Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Defination af MLM

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Begynder som sagt på en frisk igen.

Der er noget helt generelt, som nok lige skal lægges ud til offentligt skue.
MLM, selve produktet/erne og selve konceptet og det strukturmæssige vedr. den relevante bonusplan skal alle holdes adskilt.
Det jeg mener er, at MLM ikke bliver defineret af produkterne (eller de øvrigt nævnte) - dette er et kapitel for sig selv, ligesom selve MLM delen er det.

Hvis vi tager Mc D. Så kan man købe deres koncept.
Forretningen er skræddersyet til at give profit, sålænge de retningslinier der er sat bliver overholdt.
En person kan købe en licens til dette skræddersyet forretningskoncept og deri ser han/hun en fremtidig fortjeneste (efter franchisen er batalt færdig).
I første omgang, tror I så denne person kunne være mere ligeglad med hvordan burgerne laves eller en cola skal tappes? Nej for han/hun ved på forhånd, at i dette skræddersyet koncept, så indgår det faktum at produktet selvfølgelig er i orden.
Nu kan jeg personligt ikke fordrage Mc. D., men det er der altså adskillige millioner mennesker der kan.

MLM er denne skræddersyede forretningsmulighed - bare på et mindre plan, hvor alle kan være med.
De mennesker, der tager deres "manual" frem og følger de fremgangsmåder der allerede er udtænkt på forhånd. De vil de før eller senere få succes med deres forretning. Og det kan de næsten uanset hvilket firma de arbejder for.
Selve måden at lave MLM på, kan ikke defineres udfra hverken produkt eller bonusplan. Disse er blot elementer der SKAL indgå i MLM konceptet - for ellers er det jo ikke MLM vel?

Det mest afgørende for ens succes er dermed faktisk ikke baseret, på det firma du vælger. - Det der er alfa omega er, at lære og forstå Multi Level Marketing! - Forstår du dette, så har du nøglen til succes med denne form for forretning.
Det er derfor ALLE kan lave MLM.
De mennesker der ikke kan, er de mennesker der ikke lærer at følge de simple fremgangsmåder der er.
MLM rummer naturligvis mange aspekter. Men når man først har forstået dette "væsen", så er det latterligt simpelt og en helt ny verden åbner sig - det garanterer jeg.

Mht. eksempel iførste mit udlæg, så er dette naturligvis ment som en illustration.
Jeg har ikke til hensigt at sige, at der går så og så lang tid og alle gør præcis sådan osv. - Det var for at illustrere forskellen mellem direkte salg metoden og MLM metoden.

Hvis I plotter de forskellige tal ind på en kurve, så vil I se indtjeningen i MLM stige eksponentielt.
Mit eksempel skulle illustrere kraften der ligger i multiplikationseffekten og henvise til, at dette er "elementet" i MLM. Så når du er med i MLM, så sørg for at duplikere de rette og specifikke fremgangsmetoder til de mennesker du arbejder sammen med. Din forretning står og falder med dette. Selvfølgelig er der mange mennesker der brænder nallerne, når de ikke gør som de får besked på. Nogen kan ikke gøre for det, mens andre er dovne og nogen er for stolte (som regel sælgere eller forretningsfolk). Kort sagt står og falder din succes med din vilje til at lære det og gøre det. Det er ikke alle der kan finde ud af dette. Men de mennesker der kan, de skaber ikke bare en succesforretning for dem selv, de skaber også en succesforretning for de næste. I MLM arbejder man selvstændigt i teams og det man skal dele med dem er din viden og din hjælp. Man tager simpelthen de nye mennesker i hånden, for de skal jo i skole. Man skaber succes ved at hjælpe disse mennesker og gør man det rigtigt, så vil størstedelen af disse mennesker lære at gøre det samme og give det videre osv. Og
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11

Hej James,

DIXI

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:59

Hej hans

Et netværk på omkr. 1000 mennesker kan faktisk godt blive bygget på 6 måneder, hvis det gøres rigtigt.
Jeg har ikke skudt under hvis jeg siger, at 1 år med en god indsats og de rette værktøjer kan skabe dette resultat.

Mvh.

James
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 15:31

Mht. uanmodet henvendelser.

Det er ikke en uanmodet henvendelse, når jeg ringer til en ven/bekendt.
Denne person har på forhånd givet mig hans/hendes nummer og det er dermed hverken ubelejligt eller overraskende, at jeg pludselig ringer til denne person.

Med denne ven/bekendt, kan jeg nu føre en almindelig dialog. Jeg er ikke ude efter at sælge noget eller afsætte nogen varer. - Men jeg ønsker selvfølgelig at vække en nysgerrighed i vedkommende.

Det der typisk sker er, at min ven/bekendt i den anden ende SELV bliver interesseret og SELV stiller spørgsmål. De anmoder mig om at fortælle mere og til det siger jeg, at jeg da hellere vil snakke med dem IRL i stedet for over telefonen og om de ikke hellere vil det også.

Man vækker simpelthen interessen i folk i ens dialog med dem og får deres accept til, at tage et møde omkring detaljerne.

Jeg vil bare mene, at dette skiller sig markant ud fra en erhvervsdrivende, der i sin dialog med en tilfældig forbruger ønsker at sælge f.eks. et telefoniabonnement eller et whatever.

Det er jo i bund og grund henvendelser fra tilfældige sælgere og erhvervsdrivende, som man ønsker at værne folk imod.
Der er altså ingen af mine venner/bekendte, som definerer mig som erhvervsdrivende mere end de kender mig som deres ven/bekendt. At jeg i min dialog med dem formår at skabe en interesse omkring det jeg laver, er jo ikke meget anderledes end hvis de vækkede min interesse for en træningsklub, et godt spisested eller whatever. Jeg ville selv spørge ind til dette og deri ligger min anmodning.

Hvis en ven/bekendt så sagde; Ej det gider jeg sq ikke rigtig høre så meget om! - Så ville det selvfølgelig være uetisk og ucharmerende, at presse en aftale igennem. Men det er jo heller ikke det man gør - man vækker interessen i sin dialog med folk og enten bliver den vækket, eller også sover den videre.

Som sagt før, kan man jo ikke bare gøre dette overfor hvem som helst. Jeg kan jo ikke ringe til en vildt fremmede og gøre dette uden det ville være i strid med nogle regler og paraglyffer. Men nu er der jo altså tale om, at man kontakter en person man er i almindelig dialog med (dvs. man må godt ringe til dem). Hvis de selv viser interesse i det man laver, så er der jo ingen der har prøvet at prakke dem noget på.

Mvh.

James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 04:24
Dato: 9/10/2005 2:36:35 PM Forfatter: Palle Toft
Her er nogle generelle betragtninger om indtjeningsmulighederne i NM:
1) Man tjener ingen penge i begyndelsen.
2) Når man begynder at tjene penge, er det ikke ret mange - faktisk latterligt få.
3) Arbejdsindsatsen står på ingen måde i forhold til indtjeningen i det første meget lange stykke tid.
4) Når netværket begynder så småt at tage form, vil indtjeningen stige lidt, men netværket har ikke nået en ''kritisk masse'', så derfor kan man sagtens opleve indtægtsnedgang, fordi netværket pludselig bliver mindre.
5) Når netværket begynder at nå en ''kritisk masse'', vil man have så mange enkeltpersoner, som selv driver deres egen NM-forretning i organisationen, at man vil begynde at opleve en stadig styrkelse af netværket, selv om der naturligvis altid vil være frafald. Fremgangen samlet set er nu blot større.
6) Når man kommer over og især hvis man kommer langt over en ''kritisk masse'', vil netværket generere en indkomst, som er stadig stigende og i nogle/mange tilfælde uden den store arbejdsindsats fra din side længere.
7) Det er meget få, som starter op med en NM-forretning, dette lykkedes for. Det kræver lidt mere end almindelige nosser og hår på brystet, at kunne modstå en massiv og langvarig afvisning fra sine medmenneskers side, så derfor er der mange, der stopper på et eller andet tidspunkt. Men alle har som udgangspunkt den samme mulighed, hvis de selv vil.

Jeg håber ikke, at jeg har skuffet nogle ved ikke at komme med tal, men jeg mener faktisk, at det er irrelevant for diskutionen. Mulighederne i NM er store eller små alt efter hvor meget fru Fortuna og din arbejdsindsats berettiger dig til.

Som James meget passende nævnte i et tidligere indlæg, så kan man i grove træk sige; at NM-arbejdsindsatsen er eksponentielt faldende, samtidig med at NM-indtægten er eksponentielt stigende som funktion af tiden; når man arbejder med et NM-koncept.

Det kræver altså en betydelig arbejdsindsats i starten til at "få lavinen til at rulle" (domino-effekten), før end man kan høste frugten af ens forretning.

Denne betydelige tidsfaktor gør, at nogle networkere (desværre) giver op undervejs, fordi de ikke kan se lyset for enden af tunnelen, og de begynder derfor at tvivle på sig selv og konceptet.
Her er det vigtigt, at man som en god upline er ''lygteholder og vejviser'' i den mørke tunnel...!

Vh. Krabsen

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:54

James

Ligger der fra selskabets side nogen begrænsninger på, hvordan du må reklamere for din forretning ?

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:24

Hej Hans

Det er selvfølgelig et meget godt spørgsmål.
Jeg kan sige, at jeg f.eks. ikke kan lave en flyer eller en annonce og bruge firmaets navn.
Eller rettere sagt, det ville jeg godt kunne såfremt firmaet godkendte dette.
Jeg er en selvstændig forretningsdrivende der arbejder med firmaet og jeg kan ikke tillade mig, at skilte med firmaets navn, så folk tror at mine ord er firmaets ord. Så at sige.

Men dette generer mig nu ikke sønderligt, for jeg bruger ikke min tid på annoncering alligevel.

Hvis du hentyder til mit brev, hvor jeg indbyder til at smide et "bevis" på bordet. Så skal jeg ærligt indrømme, at jeg helst ser mig fritaget fra, at skulle bruge tid på en tilfældig person efter "jeres" valg. Især fordi jeg i forvejen træner og arbejder med en hel del mennesker.
Men jeg holder stadig fast i, at faktisk hvem som helst kan opbygge en god og stabil indtjening ved at følge de rigtige fremgangsmetoder.

Mvh.

James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Dato: 9/13/2005 2:23:58 PM Forfatter: James Så skal jeg ærligt indrømme, at jeg helst ser mig fritaget fra, at skulle bruge tid på en tilfældig person efter ''jeres'' valg. Især fordi jeg i forvejen træner og arbejder med en hel del mennesker.
Men jeg holder stadig fast i, at faktisk hvem som helst kan opbygge en god og stabil indtjening ved at følge de rigtige fremgangsmetoder.
Mvh.
James

Hej James,

Jeg tror ikke du behøver at frygte den helt store tilmelding til dit "alle kan lave MLM"...;o)) Min erfaring er at ingen melder sig frivilligt, men alle skal tages med tang...;o))

Nå men tilbage til DEFINATIONER PÅ MLM.

Et af spørgsmålene man bør stille, er, om det koster noget at signe up og deltage og her taler jeg ikke om en startpakke med produkter, som selvfølgelig skal kunne returneres så man får sine penge retur, hvis man vil det. Er der tale om at man skal investerer blot et par tusinde kr. eller mindre, for at erhverve sig retten til at signe andre op er der ikke længere tale om MLM men et pyramidespil. Også selv om der i øvrigt er produkter involveret.

Du kan se en liste over etiske MLM virksomheder på www.disafo.dk/medlemmer.htm.
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 01:38
Dat 9/14/2005 6:48:58 PM Forfatter: Palle Toft
Hej James,
Jeg tror ikke du behøver at frygte den helt store tilmelding til dit 'alle kan lave MLM'...;o)) Min erfaring er at ingen melder sig frivilligt, men alle skal tages med tang...;o))
Nå men tilbage til DEFINATIONER PÅ MLM.
Et af spørgsmålene man bør stille, er, om det koster noget at signe up og deltage og her taler jeg ikke om en startpakke med produkter, som selvfølgelig skal kunne returneres så man får sine penge retur, hvis man vil det. Er der tale om at man skal investerer blot et par tusinde kr. eller mindre, for at erhverve sig retten til at signe andre op er der ikke længere tale om MLM men et pyramidespil. Også selv om der i øvrigt er produkter involveret.
Du kan se en liste over etiske MLM virksomheder på www.disafo.dk/medlemmer.htm.

Hej Palle

Det undrer mig lidt, at du kommer med denne påstand. Især fordi flere af de "etiske" MLM virksomheder kræver et startindskud. Eller... det undrer mig ikke bare.. jeg er rent ud sagt lettere chokeret... jeg ved ikke... hmmm jeg skal forklare hvad jeg mener.

Hvis vi tager et franchise koncept, som vi jo alle kender (7/11, McD, B.K. etc.).
Her er der tale om muligheden for at købe sig ind på et skræddersyet forretningskoncept for ex. 250.000 kr.
Dette giver dig retten til, at handle med firmaets produkter via den forretning du nu har købt.

MLM er det samme - det er bare billigere og på en mindre skala hvor alle kan være med. Der er oven i købet ingen forringelse i ens indtjeningsmuligheder - snarrere tværtimod.

Et venligt råd er, at du endnu engang læser op på hvad der definerer et pyramidespil og hvad der definerer MLM.
Din argumentation for, at et startindskud indebærer at firmaet er et pyramidespil holder ikke vand.
Om ikke andet, så er der vist en del franchise og MLM koncepter der skal lukkes ned.

Jeg er virkelig virkelig overrasket over dit indlæg - du er en af de sidste på denne side, som jeg forventede ville skrive sådan.

Jeg beklager. Men jeg er skuffet og jeg appeallerer dig om, at undersøge sagen dybere. 

Mht. folks "tilmelding".
Det var blot for at pointere, at muligheden for at blive givet et egentlig bevis bestemt er indenfor rækkeviede.
Det passer mig faktisk storartet, at ingen melder sig... jeg vælger at tolke det sådan, at ingen tvivler på at jeg rent faktisk vil kunne gøre det. - Desuden vidste jeg på forhånd, at ingen ville melde sig. Jeg er jo ikke dum.

Mvh.

James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 02:43
[/QUOTE]
Nå, men tilbage til DEFINITIONEN PÅ MLM / NM.
Et af spørgsmålene, man bør stille, er, om det koster noget at starte op og deltage, - og her taler jeg ikke om en startpakke med produkter, som selvfølgelig skal kunne returneres, så man får sine penge retur, hvis man vil det.
Er der tale om, at man skal investere blot et par tusinde kr. eller mindre, for at erhverve sig retten til at rekruttere andre er der ikke længere tale om MLM men et pyramidespil. Også selv om der i øvrigt er produkter involveret.

[/QUOTE]

Hej Palle

Først vil jeg sige at jeg respekterer dybt dit ihærdige engagement i NM og i debatten om dette.

Jeg er dog desværre ikke helt enig i din ovenstående ''definition'' af NM.

Efter min mening er det i princippet IKKE opstartgebyrets størrelse (så længe det ligger i den lave ende, dvs. mindre end ca. 5000,- kr. efter min mening), der definerer om et ''arrangement'' er lovligt NM eller ulovligt pengespil...!?

Definitionen ligger efter min mening mere i, om hele OMSÆTNINGEN i NM-firmaet udelukkende, hovedsageligt eller langt overvejende kommer fra kundernes forbrug af reelle PRODUKTER  - eller om det udelukkende, hovedsageligt eller langt overvejende kommer fra OPSTARSTGEBYRET alene...!?

Det er i hvert tilfælde sådan, at jeg tolker forbrugerombudsmanden.

Man kan så rent etisk og moralsk diskutere, hvad maksimum for opstartgebyrets størrelse bør være...!?
Det skal selvfølgelig under alle omstændigheder sættes op i mod, hvad opstartgebyret efterfølgende giver den nye ''forhandler'' tilladelse til...!?

NM er efter min mening en slags mini-franchise, hvor man køber sig ind i et gennem-afprøvet koncept, og den lave startomkostning bør efter min mening ikke være højere end ca. 5000,- kr. (dog stadigvæk set i forhold til, hvad man får for startgebyret).
Hvis man for fx 5000,- kr. KUN får retten til at forhandle et produkt samt retten til at rekruttere nye forhandlere, så vil jeg være betænkelig. Som regel får man diverse firmamaterialer, samt en produktpakke m.m.

Lige ledes kan man diskutere hvad ''hovedsageligt eller langt overvejende'' er...!?
Efter min personlige mening må startgebyret moralsk set ikke udgøre mere end ca. 1 % af den samlede omsætning, dvs. at ''hovedsageligt eller langt overvejende'' udgår ca. 99 %.

Hvor forbrugerombudsmanden sætter grænsen for ''hovedsageligt'' melder historien ikke noget om - måske er det 51 %, 75 %, 90 % eller 95 % - hvem ved...!?

Som sagt så er disse kommentarer min helt personlige mening og udgør således ikke noget NM-firma''s mening.

Jeg håber ikke, at jeg har bevæget mig ud på helt dybt vand ved at berøre de følsomme ord ''etik og moral''...!?

Men hvis man skyder helt ved siden af, så er erfaringen fra dette udmærkede debatforum, at man rimelig hurtigt vil få det at mærke - især hvis man får skudt sig selv i foden...!?

Jeg holder nu vejret og afventer med en vis spænding ''debat-folkets dom''...!?

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)