Hej Peter
Ja det er for let bare at kritiserer hvad andre laver uden at lave noget konstruktiv debat om emnet, men det er også farligt bare at give ros for noget man som ”bruger” ved ikke holder. Her tænker jeg på alle de shops du har lavet og kender til det optimale købsflow, hvor 5 click er = afsluttet handel.
Det er klart man skal rose når nogen laver noget nyt / tænker nyt, og på baggrund af egen erfaring burde det være på konstruktiv kritik.
Nu kender jeg ikke folkene bag webhavn, men at lave noget, med en tung grafisk brugerfalde som indgang til en alm. Webshop er ikke vejen frem. Derfor er det fint du roser dem for at tænke nyt, men burde også fremkomme med din erfaring omkring hvad folk ønsker at bruge tid på i forbindelse med handel på nettet.
Der hvor webshop ejer får konkurrence bliver jo med / mod de eksisterende butikker.
Eks. Du gå in di en tøjbutik, lader dig skanne sådan at der er fyldestgørende data omkring dig som digital krop, det er en profil du har med dig i din mobil, på nettet,, laptop osv. Du sidder nu på arbejde og logger på din tøjmand’s butik, du smider din profil op og tilkendegiver et buget for nyt tøjkøb. Herefter når du køre hjem (med toget) åbner du din tøjkøb ser hvilken forslag der er smidt på din profil, med video af det rigtige tøj, da alt dit tøj er digital databaseret som du ser på din profil. Herefter har du online kontakt til din ekspedient hvorved du kan lade noget af tøjet udskifte, da du lige har set lidt rundt i butikken osv .. som du kan se vil det være meget let at introducerer i en rigtig butik, men PT er hastigheden for video transfer ikke hurtigt nok som multienhed.
Derfor vil det da væreforkert at lade webhavn tro at de er på vej til noget nyt som kommer til at virke. Der mangle selvfølgelig information omkring fremtiden, hvis de allerede har gang i en generation 2 af deres ide, men som jeg ser det, er det kun at generer et købsflow, det de har gang i.
Mvh
Juul