Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høj moms forhindrer netsucces i Danmark

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes I alle bør huske dette når der næste gang stemmes til folketing og EU - Venstre har med deres regering i hvert fald med al tydelighed vist at de skider sådan nogle som os (iværksættere) et langt stykke og at de INTET fatter af Internet-udviklingen. Så hvis du kig og bildte dig selv ind at Venstre var et parti for dem "der gider noget" og tjener penge tager du fejl - det er A.P. Møller og dens slags de slikker røv på, ikke os. Det er storkapitalens og bonderøvenes parti - IKKE iværksætternes.

Måske er det tid til et "Iværksætterparti"? :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er måske lige hårdt nok, jeg vil i hvert tilfælde nødigt have nogle af de bestående alternativer.

Problemet med et nye parti for iværksættere er, at en rigtig iværksætter aldrig vil have tålmodighed til at høre på alt det Christiansborg-bullshit. Der er alt, alt for meget tale og alt, alt for lidt handling.
Vi står med et stort problem vedr. momsen. Men pga. ineffektivitet og mangel på visioner, sker der ikke en skid. Jeg har intet imod at betale til den danske velfærdsstat. Men jeg har noget imod at stå dårligt i den globale konkurrence. Det skader både os og vores land og det har jeg meget svært ved at leve med.
Og for at være helt ærlig, så giver det engang imellem lyst til at vende det hele ryggen. At skulle kæmpe mod hårde udenlandske konkurrenter og samtidig sit eget land, er ikke fair. Vi skulle alle være på samme hold og hjælpe hinanden, men alt energi går på at fordele kagen, istedet for at gøre den større og det er jeg så pisse træt af.

Martin

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det er måske lige hårdt nok, jeg vil i hvert tilfælde nødigt have nogle af de bestående alternativer

Jeg synes heller ikke alternativerne ser for lyse ud, men den nuværende regering - og specielt Venstre, er sgu da nok noget af det værste man kan få. Ulovlige krige, pædofile og små-kriminelle - er det virkelig dem der skal lede landet? (jeg har altid gerne ville lave en mere nøjagtig opgørelse - jeg tror den nuværende regering har en højere procentdel af straffede personer end befolkningen i Gjellerup Parken, Christiania eller Nørrebro!) Når det så kobles med den totale mangel på visioner, som du også understreger, Martin, synes jeg ikke der kan være meget tvivl om at Venstre må ud (altså dem der er tilbage efter diverse strattesager LOL) Venstre er præcis lige så visionær som Gerge W Bush på en dårlig dag
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Så længe jeg ikke kan se alternativerne, så får de min stemme.
Jeg er enig i at de ikke alle er de bedste mennesker, men jeg går ind for frihed til den enkelte og omsorg for de svage og der kan jeg ikke se at andre partier kan være med.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

> frihed til den enkelte og omsorg for de svage

Ja, det er også det Bush siger - men både Bush og Venstre har i praksis altid vist at de kun intereserer for lige de "svage" som de lige synes er spændende for tiden. Prøv at snakke lidt med dem som faktisk tager sig at de svage, dag ud og dag ind, og hør om de har oplevet nogen som helst forbedringer under Venstre-regeringen. Jeg tror godt vi begge kender svaret :)
 
Jeg fortår faktisk ikke helt hvorfor du er havnet hos dem, Martin - de virker så håbløst gammeldags i forhold til dig og dine visioner. Se f.eks. den måde de i praksis har genindført "stempelkort" i folkeskolen - en måde at håndtere intelligent personale som gik af mode alle andre steder for årtier siden og som jeg ved ligger dig meget fjernt. Og netop denne bagstræberiske gammeldagshed synes jeg er så karakteristisk for dem - og lige præcis årsagen til at de ikke har gjort en skid ved de preserende momsproblemer som vi her snakker om. Jeg vil vædde på at flere i Venstre fortsat har den holdning som pladebranchen var kendt for helt frem til årtusindskiftet: "Det der Internet-noget er bare en modedille som går væk igen" (ooops, malketid!)  
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

For god ordens skyld skal jeg måske lige sige, at jeg opfatter mig selv som partiløs hippie-punker-anarkist

Som politisk redskab har jeg altid foretrukket god gammeldags udenomparlamentarisk anarkistisk aktion - aktion, som i "action". Når der er noget jeg ikke kan lide gør jeg noget ved det. Hvis jeg f.eks. ikke kan lide momsreglerne i Danmark flytter jeg da bare mit firma til udlandet. Hvem er det der så lige bestemmer? :)
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har nu talt med min lokale ToldSkat afdeling, og de kan ikke se at der vil være noget galt i at benytte en amerikansk reseller, som f.eks. 2checkout.com.

Jeg har formuleret spørgsmålet skrifteligt til dem, og venter nu bare på at få et skrifteligt svar tilbage. bare for en sikkerheds skyld ;-)

Han gjorde dog opmærksom på (hvilkte jeg må erkende at jeg ikke lige havde tænkt på), at det pågældende amerikanske firma selvfølgelig skal være momsregistreret i de EU lande de handler med, hvis de overstiger bundgrænsen for omsætning til de enkelte lande.

Så i virkeligheden handler det om hvor meget de egentlig sælger til de forskellige moms lande....

mvh
KN



Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

Jeg har nu modtaget en mail fra ToldSkat med flg. svar:


"Jeg kan bekræfte, at levering elektroniske ydelser, som omfattes af momslovens
§ 15, stk. 2, nr. 11, er momsfri i DK, når aftager er etableret i USA (Tredjeland), jfr.
momslovens 15, stk. 4, nr. 5.

Stedet for den faktiske benyttelse er uden betydning for fastlæggelsen af
leveringsstedet og dermed det sted, hvor momsen skal betales."



Kender nogen til de omtalte paragraffer? Umiddelbart ser det jo lovende ud.........

mvh
KN
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Internetbutikker synes at være delt op i digitale ydelser og kendte produkter (cd, dvd, bøger osv.).

For virksonheder som min er det største problem ikke moms men istedet fragt.

Mine varer kan ikke køre til private via Post Danmark, da vægt og størrelse (ca.35-45 kilo og rummål ca. 1 m2) ikke passer ind i deres systemer. Selv Danske Fragtmænd, UPS og DHL holder sig tilbage i forhold til b2c levering.

Flere jeg har talt med har dog store forventninger til fragtopgaver for internetbutikker i fremtiden, men lige nu er markedet ikke stort nok til at der er ret mange som vil tage teten. Så de små fragtfirmaer har faktisk en gylden mulighed for at snuppe et markedsområde fra de store lige nu...
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Jeg har også snakket med told og skat omkring det med at kunne flytte firmaet til udlandet, men PBS vil have et registeret firma i landet før man kan bruge dankort
Side 3 ud af 4 (37 indlæg)