Hej James
Ikke for at være på tværs, men prøv lige at læse Dørsalgsloven § 6 , ikke markedsføringsloven.
Som jeg skrev til Palle Toft respekterer jeg at i ikke vil oplyse på kroner og ører hvad i tjener,
men hvor lang tid vil det tage en ihærdig Networker at opbygge den struktur du skitserede i dit første
første indlæg i denne tråd |
Dato: 9/10/2005 2:36:35 PM Forfatter: Palle ToftHej igen Martin,Jeg har læst dine andre indlæg og kan se, at du er åbne for de muligheder MLM giver...;o)) Jeg vidste ikke at du gik med tanker om selv at starte et netværk, men (og her kommer så opfordringen til kontakt..;o)) hvis du helt konkret vil vide, hvad og hvordan jeg laver mit netværk kræver det at vi mødes.Vi kender i øvrigt hinanden. Det var mig der ''opfandt'' www.yes2mail.dk, som vi for mange år siden holdt møde om i den gamle Jubii silo...;o))Nå men nu til dit spørgsmål: Hvad tjener jeg på MLM?Ikke nok endnu, men nok til at jeg vil fortsætte med at bygge mit netværk. Og sagt med det samme, så vil jeg ikke oplyse på kr. og øre, hvad jeg tjener.Jeg kan se det går den rigtige vej, min plan holder selvom jeg har måtte revidere den 3 gange undervejs. Revideringer jeg naturligvis kun foretog fordi jeg blev klogere på hvad MLM egentlig var for et ''dyr''.Men her er nogle generelle betragtninger om indtjeningemulighederne i MLM:1) Du tjener ingen penge i begyndelsen.2) Når du begynder at tjene penge er det ikke ret mange, faktisk latterligt få.3) Arbejdsindsatsen står på ingen måde i forhold til indtjeningen i det første meget lange stykke tid.4) Når dit netværk begynder så småt at tage form, vil din indtjening stige lidt, men dit netværk har ikke nået ''kritisk masse'', så derfor kan du sagtens opleve indtægtsnedgang fordi dit netværk bliver mindre.5) Når dit netværk begynder at nå ''kritisk masse'' vil du have så mange enkeltpersoner, som selv driver deres egen MLM forretning i din organisation, at du vil begynde at opleve en stadig styrkelse af dit netværk, selv om der naturligvis altid vil være frafald. Fremgangen er nu blot større.6) Når du når over og langt over ''kritisk masse'' vil dit netværk give dig en indkomst, som er stadigt stigende og i nogle/mange tilfælde uden den store arbejdsindsats fra din side længere.7) Det er meget få, som starter op med en MLM forretning, der når hertil. Det kræver lidt mere end almindelige nosser og hår på brystet, at kunne modstå en massiv og langvarig afvisning fra sine medmenneskers side, så derfor er der rigtig mange, der stopper på et eller andet tidspunkt. Men alle har chancen, hvis de selv vil.Jeg håber ikke jeg har skuffet dig, ved ikke at komme med tal, men jeg mener faktisk det er irrelevant for diskutionen. Mulighederne i MLM er store eller små alt efter hvormeget fru Fortuna og din arbejdsindsats berettiger dig til.
Hej Palle
Jo da, jeg husker dig fint. Du arrangerede adskillige events hos Dansk Markedsføringsforbund m.m. og du er da en vældig flink man :-)
Tiden til MLM er ikke nu for mig, jeg har alt for travlt med SPAMfighter. Men en dag vil jeg gerne starte et netværk, da jeg mener at MLM er en rigtig god måde at vækste på hurtigt. Så vi må snakke sammen om det senere.
Jeg respekterer at du ikke vil dele dine tal, det er jo op til den enkelte om man vil snakke penge.
Grunden til at jeg spørger er, at jeg har mødt så forbandet mange MLM folk og jeg kan kun komme på få der når op på noget man kan lave af.
Nuvel, du gav jo nogle meget gode svar jeg kan tænke lidt over.
For at slå det fast, startede jeg faktisk den anden tråd for at få en saglig diskussion om emnet. Jeg mener at der er alt for mange tumper i begge lejre og verden ikke er sort og hvid.
Selvom mange mener at MLM diskussionen ikke klæder Amino debatten, finder jeg den meget vigtigt. Jeg er sikker på at vi alle kan lære af hinanden og at de forskellige verdener vil smelte