Dato: 9/19/2005 10:50:04 AM Forfatter: Lone Sanco Martin:
Men godt så. Vi er enige. Held og lykke med det. Det lyder som om, at du selv er glad for navnet - så kør da bare på. Ja...det lyder som du er lige glad med hvad andre tænke
![]() ![]() Helt ærligt, man kan have et succesrigt firma med hvad som helst navn – bare produkt og service er på plads. Jeg synes vi er i gang at laver en bjerg ud af en bakke (som er meget dansk -himmelbjerg) Viste du at Phil Knight betalt et student $30 for navnet og varemærke.
---------------------------------------------
Fun Facts: Kinkos The founder's nickname from school, because of his kinky red hair. Motorola From Motor and Vitrola - as originally they made car radios. Xerox An abbreviation of the word xerography - their underlyingin original technology eBay Official story now differs, but we still think it was from strong East Bay connotations. Nike Round about evolution from Phil Knight - founder. Hitachi The two characters used to write it mean "sun" + "stand." By extension, it also could be translated "land of the rising sun." Google A variation on the mathematical term googol - a very, very, very big number. Yahoo From the dictionary, when founders were looking for names like YACC (Yet Another C Compiler) - a very inside story for Unix hackers. BMW Of course they are initials. Bayerisch Motor Werken. Oracle Code name of their first big government project. Snapple One of their original flavors: Spice N Apple. Chevrolet Ironically, one of America's greatest car companies is named after a man born in Switzerland, who only had a short association with the car company and never lost his French accent. Tiffany & Co. This famous jewerly brand is not named after a lady, but rather Charles Tiffany, one of the founders. It used to be called Tiffany & Young.
|
Firmanavn igen, igen
Det er spændende at høre andre folks mening og dertil er debatten da utroligt relevant. Jeg vil vædde på at en person der skal finde på et firmanavn, ikke bliver dummere af at læse denne tråd. Og så er jeg enig, firmanavnet betyder uendeligt meget mindre, end den tid folk ofte bruger på at snakke om det. Men derfor kan man godt komme galt afsted. Navnet Lego kommer forøvrigt af "Leg godt", så vi har også en sjov dansk sprogblomst der. Dbh Martin |
Men selvom der er mange gode råd og tips, så lander jeg nok på en navn er føles rigtigt for mig. For det er jo mig der skal leve med det /Carsten |
Dit eksempel med Microsoft er ikke videre brugbar i den sammenligning, da både "Micro" og "soft" relaterer til de produkter virksomheden spytter ud. :-) Desuden er det, som andre har været inde på, deres brandnavn og ikke et produktnavn. |
Jeg synes som sådan oaksky er ok. Lyder godt og er intetsigende ligesom jubii og yahoo etc. Derudover er der stadig lidt symbolik i dem som nu skulle få trangen til at overfortolke navnet Det eneste problem jeg ser er at det måske kan være svært at stave til over en telefon samtale eller lign. Men da jeres målgruppe allerede er nogle der er veletableret på nette ( emails ) så må man også gå ud fra at deres engelsk er på et forholdsvis højt niveau og let ville kunne stave til oaksky. Held og lykke med det. |
Har selv lidt været i samme boldgade med mit nye site domainlinked.com, hvor jeg også har spurgt mig selv (og andre) hvor åndsvagt det lød på engelsk. Og fordi jeg lidt har haft en mani med at opkøbe korte ledige og udtalelige .com-domænenavne har jeg spekuleret meget over hvordan ordene må lyde på engelsk (har bl.a. købt oago.com, gixa.com, poax.com, zerl.com, vupe.com og conovo.com) Men det er, som det allerede er sagt, svært at forudsige noget som helst, og hvis man har en god fornemmelse, så er det ofte, at man bare skal tage springet ud i det. |
Martin, hvad kan man med SupportFighter? Måske navnet skal findes ad den vej.. |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Man kan svare ca. 5 gange så meget support, som hvis man bruger Outlook. Og så får man et total overblik over hvor meget og hvor godt hver supporter svarer. Og en masse andre gode ting. Men som jeg før har skrevet, så hader jeg navne der på nogen måde indikerer hvad firmaet laver. Dbh Martin |
Det tester jeg faktisk i øjeblikket og jeg venter spændt på resultatet. Det lyder som om du har nogle gode navne, tillykke med dem! Dbh Martin |
|