Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høj moms forhindrer netsucces i Danmark

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Høj moms forhindrer netsucces i Danmark

- På grund af den danske moms, er det fuldstændigt idiotisk, at vi har lagt firmaet i Danmark. Fik vi investorer ind, ville de også kræve vi flyttede med det samme, siger Martin Thorborg, medstifter af internetfirmaet Spamfighter.

Det er ikke utænkeligt, at danske iværksættere kan skabe en ny Skype-succes på internettet.

Men det vil ikke ske på dansk grund med de nuværende moms-satser herhjemme, konkluderer dansk iværksætter. Eksperter bakker op.

Nye regler er undervejs, men hvis processen ikke speedes op vil flere danske teknologi-virksomheder søge til udlandet, mener flere erhvervsorganisationer.
http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npshowarticle.asp?strArtID=144742

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:52
Martin er det så ikke export hvis i flytter til udlandet. he he
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:33

Jeg tror vi er mange som enten har, eller er i gang med, at flytte visse af vores aktiviteter ud af landet. Det er fuldkommen op til regeringen om de gider gøre noget ved det eller ej, men indtil videre synes jeg ikke vores regering har vist synderlig interesse for iværksættere - de har for travlt slikke røv på stor-kapitalen, Bush, Blair og sig selv.

Hvis regeringen, som de plejer, blot henviser til EU, må de også efterfølgende forklare befolkningen hvorfor Skype og andre fremover vælger at flytte ud af landet. Jeg er sikker på det vil glæde den i forvejen stærkt EU-skeptiske Danske befolkning :)

Næ du, hvis regeringen virkelig gad regere Danmark, i stedet for at kæmpe ulovlige krige og kisse-misse med Bush kunne de gennemføære en differantieret moms i morgen og løse den del af problemet med det samme. Men det kræver jo at de skal til at tænke selv, hvilket jeg ikke har dem mistænkt for at være særlig gode til.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:28
Gi'' den gas, Martin!

Forhåbentlig er der en politiker eller to der læser artiklen, og samtidig får "lyst" til at gøre noget ved sagen.

Jeg kan også tilslutte mig Mikkels kommentar om differentieret moms, som man eksempelvis kender fra Tyskland. Fødevarer, aviser og lignende bør have "rabat" på momsen. Så må vi leve med at der er højere moms på luksusvarer.

/Carsten
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:41
Jeg har snakket med Skatteministeren om det, så højere komme man nok ikke.
Han fik en dumpap til at ringe til os og fortælle at EU var igang med at lave det om og det tog kun 100 år.
Og for at gøre ondt værre, så vil den nye regel gøre at et dansk firma der handler online, skal til at afregne moms med alle de lande der sælges til. Det bliver IKKE sjovt!

Dbh Martin
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:46
Hurra, bureaukratiet virker! Status quo bevares men med flere formaliteter og til sidst flytter vi også firmaerne ud af EU.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:51
Jeg håder du fik forklaret tumben hvad konsekvenserne er: Så må vi jo bare flytte disse aktiviteter tilo lande udenfor EU - f.eks. Off-Shore. Det er der mange der gør i forvejen (f.eks. indenfor affiliate markedet, som jeg bl.a. opererer på) og udflytningen vil med garanti ikke falde.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:56

Ja naturligvis. Så kommer den sidst pind i ligkisten.
Det morsomme var at vi sagde til ham, at amerikanske firmaer jo ikke opkrævede moms af EU borgere.
Og så sagde han, at det ville man tvinge dem til. God fornøjelse siger jeg bare.

Realiteten bliver at alt softwaresalg med lidt slag i, bliver lagt uden for EU og så er den ikke længere.

Det der er irriterende er, at de typer skyder en i skoen at man gør det for at snyde. De fatter ikke at det er vores konkurrenceevne der forsvinder. Vi kan IKKE i længden både betale mere i skat, mere for arbejdskraften og så oven i det afkræve vores kunder ekstra moms, eller bliver pålagt en gigantisk bureaukratisk opgave.

Dbh Martin

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:02

De typer burde tage ErhvervsØkonomi på handelsskoleniveau og lære lidt om udbud/efterspørgsel samt prisfastsættelse. Ja, staten får færre penge per enhed hvis de sænker momsen, men med det rette niveau vil antallet af enheder øges betydeligt.

De er dog ikke helt fortabte, for nyligt blev afgiften på blanke CD og DVD skiver sænket netop fra devisen at flere så vil købe dem herhjemme. At afgiften så stadig er 1000% større end hvad jeg køber skiverne for i tyskland er så en anden sag

1. Sænk momsen
2. ???
3. PROFIT!
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:10
Det mest åndssvage af det hele er, at det faktisk er ufatteloig let at oprette et handelsselskab udenfor Danmark. Jeg har igennem de sidste måneder forsøgt at sætte mig ind i det og det er i hvert fald LANGT lettere end at skulle kæmpe med tåbelige Danske regler for online handel. Og det er ikke engang særlig dyrt. Jeg vil mene, efter min research, at hvis du bare sælger for hå hundrede tusinde kroner om året vil det kunne betale sig. Martin, se for helvede at få den biks rykket ud af Danmark i en fart - og meget gerne med en solid pressemeddelelse i røven, så det bliver tydeliggjort hvorfor det sker - og AT det sker!
Side 1 ud af 4 (37 indlæg)