Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Defination af MLM

Side 6 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Palle

Jeg bliver ikke forarget fordi jeg føler mig truffet. Jeg bliver forarget over din henvisning til de "etiske" MLM virksomheder. Som jeg ser det er det indirekte at hentyde til, at alle andre MLM firmaer IKKE er etiske.
Dette er jo et eller andet sted generaliserende overfor de firmaer, der ikke er repræsenteret på listen.

Dernæst kommer der nogle usandbare definationer af, hvordan man definerer et pyramidespil.
Den beskrivelse du kommer med rammer faktisk plet på adskillige MLM firmaer - bla. nogle af dem der er på den etiske liste. Det giver jo ingen mening.

At der er fortrydelsesret på beløbet burde altså ikke komme bag på nogen.
HELE indtjeningen behøver ikke at komme via produktomsætning, men det skal være en markant størstedel.
Dette vil sige; så godt som helt intjeningen, men ikke nødvendigvis hele indtjeningen. Jeg kan ikke bruge din mening til så meget, da jeg selv ved at dette er fakta og de firmaer opererer skam stadigvæk.

Det at investere et større beløb og dettes motiverende effekt var et udtryk for min egen personlige mening omkring dette. Ingen grund til at fedte mere rundt i det. Hvis et beløb er markant stort, så er det nok ikke en tilfældighed og jeg tvivler stærkt på at årsagen er, at de gerne vil motivere folk. - Den er jo helt ude.

Min sammenligning imellem franchise og MLM er, at de begge repræsenterer en skræddersyet forretning.
Der er i begge tale om en duplikeringseffekten. (Ikke at forveksle med multiplikationseffekten).
Man køber sig ind i et franchise og det samme gør man i et MLM firma.
Der er generelt en markant prisforskel imellem disse to konceptmuligheder.
Den primære pointe er, at begge repræsenterer noget der er skræddersyet til at give overskud - hvis det gøres rigtigt.

Jeg ved ikke om jeg har misforstået noget synderligt. Men jeg følte en "rakken ned på andre MLM firmaer" og det er jo egentlig ikke fair. Men for at spørge rent ud, var det så din hensigt at gøre dette eller ej?

Det håber jeg selvfølgelig at det ikke var.

James
Tilmeldt 29. Apr 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Men det skal være mig en fornøjelse at lukke munden på alle der bare tænker ordet pyramidespil, når der er tale om MLM.

Du skal ikke lukke munden på nogen som helst her. Du er velkommen til at komme med dine meninger og argumenter lige som alle andre, men din "#ukke munden" attityde kan du godt pakke samme og fise af med - den er der simpelt hen ingen der gider høre på.

Jeg må sgu holde med Demib her!

Det understøtter ikke dit budskab endsige troværdighed at 'cutte af' for invendinger upfront. Jeg anfægter i øvrigt kraftigt din påstand om at pyramidespil og MLM intet har at gøre med hinanden - det afgør nemlig kompensationsplanen. Jeg er selv affiliaeret med et selskab der sælger via MLM, men jeg kan bestemt ikke stå inde for alle selskaber der sælger på den måde.

Overtakserede 'startpakker' - kommission for at skrive andre op - næææ du - der er mange sider af den terning!   

Side 6 ud af 6 (52 indlæg)