Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn igen, igen

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores super supportredskab, hedder som bekendet Supportfighter. Det var en arbejdstitel vi havde og den hang ved. Nu efter et år er jeg bare ikke glad for det navn. Det har intet med SPAMfighter at gøre og navnet føler jeg bare ikke for.
Jeg registrerede et domænenavn for nogle år siden som jeg bare godt kunne lide. Navnet er Oaksky.com
Det symboliserer for mig noget solidt og samtidig visionært.
Hvad siger i andre, skal Supportfighter skifte navn til Oaksky ?
Det skal lige siges at firmaet er Internationalt orienteret og allerede har store udenlanske firmaer som kunder.
Og det skal samtidig siges at jeg ikke vil have endnu et firma der hedder noget der har med produktet at gøre.

Dbh Martin

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:38
Personligt synes jeg at SupportFighter er et ”forkert” navn … Fighter indikere en kriger – mod Support.. Ved godt at den er tiltænkt til at vende den anden vej !

Skal måske også overveje hvor kendt SupportFighter er blevet .. Men det kunne måske være en mulighed at beholde produkternes navne og at bruge OakSky som selskabsnavn !?

Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:48
Jeg ville skifte navnet, i hvert fald på det overordnede plan, da jeg også synes det giver den omvendte mening.

Måske samtidig beholde Supportfighter i Danmark og lande, hvor navnet er bedst kendt. Især på kort sigt, for der er jo noget synergi i ordet “fighter”. 

En navneskiftning kræver vel en del markedsføring og tilvænning. Da Unibank skiftede til Nordea skulle jeg f.eks. lige vænne mig til det, men nu hedder det bare ”Nordea”, når jeg tænker på det.

Oaksky har et anderledes twist og er klart bedre end Supportfighter, men kan personligt egentligt godt lide navne, der fortæller noget om produktet.

F.eks. brug af ord som support, answer, helpdesk, mail etc.
Det kunne være en sammensætning som Flexrespons, Flexanswer, Flexmails, Cleveranswer, twists af ordet ”timesaver” etc.  Eller noget i baner som ”Gør det du er bedst til”, og lad produktet klare standard spørgsmål osv.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:01
Jeg kan ikke helt beslutte mig, for hvis i kører på at kunder kan bruge begge jeres produkter får man hurtig en klar fornemmelse at i står bag begge, og det kan forhåbentlig give det ekstra puf der skal til for at købe de andre produkter, da firmaet så kender jeres kvalitets niveau.

Men derudover synes jeg også som de andre at navnet er lidt modsigende, men hvis ingen af jeres kunder og potentielle kunder har nævnt det synes jeg ærlig talt ikke der er den store grund til at skifte.

Evt kunne man lave en spørgeundersøgelse og finde ud af det, for som de andre er inde på er det dyrt at skifte navn og en del good-will kan jo også forsvinde hvis folk ikke lige forstår at det bare er navnet i skifter.

Derudover kan jeg slet ikke lide det nye navn du har planer om, det er svært at stave til og siger ikke PLING! hos mig. Men hvis det rammer jeres målgruppe er det jo perfekt.
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:08

Hej Martin

Hvordan er I nået frem til OakSky?

En englesktalende vil forstå det som "Ege-Himmel" - og det synes jeg selv er lidt intetsigende, med mindre man laver egetræsmøbler eller noget i den stil..

Jeg tror der skal et tredje navn til - bare min mening

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:36

mht. valg af firmanavne, så ved jeg godt at vandene deles i 2 - men kan ikke se at det er sååå vigtigt at navnet beskriver produkterne eller hvad firmaet laver...

Men det er jo smag og behag ...

Mig bekendt betyder Skype hvis ikke noget ...

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:04

Hej Martin.

Hvis man kigger på andre firmaer så har mange producter så har mange et firma navn som de bruger til branding og giver so producterne et navn som beskriver producterne. f.eks "Adobe" Acrobat, Reader, Illustrator, Photoshop osv.
"Microsoft" windows, office osv. Det ville maske passe godt i dit tilfælde at vælge et "branding" navn og så gør det mindre hvis du vil ændre navnene på forskellige producter?

(F.eks : Oaksky spamfighter
Oaksky supportdesk
Oaksky virusfighter)   

Men ellers held og lykke med det.
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:55

Hej Martin,

Er fuldstændig enig med dig i at SupportFighter ikke rigtig klinker i forhold til hvad produktet skal kunne som værktøj.
Tror det er vigtigt at navnet signalerer hvad produktet indeholder og kan bruges til hvilket OakSky ikke helt gør. Spam er et negativ ladet ord hvilket Support ikek hvorfor det ikke skal "Fightes" eller bekæmpes - det skal gøres let og simpelt.

Nu kommer der nok én og siger "Skype" betyder da ikke noget - nej men ordet lyder simpelthed federe end OakSky.

Jeg kunne forestille mig noget a-la Easy Supporter eller XX Supporter hvor XX er navnet på dit bagvedliggende firma i tilfælde af at det ikke hedder SpamFighter (lidt inspireret af Adobe). Easy er for mig et mere positivt ladet ord hvorfor jeg vil mene det er den retning navnet til sådan et produkt bør findes.

Mvh Niels
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:20

Grunden til at Skype lyder bedre, er sikkert også fordi du forbinder det med noget positivt og at du har hørt det mange gange. Lyder Oakley godt? Hvad med Nike? Eller Adidas? Ja det gør de, men det gjorde de sikkert ikke den dag de "blev opfundet".

I mine øjne er langt de fleste firmnavn der har noget med produktet at gøre, rigtig dårlige og det er inkl. SPAMfighter. Der er alt for mange der hedder næsten det sammen, så et navn som Jubii, Skype, Oakley m.m. er rigtig gode navne i mine øjne.

Spørgsmålet er som om Oaksky kan hamle op med det. Men igen, det er ikke et consumerbrand. Det skal blot afspejle noget hammer seriøst, stabil og visionært og der mener jeg selv at navnet er glimrende.

Dbh Martin

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:42

Navnet kunne jo ellers have heddet "Amino" men det har du jo brugt i en anden sammenhæng.

Dog har du et produkt hvis funktion (support) ikke er alene i verdenen hvorfor der kan være et godt argument for netop noget som OakSky. Det skiller sig ud fra andre i samme "branche".

Af samme årsag fandt jeg og min makker også på navnet Newisio hvilket ikke rigtig fremkalder nogle links på f.eks. Google og derfor ikke forsvinder i mængden. Samtidig så er det en sammentrækning af New Vision hviilket er det vi blandt andet gerne vil fremstå som - nemlig nye og visionære.
Side 1 ud af 4 (40 indlæg)