Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain contra vituemart..

Side 7 ud af 24 (234 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ronni og Rasmus, I er velkomne til at deltage i vores webshop ERFA gruppe, torsdag den13 august i Gørding ved Esbjerg. Her kommer 18 iværksættere der arbejder professionelt med deres webshop. Jeg tror i vil blive overrasket over hvor lidt det tekniske interessere dem og hvor meget mere de arbejder med salg, markedsføring og service i stedet for en masse tekniske detaljer.

Der findes rent faktisk MANGE glade kunder hos scannet og dandomain....kunder der er glade for de muligheder de har. I glemmer at webshopsene rent faktisk er ret gode og man kan konverterer rigtig godt på dem.

Omkring kommentaren til Lundsby og deres ferie. Nu refererer jeg til scannet og dandomain, og her holder de altså ikke ferie lukket i 3 uger.

Egentlig gider jeg ikke forsvarer hverken det ene eller det andet. Det undre mig bare man kan være så ensporet.

Jeg står selv overfor at skulle have nyt shop system på ialt 5 shops. Pt. har jeg nogle tilbud ude og det kan hælde til begge sider.

Ender jeg med at vælge opensource, er der 3 ting der er meget vigtige for mig:

1. Jeg skal kunne få en service aftale, der ALTID garantere nødhjælp indenfor X antal timer. Service aftalen omhandler desuden opdateringer og X antal plugins.

2. Virksomheden/personen bag, skal være EKSPERTER i det system jeg vælger. Det kan ikke nytte noget jeg for et standard system uden samtaler med virksomheden og 2 år senere viser det sig at jeg skulle have haft en vigtig SEO plugin. Det nytter intet og jeg har oplevet det flere gange.

3. Når jeg skal have udviklet nyt, skal virksomheden udvikle det. Jeg skal fx kunne sige "der skal være support nummer hele vejen igennem købsprocessen", så skal jeg ikke vende tilbage med en 2 siders kravspecifikation og samtidig oversætte det til engelsk.

Og egentlig tror jeg ikke jeg er så anderledes end alle mulige andre.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 22:57

Ronnikc:

Så er det fint nok hvis du vil bilde folk ind som er seriøse at en lille leje løsning til 5000 om året kan stå mål med en skrædderysyet løsning, uantastet om den er closed eller open source - men det er altså 2 fundamentalt forskellige segmenter som der søges og tråden her handler i høj grad lige præcis om forskellen på et begrænset leje system vs. friheden ved et open source system hvor man kan modificere / eller få modificeret efter behov.

Jeg er helt enig denne tråd skulle ligeså meget belyse fordele og ulemper ved henholdvis et lejet standard system og et open source system.

Jeg vil betegne mig selv som en god købmand og også en ekøbmand, og naturligvis drejer det sig om at tjene penge, men det drejer sig for mig i ligeså høj grad om at være femadsigtet og holde omkostningerne nede, for også i fremtiden at kunne tjene penge. Og hvis man er en god købmand kigger man ikke kun på nuet, men skal hele tiden se fremadrettet, og derfor er planlægning en meget vigtig detalje, også når man skal være shop system.

Man bliver nød til at vide hvad planerne er for fremtiden, opfylder det system man vælger kun ens behov lige pt, eller opfylder det også mit behov om feks to år. Der er ikke meget ide' at leje et system for måske 5000,- pr år i to år for så at finde ud af at det ikke længere opfylder behovet, og man så skal ud og bruge penge på et nyt system, for så kan man sige at noget af det fortjeneste man har haft i to år, bliver ædt op af omkostninger til nyt system.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Rasmus Lindgren:
Meget muligt, men hos hostede løsninger såsom DanDomain er det slet ikke muligt at få nye features

Hvem har da bildt dig sådan noget ind? En af mine andre virksomheder har en Dandomain shop, og der kan vi da gøre alt  enten via de vanvittigt mange indbyggede features eller via dem, vi selv (med hjælp fra programmør) lægger på. No limits (næsten altså).

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Thomas Rosenstand:
Hvem har da bildt dig sådan noget ind? En af mine andre virksomheder har en Dandomain shop, og der kan vi da gøre alt  enten via de vanvittigt mange indbyggede features eller via dem, vi selv (med hjælp fra programmør) lægger på. No limits

En lille indskudt bemærkning i denne tråd: Nu har vi haft DanDomain i fire år, og der er absolut ikke muligheder for at lave alt hvad man vil. Vi har haft flere eksterne firmaer, som er DanDomain partnere og virkelig dygtige, til at udtænke hvordan vi kunne løse diverse nye features og ideer. Det kunne ikke lade sig gøre. Der er begrænsninger, og det siger de også selv. Du kan snyde dig langt hen af vejen, men det stopper ved nogle af ideerne.

Det værste, som nu har fået os igang med et shopskifte, er at systemet er tungt at arbejde med. Man bruger alt for lang tid på at håndtere de avancerede varianter - og shoppen kan ikke køre flere sprog med de avancerede varianter. Jo, det kan lade sig gøre - men så skal man manuelt ind og rette i hver enkelt variant. Det holder overhovedet ikke. Jeg synes DanDomain er god til hobbyforretninger - men vil man mere end det... og køre flere sprog med avancerede varianter... så mener jeg virkelig at det er et dårligt system.

Mange hilsener Helle

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 00:33

Thomas Rosenstand:
Hvem har da bildt dig sådan noget ind? En af mine andre virksomheder har en Dandomain shop, og der kan vi da gøre alt  enten via de vanvittigt mange indbyggede features eller via dem, vi selv (med hjælp fra programmør) lægger på. No limits

Når du siger kode... hvad mener du så? Jeg snakker ikke html her. 

Kan du skyde ASP kode (VB script som DanDomain vist bruger) ind nogen steder? 

Jeg kan ikke finde nogen referencer til dette her: http://help.dandomain.dk/Webshop5/DK/html/

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 00:36

Helle - houseofkids.dk:
Jeg synes DanDomain er god til hobbyforretninger - men vil man mere end det... og køre flere sprog med avancerede varianter... så mener jeg virkelig at det er et dårligt system.

Godt at høre det fra en shop ejer Smile

Iøvrigt...

Jeg har intet at udsætte på DanDomain. Der er også rigtigt mange glade ejere af en DanDomain shop. Jeg siger bare at et system som Magento er overlegen på rigtig mange punkter og det kan være en dyr lærestreg at finde ud af senere. Hvis man skal leve af sin shop, burde man måske også sætte sig lidt i valget af denne (også det tekniske), også selvom man har travlt med at tjene penge...

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:59

Helle - houseofkids.dk:
Jeg synes DanDomain er god til hobbyforretninger - men vil man mere end det... og køre flere sprog med avancerede varianter... så mener jeg virkelig at det er et dårligt system.

Jeg må så erkende, at vi ikke kører med flere sprog - og at shoppen opfylder alt, hvad vi skal bruge til vores hobbyforretning, der efter fire måneder online omsætter for + 300.000 månedligt. Det kan da være, vi render i begrænsninger, hvis vi en dag bevæger os ud over hobbyplanet Wink

Indtil nu har vi kunnet det, vi ville - og min anke gik også blot på udsagnet om, at det ikke er muligt at få nye features i en Dandomain shop - for det er jo decideret forkert.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:03

Rasmus Lindgren:

Thomas Rosenstand:

Når du siger kode... hvad mener du så? Jeg snakker ikke html her. 

Kan du skyde ASP kode (VB script som DanDomain vist bruger) ind nogen steder? 

Jeg kan ikke finde nogen referencer til dette her: http://help.dandomain.dk/Webshop5/DK/html/

Ja - og forskellige andre muligheder med java og den slags. Prøv at tjekke købeflowet ud på www.bd-store.dk - f.eks. er mulighederne for at rette i adresse og mail og den slags noget, der ikke findes i løsningen, men er kodet på kort tid.

Der er da klart flere begrænsninger i en hosted løsning som Dandomain, end der er i en helt åben platform. Men jeg var bare nødt til at reagere på, at du skriver, det er umuligt at få nye features, for det passer ikke.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:59
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Underholdende at følge ammestuesnakken her Geeked

Nu er det så open/closed souce religionssnakken handler om. Andre gange handler det om Windows eller Linux. Men pointen er den samme: Det er en diskussion, der er i alarmerende grad mangler fokus på det, som kunderne og brugerne i sidste ende synes er vigtigt. Sidste år beskrev jeg, med stor diskussion til følge, min "patteteori" i artiklen: "Windows har store patter - det har Linux ikke!". Den er meget aktuel at bringe op igen ...

Alt for mange IT projekter - fra simple webløsninger til store administrative systemer, går i ged, bliver alt for dyre, er for dårlige at bruge eller bliver bare mindre effektive end forventet. Dette skyldes i høj grad, at der er for meget fokus på IT-nørderi - og alt for lidt på slutbrugerne, kunderne og dem der faktisk skal sidde med den færdige løsning og evt. tjene penge på den.

I forhold til den virkelighed, som en ikke teknisk e-købmand står overfor, virker meget af diskussionen i denne tråd helt skudt ved siden af. Som både Kenneth og Thomas skriver kan der drives glimrende butikker på både Scannet og DanDomain løsninger (og mange flere standardiserede hostede løsninger, eller closed source). Det som alt i alt er afgørende for om e-købmanden kommer til at tjene penge på sin nye butik, om han overhovedet får råd til at komme igang eller om han går konkurs alt for hurtigt, har uendeligt lidt at gøre med om han vælger den ene eller den anden tekniske løsning.

Ja, naturligvis er der begrænsinger med en DanDomain eller Scannet shop, men det er der så sandelig også med alle andre shop systemer - med mindre man har uendeligt mange penge at brænde af og uendeligt meget tid. Men det har de færreste - og særligt ikke dem, der er så meget købmænd at de "bare" gerne vil tjene penge på det de laver.

Og ja, naturligvis kan man vokse ud af en Scannet eller DanDomain løsning - men så rykker man da bare videre (og kan bruge nogle af de penge man har tjent på sin gamle løsning på det). Vi har flyttet en del Scannet løsninger til vores Redpitt platform og det er gået meget godt. Ingen IT-løsninger holder evigt - man starter et sted, vokser og bevæger sig videre.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:18
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej Mikkel

Ja - både underholdende og tankevækkende. Sidstnævnte netop grundet det faktum, at verden i høj grad er, som du har beskrevet den i dit indlæg. Jeg har kunder i Dandomain og ScanNet løsninger, der omsætter for langt over en million om måneden uden nævneværdige problemer. Og jeg har andre, der vokser ud af de platforme med væsentligt lavere omsætning.

Virkeligheden er klog - og for f.eks. Helle fra Houseofkids er virkeligheden, at lige præcis Dandoman shoppen ikke kan løse de opgaver, hun har - men det er bare ikke ensbetydende med, at den kun er egnet til hobbyprojekter.

Virkeligheden er jo klog, og virkeligheden er, at der findes fremragende forretninger derude baseret på enten open source, closed source eller en hybrid. Det handler om behov - for en platform er og bliver et værktøj og ikke andet. Og supporten til værktøjet kan være et svagt punkt nogle steder - og en styrke andre steder. Og sådan kan vi blive ved og ved...

Side 7 ud af 24 (234 indlæg)