Hejsa, Jeg er som ung iværksætter kommet i en meget uheldig situation. Jeg har en firma som udvikler forskellige web-løsninger til små og mellemstore virksomheder. Efter jeg har stiftet firma har jeg modtaget mange forskellige tilbud om alt muligt. Et af dem gjorde jeg så nytte af og det var hos firma xxx.
De tilbød mig bannerplads i deres nyhedsbrev hvor jeg kunne få 6 ugers gratis bannerplads eftersom jeg var nystartet virksomhed. Det virkede harmløst og efter at have undersøgt virksomheden lidt sagde jeg Ja, tak. Efter der var gået de næsten 6 uger kunne jeg ingenting mærke af løsningen. Jeg besluttede at det var der ingen grund til at forsætte så jeg skrev et brev med min opsigelse og sendte det d. 11/8. Ifølge min obonnementsaftale skulle de have min opsigelse senest 8 dage før en ny periode. Den nye periode startede d. 22/8 og derfor skulle de have mit brev senest d. 14/8.
Tirsdag d. 23/8 modtager jeg så en girokort på 5.148 kr. ex. moms. Jeg undrer mig noget over hvordan jeg kan få et girkort fra dem og skriver derfor en mail hvor jeg høfligt beder om en forklaring. Derpå får jeg en mail fra dem (d. 1/9) om at de har modtaget min opsigelse og at den IKKE er blevet modtaget før d. 14/8 som den skulle og jeg derfor skal betale regningen. Jeg svarer tilbage at jeg har sendt min opsigelse d. 11/8 og jeg har svært ved at tro på den kan være så lang tid undervejs. Desuden burde der være dato-stempling på fra postvæsenets side.
Jeg har så i dag modtaget en alm. brev om at jeg skal betale fakturaen. Og at de har modtaget min opsigelse pr. mail. Jeg har bare ikke sendt nogen opsigelse pr. mail, men pr. alm. brev. Mit spørgsmål går så på .. hvad gør jeg nu?
![]() Jeg ved ikke om jeg skal nævne firmaets navn, da jeg mest har lyst til det for at hjælpe andre, men dog er bange for at jeg kan komme i klemme på det. Kan jeg det?
På forhånd tak
Casper Munk |
Hej Grunk,
Jeg kan af gode grunde ikke sige om det er tilfældet her … da jeg hverken kender dig, dit firma, kontrakten eller leverandøren. Men synes da at du skal smide leverandørens id i tråden.
Kan ikke se hvorfor du skal vælge at holde hånden over en som du føler har behandlet dig dårligt !
Men du udlægger sagen fin – at det er DIN opfattelse af sagen – derved tilskriver du jo ikke at du sidder med den endegyldige sandhed !