Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelsesfrist

Side 4 ud af 8 (74 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/8/2005 10:41:53 PM Forfatter: Hans

Enig i at de skal have det på den hårde måde, Henvis evt. til aftaleloven § 40 hvor der står:

Når nogen som efter denne lov skal 'give meddelelse' har indleveret meddelelsen til befordring med telegraf eller post eller, hvor andet forsvarligt befordringsmiddel benyttes, har afgivet den til befordring dermed, går det ikke ud over ham, at meddelelsen forsinkeseller ikke kommer frem.

En opsigelse som denne er ikke en §40-meddelelse (længere historie). Med mindre andet er aftalt, er det som hovedregel tidspunktet, hvor opsigelsen er "kommet frem", der er afgørende.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er sandt nok, men jeg vil sige at man bør vælge en mellemvej og prioritere, men samtidig tror jeg det afhænger af hvilket marked man befinder sig på og hvad folk forsøger at afsætte til en.

Et fjols der ringer for at sælge blæk/toner, gratis reklame eller lignende ville jeg nok have større tilbøjelighed til straks at afvise end f.eks. en der kommer for at sælge noget der er relevant for vores virksomhed og det marked vi befinder os på.

I tilfælde som sidstnævnte vil jeg mene at det er værd at tage en henvendelse seriøst, det har i hvert fald op til flere gange båret frugt. Sandt nok har det ofte også bare givet en sludder for en sladder som intet var værd, men i sidste ende mener jeg at de succeshistorier jeg har oplevet sammenlignet med brugt tid er meget positivt.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsfryd

 
Er et forhold som dette da ikke reguleret af aftaleloven?
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/8/2005 10:52:42 PM Forfatter: Hans

Lundsfryd

Er et forhold som dette da ikke reguleret af aftaleloven?


Jo, men sagen er at begrebet "at give meddelelse" i aftaleloven (og andre steder) er lidt specielt. Det er et spørgsmål om, hvem der skal bære risikoen i tilfælde af at en forsendelse - eller besked i det hele taget - ikke når frem. I tilfælde hvor der skal "gives meddelelse" påhviler ansvaret modtageren jf. §40, som du citerer. Ved afgivelse af tilbud, svar på tilbud, opsigelse af aftale osv. påhviler dette ansvar afsenderen, hvilket - hvis man opstiller nogle tankeeksperimenter - er rimeligt nok.
 
Jeg kan lige give dig et klip af en note fra Karnovs lovsamling vedr. begrebet "at give meddelelse":
 
Citat: "Dette udtryk er i §§ 4, 6, 9, 19, 28 og 32, 2. stk., ligesom i kmsl § 3 m.fl., benyttet som teknisk betegnelse for de tilfælde, hvor der påhviler en af parterne en reklamationspligt. På andre i aftaleloven omtalte meddelelser finder § 40 ikke anvendelse [...]"
Tilmeldt 6. Aug 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grunk

Har du prøvet advokathjælpen? de hjalp mig for et par år siden.  Jeg kan ikke huske om de normalt kun må hjælpe private. Men dengang fik jeg hjælp, og det var vedrørende mit firma
 
Mange hilsner
 
Lene 
 
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Lundsfryd
 
 
I get your point
 
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden god ting at skrive sig bag øret ved således kontrakter, er af få dem til at vende til ens fordel. Dvs. i denne case indgå en 6 ugers aftale med leverandøren om gratis bannerplads – når de 6 uger er gået ophør kontrakten automatisk…. I modsætning til at den forlænges automatisk.

En forlængelse vil kræve at man igen sætter sig sammen og at en aftale underskrives... er en meget god måde at holde leverandøren fast på ...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

..... og før man vælger, om man vil have sit banner stående på en side, bør man lige tjekke, om det er en side, man ønsker at stå på. Jeg ville ikke bryde mig om at have mit banner på Radio Holgers hjemmeside - for blot at nævne et enkelt eksempel - om så jeg blev betalt for det.

 
mvh Hans
Fra Greve
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Føj for en historie,
 
Jeg er hoppet på samme vogn og har, pga mine egne røde lamper og horn, sat opsigelse på 3 uger før... så jeg var sikker. Han sagde han bare skulle have den pr. fax - lur mig om ikke det fax nr er nede.....
 
Jeg tror vist jeg opsiger den anbefalet allerede i morgen på posthuset. Hertil faxer jeg den, plus jeg skriver pr. mail med anmodning om kvittering for modtagelse.. så burde den være i orden.
 
Så har jeg i det mindste dokumentation for afsendelse.
 
Jeg håber andre læser dine erfaringer og opsiger deres bannerreklame med det samme.
 
Henrik
Mange hilsner Henrik Lundsholm Visivo partner
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grunk

 
Hvordan gik det, slap du af krogen?
 
Det var en flot opbakning du fik fra aminoerne, spørgsmålet er bare om det gjorde andet end at stive din selvtillid af?
 
Jeg er ret sikker på at du kun kan komme af krogen ved at være lige så fræk som Martin T foreslår, rent juridisk mener jeg at du hænger på den.
 
Virksomheden må virkelig være på r.... siden de gider at køre videre - på den anden side har vi desværre betalt nogle ganske voldsomme lærepenge undervejs fordi vi ikke var proff nok i håndteringen af f.eks vigtige brevforsendelser.
 
Disse sager har fået os til at sende meget vigtige breve med kurer, der får en kvittering for modtagelsen. Den kan ingen sgu løbe fra.
 
Det kan jo være at Buchs Bare Rødnumsede Bunnies kan give os animoer et godt tilbud (se indlægget om "hvad skal barnet hedde")
 
Måske skulle du foreslå virksomheden at du roser dem på danmarks bedste iværksætternetværk hvis de lader dig slippe for at betale! Hvis ikke ..............
 
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Side 4 ud af 8 (74 indlæg)