre og det der kunne være godt at vide er; hvordan de forskellige herinde håndterer denne faktor?
 
For mit eget vedkommende vil jeg sige, at jeg er lidt af en arbejdsnarkoman. Nogen vil mene, at jeg fra tid til anden er mere eller mindre besat af mine ideer og aktiviteter og selvom dette giver mig et drive der siger spar to, så er det umuligt for de fleste, at opretholde et konstant og hastigt arbejdstempo.
 
Så når I føler, at tingene er ved at stige jer til hovedet, har I så nogle guldkorn til de øvrige iværksættere der oplever dette?
 
For mit eget vedkommende er der flere forskellige måder, hvorpå jeg håndterer denne stress.
 
Nogengange tager jeg en dag eller to, hvor jeg slet ikke laver noget og kun fokuserer på alt andet end forretning.
Nogengange kan musik virke forløsende.
Jeg kan nogle åndedræts og afslapningsøvelser, som kan være ganske givende.
Jeg tager også nogengange en snak med en samarbejdspartner. Nogen gange får jeg støtte og et pust af energi og nogengange er det omvendt mig der giver det.
 
Dette er bare et par af de ting, som jeg selv benytter mig af. For en god ordens skyld vil jeg nævne, at selvom jeg beskæftiger mig primært med MLM, så benytter jeg mig ikke af motivationsbånd eller lignende. Men selvfølgelig kan de også skrives på listen - sålænge man ikke overdriver brugen af disse. (For så er de mere stressfremmende end -hæmmende).
 
Jeg ved også, at der bliver afholdt kurser og lignende i stresshåndtering. Er der nogen der har prøvet nogle af disse og hvordan synes I de fungerer i praksis?
 
Jeg håber der kommer nogle guldkorn fra en masse af jer.
Noget af det der skaber en god og produktiv forretning er jo, at man er i stand til at yde sit bedste det meste af tiden.
 
Lad os dele med hinanden, så vi alle hver især bliver godt mentalt rustet til vores iværksætteri.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
.. synes ikke at stress plager mig - er også en "hård hund" når det gælder om at vælge/vælge fra i mit liv. Således opnår jeg i hvert fald at undgå at bruge tid på ting som jeg i bund og grund ikke gider ... og tiden i stedet for bruges på de gode/sjove ting ...

Dermed siger jeg ikke at mit liv kun består at lykkelige stunder … men har meget fokus på de ting som ”dræber” mig. Og er villig til at gøre meget for at veksle disse ”dræbere” til bedre tid/ting !

Da mit arbejde (som mange andres) foregå i siddende stilling - så giver det mig ny energi samt udluftning på 1. sal at tage en løbetur.  Dertil kommer at man opnår en god form (Læs : vægten øges ikke!).

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig... Løb en tur. Ikke bare sådan en pusse-nusse-tur, hvor du kigger lidt på blomster, hunde og står og løber let på stedet, når der er rødt lys, ligesom alle veninderne på løbetur. Der skal gives fuld gas, så blodet bliver banket rundt i kroppen. Så har du slet ikke overskud til at tænke på alle stress-faktorerne og du får skiftet det lidt trætte og afmattede blod i hjernen ud med noget fuld af sukker og energi.

-Det er min opskrift.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja fysisk aktivitet har så vidt jeg ved en positiv og givende effekt.

Dette kan muligvis også have noget at gøre med, at man måske forholder sig relativ passiv altså kropsmæssigt, mens hovedet bliver sat på overarbejde.
 
Så fysisk aktivitet til at sætte lidt skub i kroppens kemi lyder som et rigtig godt bud. Desuden kender jeg flere, som løber eller cykler i deres fritid.
 
Jeg kender også et par mennesker, som siger at de engang imellem "trænger" til at komme ud og se på havet.
Det kan bestemt anbefales at tage ud til en kyst og nyde duften, brusen og synet af vores farvand.
 
Mvh.
 
James
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
personligt arbejder jeg mig ud af stress - jeps, det er ikke en joke.
Hvis jeg i en periode er ekstra stresset, så tager jeg mig sammen i et par dage og arbejder igennem, får afsluttet de ting der suger energien og får struktureret resten. På den måde kan hårdere arbejde faktisk give mindre stress...
Min hustru har bemærket tendensen, og hentyder i ny og næ at det måske var på tide at tage en allnighter :)
 
d.

www.onapp.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Ha ha - og det er vel det du er i gang med lige nu, siden du sidder ved skærmen her lørdag aften...

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg deler stress op i to slags:
 
A) "Wow der er godt nok knald på - hold op hvor har jeg travlt!" << oftest selvforskyldt.
 
B) "Shit - hvordan klarer jeg nu det? / Åh nej - hvad nu?" << typsik skabt af udefra kommende problemer.
 
A-versionen kører jeg højt på - det er mit "narkotikum", et rush, som jeg er dybt afhængig af Det er det som får mig til at blive ved med at kæmpe for det jeg tror på.
 
 B-versionen kan køre mig i sænk. Jeg kan mærke at det kravler under huden på mig og går lige i maven. Da jeg fik kronisk tarmbetændelse i sin tid, vidste jeg inderst inde godt at det sandsynligvis blev udløst af en masse negativt stress på min daværende arbejdsplads - et resultat af dårlig ledelse og dårlig håndtering af problemer på arbejdspladsen. Jeg mærker ikke noget til sygdommen i dag - men det er også 10 år siden og jeg blev først rask igen for 2 år siden efter at have været igennem en række operationer. Sygdommen slipper jeg dog aldrig af med, da den er kronisk og altid vil ligge og lure. - Men hvis jeg bliver udsat for store mængder B-stress i en længere periode, så kan jeg godt mærke det får symptomerne til at blusse lidt op.
 
Derfor gør jeg alt hvad kan for at undgå for meget påvirkning af den type stress. Simpelthen at holde hovedet koldt og sørge for at få løst problemerne effektivt og hurtigt.
 
En anden god måde at koble af på, for mit vedkommende, er min hobby: Modelfly.
 
Jeg kan både lide at flyve, men også at bygge, modelfly og helikoptere. At sidde og nusse med at på bygge en model giver en dejlig indre ro. Og når man står dér med sin model i luften, så er der kun plads til én ting i hovedet
 
At jeg i denne flyvesæson ikke har haft megen tid til min hobby, grundet arbejdet, kan jeg faktisk godt mærke. Det trækker lidt i mig hver gang jeg går forbi en af modellerne eller når jeg ser en flyvemaskinen på himlen. Men jeg har lovet mig selv, at der senest til årsskiftet skal være plads til min hobby igen
 
/Jesper
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg synes det virker som en meget fornuftig måde at se det på.
Som jeg læser det er det lidt som;
 
1) Der er travlt nu, men jeg kan gøre noget ved det NU!
 
2) Jeg kommer til at skulle stå overfor nogle udfordringer. Men jeg kan ikke gøre noget ved det her og nu!
 
 
Stress fremkommer jo ofte af flere ting, men en ting der går igen er; at man har tankerne 25 andre steder henne og glemmer sit fokus og overblik.

Ved at håndtere nogle af emnerne og få dem ryddet af vejen, kan man fjerne den stress der er relateret til disse.
 
Men det der generer de fleste vil jeg mene, er stress nr. 2. De arbejdsopgaver der ikke kan forløses her og nu og som er årsag til bekymring.

Et vigtigt værktøj mod dette, vil efter min mening bla. være en kalender, så man kan strukturere og planlægge det hele. Lidt nemmere end at have det et sted i hukommelsen.
 
Mvh.
 
James
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv haft blod i afføringen pga. stress og det er sgu ikke charmerende.

Jeg er helt enig i a og b stress, som i store træk handler om at have "a" er at have travlt og få en masse gjort og "b" er alt det man ikke når.
Jeg har et par små tricks jeg bruger:

1) Motion er som nævnt godt. Jeg løber så ofter jeg kan en lille tur på 2-3 km. og det bliver typisk 3-4 gange om ugen.

2) Min tlf. er altid på lydløs og jeg tager den aldrig. Jeg lytter beskeder på den en gang imellem og ringer til dem jeg har lyst til. Det giver dejlig ro.

3) Min email ticker ikke  bare ind. Jeg skal trykke på "send/hent" før den kommer. Det gør at jeg ikke hele tiden bliver afbrudt.
4) En gang i mellem går jeg alle emails og papirer på mit skrivebord igennem. Alt det vigtige klarer jeg og alt det der nok er for sent smider jeg ud. Hvis der er noget jeg har dårlig samvittighed over og jeg ikke lige kan klare, så smider jeg det også ud. Når jeg er færdig, ligger der kun aktuelle sager eller ting jeg har styr på. Alt andet er enten klaret eller smidt ud. Hvis det er så vigtigt, bliver der nok rykket og så kan jeg kigger på det til den tid, men det er nu sjældent det sker.
 
5) Jeg tænker meget over hvad jeg lover. Hvis jeg ikke er sikker, så lover jeg intet. Det lyder måske banalt, men tænke over hvor mange hvide løgne du selv stikker ud. Hvis jeg før fik en ansøgning og jeg kunne se at jeg ikke kunne bruger personen. Så kunne jeg godt finde på at skrive, at jeg ville gemme ansøgningen og det syntes jeg var flinkt gjort. Men i dag skriver jeg at personen ikke kan komme på tale. Det giver mig en rigtig god ro.
 
Nuvel, det var en lille stak råd fra mig.

Dbh Martin
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dang - så mistede denne tråd sgu'' sin mødom. Blod i afføringen... Fy for den lede kattemad på pind. Martin, blod eller ej - afføring er ikke charmerende.

Under B-stress kan man også placere:
Stress forårsaget af begrænsninger på B-ones webhoteller. Gad vide, om det er derfor, det nu hedder B-one??..
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)