- På grund af den danske moms, er det fuldstændigt idiotisk, at vi har lagt firmaet i Danmark. Fik vi investorer ind, ville de også kræve vi flyttede med det samme, siger Martin Thorborg, medstifter af internetfirmaet Spamfighter. Det er ikke utænkeligt, at danske iværksættere kan skabe en ny Skype-succes på internettet. Men det vil ikke ske på dansk grund med de nuværende moms-satser herhjemme, konkluderer dansk iværksætter. Eksperter bakker op. Nye regler er undervejs, men hvis processen ikke speedes op vil flere danske teknologi-virksomheder søge til udlandet, mener flere erhvervsorganisationer. |
Høj moms forhindrer netsucces i Danmark
|
Jeg tror vi er mange som enten har, eller er i gang med, at flytte visse af vores aktiviteter ud af landet. Det er fuldkommen op til regeringen om de gider gøre noget ved det eller ej, men indtil videre synes jeg ikke vores regering har vist synderlig interesse for iværksættere - de har for travlt slikke røv på stor-kapitalen, Bush, Blair og sig selv. Hvis regeringen, som de plejer, blot henviser til EU, må de også efterfølgende forklare befolkningen hvorfor Skype og andre fremover vælger at flytte ud af landet. Jeg er sikker på det vil glæde den i forvejen stærkt EU-skeptiske Danske befolkning :)
Næ du, hvis regeringen virkelig gad regere Danmark, i stedet for at kæmpe ulovlige krige og kisse-misse med Bush kunne de gennemføære en differantieret moms i morgen og løse den del af problemet med det samme. Men det kræver jo at de skal til at tænke selv, hvilket jeg ikke har dem mistænkt for at være særlig gode til.
|
Forhåbentlig er der en politiker eller to der læser artiklen, og samtidig får "lyst" til at gøre noget ved sagen. Jeg kan også tilslutte mig Mikkels kommentar om differentieret moms, som man eksempelvis kender fra Tyskland. Fødevarer, aviser og lignende bør have "rabat" på momsen. Så må vi leve med at der er højere moms på luksusvarer. /Carsten |
Han fik en dumpap til at ringe til os og fortælle at EU var igang med at lave det om og det tog kun 100 år. Og for at gøre ondt værre, så vil den nye regel gøre at et dansk firma der handler online, skal til at afregne moms med alle de lande der sælges til. Det bliver IKKE sjovt! Dbh Martin |
|
|
Ja naturligvis. Så kommer den sidst pind i ligkisten. |
De typer burde tage ErhvervsØkonomi på handelsskoleniveau og lære lidt om udbud/efterspørgsel samt prisfastsættelse. Ja, staten får færre penge per enhed hvis de sænker momsen, men med det rette niveau vil antallet af enheder øges betydeligt. De er dog ikke helt fortabte, for nyligt blev afgiften på blanke CD og DVD skiver sænket netop fra devisen at flere så vil købe dem herhjemme. At afgiften så stadig er 1000% større end hvad jeg køber skiverne for i tyskland er så en anden sag
![]() 1. Sænk momsen
2. ???
3. PROFIT! ![]() |
|