Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Defination af MLM

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/10/2005 1:25:44 PM Forfatter: James
Dato: 9/10/2005 10:41:24 AM Forfatter: basco Kære James & Palle (& Hans),
Spændene debat (MLM) som synes at kunne fortsætte i uendelige ..
Hej Basco
Der står jo intet i ML loven om, at man ikke må kontakte folk for at få deres accept. Tværtimod står der jo, at man skal have denne accept. - Hvis man ikke må ringe/snakke med folk og bede om denne accept, så er man jo bundet på hænder og fødder.
.
Mvh.
James

Hej James

Ikke for at være på tværs, men prøv lige at læse Dørsalgsloven § 6 , ikke markedsføringsloven.

Som jeg skrev til Palle Toft respekterer jeg at i ikke vil oplyse på kroner og ører hvad i tjener,
men hvor lang tid vil det tage en ihærdig Networker at opbygge den struktur du skitserede i dit første
første indlæg i denne tråd
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:32
Dato: 9/10/2005 2:36:35 PM Forfatter: Palle Toft
Hej igen Martin,
Jeg har læst dine andre indlæg og kan se, at du er åbne for de muligheder MLM giver...;o)) Jeg vidste ikke at du gik med tanker om selv at starte et netværk, men (og her kommer så opfordringen til kontakt..;o)) hvis du helt konkret vil vide, hvad og hvordan jeg laver mit netværk kræver det at vi mødes.
Vi kender i øvrigt hinanden. Det var mig der ''opfandt'' www.yes2mail.dk, som vi for mange år siden holdt møde om i den gamle Jubii silo...;o))
Nå men nu til dit spørgsmål: Hvad tjener jeg på MLM?
Ikke nok endnu, men nok til at jeg vil fortsætte med at bygge mit netværk. Og sagt med det samme, så vil jeg ikke oplyse på kr. og øre, hvad jeg tjener.
Jeg kan se det går den rigtige vej, min plan holder selvom jeg har måtte revidere den 3 gange undervejs. Revideringer jeg naturligvis kun foretog fordi jeg blev klogere på hvad MLM egentlig var for et ''dyr''.
Men her er nogle generelle betragtninger om indtjeningemulighederne i MLM:
1) Du tjener ingen penge i begyndelsen.
2) Når du begynder at tjene penge er det ikke ret mange, faktisk latterligt få.
3) Arbejdsindsatsen står på ingen måde i forhold til indtjeningen i det første meget lange stykke tid.
4) Når dit netværk begynder så småt at tage form, vil din indtjening stige lidt, men dit netværk har ikke nået ''kritisk masse'', så derfor kan du sagtens opleve indtægtsnedgang fordi dit netværk bliver mindre.
5) Når dit netværk begynder at nå ''kritisk masse'' vil du have så mange enkeltpersoner, som selv driver deres egen MLM forretning i din organisation, at du vil begynde at opleve en stadig styrkelse af dit netværk, selv om der naturligvis altid vil være frafald. Fremgangen er nu blot større.
6) Når du når over og langt over ''kritisk masse'' vil dit netværk give dig en indkomst, som er stadigt stigende og i nogle/mange tilfælde uden den store arbejdsindsats fra din side længere.
7) Det er meget få, som starter op med en MLM forretning, der når hertil. Det kræver lidt mere end almindelige nosser og hår på brystet, at kunne modstå en massiv og langvarig afvisning fra sine medmenneskers side, så derfor er der rigtig mange, der stopper på et eller andet tidspunkt. Men alle har chancen, hvis de selv vil.
Jeg håber ikke jeg har skuffet dig, ved ikke at komme med tal, men jeg mener faktisk det er irrelevant for diskutionen. Mulighederne i MLM er store eller små alt efter hvormeget fru Fortuna og din arbejdsindsats berettiger dig til.

Hej Palle

Jo da, jeg husker dig fint. Du arrangerede adskillige events hos Dansk Markedsføringsforbund m.m. og du er da en vældig flink man :-)
Tiden til MLM er ikke nu for mig, jeg har alt for travlt med SPAMfighter. Men en dag vil jeg gerne starte et netværk, da jeg mener at MLM er en rigtig god måde at vækste på hurtigt. Så vi må snakke sammen om det senere.
Jeg respekterer at du ikke vil dele dine tal, det er jo op til den enkelte om man vil snakke penge.
Grunden til at jeg spørger er, at jeg har mødt så forbandet mange MLM folk og jeg kan kun komme på få der når op på noget man kan lave af.
Nuvel, du gav jo nogle meget gode svar jeg kan tænke lidt over.

For at slå det fast, startede jeg faktisk den anden tråd for at få en saglig diskussion om emnet. Jeg mener at der er alt for mange tumper i begge lejre og verden ikke er sort og hvid.

Selvom mange mener at MLM diskussionen ikke klæder Amino debatten, finder jeg den meget vigtigt. Jeg er sikker på at vi alle kan lære af hinanden og at de forskellige verdener vil smelte
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hej Martin,
Jeg sætter stor pris på din åbenhed med hensyn til MLM debat på amino.dk. Jeg selv hørte til øglerne da min kone for nogle år siden begyndte på MLM. Det var da ikke noget inteligente mennesker beskæftigede sig med, mente jeg og samtidig troede jeg at jeg vidste alt om reklame og marketing, så jeg kunne afvise det som pjat og uprofessionelt gøjl. Men jeg måtte have gode argumenter for at overbevise min kone om at hun havde fat i noget grisseri, så jeg begyndte at undersøge MLM og Nu Skin Enterprises, som er den virksomhed vi samarbejder med. Nå men for at gøre en lang historie kort, så måtte jeg indse at jeg begyndte at have fat i noget jeg ikke kendte noget til. Jo mere jeg fik oplyst, jo mere måtte jeg respekterer forretningsmetoderne og resultaterne taler jo sit tydelige sprog. Altså: Jeg blev omvendt...;o)) Uden at blivge religiøs af den grund.

Når du en dag er kommet til det punkt i dit liv, hvor du vil prøve kræfter med MLM er du naturligvis meget velkommen til at kontakte mig. Det kunne da være sjovt at lille mig kunne få stor dig i mit netværk...;o)) (Nu ingen falsk beskedenhed Martin, du er mere kendt end jeg er...;o))

Desværre er der en del distanceblænderi i MLM. Millionerne triller ind over landegrænserne og der er ingen ende på størrelsen af den enkeltes MLMers omsætning og deres indtjening...;o)) Bliv rig hurtigt konceptet, er bløf og det er da kun idioter der hopper på den. Problemet er at der er idioter i alle brancher. Også i MLM. Det gode er at de ikke overlever så længe. Konceptet er jo så herligt sammensat, at hvis din downline ikke får reel succes, får du heller ikke succes. Derfor taler jeg ikke om mine egne pt. beskedne resultater i forhold til hvor langt man kan nå i MLM. Og det er jo rigtig langt. Indtjeningspotentialet er omsætningsbestemt og kan over en årrække blive en hel del større end hvad en adm. dir. tjener i en stor dansk koncern. Sådan er det og det kan jeg bevise. Men det er jo heller ingen sikring af, at alle der starter med MLM kommer så langt. Jeg har drømmen og det har jeg jo lov tal at have og min downline har deres. Så er det så efterfølgende op til dne enkelte, hvor meget arbejde man vil lægge i sin forretning. Der er levet en undersøgelse en gang, som viste at langt de fleste der startede med MLM ingen større ambitioner havde. De så det som et suplement og var tilfredsemed det. Men nogle få vil til tops og få af disse når derop...;o) Ligesom i den virkelige verden.

Du har fuldkommen ret i at der en en stor fremtid inden for MLM. Som gammel reklamemand har jeg set en hel del til reklamekampagner, som ikke regtig længere virkede, hvorefter vi begyndte at tale om brandingværdi og awerness...;o)) Med røde ører. MLM er et skridt på vejen for at få informationer ud til forbrugerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Dato: 9/10/2005 6:38:00 PM Forfatter: Hans

Palle Toft

Jeg respekterer at du ikke vil oplyse på kroner og ører hvad du tjener, men hvor lang tid
tager det for en super dygtig, energisk ( og en smule heldig ) networker at nå et netværk
som det James skitserede i sit første indlæg ?

Hej Hans,

Ja, lad os lige kigge på James eksempel, som mange MLMere kommer med:

Nu tager vi udgangspunkt i en networker. Denne networker arbejder også i 20 dage på en måned og hver anden dag finder han en person, som ser ideen med MLM.
Efter 2. dag har denne person fundet 1. - De er nu 2.
Disse 2 har efter 4. dag fundet 1 hver. - De er nu 4.
Disse 4 har efter 6. dag fundet 1 hver. - De er nu 8.
Disse 8 har efter 8. dag fundet 1 hver. - De er nu 16.
Disse 16 har efter 10. dag fundet 1 hver. - De er nu 32.
Disse 32 har efter 12. dag fundet 1 hver. - De er nu 64.
Disse 64 har efter 14. dag fundet 1 hver. - De er nu 128.
Disse 128 har efter 16. dag fundet 1 hver. - De er nu 256.
Disse 256 har efter 18. dag fundet 1 hver. - De er nu 512.
Disse 512 har efter 20. og sidste arbejdsdag fundet 1024.

Eksemplet er en illustration af det forretningsprincip vi arbejder med: Multiplikation. Dag 22 har han 2048, dag 24 har han 4096, dag 26 har han 8192, dag 28 har han 16384, dag 30 har han 32768 personer i sit netværk. Ret godt gået på 1 måned. Dag 2 i næste måned er der 65536, dag 4 er der 131072, dag 6 er der 262144, dag 8 er der 524286, dag 10 er der 104576, dag 12 er der 2097152, dag 14 er der 4194304, dag 16 er der 8388608 mennesker i hans netværk. WOW mere end indbyggertalle i Danmark...;o))
Og i slutningen af måned 2 har han hele europas befolkoning i sit netværk.

Det er eksempler som disse der gør MLM utroværdigt, i hvert fald når de står alene.. Man kan da sige sig selv, at sådan virker virkeligheden ikke. Og det gør den heller ikke.

I MLM er der forbrugere og der er forretningsbyggere og det er jo ikke alle der stifter bekendskab med MLM, som straks går ud og laver meganetværk...;o)) De fleste siger faktisk nej tak og nogle vil gerne prøve/teste produkterne og en del af disse bliver forbrugere. Tilbage bliver de få der er forretningsbyggere og tilbage af dem er de meget få, der rent faktisk bliver ved med at bygge på deres forretning. Det som eksemplet viser er den enorme kraft, der ligger i, at hver enkelt viser initiativ. Prøv selv at regne eksemplet igennem med 1 ny hver dag i stedet for hver anden. Eller 3 nye hver anden dag...
Det giver helt kolonorme tal, som ikke holder en meter i byretten og det er heller ikke sådan det skal tolkes. Det eksemplet viser, er, at der kan mistes og tabes en del på gulvet og det virker alligevel.

Jeg kan ikke sige dig hvor lang tid det vil tage at have 1024 mennesker i sit netværk fordi det ikke giver mening. Er det forbrugere vi taler om eller forretningsbyggere? Men jeg kan vise dig at de virker, hvis man altså selv vil...;o)) Og er flittig...;o))

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:55

Palle Toft

Som du nok har bemærket så kredser jeg lidt rundt om indtjeningsmuligheder i MLM,
og jeg var godt klar over at eksemplet i James´ indlæg var optimistisk, ellers var jeg absolut klar

Jeg er godt klar over at nogle vælger at køre deres MLM forretning, på hobbyplan og tjene 1 tusse om md. på det, og det er også helt fint.
Men kunne du ikke give et generelt vink om hvad normen er rent intjeningsmæssigt ved en seriøs indsat, uden du behøver at blotte din egen indtægt. Inden for mange detailbutikskæder, arbejder man netop med disse normtal, altså hvad forventer man af salg af 1. årslærlingen, den nyudlærte osv.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59

Hej Hans,

I MEGET grove træk kan det se sådan ud her:

1. år 50.000,-  Deltid
2. år 100.000,-  Deltid
3. år 250.000,- Fuldtid 
4. år 500.000,- Fuldtid
5. år. 1.000.000,- Fuldtid
6. år ?

Det er nok lidt optimistisk, men kan både være en del til den ene og til den anden side. Og husk lige en ting: DER ER INGEN GARANTI FOR AT OPNÅ RESULTATET, MÅSKE HAR DU OPGIVET EFTER 2 HÅRDE ÅR.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:09
Dato: 9/11/2005 12:26:21 PM Forfatter: Palle Toft
Hej Martin,
Jeg sætter stor pris på din åbenhed med hensyn til MLM debat på amino.dk. Jeg selv hørte til øglerne da min kone for nogle år siden begyndte på MLM. Det var da ikke noget inteligente mennesker beskæftigede sig med, mente jeg og samtidig troede jeg at jeg vidste alt om reklame og marketing, så jeg kunne afvise det som pjat og uprofessionelt gøjl. Men jeg måtte have gode argumenter for at overbevise min kone om at hun havde fat i noget grisseri, så jeg begyndte at undersøge MLM og Nu Skin Enterprises, som er den virksomhed vi samarbejder med. Nå men for at gøre en lang historie kort, så måtte jeg indse at jeg begyndte at have fat i noget jeg ikke kendte noget til. Jo mere jeg fik oplyst, jo mere måtte jeg respekterer forretningsmetoderne og resultaterne taler jo sit tydelige sprog. Altså: Jeg blev omvendt...;o)) Uden at blivge religiøs af den grund.
Når du en dag er kommet til det punkt i dit liv, hvor du vil prøve kræfter med MLM er du naturligvis meget velkommen til at kontakte mig. Det kunne da være sjovt at lille mig kunne få stor dig i mit netværk...;o)) (Nu ingen falsk beskedenhed Martin, du er mere kendt end jeg er...;o))
Desværre er der en del distanceblænderi i MLM. Millionerne triller ind over landegrænserne og der er ingen ende på størrelsen af den enkeltes MLMers omsætning og deres indtjening...;o)) Bliv rig hurtigt konceptet, er bløf og det er da kun idioter der hopper på den. Problemet er at der er idioter i alle brancher. Også i MLM. Det gode er at de ikke overlever så længe. Konceptet er jo så herligt sammensat, at hvis din downline ikke får reel succes, får du heller ikke succes. Derfor taler jeg ikke om mine egne pt. beskedne resultater i forhold til hvor langt man kan nå i MLM. Og det er jo rigtig langt. Indtjeningspotentialet er omsætningsbestemt og kan over en årrække blive en hel del større end hvad en adm. dir. tjener i en stor dansk koncern. Sådan er det og det kan jeg bevise. Men det er jo heller ingen sikring af, at alle der starter med MLM kommer så langt. Jeg har drømmen og det har jeg jo lov tal at have og min downline har deres. Så er det så efterfølgende op til dne enkelte, hvor meget arbejde man vil lægge i sin forretning. Der er levet en undersøgelse en gang, som viste at langt de fleste der startede med MLM ingen større ambitioner havde. De så det som et suplement og var tilfredsemed det. Men nogle få vil til tops og få af disse når derop...;o) Ligesom i den virkelige verden.
Du har fuldkommen ret i at der en en stor fremtid inden for MLM. Som gammel reklamemand har jeg set en hel del til reklamekampagner, som ikke regtig længere virkede, hvorefter vi begyndte at tale om brandingværdi og awerness...;o)) Med røde ører. MLM er et skridt på vejen for at få informationer ud til forbrugerne.

He he, som nævnt så ville jeg selv starte et netværk hvis jeg skulle have noget med MLM at gøre. Den udfordring jeg ser i det, er at lave et netværk der virker, men samtidig er seriøst. Nu Skin har jeg kun hørt godt om, de skulle både være seriøse og have gode produkter.

Dbh Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57

Hej Martin,

Mener du at du selv kunne mistænkes for at ville starte en MLM virksomhed, som skulle distribuere til det tilknyttede netværk? Har det noget med distribution af spamfigther eller lignende at gør? Eller har jeg misforstået det hele? I bekræftende fald vil jeg da gerne stille mig til rådighed med den ekspertice jeg har...;o))
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:01

Hej Palle

Ja og nej. Jeg syntes MLM er en spændende måde at bygge en forretning op, hvis det bliver gjort rigtigt.
SPAMfighter vil ikke være et produkt der er godt til den slags, så det bliver ikke lige foreløbigt jeg får tid til det. Får jeg det en dag, så lad os da tage en snak.
Tak for tilbudet!

Dbh Martin
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 02:59
Dato: 9/11/2005 12:31:55 AM Forfatter: Martin Thorborg [QUOTE]Dato: 9/10/2005 2:36:35 PM
... Jeg mener at der er alt for mange tumper i begge lejre og verden ikke er sort og hvid. Selvom mange mener at MLM diskussionen ikke klæder Amino debatten, finder jeg den meget vigtigt. Jeg er sikker på at vi alle kan lære af hinanden og at de forskellige verdener vil smelte sammen med tiden. En af de vigtigste ting i forretningsverdenen er at være åben over for nye ting og MLM er relativt nyt for mig. Jeg håber på at vi alle kan få en konstruktiv dialog omkring MLM, så vi alle kan bliver klogere. Og de personer der bliver alt for personlige, taber i mine øjne blot ansigt i forhold til dem der kan holde sig til den konstruktive debat. Dbh Martin

Først og fremmest vil jeg lige sige, at dette er læst og taget til efterretning.
Du har fuldstændig ret og jeg beklager på egne vegne. Jeg vil gerne sige undskyld til alle parter, undskyld til dette forum og de der læser med. Jeg er med på, at tage en dyb indånding og bevare fatningen i vores debat; der som du så smukt udtrykker det: Gerne skulle være konstruktiv og til at blive klogere på.

Mange venlige hilsner til jer alle

James
Side 3 ud af 6 (52 indlæg)