Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webenhavn, verdens første 3D handelsby - vind en plads til din webshop i byen

Side 7 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Holmstrand:

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så varer det ikke længe før Google er klar med en lignende løsning i forbindelse med deres "Street View"-feature. Det er der uden tvivl potentiale i, om det så bare handler om at linke facader til webshops.

Det vil rent faktisk spare mig tid hvis jeg gerne vil være moderne, og finde ud af hvor de kendte shopper på 5th Avenue - så går jeg bare ned ad gaden, og klikker på de butikker der ser spændende ud.

Det ville undre mig gevaldigt om Google ikke har fået samme ide - de skal jo tjene pengene fra deres Street View-funktion hjem et eller andet sted :-)

Så ideen med at gå rundt i gader og stræder tror jeg som sådan ikke er dårlig. Det bliver bare mest interessant når det er en nøjagtig kopi af virkeligheden.

Webenhavn i sin nuværende form er ikke interessant for mig. Det minder mig om mit første møde med Second Life.. det er simpelthen for omstændigt, og som flere skriver, så tilfører det ikke nogen værdi til min web-oplevelse. Tværtimod irriterer det mig at man ikke kan mere end man kan (har nok noget med forventningsniveauet at gøre) og at siden generelt er super langsom.

Jeg vil rose folkene bag for at forsøge sig med projektet, men som flere andre tror jeg ikke på at det kan blive en succes i sin nuværende form.

Vi snakkede om det i denne tråd:

http://www.amino.dk/forums/p/75760/478011.aspx#478011

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lagersalg ..

Hmm hvad med den tid hvor vi er bundet op på 100/100 lysleder ... jeg tror mange webshopejer skal se sig om efter nye tiltag, for om et par år, handler du trådløs med en rigtig butik ... lynhurtig, ja du snakker faktisk med de folk som  er i butikken, kan din wbeshop klare dette lige PT.

Bare sådan en lille hurtig news hvad der prøves på at ny ting på sidelinjen ..

Mvh
Juul

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 13:02

Martin Thorborg:

TV-reklamer kan virke fint, hvis man har et produkt og et budskab der passer til den form for kommunikation. Hvis det er trafik til et website, så vil det i mange tilfælde kunne gøres billigere og mere effektivt på andre måder. Dertil er det en fordel hvis man så i det mindste kan holde sit website kørende mens reklamerne ruller.

At smide et 3d interface på en butiksoplevelse, kan måske en gang bliver interessant, hvis det tilfører den besøgende noget andet end wow-effekt og lir. Kunne man i tøjbutikken se sig selv med tøjet på, i boligbutikken se hvordan møblerne vil se ud der hjemme etc. så begynder det at give mening. Men hvis det blot er et spørgsmål om at det skal se godt ud og prisen for brugeren er ustabilitet, langsom browsing, svær navigation etc. så giver det ingen mening og det er dømt til at fejle.

Bevares, den slags vil have nyhededens værdi ligesom Secondlife, Opasia og alle de andre der har troet  at 3d grafik vil få brugerne til at falde i svime og glemme at de kunne have fået det samme resultat på 1/10 af tiden via et almindeligt gammeldaws website, men de kommer bare ikke igen 2. gang..

Jeg ønsker for alle iværksættere, at de skal få held med det de laver. Men jeg syntes ikke der er grund til at rose initiativer der fra start er dømt til undergang. Det er at trække pinen ud og med risiko for at endnu flere taber penge på det og det er unødvendigt.

Så kald mig ond og barsk, men jeg tror ikke en kæft på det.

Dbh Martin

Den med tøjbutikken bliver launchet så snart Project Natal kommer ud til pc brugerne også og ikke kun xboxen i 2010 :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:09

Juul:

Hej Lagersalg ..

Hmm hvad med den tid hvor vi er bundet op på 100/100 lysleder ... jeg tror mange webshopejer skal se sig om efter nye tiltag, for om et par år, handler du trådløs med en rigtig butik ... lynhurtig, ja du snakker faktisk med de folk som  er i butikken, kan din wbeshop klare dette lige PT.

Bare sådan en lille hurtig news hvad der prøves på at ny ting på sidelinjen ..

Mvh
Juul

Hej Juul

Yep der er du inde på noget innovativt, og det behøver ikke være længere væk end McD princippet hvor en medarbejder også  bare har headset på med kamera. Dog ville jeg se det som en mulighed for en kundeservice fremfor en service tilknyttet ethvert salg. Men jeg tror at det lander på en såkaldt mellemstation.

I en tøjbutik, kunne man f.eks. tage de mest sælgende størrelser og sætte på 2-3 gennemsnitspersoner så den der ønsler at købe kan få et indtryk af hvordan det sidder på i brug. Eller en video kunne præsentere hvordan man laver mad med en Kenwood foodprocessor eller lignende. Så jeg kunne godt forestille mig, at fremtidens totalmarkeder havde mange videopræsentationer af produkterne til salg, sådan at man som bruger kunne vælge mere konkret. Eksempelvis ville jeg fornyelig se på Foodprocessorer. Skulle bruge en Kenwood eller en Bosch MUM 86. Kunne ikke beslutte mig, men gad heller ikke gå i en butik og se forskellen, da meget få forhandlere har MUM86 produkterne på lager. Min beslutning faldt så på produkternes moment og størrelse af motor og derfor besluttede jeg mig for MUM86. Den var så i prislejet 3500 til 6500 på markedet, men fik den for 4.100 i Punkt1 i Fields.

Summasumarum er, at havde jeg kunnet se begge i funktion via video i almindeligt brug (ikke reklamefilm) så havde jeg hurtigere kunnet træffe et valg, og derfor tror jeg at den type præsentation kunne være fordelagtig i fremtiden.

Mvh

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:44

Hej Peter

Ja det er for let bare at kritiserer hvad andre laver uden at lave noget konstruktiv debat om emnet, men det er også farligt bare at give ros for noget man som ”bruger” ved ikke holder. Her tænker jeg på alle de shops du har lavet og kender til det optimale købsflow, hvor 5 click er = afsluttet handel.

Det er klart man skal rose når nogen laver noget nyt / tænker nyt, og på baggrund af egen erfaring burde det være på konstruktiv kritik.
Nu kender jeg ikke folkene bag webhavn, men at lave noget, med en tung grafisk brugerfalde som indgang til en alm. Webshop  er ikke vejen frem.  Derfor er det fint du roser dem for at tænke nyt, men burde også fremkomme med din erfaring omkring hvad folk ønsker at bruge tid på i forbindelse med handel på nettet.

Der hvor webshop ejer får konkurrence bliver jo med / mod de eksisterende butikker.  

Eks. Du gå in di en tøjbutik, lader dig skanne sådan at der er fyldestgørende data omkring dig som digital krop, det er en profil du har med dig i din mobil, på nettet,, laptop osv. Du sidder nu på arbejde og logger på din tøjmand’s butik, du smider din profil op og tilkendegiver et buget for nyt tøjkøb. Herefter når du køre hjem (med toget) åbner du din tøjkøb ser hvilken forslag der er smidt på din profil, med video af det rigtige tøj, da alt dit tøj er digital databaseret som du ser på din profil. Herefter har du online kontakt til din ekspedient hvorved du kan lade noget af tøjet udskifte, da du lige har set lidt rundt i butikken osv .. som du kan se vil det være meget let at introducerer i en rigtig butik, men PT er hastigheden for video transfer ikke hurtigt nok som multienhed.

Derfor vil det da væreforkert at lade webhavn tro at de er på vej til noget nyt som kommer til at virke. Der mangle selvfølgelig information omkring fremtiden, hvis de allerede har gang i en generation 2 af deres ide, men som jeg ser det, er det kun at generer et købsflow, det de har gang i.

Mvh
Juul

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:54

Juul:
Derfor vil det da væreforkert at lade webhavn tro at de er på vej til noget nyt som kommer til at virke.

Jeg syntes bare at der var nok som dunkede dem i nøden at et dunk fra mig vil ikke hjælpe noget, tror faktisk at lidt positivt ville hjælpe mere...

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 14:33

Lagerslag123 - JEN:

Peter Holmstrand:

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så varer det ikke længe før Google er klar med en lignende løsning i forbindelse med deres "Street View"-feature. Det er der uden tvivl potentiale i, om det så bare handler om at linke facader til webshops.

Det vil rent faktisk spare mig tid hvis jeg gerne vil være moderne, og finde ud af hvor de kendte shopper på 5th Avenue - så går jeg bare ned ad gaden, og klikker på de butikker der ser spændende ud.

Det ville undre mig gevaldigt om Google ikke har fået samme ide - de skal jo tjene pengene fra deres Street View-funktion hjem et eller andet sted :-)

Så ideen med at gå rundt i gader og stræder tror jeg som sådan ikke er dårlig. Det bliver bare mest interessant når det er en nøjagtig kopi af virkeligheden.

Webenhavn i sin nuværende form er ikke interessant for mig. Det minder mig om mit første møde med Second Life.. det er simpelthen for omstændigt, og som flere skriver, så tilfører det ikke nogen værdi til min web-oplevelse. Tværtimod irriterer det mig at man ikke kan mere end man kan (har nok noget med forventningsniveauet at gøre) og at siden generelt er super langsom.

Jeg vil rose folkene bag for at forsøge sig med projektet, men som flere andre tror jeg ikke på at det kan blive en succes i sin nuværende form.

Vi snakkede om det i denne tråd:

http://www.amino.dk/forums/p/75760/478011.aspx#478011

Arh, den havde jeg ikke luret. Tak for linket ;-)

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:12

Martin Thorborg:

TV-reklamer kan virke fint, hvis man har et produkt og et budskab der passer til den form for kommunikation. Hvis det er trafik til et website, så vil det i mange tilfælde kunne gøres billigere og mere effektivt på andre måder. Dertil er det en fordel hvis man så i det mindste kan holde sit website kørende mens reklamerne ruller.

At smide et 3d interface på en butiksoplevelse, kan måske en gang bliver interessant, hvis det tilfører den besøgende noget andet end wow-effekt og lir. Kunne man i tøjbutikken se sig selv med tøjet på, i boligbutikken se hvordan møblerne vil se ud der hjemme etc. så begynder det at give mening. Men hvis det blot er et spørgsmål om at det skal se godt ud og prisen for brugeren er ustabilitet, langsom browsing, svær navigation etc. så giver det ingen mening og det er dømt til at fejle.

Bevares, den slags vil have nyhededens værdi ligesom Secondlife, Opasia og alle de andre der har troet  at 3d grafik vil få brugerne til at falde i svime og glemme at de kunne have fået det samme resultat på 1/10 af tiden via et almindeligt gammeldaws website, men de kommer bare ikke igen 2. gang..

Jeg ønsker for alle iværksættere, at de skal få held med det de laver. Men jeg syntes ikke der er grund til at rose initiativer der fra start er dømt til undergang. Det er at trække pinen ud og med risiko for at endnu flere taber penge på det og det er unødvendigt.

Så kald mig ond og barsk, men jeg tror ikke en kæft på det.

Dbh Martin

Helt enig!

TV-reklamer er en forbandet dyr måde at skabe trafik til et website - og konverteringer. Jeg har endnu til gode at se en dansk virksomhed, der skaber en positiv bundlinie på deres website via TV-reklamer. Til dem der ønsker dokumentation, så tag et kig på WUPTIs årsregnskaber :)

3d universer tror jeg heller ikke meget på. Folk der skal handle på Nettet gør det ikke for at få en multimedieoplevelse - de gør det for at få et bedre udvalg, billigere priser, eller bare at kunne shoppe fra sofaen.

Online markedsføring skaber online salg - og ikke som nogle troede engang, at off-line reklamer gør det!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:20

Lagerslag123 - JEN:

Er det ikke lavet 01032010, så vil jeg invitere folk til deltagelse i projektet. I behøver ikke spørge ind til hvad det er, da jeg holder informationer af den slags tæt til kroppen Smile

Har du et guldæg, skal jeg gerne være den første til at tilbyde at lave æggebægeret Stick out tongue

Mht. webenhavn er alle mine pointer vist sagt i forvejen:

• 3D - hmm fotolignende scrolls i 2D gør det vel ikke til 3D
  • Opasia var vel den første indenfor den genre
  • Intet nyt bliver tilført forbrugeren
  • Jo flere butikker, jo mere uoverskuelig og mindre givtig for den enkelte butik
  • Et ualmindeligt uhandy link-katalog
  • Hvis man vil have billede-oplevelser, tror jeg man søger på youtube eller ligende
  • Hvis man handler på nettet, er det enten for at gøre det hurtigt, eller for at gøre det sammenligneligt på f.eks. pris eller kvalitet
    så der er kelkoo, pricerunner og lignende portaler hestehoveder foran
  • Jeg bukker mig i støvet for at det rent faktisk er lykkedes at lancere produktet og få butikker med i konceptet,
    men har de betalt den fulde pris, eller er de kommet med, for at trække andre betalende med?

Det er svært at finde det positive i projektet, andet end at det faktisk er lykkedes at få det online med en form for indhold.
Og en anden positiv ting som Peter Skouhus også har nævnt er alle de kræfter som givetvis er lagt i projektet.

Jeg tror dog ikke at webenhavn vil få succes i den givne form.

Tag et nyt kig ned i idéskuffen, og iført de kritiske briller, og den samme ildhu til næste projekt er jeg overbevist om at folkene bag kan rejse sig fra støvet som en anden fugl Fønix.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 16:42

Lagerslag123 - JEN:

preben mortenwold:

I bliver klogere det det bliver det største og fuck Jante loven jeg har tilbudt samaretabrjde og det synes jeg også i skal hvis i ellers har noget at byde ind med?

VH Preben

Jamen tillykke Prebenm håber du får et godt og givtigt samarbejde med dem.

Hvis du tror at Janteloven har noget at gøre med kritikken i anvendelsen og mulighederne for Webenhaven, så tager du helt fejl. Webenhaven vil ikke blive en succes og begrundelserne er brugerorienteret ikke økonomiske.

Der mangler sådan set 1 ting på det nordiske marked, og det er ikke lanceret af strategiske og samarbejdsmæssige årsager. Dette kunne på nordisk plan blive en gigant succes, men det kræver mange penge. At der ikke er nogen der har lavet det endnu, er for mig helt uforståeligt.

Er det ikke lavet 01032010, så vil jeg invitere folk til deltagelse i projektet. I behøver ikke spørge ind til hvad det er, da jeg holder informationer af den slags tæt til kroppen Smile

Jeg synes det er et godt initiativ, og kan man hjælpe så vil jeg prøve, for der er gode ideer bag, og kan de ikke bruge mine ideer, så har jeg forsøgt og det her projekt sætter i hvertifald gang i ideer hos folk, og nu er der nogen der er startet.

Men når det kører i java er det en begrænsning, og vi har jo ikke samme hastigheder på internettet dette fandt jeg ud af da det loadede, en del.

Om det er janteloven eller ej så er der ret skarpe udtagelser, nok fordi besøgende incl mig selv blev lidt skuffet da jeg klikkede ind på siden, måske er overskriften lidt skyld i folks reaktioner? 3D er det ikke nok nærmere 2D men det kan efter min mening laves på en simplere måde faktisk ret simpelt og med rigtige butikker.

Mvh preben

Side 7 ud af 10 (93 indlæg)