Hej Magnus
Jeg kan læse mig til, at der er nogle ting om NM/MLM du har misforstået. Lad mig forklare:
En af de grundlæggende ideer omkring MLM er, at man ikke benytter sig af reklamation.
MLM er en måde at distribuere et produkt og gøres dette gøres jo ikke via reklamer og annoncering på traditionel vis.
MLM er bygget op omkring mund til mund metoden, hvor man aktivt deltager i formidlingen af et produkt - reklamation/acconcering er for passivt.
Hvis man ønsker at reklamere for sit firma og sine produkter primært via reklamer, tror du så ikke at firmaet er dømt til
konkurs hvis denne del blive varetaget af tilfældige mennesker fremfor professionelle reklamebereuer?
At reklamation kan indgå som et element i nogle MLM systemer er én ting. Men ryggraden i MLM er som sagt ikke reklamerne, men de enkelte forhandleres evne til at gøre opmærksom på firmaet og formidle koncept og/eller produkter.
Personligt synes jeg, at annoncering er spild af tid. Man kan da godt have en annonce eller to kørende, men det giver ikke en brøkdel af, hvad du får ud af at arbejde mere aktivt og seriøst med det du foretager dig.
Hvis man investerer alt for meget tid og energi på annoncering og duplikerer denne effekt til andre, så vil nettet pludselig være oversvøttet med en halv million netværkere, der vil skabe en kaotisk jungle af koncepter og ikke formå at gøre mere end at forvirre folk.
En anden ting i samme forbindelse er; hvis firmaet lægger konceptet ud til offentlig skue, så arbejder de jo imod de principper forretningen er bygget på.
Det er jo stadig ikke firmaet som sådan, der formidler konceptet og produkterne. Det er jo for søren da netværket af forhandlere der har denne rolle. Hvis de ikke skal formidle konceptet og produkterne, så har de jo ikke nogen rolle i firmaet mere. Så din konspirationsteori ligger nok ret godt hvor den er.
Reklamation og MLM skal kort sagt skilles ad. Det er to forskellige måder at formidle produkter på og selvom de kan benyttes i kombination med hinanden, så skal de ikke blandes sammen mere end de skal skilles ad.
Jeg mener desuden heller ikke, at det at kontakte folk telefonisk er den eneste måde at arbejde på.
Det er bare den bedste måde, hvorpå nye folk kan komme i gang på - venner og bekendte er simpelthen bare et godt udgangspunkt og det ville være synd at tage dette aspekt væk fra de mennesker, der ønsker at arbejde med MLM.
Jeg kan heller ikke se den store forskel på, om jeg mødes med en ven eller ringer til en ven, for at få lov til at kontakte ham eller hende. Det virker ret tyndt, at accept om at blive kontaktet ikke kan ske ved, at tage kontakt med folk. Jeg er ret sikker på, at ingen af mine venner og bekendte er i besiddelse af en glaskugle, eller evnen til at læse mine tanker. Forventer du, at jeg skal gøre mine venner og bekendte opmærksomme på min forretning ved at annoncere på nettet? Det er jo latterligt. Hvori ser du mund til mund princippet skinne igennem dér? Og hvad er det for et diktatorisk samfund du hentyder til vi lever i. - Jeg vil personligt ikke finde mig i, at der skal være restriktioner for, om jeg kan kontakte en ven/bekendt og lave en aftale om at vi mødes og at jeg vil vise ham/hende en god forretningsmulighed.
Mvh
James