Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelsesfrist

Side 1 ud af 8 (74 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er som ung iværksætter kommet i en meget uheldig situation. Jeg har en firma som udvikler forskellige web-løsninger til små og mellemstore virksomheder. Efter jeg har stiftet firma har jeg modtaget mange forskellige tilbud om alt muligt. Et af dem gjorde jeg så nytte af og det var hos firma xxx.
De tilbød mig bannerplads i deres nyhedsbrev hvor jeg kunne få 6 ugers gratis bannerplads eftersom jeg var nystartet virksomhed. Det virkede harmløst og efter at have undersøgt virksomheden lidt sagde jeg Ja, tak. Efter der var gået de næsten 6 uger kunne jeg ingenting mærke af løsningen. Jeg besluttede at det var der ingen grund til at forsætte så jeg skrev et brev med min opsigelse og sendte det d. 11/8. Ifølge min obonnementsaftale skulle de have min opsigelse senest 8 dage før en ny periode. Den nye periode startede d. 22/8 og derfor skulle de have mit brev senest d. 14/8.
Tirsdag d. 23/8 modtager jeg så en girokort på 5.148 kr. ex. moms. Jeg undrer mig noget over hvordan jeg kan få et girkort fra dem og skriver derfor en mail hvor jeg høfligt beder om en forklaring. Derpå får jeg en mail fra dem (d. 1/9) om at de har modtaget min opsigelse og at den IKKE er blevet modtaget før d. 14/8 som den skulle og jeg derfor skal betale regningen. Jeg svarer tilbage at jeg har sendt min opsigelse d. 11/8 og jeg har svært ved at tro på den kan være så lang tid undervejs. Desuden burde der være dato-stempling på fra postvæsenets side.
Jeg har så i dag modtaget en alm. brev om at jeg skal betale fakturaen. Og at de har modtaget min opsigelse pr. mail. Jeg har bare ikke sendt nogen opsigelse pr. mail, men pr. alm. brev. Mit spørgsmål går så på .. hvad gør jeg nu?  Jeg har absolut ikke lyst til at betale fakturaen og har jeg nogen mulighed for at bevise jeg har afsendt mit brev?
 
Jeg ved ikke om jeg skal nævne firmaets navn, da jeg mest har lyst til det for at hjælpe andre, men dog er bange for at jeg kan komme i klemme på det. Kan jeg det?
 
På forhånd tak
 
Casper Munk
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grunk,

Trist historie… Ja, som ny (med CVR) får man mange ”gode tilbud”, og desværre findes der flere selskab som lever af at føre en noget tvivlsom form for virksomhed overfor disse nye – det være typisk som du beskriver det i dit eks.

Jeg kan af gode grunde ikke sige om det er tilfældet her … da jeg hverken kender dig, dit firma, kontrakten eller leverandøren. Men synes da at du skal smide leverandørens id i tråden.

Kan ikke se hvorfor du skal vælge at holde hånden over en som du føler har behandlet dig dårligt !

Men du udlægger sagen fin – at det er DIN opfattelse af sagen – derved tilskriver du jo ikke at du sidder med den endegyldige sandhed !

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret i at der altid er mindst to sider af samme sag - og det er garanteret også tilfældet her.

Men hvis vi så skulle antage at sagens sandhed var den der er blevet fremlagt her - hvad ville dit råd til mig så være? Eller jeg kunne måske spørge hvad ville du gøre hvis det var dig, der som ung uerfaren og udvidende iværksætter var havnet i denne situation?
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Risikoen for at en forsendelse som din opsigelse rent faktisk kommer frem til tiden påhviler dig, og hvis brevet vitterligt er kommet "for sent" frem, er der ikke noget at gøre.

Jeg deler din opfattelse af, at det er usandsynligt at brevet skulle være så lang tid undervejs, men da der ifølge dine oplysninger ikke forefindes beviser for hverken det ene eller det andet, er det ord mod ord og dermed vil jeg tro at det er en svær sag at vinde.
 
Derfor ville jeg i dit sted virkelig gå dem på klingen og prøve at finde en ordning, du kan leve med. Hvis det ikke lykkes, er det nok klogest at betale, for der er som jeg ser det en overhængende risiko for at det er dig, der kommer til at sidde med ekstra-omkostningerne ved inkasso eller retssag. 
 
Er der tale om et større beløb, så henvend dig til en advokat.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil umiddelbart ikke godtage det.

Du skal gøre indsigelse overfor leverandøren, og snakke med en ekspert. (advokat, måske forbrugerraadet???)'
En faktura i den størrelse orden, kan vel godt tjene en advokattime hjem, hvis du slipper for at betale.
 
Jeg mener heller ikke at faktura'en kan sendes til inkasso, såfremt at du har gjort indsigelse.
 
Umiddelbart tyder det jo også på at firmaet ikke har styr på jeres brevudveksling, når de siger det er sket i en e-mail.
Gem og kopier alt materiale.
 
Worst-Case: ender i retten.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg vil prøve at snakke med forbrugerrådet. Det kan være De ihvertfald kan give mig noget mere hjælp eller fortælle mig hvad jeg burde gøre. Jeg har gemt ALT materiale i forbindelse med sagen.

Jeg ville nødig have at sagen røg i retten da det formodentlig ikke kan betale sig at hyre en advokat i forhold til hvad det ville koste at betale regningen.
 
Tak for input alle - keep em'' coming.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig betalte jeg ikke 1 kr. det virker super skummelt.
Der er flere advokater der læser med på Amino, lur mig om ikke en af dem kommer et guldkorn senere i aften.

Dbh Martin

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg ser på datoen, så har du sendt dit brev en torsdag .. og leverandørens frist er en søndag (som fremrykkes til mandagen) .. så hvis din opsigelse først er kommer i posten system fredag vil det typisk være hos modtageren lørdag eller mandag - hvilket ikke giver meget rum til en fejl hos posten ..... Sidste men ikke mindst vedr. opsigelser er det altid en god ting at sikre sig en underskrift for modtagelse hos modparten.
 
Jeg ville klart tage kontakt til leverandøren og fremlægge min version af sagen og søge at komme ud af den nye aftale ! Her vil du hurtigt få leverandørens respons ... om de er til at tal med og evt. forslår et kompromis eller det bare "er at betale ved kasss 1".
 
Herefter ville jeg overveje mine muligheder ....
 
Men hvis du står overfor et firma som ikke er til at tale med må jeg erkende at jeg ville gå langt for at slippe for den nye aftale .... Synes det er mange penge for en banner på et nyhedsbrev - umiddelbart (men svært at vurdere uden viden om leverandøren og dens aktiviteter)....
 
Lever selv af konsulentvirksomhed og har kontrkater med mine konder .... nogen af er på projektplan andre løber i en perioden. Men ville gøre meget for at møde en kunde som var ked af en aftale med mig ... Kan godt være at jeg kunne tjene penge ved at fastholde en kunde i forhodl til en kontrakt - men tror mener på det modsatte koncept ... !! 
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis forbrugerstyrelsen kan hjælpe dig, vil det være helt kanon, og det er ikke utænkeligt at de kan give nogle råd. Men husk, at du ikke længere er forbruger (du er erhvervsdrivende), og det er i mange tilfælde noget *helt* andet. Alle de direkte forbrugerbeskyttende regler ryger, når du handler i erhvervsmæssig sammenhæng (groft sagt). Herunder muligheden for at køre en sag gennen forbrugerklagenævnet.
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Grunk, ikke for at presse dig til at smide leverandørens navn …. Men ud fra flere af os andre også har et eller flere CVR kunne det jo være at der var nogen som havde haft en oplevelse af samme firma … eller måske ligefrem har en kontakt til dem … eller en advokat som kender dem .. eller en journalist har hørt om flere sager vedr. firmaet….
Tror at alle ved at en sag har flere sider og at ingen vil misbruge en sådanne information – men synes at det er vigtigt at få disse uheldige elementer frem i lyset…. HVIS det er et uheldigt element,
 
Men er enig med Martin i at det lyder skummelt ...
Side 1 ud af 8 (74 indlæg)