Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn igen, igen

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 19:03

Martin,

Kort svar til dit spørgsmål, måske.

Jeg synes @?X8Fighter er kanon navn serie.  Det symboliser produkter som kamp imod mine problemer, "tirelessly, effortlessly, endlessly".  For mig siger Oaksky ikke serligt meget.

Men, hvis du vil brug Oaksky skal du brug MILLIONER til at markedsfør (eller giv produktet væk som også bruge millioner) så at når en siger "Support Software", en kunde automatisk siger Oaksky. 

Hvis du brug Oaksky synes jeg at det sku' ikke være sammen, men Oak Sky eller OakSky så at man kan læse det nemt (jeg læst det som Owk-skee første gang).

Andy

P.S. Brug navnet til en VC eller investment firma (Oak Sky Investments lyder solid!)

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:32
Jeg synes da det er et rigtig godt navn du har i forvejen. Jeg læser det fra virksomhedens vinkel, at det hjælper dem bekæmpe alle deres support henvendelser.

Oaksky er et mærkeligt navn til sådan et produkt, også klart at blive ved fighter navnene, det giver også en god synegi effekt. Man kunne evt. lave en pakke med flere af produkterne i senere.

Vil mene det er en fejl at tage supportfighter navnet væk...
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:05
Jeg kan rigtig godt lide symbolikken i egetræet.

Faktisk har jeg selv brugt det som logo til et projekt, hvor egens krone var udformet som en grøn sky, og stammen som en landevej.
Det skulle symbolisere, at dette projekt tegnede den solide vej ind til en grønnere fremtid. I projektet arbejdede jeg med forskellige adfærdsændringer i trafikforbrug. Du kan se logoetwww.andelsbil.dk, hvor jeg ikke har fået ryddet ordentligt op efter mig.

Hvis du laver et logo med et egetræ, der vokser ind i himlen (hvad træer jo ellers ikke gør), synes jeg OakSky er et meget anvendeligt firmanavn.
Men jeg har svært ved at koble Supporfighterproduktet direkte til denne symbolik. Måske skulle du kalde fighter-serien for "trouble-fighter" eller lign. og så kun bruge endelsen "fighter" på produkter, hvor det er relevant.

Du vil således kunne markedsføre
OakSky - Spamfighter
OakSky - Virusfighter
OakSky - Contentfighter
OakSky - Supporttool

og senere produkter, hvor du måske ikke er i en "bekæmper-rolle".

Hvis du f.eks. udvikler et produkt til fremme af visioner og kreativitet - vil "fighter"-endelsen være vanskelig at anvende, så måske skal du overveje at gøre lidt op med den?

mvh Hans
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 01:16
Dato: 9/18/2005 6:19:43 PM Forfatter: Martin Thorborg

Grunden til at Skype lyder bedre, er sikkert også fordi du forbinder det med noget positivt og at du har hørt det mange gange. Lyder Oakley godt? Hvad med Nike? Eller Adidas? Ja det gør de, men det gjorde de sikkert ikke den dag de ''blev opfundet''. I mine øjne er langt de fleste firmnavn der har noget med produktet at gøre, rigtig dårlige og det er inkl. SPAMfighter. Der er alt for mange der hedder næsten det sammen, så et navn som Jubii, Skype, Oakley m.m. er rigtig gode navne i mine øjne.

Spørgsmålet er som om Oaksky kan hamle op med det. Men igen, det er ikke et consumerbrand. Det skal blot afspejle noget hammer seriøst, stabil og visionært og der mener jeg selv at navnet er glimrende. Dbh Martin

Martin, du har fuldstændig ret i at et "intetsigende" navn kan være lige så godt og endda langt bedre end et navn med en direkte læselig betydning. Et unikt og letlæseligt navn kan man komme langt med. Her bruger du dog to "sigende" ord, som du sætter sammen. Davids betragtning er jeg helt enig med ham i. Ville du navngive et produkt eller virksomhed "Egehimmel"? Det ville være fint, hvis du lavede senge af egetræ. Oaksky klinger godt, men tænk på at engelsksprogede vil læse det som to ord sat sammen og danne associationer fra dem. Associationerne vil højest sandsynlig ramme godt og grundigt ved siden af.
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 05:53

Martin, du har fuldstændig ret i at et ''intetsigende'' navn kan være lige så godt og endda langt bedre end et navn med en direkte læselig betydning. Et unikt og letlæseligt navn kan man komme langt med. Her bruger du dog to ''sigende'' ord, som du sætter sammen. Davids betragtning er jeg helt enig med ham i. Ville du navngive et produkt eller virksomhed ''Egehimmel''? Det ville være fint, hvis du lavede senge af egetræ. Oaksky klinger godt, men tænk på at engelsksprogede vil læse det som to ord sat sammen og danne associationer fra dem. Associationerne vil højest sandsynlig ramme godt og grundigt ved siden af.

I''ve got one word for ya, baby: Microsoft

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:08
Hej Martin,

Jeg synes at SupportFighter er et fedt navn!

Som Andy også er inde på er der en rød tråd i jeres *Fighter-produkter gennem navnet. Hvis jeg så en reklame for et produkt der hed noget med Fighter ville jeg ikke være et sekund i tvivl om at det kom fra jer.

Jeg vil også give andre, herunder Hans, ret i, at *Fighter udemærket kan være et produktnavn under en paraply der eks. hedder OakSky.

Men jeg ville beholde SupportFighter hvis jeg var dig. Også for at undgå forvirring fra potentielle kunder

Endelig synes jeg også at der er en vis vigtighed i, at produktnavnet relaterer til produktet. Især når ens kunder kan være 40+ år. Skype er i mine øre meget teenage-nørd-agtigt, men på den fede måde!!! Kan du forestille dig dine forældre sige Skype, nej vel...

mvh Carsten
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:22
Jeg har nok ikke forklaret mig godt nok.
Der er ikke noget der ligger mig fjernere, end at associere SUPPORTfighter med SPAMfighter. SPAMfighter er primært et consumerprodukt til 200 kr., hvor en typisk SUPPORTfighter installation koster 40.000 - 100.000 kr. om året. Altås helt, helt forskellige målgrupper.
SUPPORtfighter er et 100 % selvstændigt firma og det har intet med SPAMfighter at gøre udover ejerkredsen.

Uanset om man kan lide det eller ej, er det ikke mange firmaer der lever godt af et navn der fortæller for meget om hvad man laver. Tiderne skifter konstant og et firma kan nemt ændre lidt fokus og så er det sgu trist at hedde CD-Skiven, når alt om 3 år er MP3''er.

Som eksempel vil jeg lige bruge Jubii. Efter vi startede, kom: Netguiden, Webguiden, Webspideren og 10 andre jeg af rigtig gode grunde ikke kan huske længere, for de hed næsten det samme. Derfor er navne som: Google, Jubii, Yahoo, Skype, Oracle, Dell, IBM, 7/11, McDonald, SAS, Nike, Adidas, Fubu, Gucci, BMW, Audi og jeg kunne bliver ved, rigtig gode navne, da de umiddelbart ikke giver folk en ide om hvad de laver og derfor er unikke og nemmere at huske og differentiere.
Men som jeg ser det, gælder det kun hvis man virkelige vil frem. SPAMfighter valgte vi fordi vi ikke havde penge og derfor kunne få lidt "hjælp" i starten af et navn folk kunne gennemskue, men nu hvor det er blevet et så "stort" firma, stinker navnet virkelig meget!

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:26
Dato: 9/19/2005 5:52:30 AM Forfatter: Lone Sanco

I''ve got one word for ya, baby:  Microsoft

Jep Lone, der fandt du et fornuftigt eksempel, men ret hurtigt fandt de på navne som: Windows og Excell. Microsoft er bestemt ikke et af mine favoritnavne, de er blevet store på trods af navnet og det gør sådan set deres succes endnu mere fantastisk.

Man kan altid finde afvigelser og jeg kan sikkert også kommer på nogle enkelte store succesrige virksomheder som har sådan et type navn. Men hvis du nu begynder at remse sådanne virksomheder op, så går jeg i gang med at finde de andre og så ser vi hvem der kan finde flest på nogle minutter. Er du klar på et væddemål Lone?

Dbh Martin

Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:34
Tak for en lidt bedre forklaring Martin,

Kan godt forstår grunde at skilles mellem produkter.

Men jeg vil gå tilbage til min sætning at det vil tag mange millioner i markedsføring.  Grund at mand tænke på Nike når en siger løbesko er fordi Nike har brugt så meget penge til at brande mærket ind dit hoved.
Navnen som BMW, Audi, SAS, IBM, 7/11 er bare forkortning af langer navn som godt nok fortelte hvad firmet lavet, DU kendte navnet fordi alle har en stort marketing budget.
Navnen som Dell, Gucci, McDonald er bare stifteres navn.

Måske skal firmet heder Thorborg

/Andy
Side 2 ud af 4 (40 indlæg)