Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelsesfrist

Side 3 ud af 8 (74 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Som du kan sige det Martin.

Mit råd er også at holde dig til at du har sendt brevet. Det ser ud til at firmaet lever på den slags som Martin også nævner.

For nogle år siden startede jeg en lille virksomhed op med en kammerat, vi fik ligeledes en af disse tilbud som du har fået, vi kunne komme med i en database over leverandører af alt mulig. Husker desværre ikke navnet på firmaet.

Vi betalte men fik intet ud af det overhovedet, og det var et helvede at komme ud af det.

Du skal bare lade være med at vise du er bange og du ikke rigtig ved hva der skal gøres. For det er netop disse folk de går efter. Hvis du siger fra start af en advokat tager sig af sagen og du er ked af det skulle gå sådan, undskylder de og finder et nyt offer der nemmere.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Et generelt iværksætterråd. Hvis der er nogen der henvender sig til dig med et tilbud, så vil de tage røven på dig. Sig nej til ALT uden undtagelse. Gode tilbud finder du nemt selv via nettet. Skulle du den ene gang ud af 100 rent faktisk gå glip af et tilbud, så har du sparet det 10 dobbelte på at sige nej til alle de andre tumper.
Så lær at sige nej, find evt. inspiration og underholdning samtidig her:
http://www.vibrugerikke.dk



Dbh Martin
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som du kan sige det Martin. Nogle gange beundrer jeg meget den måde du kan tage fat om tyrens horn og så bare svinge tyren rundt indtil problemet er løst. Lige på og hårdt.. :)

Det kan godt være det er lidt hårdhed der skal til. Jeg tror ihvertfald jeg vil prøve i morgen ved at skrive et brev hvor jeg forhåbentlig får løst situationen..

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dat 9/8/2005 10:06:45 PM Forfatter: Martin Thorborg

Glem alt om at være flink. De lever af at du 'glemmer' at melde fra. Der er kun hårdt mod hårdt der gælder. Hold fast i at du har afmeldt dig til tiden og at du under ingen omstændigheder vil betale. Den slags firmaer truer og truer, men de gør sjældent noget ved det. De er godt klar over at en dommer aldrig vil give dem ret. Send dem et brev hvor du skriver at alt yderligere korrespondacne skal gå til din advokat. Hvis ikke du har sådan en, så tag den største du kan finde i tlf. bogen, så pisser de i bukserne og lader dig være. Dbh Martin

 
Nu er der vel forskel på at være flink og at optræde med et vindende væsen  Jeg holder nu fast i, at i man kommer bedst ud af de fleste forhandlingssituationer med respekt og øre for modpartens holdninger, men hvert virkemiddel til sin tid, naturligvis.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
og for at supplere Martins indlæg, så vil jeg sige hvis man nu ikke kan sige nej til dette super tilbud, så vil en google søgning i 99% af gangene altid afsløre om firmaet er til at stole på.

Jeg googler stort set alle, lige fra kunder til leverandører :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ville jeg ikke engang overveje her.
Et koldt og kontant brev med henvisning til at skidtet er afmeldt rettidigt og al yderligere korrespondance skal gå til Bech Bruun og Dragsted. Så kan de lære det..

Dbh Martin
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger vel også lidt af ens personlighed og hvordan man selv ønsker at drive forretning. Men jeg tror nu jeg vil holde mig til den kontante løsning. Jeg tror Martin har ret i at de firma der lever af det her, formodentlig bare vil gå videre til det næste offer hvis man sætter hælene i jorden.

Ganske god humor der Martin.. ;) (www.vibrugerikke.dk)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Et generelt iværksætterråd. Hvis der er nogen der henvender sig til dig med et tilbud, så vil de tage røven på dig. Sig nej til ALT uden undtagelse. Gode tilbud finder du nemt selv via nettet. Skulle du den ene gang ud af 100 rent faktisk gå glip af et tilbud, så har du sparet det 10 dobbelte på at sige nej til alle de andre tumper.


Der må jeg nu godt nok bryde ind og sige jeg er dybt uenig :)
Jeg vil nærmere råde folk til at bruge deres sunde fornuft og være forsigtige hver gang og undersøge tingene grundigt. At afvise alt uden undtagelse kan du også risikere at skyde dig selv i foden med, det er i hvert fald min erfaring at vi har fået meget godt ud af virksomheder der har henvendt sig til os med tilbud.

Alle folk har ikke nødvendigvis dårlige intentioner eller dårlig moral - alt opsøgende salg er jo ikke folk der vil tage røven på en ;)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det siger jeg heller ikke, men hvis du kigger på den tid du bruger på det, sammenholdt med de gange du bliver røvet, så kan jeg ikke forsvare en anden strategi.
Jeg kan helt ærligt ikke komme på en eneste gang hvor jeg har haft fornøjølse af et tilbud jeg har fået af en telesælger, men bevares, de kan da forekomme.
Men efter et par år som iværksætter, lærte jeg at sige nej til ALT uden undtagelse og det er da gået meget godt.

Dbh Martin

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i at de skal have det på den hårde måde, Henvis evt. til aftaleloven § 40 hvor der står:

Når nogen som efter denne lov skal "give meddelelse" har indleveret meddelelsen til befordring med telegraf eller post eller, hvor andet forsvarligt befordringsmiddel benyttes, har afgivet den til befordring dermed, går det ikke ud over ham, at meddelelsen forsinkeseller ikke kommer frem.
Side 3 ud af 8 (74 indlæg)