Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Defination af MLM

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Palle

For at gøre det helt klart har jeg intet imod MLM, jeg kunne som nævnt sagtens finde på at lave et netværk selv en dag. Det er blot den noget mudrede argumentation mod landets love og regler der morer mig lidt, men lad det nu ligge.
Det ville være spændende at vide hvad du egentlig tjener på din MLM forretning. Du virker som om du tager det temmelig seriøst, så det vil være super at høre hvad du kan få ud af din forretning.

Dbh Martin
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:38
Dato: 9/10/2005 1:00:39 PM Forfatter: Mikkel deMib

> Men det skal være mig en fornøjelse at lukke munden på alle der bare tænker ordet pyramidespil, når der er tale om MLM.

Du skal ikke lukke munden på nogen som helst her. Du er velkommen til at komme med dine meninger og argumenter lige som alle andre, men din ''#ukke munden'' attityde kan du godt pakke samme og fise af med - den er der simpelt hen ingen der gider høre på.

Nu behøver du altså ikke tage mit ordvalg SÅ bogstaveligt. Desuden må du vel kunne se det komiske i, at ingen af os bruger munden - vi skriver.

Desuden skulle munden lukkes på dem ved en gang for alle, at gå ind og påvise hvad pyramidespil er og hvad MLM er.
Jeg truer ikke folk til at lukke munden - det var min hensigt at gøre dette via argumentation og folk er jo altid velkomne til at modargumentere.

Jeg vil indrømme, at mit indlæg havde en skarp tone. Men efter at have læst på den forrige tråd fordan der pludselig blev kørt hetz mod en person, var det i lyset af dette jeg skrev indlæget og det var mit modspil.

Jeg er desuden skuffet og overrasket over, at du med dit indlæg ikke formår at bidrage med noget der er relevant omkring det emne der bliver diskuteret. Hvis du vil svine mig personligt til, så send mig en mail.

Mvh.

James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37
Hej igen Martin,

Jeg har læst dine andre indlæg og kan se, at du er åbne for de muligheder MLM giver...;o)) Jeg vidste ikke at du gik med tanker om selv at starte et netværk, men (og her kommer så opfordringen til kontakt..;o)) hvis du helt konkret vil vide, hvad og hvordan jeg laver mit netværk kræver det at vi mødes.

Vi kender i øvrigt hinanden. Det var mig der "opfandt" www.yes2mail.dk, som vi for mange år siden holdt møde om i den gamle Jubii silo...;o))

Nå men nu til dit spørgsmål: Hvad tjener jeg på MLM?

Ikke nok endnu, men nok til at jeg vil fortsætte med at bygge mit netværk. Og sagt med det samme, så vil jeg ikke oplyse på kr. og øre, hvad jeg tjener.

Jeg kan se det går den rigtige vej, min plan holder selvom jeg har måtte revidere den 3 gange undervejs. Revideringer jeg naturligvis kun foretog fordi jeg blev klogere på hvad MLM egentlig var for et "dyr".

Men her er nogle generelle betragtninger om indtjeningemulighederne i MLM:

1) Du tjener ingen penge i begyndelsen.

2) Når du begynder at tjene penge er det ikke ret mange, faktisk latterligt få.

3) Arbejdsindsatsen står på ingen måde i forhold til indtjeningen i det første meget lange stykke tid.

4) Når dit netværk begynder så småt at tage form, vil din indtjening stige lidt, men dit netværk har ikke nået "kritisk masse", så derfor kan du sagtens opleve indtægtsnedgang fordi dit netværk bliver mindre.

5) Når dit netværk begynder at nå "kritisk masse" vil du have så mange enkeltpersoner, som selv driver deres egen MLM forretning i din organisation, at du vil begynde at opleve en stadig styrkelse af dit netværk, selv om der naturligvis altid vil være frafald. Fremgangen er nu blot større.

6) Når du når over og langt over "kritisk masse" vil dit netværk give dig en indkomst, som er stadigt stigende og i nogle/mange tilfælde uden den store arbejdsindsats fra din side længere.

7) Det er meget få, som starter op med en MLM forretning, der når hertil. Det kræver lidt mere end almindelige nosser og hår på brystet, at kunne modstå en massiv og langvarig afvisning fra sine medmenneskers side, så derfor er der rigtig mange, der stopper på et eller andet tidspunkt. Men alle har chancen, hvis de selv vil.

Jeg håber ikke jeg har skuffet dig, ved ikke at komme med tal, men jeg mener faktisk det er irrelevant for diskutionen. Mulighederne i MLM er store eller små alt efter hvormeget fru Fortuna og din arbejdsindsats berettiger dig til.
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:57

Hej Palle

I forbindelse med hvad du skriver med frafald etc. vil jeg gerne indskyde noget.

Efter min mening, er en af de største grunde til at folk falder fra pga. deres upline.
Nu er det ikke fordi, at det ene og alene er pga. deres upline at de fejler og jeg er nok lige nød til at uddybe hvad jeg præcist mener.

Hvis en upline har misforstået hvordan man skal arbejde med MLM, så kan dette desværre have afgørende virkning for de mennesker denne upline arbejder med.
Når man sponsorerer en ny forhandler, så er man dedikeret til at hjælpe denne person på vej. Man skal tage dem i hånden så at sige og hjælpe de første resultater på vej. Derudover skal man sørge for at coache dem og lære dem de rigtige fremgangsmåder og hjælpe dem med at blive fortrolige med disse.

Kort sagt falder de fleste fra, fordi "nogen" glemmer, at arbejde på den rigtige måde.
Den måde DU kører din MLM forretning på har afgørende effekt på dine resultater. Gør du det rigtige vil der ikke være det store frafald og gør du det forkert, så vil du formegentlig ikke få din forretning op og køre med mindre du er heldig.

Men nu skal en forretning jo ikke bygges på held.
Den største fejltagelse folk laver er, når de forsøger at genopfinde den dybe tallerken. For MLM er allerede et skræddersyet koncept med nogle fremgangsmåder, der giver dig de mest optimale resultater statistisk set og i det hele taget.

Mvh.

James
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

Hej James,

Selvfølgelig er frafaldet mindre, hvis man som upline tager sin rolle alvorligt. Det rykker nu ikke ved det faktum, at der er mange, som starter MLM på prøve og når de møder deres grænse for udfordring, holder op. Vi er ikke alle ens og det er ikke alle, der når det de enten er blevet lovet eller ønskede da de startede deres MLM forretning. Det er i MLM, som i den mere traditionelle forretningsverden meget få forretninger der kommer igennem de første 5 år. Som du selv har været inde på i nogele af dine indlæg er MLM ikke nogen trylleformular, men kræver hårdt arbejde.

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:20
Dato: 9/10/2005 1:25:44 PM Forfatter: James
Hvis det at få selve tilladelsen til at ''formidle et koncept''/''afsætte et produkt'' betragtes som, henblik på at ville afsætte et produkt. Så vil man jo aldrig kunne bede folk om tilladelse til at gøre dette og aldrig komme i dialog med folk.

Jo, det kan man da - avisartikler, hjemmesider, mailinglister (som folk selv sætter sig på), offentlige forums (som Amino), offentlige opslagstavler osv. Nøjagtig ligesom alle mulige andre erhvervsdrivende. Det eneste du behøver er at gøre folk nok interesserede til at ringe til dig. Mulighederne og kombinationerne er uendelige - problemerne er noget MLM-firmaerne skaber selv, ved at afskære sig fra en eller flere af disse muligheder.

Bare ved at søgemaskineopdatere sin side kan man få rigtig mange folk ind og give sin accept af at blive kontaktet (Bare spørg Mikkel deMib ;)). Samtidig er nettet et genialt sted at skabe interesse og forklare sit koncept.

Grunden til at jeg kunne forestille mig, at MLM-firmaer værger sig ved at anvende internettet er, at det vil skabe intern konkurrence i deres eget netværk. For den enkelte netværker ville det være svært at adskille sig fra naboen der også er netværker... der er jo ingen forskel i produktet. En konspirationsteori kunne jo også gå ud på, at konceptet ikke tåler at blive lagt offentligt ud... men den skal jeg nok lade ligge ;).

Men at sige, at man godt må kontakte folk telefonisk for at formidle et koncept, fordi man ikke har andre muligheder, er tyndt.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:38

Palle Toft

Jeg respekterer at du ikke vil oplyse på kroner og ører hvad du tjener, men hvor lang tid
tager det for en super dygtig, energisk ( og en smule heldig ) networker at nå et netværk
som det James skitserede i sit første indlæg ?
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 18:43

Hej Magnus

Jeg kan læse mig til, at der er nogle ting om NM/MLM du har misforstået. Lad mig forklare:

En af de grundlæggende ideer omkring MLM er, at man ikke benytter sig af reklamation.
MLM er en måde at distribuere et produkt og gøres dette gøres jo ikke via reklamer og annoncering på traditionel vis.
MLM er bygget op omkring mund til mund metoden, hvor man aktivt deltager i formidlingen af et produkt - reklamation/acconcering er for passivt.
Hvis man ønsker at reklamere for sit firma og sine produkter primært via reklamer, tror du så ikke at firmaet er dømt til konkurs hvis denne del blive varetaget af tilfældige mennesker fremfor professionelle reklamebereuer?
At reklamation kan indgå som et element i nogle MLM systemer er én ting. Men ryggraden i MLM er som sagt ikke reklamerne, men de enkelte forhandleres evne til at gøre opmærksom på firmaet og formidle koncept og/eller produkter.

Personligt synes jeg, at annoncering er spild af tid. Man kan da godt have en annonce eller to kørende, men det giver ikke en brøkdel af, hvad du får ud af at arbejde mere aktivt og seriøst med det du foretager dig.
Hvis man investerer alt for meget tid og energi på annoncering og duplikerer denne effekt til andre, så vil nettet pludselig være oversvøttet med en halv million netværkere, der vil skabe en kaotisk jungle af koncepter og ikke formå at gøre mere end at forvirre folk.

En anden ting i samme forbindelse er; hvis firmaet lægger konceptet ud til offentlig skue, så arbejder de jo imod de principper forretningen er bygget på.
Det er jo stadig ikke firmaet som sådan, der formidler konceptet og produkterne. Det er jo for søren da netværket af forhandlere der har denne rolle. Hvis de ikke skal formidle konceptet og produkterne, så har de jo ikke nogen rolle i firmaet mere. Så din konspirationsteori ligger nok ret godt hvor den er.

Reklamation og MLM skal kort sagt skilles ad. Det er to forskellige måder at formidle produkter på og selvom de kan benyttes i kombination med hinanden, så skal de ikke blandes sammen mere end de skal skilles ad.

Jeg mener desuden heller ikke, at det at kontakte folk telefonisk er den eneste måde at arbejde på.
Det er bare den bedste måde, hvorpå nye folk kan komme i gang på - venner og bekendte er simpelthen bare et godt udgangspunkt og det ville være synd at tage dette aspekt væk fra de mennesker, der ønsker at arbejde med MLM.

Jeg kan heller ikke se den store forskel på, om jeg mødes med en ven eller ringer til en ven, for at få lov til at kontakte ham eller hende. Det virker ret tyndt, at accept om at blive kontaktet ikke kan ske ved, at tage kontakt med folk. Jeg er ret sikker på, at ingen af mine venner og bekendte er i besiddelse af en glaskugle, eller evnen til at læse mine tanker. Forventer du, at jeg skal gøre mine venner og bekendte opmærksomme på min forretning ved at annoncere på nettet? Det er jo latterligt. Hvori ser du mund til mund princippet skinne igennem dér? Og hvad er det for et diktatorisk samfund du hentyder til vi lever i. - Jeg vil personligt ikke finde mig i, at der skal være restriktioner for, om jeg kan kontakte en ven/bekendt og lave en aftale om at vi mødes og at jeg vil vise ham/hende en god forretningsmulighed.

Mvh

James
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:17
Dato: 9/10/2005 6:43:29 PM Forfatter: James

Det er bare den bedste måde, hvorpå nye folk kan komme i gang på - venner og bekendte er simpelthen bare et godt udgangspunkt og det ville være synd at tage dette aspekt væk fra de mennesker, der ønsker at arbejde med MLM.

Jeg kan heller ikke se den store forskel på, om jeg mødes med en ven eller ringer til en ven, for at få lov til at kontakte ham eller hende. Det virker ret tyndt, at accept om at blive kontaktet ikke kan ske ved, at tage kontakt med folk. Jeg er ret sikker på, at ingen af mine venner og bekendte er i besiddelse af en glaskugle, eller evnen til at læse mine tanker. Forventer du, at jeg skal gøre mine venner og bekendte opmærksomme på min forretning ved at annoncere på nettet? Det er jo latterligt. Hvori ser du mund til mund princippet skinne igennem dér?

Dette var netop hele humlen i, hvorfor jeg stillede spørgsmålet i den anden tråd. Forstå mig ret - jeg ved hvor effektiv mund-til-mund er i markedsføring og især når man snakker med en man kender. Jeg bruger den selv meget i proffesionelle sammenhænge (B2B). Jeg havde svært ved at forstå, hvordan konceptet holder vand overfor forbrugere i Danmark, når vi nu har de restriktive love på det her område.

Især din sætning: "Det virker ret tyndt, at accept om at blive kontaktet ikke kan ske ved, at tage kontakt med folk." Jeg kan ikke forstå, du ikke kan se den er selvmodsigende.

Nuvel, jeg har sådan set fået svar på mine spørgsmål, så jeg skal ikke kede jer mere ved at jokke mere rundt i det.
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 19:50
Jeg havde svært ved at forstå, hvordan konceptet holder vand overfor forbrugere i Danmark, når vi nu har de restriktive love på det her område.
Især din sætning: 'Det virker ret tyndt, at accept om at blive kontaktet ikke kan ske ved, at tage kontakt med folk.' Jeg kan ikke forstå, du ikke kan se den er selvmodsigende.
Nuvel, jeg har sådan set fået svar på mine spørgsmål, så jeg skal ikke kede jer mere ved at jokke mere rundt i det.

Min pointe var og er; hvordan forventer du, at folk skal kontakte mig hvis de ikke ved, at jeg har en forretningside.
På en eller anden måde er man jo nød til at lade personen vide, at der altså er noget man vil snakke med vedkommende om. Som sagt er de jo ikke i besiddelse af en glaskugle eller overnaturlige kræfter som gør, at de ved dette og selv kommer og melder sig. Hvordan ville du mene, at jeg skal formidle dette til mine venner/bekendte. Hvis jeg ikke engang må nævne forretningens eksistens over telefonen? Hvad nu hvis jeg kom til at tale over mig ved at sige, at jeg har gang i en forretning. - Når min ven så spørger hvad det går ud på, er det så ikke latterligt at skulle sige; "Det kan jeg sgu ikke snakke med dig om og vil du ikke være sød ikke at melde mig til politiet, for selvom du er min ven, så må du ikke få af vide hvad jeg går og laver?"

Og så er vi ligepludselig kommet ind på emnet hemmelighedsklammeri, som jo også er en skidt ting.

Man må ikke være meddelsom for det er ulovligt. Men hemmelighedsklammeri er også ulovligt hvad forretnning angår.

Selvmodsigende sagde du? Også i den grad.

En helt anden ting er; at alle mennesker jo kan defineres som forbrugere.
Hvor findes alle de "ikke-forbrugere", som åbenbart er de eneste vi må kontakte?

Mvh

James

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)