Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webenhavn, verdens første 3D handelsby - vind en plads til din webshop i byen

Side 10 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Hvis Amino nogen sinde kommer til at oprette en pris, der hedder Årets Iværksætter, så ville jeg give prisen til dem.

Der er jeg så ikke helt enig, men mener sådan nogen som LiisaB, ItalianBags eller Eventyrhaver er mere egnede kandidater. 

Christian iMARKETING:

Uden at lytte, uden erfaring i området kastede de sig ud i deres projekt og troede på, at det nok skulle lykkes.

Hvis det ikke er iværksætterblod så ved jeg ikke hvad det er.

Nogen vil betegne det som dumdristigt, og det kan vel til tider også komme ind under iværksætteri. Jeg mener dog ganske alvorligt, at der mere er tale om total uansvarlighed, da de efter lanceringen ikke fik den respons som de kunne tænke sig, hvis ikke det er det kraftigste signal og manglende indsigt i hvor markedet bevæger sig hen samt viden og brugeres adfærd, ja så ved jeg ikke hvad det næste bliver.

Der er HELE tiden blevet advaret om at det var en dødsejler, og der mener jeg faktisk, at når man med så kraftige reaktioner fra markedet ikke lytter.

Jeg har faktisk mere ondt af dem der har været så naive at skyde penge i projektet, men viser blor hvor lemfældigt markedet er. Dårlige projekter kan til tider hypes frem og efterfølgende lukke, mens gode gennemtænlte og visionære projekter lider døden.

For mig at se kunne de have sparet millioner og tårer ved at samarbejde med en bredere skare og skabe noget brugbart istedet for et 3D linkkatalog. Nu er DK webvirksomheder ikke altid dem med de skarpeste knive i skuffen, så man kunne have tænkt over hvorfor der ikke eksisterer et tilsvarende 3D linkkatalog.

Slutteligt har de ikke formået at give brugerne noget, så hvad skal man med det?

Hvis det er iværksætteri at lave noget andre ikke kan bruge, og man spilder penge på det bare fordi man selv kan lide det, så var det måsle en idé at få en debat om hvad forskellige mener det at være iværksætter er Smile

Køb ren argan olie her

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 12:18

Må sige at efter at have set denne Video og klikket rundt på siden synes jeg da konceptet virker smart. Og det var da fedt at klikke rundt i.

Men ligesom Secondlife og Opasia ved jeg ikke helt om det ville blive brugt. Secondlife er verdens firma, hvor derimod webenhavn er begrænset til København.

Men tror nok det skal komme op og køre, men tror ikke på vækstpotientialet. Så skulle de lave en hvor man starter på et danmarkskort og så vælger den by man vil handle i. På den måde kan de få mange flere potientielle kunder med ind over. Men bare min idé :)

Men 20.000 - 400.000 kr for en webshop :) Vender den lige med min investor :)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:53

Lagersalg123 - JEN:

Hvis det er iværksætteri at lave noget andre ikke kan bruge, og man spilder penge på det bare fordi man selv kan lide det, så var det måsle en idé at få en debat om hvad forskellige mener det at være iværksætter er Smile

Jeg mener, at det er iværksætteri at have en drøm og så også løbe en risiko  i forsøget på at føre den ud i livet - uanset om det lykkes eller ej.

Alle "ikke iværksætterne" har måske ideerne; men tør ikke løbe nogen som helst risiko for at investere i deres drøm.

Og det bringer dem - ingen vegne. De er ikke iværksættere, kun mennesker med ideer og drømme.

Maja og hendes mand ER iværksættere da de havde modet til at gå hele vejen og selv investere et stor beløb i deres drøm.

At det er mildest talt ugennemtænkt, det de har forsøgt, er en HELT anden ting.

Der, hvor filmen knækker er, når undertegnede og andre med mange års erfaring i Internet Marketing kunne påpege adskillige akilleshæle som blev overhørt.

Et af vores vigtigste principper er at teste småt og rulle stort ud hvis tingene viser sig at fungere og man kan tjene penge på det.

Årsagen er at langt størstedelen af "nye spændende projekter" ikke viser sig at kunne holde til mødet med virkeligheden.

Ved at teste småt, kunne de finde ud af, om projektet holder - inden den store investering. Kan man ikke kan tjene penge i lille skala, hvorfor så tro, at man kan tjene penge i stor?

Så ved at teste i lille skala ville der være penge i overskud til at finde andre projekter, hvor man mere sandsynligt kan få en god omsætning.

Når man er klar over, at man sikkert skal ADSKILLIGE projekter igennem for at finde en vinder, så begynder det sikkert for de fleste at være tydeligt, at det ikke er en god idé at satse alt på eet brædt.

Er det umuligt (grundet projektets natur) at teste et projekt for cirka 1/10 af de indtægter man har på et givet tidspunkt, så ville jeg som tommelfingerregel ikke røre projektet med en ildtang. Der kan selvfølgelig være undtagelser.

Venlig hilsen,

Christian

Side 10 ud af 10 (93 indlæg)