Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webenhavn, verdens første 3D handelsby - vind en plads til din webshop i byen

Side 9 ud af 10 (93 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hejsa

Nu har jeg fulgt denne diskussion lidt på sidelinien, men synes at det var tid til også at give min mening med...

VÆRDI

Når man udvikler et produkt, bør det i min bog altid handle om at skabe noget værdi for en eller anden kunde/interessent. Hvis man ikke gør dette tror jeg simpelthen ikke på produktet, hvorfor skulle der så være et incitament til at bruge produktet? Har I tænkt over hvilken værdi I skaber for:

1) Slutkunden der gerne vil købe noget på nettet?
2) Shop ejeren som har en shop i jeres univers?

Under punkt et kunne det oplagte argument være at "vi samler det hele et sted". Men i min verden er det det som Google gør. Når jeg ser på hvordan dem jeg kender (og det jeg ved om internet handel) shopper på nettet, så går man til Google som I deres verden er en autoritetet og taster fx. "Hvid læder designer sofa". I løbet at under et sekund har du fået en masse resultater som Google som autoritet har fortalt dig er de bedste for lige dig. Dvs du får intelligent feedback på ganske kort tid. Samme operation hos jer ville tage mere end et minut og I ville muligvis kun kunne byde på en-to relevante shops.

Husk også at man langt hen ad vejen vil søge på et produkt for at finde butikken på nettet, ikke så meget lede efter butikken for at derefter at vælge produktet! I shops er produktet kongen (det er lige meget om det er en enkeltmandsvirksomhed på 3. sal på Frederiksberg eller en international koncern der seælger dig varen - sålænge du får en god pris og en god service).

Hvad giver I så af værdi til shop ejeren. Well såfremt det lykkedes jer at få trafik via fx jeres tv reklamer, ja så er dette jo oplagt. Jeg vil dog gerne udfordre jer lidt og jeg håber for jeres egen skyld at I måler alt hvad I overhovedet kan komme i nærheden af når I nu bruger grunker på tv reklamer. Prøv fx. bare se på hvor mange der rammer jeres side men som IKKE går videre til en butik. Jeg gik fx. ind på jeres side fordi det lød spændende, men forlod lige så hurtigt igen da i efter 40 sekunder bare lossede mig ind på Bolias hjemmeside (som jeg nok ville have haft lettere ved at finde ved bare at taste "bolia.com" i min browser istedet for at skulle igennem en masse gejl inden).

Så... hvilken værdi giver I mig som online shopper?

DEN GODE IDE (ER DEN OPFUNDET FØR)

Jeg synes faktisk godt om idéen men jeg mener ikke at man kan implementere den pt. Noget andet jeg måske ville spørge mig selv om er:

Er denne ide virkelig så unik at ingen andre har fået den før?

Øhh nej. Et virtuelt indkøbstorv, som andre også har skrevet, så brændte TDC en del grunker af med Opasia back in the days. Martin Thorborg snakker i en af sine podcasts om det gode ved at have konkurrenter. Hvis du har konkurrenter, er der sikkert et marked :)

Jeg har endnu ikke set et "virtuelt shopping center" noget sted på nettet jeg har ment har fungeret. Så hvad er det I kan bidrage med som kan gøre det til en success? Hvis det var så let "bare" at samle en række webshops og lave en grafisk brugerflade, hvorfor har vi så ikke set dette i kæmpe stor stil på nettet? Vi har masser af linkkataloger, men med mindre man hedder Yahoo er det vel ikke rigtigt noget man bruger eller hvor'n?! I min verden er linkkataloger "bare" for SEO. Jeg kender ikke mange der besøger linkkataloger for at finde noget bestemt, nope... de besøger bare Google og har et svar efter et par milisekunder. Jeg kender mennesker som simpelthen tror at Google er internettet! Når jeg siger "åbn din browser" kigger de underligt på mig, men hvis jeg siger "Åbn Google" ved de præcist hvad jeg mener!

Så en lille omvej, men... Hvorfor har I ingen konkurrenter på det "virtuelle indkøbscenter/torv" marked?! Og hvis jeg tager fejl og der er gode implementationer af dette, så må I meget gerne linke til dem.

AVAILABILITY IS KING

Idag skal alting gå hurtigere, vi har ikke samme tålmodighed som før. Det er blandt andet grunden til at vi bare søger efter et produkt i Google og egentlig er ligeglad hvor vi køber det. 

Det er også grunden til at jeg stadig får langt de fleste nyheder gennem tekst tv istedet fx nyhedsportaler på nettet. Det er så meget hurtigere for mig at skimme hurtigt igennem 30 siders nyheder på tekst tv, end det er at skulle mase mig igennem en nyhedsportal med alle småhistorierne der tager min opmærksomhed, alle de irriterende banner reklamer osv. Jeg ved at der er nogen der er uening, men jeg vil stadig argumentere at jeg kan få al nyhedsstrømmen ind på en dag væsentligt hurtigere end folk der sidder og kigger igennem fx. bt.dk eller tv2.dk.

Ved at kigge på tekst tv er der også nogen der har valgt de vigtigste historier for mig og der ikke noget der distrahere mig.

Det er iøvrigt også derfor sms er så populært. Ingen troede at folk gad og sidde og fedte på et lille tastatur.... men det gjorde de :) Det er lige ved hånden og meget lettere end at skulle ringe til en person og rent faktisk have en dialog.

Nåh, lang historie for at komme med en pointe. For et par år siden var jeg til et foredrag omkring tendenser i den nye generation (dem som er teenagere nu) og en af pointerne var netop "availability", derfor tog jeg den med. Jeg kan desværre ikke huske indlægsholderen, men jeg er meget enig i disse betragtninger.

KONKLUSION

Så... tre points I kan tage op til efterretning. Jeg tror desværre heller ikke at jeres ide holder, heller ikke med tv reklamer. Når folk finder ud af at de bare bliver ledt videre til eksisterende shops, så tror jeg at de skipper jer. Hvis I skulle gøre een ting, ville jeg fokusere benhårdt på at få skabt noget værdi for de besøgende. Noget der gør at folk hellere vil gå igennem jeres univers end "bare" at søge på Google.

(tak til alle jer der kom igennem dette lidt lange indlæg Smile)

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Hejsa

Nu har jeg fulgt denne diskussion lidt på sidelinien, men synes at det var tid til også at give min mening med...

VÆRDI

Når man udvikler et produkt, bør det i min bog altid handle om at skabe noget værdi for en eller anden kunde/interessent. Hvis man ikke gør dette tror jeg simpelthen ikke på produktet, hvorfor skulle der så være et incitament til at bruge produktet? Har I tænkt over hvilken værdi I skaber for:

1) Slutkunden der gerne vil købe noget på nettet?
2) Shop ejeren som har en shop i jeres univers?

Under punkt et kunne det oplagte argument være at "vi samler det hele et sted". Men i min verden er det det som Google gør. Når jeg ser på hvordan dem jeg kender (og det jeg ved om internet handel) shopper på nettet, så går man til Google som I deres verden er en autoritetet og taster fx. "Hvid læder designer sofa". I løbet at under et sekund har du fået en masse resultater som Google som autoritet har fortalt dig er de bedste for lige dig. Dvs du får intelligent feedback på ganske kort tid. Samme operation hos jer ville tage mere end et minut og I ville muligvis kun kunne byde på en-to relevante shops.

Husk også at man langt hen ad vejen vil søge på et produkt for at finde butikken på nettet, ikke så meget lede efter butikken for at derefter at vælge produktet! I shops er produktet kongen (det er lige meget om det er en enkeltmandsvirksomhed på 3. sal på Frederiksberg eller en international koncern der seælger dig varen - sålænge du får en god pris og en god service).

Hvad giver I så af værdi til shop ejeren. Well såfremt det lykkedes jer at få trafik via fx jeres tv reklamer, ja så er dette jo oplagt. Jeg vil dog gerne udfordre jer lidt og jeg håber for jeres egen skyld at I måler alt hvad I overhovedet kan komme i nærheden af når I nu bruger grunker på tv reklamer. Prøv fx. bare se på hvor mange der rammer jeres side men som IKKE går videre til en butik. Jeg gik fx. ind på jeres side fordi det lød spændende, men forlod lige så hurtigt igen da i efter 40 sekunder bare lossede mig ind på Bolias hjemmeside (som jeg nok ville have haft lettere ved at finde ved bare at taste "bolia.com" i min browser istedet for at skulle igennem en masse gejl inden).

Så... hvilken værdi giver I mig som online shopper?

DEN GODE IDE (ER DEN OPFUNDET FØR)

Jeg synes faktisk godt om idéen men jeg mener ikke at man kan implementere den pt. Noget andet jeg måske ville spørge mig selv om er:

Er denne ide virkelig så unik at ingen andre har fået den før?

Øhh nej. Et virtuelt indkøbstorv, som andre også har skrevet, så brændte TDC en del grunker af med Opasia back in the days. Martin Thorborg snakker i en af sine podcasts om det gode ved at have konkurrenter. Hvis du har konkurrenter, er der sikkert et marked :)

Jeg har endnu ikke set et "virtuelt shopping center" noget sted på nettet jeg har ment har fungeret. Så hvad er det I kan bidrage med som kan gøre det til en success? Hvis det var så let "bare" at samle en række webshops og lave en grafisk brugerflade, hvorfor har vi så ikke set dette i kæmpe stor stil på nettet? Vi har masser af linkkataloger, men med mindre man hedder Yahoo er det vel ikke rigtigt noget man bruger eller hvor'n?! I min verden er linkkataloger "bare" for SEO. Jeg kender ikke mange der besøger linkkataloger for at finde noget bestemt, nope... de besøger bare Google og har et svar efter et par milisekunder. Jeg kender mennesker som simpelthen tror at Google er internettet! Når jeg siger "åbn din browser" kigger de underligt på mig, men hvis jeg siger "Åbn Google" ved de præcist hvad jeg mener!

Så en lille omvej, men... Hvorfor har I ingen konkurrenter på det "virtuelle indkøbscenter/torv" marked?! Og hvis jeg tager fejl og der er gode implementationer af dette, så må I meget gerne linke til dem.

AVAILABILITY IS KING

Idag skal alting gå hurtigere, vi har ikke samme tålmodighed som før. Det er blandt andet grunden til at vi bare søger efter et produkt i Google og egentlig er ligeglad hvor vi køber det. 

Det er også grunden til at jeg stadig får langt de fleste nyheder gennem tekst tv istedet fx nyhedsportaler på nettet. Det er så meget hurtigere for mig at skimme hurtigt igennem 30 siders nyheder på tekst tv, end det er at skulle mase mig igennem en nyhedsportal med alle småhistorierne der tager min opmærksomhed, alle de irriterende banner reklamer osv. Jeg ved at der er nogen der er uening, men jeg vil stadig argumentere at jeg kan få al nyhedsstrømmen ind på en dag væsentligt hurtigere end folk der sidder og kigger igennem fx. bt.dk eller tv2.dk.

Ved at kigge på tekst tv er der også nogen der har valgt de vigtigste historier for mig og der ikke noget der distrahere mig.

Det er iøvrigt også derfor sms er så populært. Ingen troede at folk gad og sidde og fedte på et lille tastatur.... men det gjorde de :) Det er lige ved hånden og meget lettere end at skulle ringe til en person og rent faktisk have en dialog.

Nåh, lang historie for at komme med en pointe. For et par år siden var jeg til et foredrag omkring tendenser i den nye generation (dem som er teenagere nu) og en af pointerne var netop "availability", derfor tog jeg den med. Jeg kan desværre ikke huske indlægsholderen, men jeg er meget enig i disse betragtninger.

KONKLUSION

Så... tre points I kan tage op til efterretning. Jeg tror desværre heller ikke at jeres ide holder, heller ikke med tv reklamer. Nåh folk finder ud af at de bare bliver ledt videre til eksisterende shops, så tror jeg at de skipper jer. Hvis I skulle gøre een ting, ville jeg fokusere benhårdt på at få skabt noget værdi for de besøgende. Noget der gør at folk hellere vil gå igennem jeres univers end "bare" at søge på Google.

(tak til alle jer der kom igennem dette lidt lange indlæg Smile)

SUPER SKREVET mon droningen er færdig med sin nytårstale, Yes

Nå lidt jysk humor oven på en god debat....Smile

vh preben

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dansk netdetail.

 

Med risiko for mere minus karma fra none-innovative tænkende personer Jf. mit andet indlæg :P, Vil jeg da give lidt ide udvikling til jer.

 

Lad os holde den grafiske linje og lad os shoppe i Expert( merlin i jeres butik), hvorfor skal jeg bare lande på en flad shop, en shop som har sit udspring 4 år tilbage uden nytænkning sidenhen?

 

Hvorfor ikke lade mig købe music, lad mig vælge 10 nummer som derefter blive zipp-pakket og klar til download efter betaling (expert må være store nok til at kunne lave aftaler med music industrien om et sådan scoop)….

Dernæst skulle jeg lige se på en afspiller, jeg vælger fra en list (hylde) og kommer til ny scene hvor jeg kan afprøve denne herlighed fra skærmen, en real 3D interaktiv oplevelse, putter min egen music i dvd’en og trykker ”aktivt” på en knap, ser lysdiode tænde og klar til at lytte til mit mulige køb.
 På vej over til kassen opdager jeg en ny printer, jeg havde læst om og jeg ønsker da lige at se mere på den. Hvilken indhold har den, åbner dækslet for at se hvilken patroner den bruger, ser hvilken tilslutning der er bagpå, ja hvorfor ikke lige lave en test udskrivning for at bedømme funktionsniveau??

Det findes allerede, i skal bare bruge lidt tid på at finde en linje for sammenarbejde mellem udbyder af 3d work og producenter.

Hvad med lige at se nyheden for digital kamera, Canon DX1200Fut, få et indblik i den kraftige zoom påfører det optik du ønsker at købe, vender det om for at se liveview funktionen med den nye super chip.

Det er allerede muligt, skab kontakter i asien, får lavet noget billigt 3d arbejde og bruge jeres tid på mere aktivitet i udvikling af jeres markedsplads.

 

Hvorfor ikke lade en japaner handle i butikken, den butik han huskede så godt,  da han var her sidst som turist. Han vil da elske at bevæge sig rundt i det lokale som gav ham gode minder om en herlig tur (nyhedsværdi for turistindustrien og sammensmeltning af flere interessenter).

 

 Så med stor chance for minus karma for de webshop ejer som allerede er forældet og faldet af dansen med hensyn til egen udvikling af forretning, ja så poster jeg det da lige …Smile

 

God Jul til jer alle sammen, med ønske om et godt nytår med god bid i jeres forretning, og forhåbentlig bliver i alle sammen hele året ud og med stor succes.

Mvh
Juul

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Så er der omtale af Webenhavn på Comon i dag: http://www.comon.dk/nyheder/Webenhavn-dk-Anakronisme-eller-fremtidens-nethandel-1.250112.html

Man må da håbe for dem, at det ikke er deres potentielle kunder, der har skrevet kommentarer der :)

Jamen det jo klart at når man ikke vil lytte så må man jo lære. Og når man så derudover har den holdning, at den der kritiserer i sammenligninger, ikke ved hvad de snakker om, ja så har man vist gjort sig selv en bjørnetjeneste. Det eneste der er surt er, at det er lønmodtagernes garantifond der får lov at punge ud for Webhavens ansatte i sidste ende.

Køb ren argan olie her

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Må desværre meddele, at jeg blev tilbudt at få part i projektet inden det blev opstartet; men afslog pænt med de samme argumenter, der har været fremme både her og i Comon.

Jeg kan kun ønske initiativtagerne held og lykke med projektet.

Mvh,

Christian

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Ærgelig, ærgelig, men som vi nok var mange der forventede det.

Ved ikke om det er ærgeligt, men det nåede ikke at blive sommer Smile

Køb ren argan olie her

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden på nogen måde at have nærlæst alle de mange indlæg, så synes jeg, det er synd, hvis de ikke får det ordentligt op at køre. Det ser super godt ud, og tanken er god, hvadenten den er original eller ej. Det vigtigste er, hvad de kan få ud af det i sidste ende i forhold til evt. konkurrenter. Det er måske rigtigt nok, at man i teorien bare kan google sig frem til de samme søgeresultater, men det er trods alt ikke den samme brugeroplevelse.

Men det er lidt synd, at de ikke har udviklet det yderligere og fået lagt langt mere indhold ind på sitet.

Og så burde de droppe den fuglekvidder og hende den snakkesaglige på forsiden.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

 

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Som forudsagt, så har de mistet gejsten allerede inden der er gået 6 måneder (og de havde endda tv reklamer)

http://www.amino.dk/freelancer/user/-2147482513_Webenhavn.dk_udbydes_til_programmør,_der_kan_drive_det_videre.aspx

Ærgelig, ærgelig, men som vi nok var mange der forventede det.

Jeg vil gerne tage hatten af for Maja og hendes mand.

Hvis Amino nogen sinde kommer til at oprette en pris, der hedder Årets Iværksætter, så ville jeg give prisen til dem.

Trods utallige advarsler fra undertegnede og andre her på Amino, troede de selv så meget på Ideen, at de investerede stort i at gøre deres drømme til virkelighed.

Uden at lytte, uden erfaring i området kastede de sig ud i deres projekt og troede på, at det nok skulle lykkes.

Hvis det ikke er iværksætterblod så ved jeg ikke hvad det er.

 

Når det så er sagt, så lad det være en hilsen til os alle her på Amino.

Husk at LYT EFTER, når du får gode råd fra mere erfarne folk så du ikke risikerer at involvere dig i lignende projekter med risiko for at miste alt hvad du har.

Venlig hilsen,

Christian

 

 

 

Side 9 ud af 10 (93 indlæg)