Ronni og Rasmus, I er velkomne til at deltage i vores webshop ERFA gruppe, torsdag den13 august i Gørding ved Esbjerg. Her kommer 18 iværksættere der arbejder professionelt med deres webshop. Jeg tror i vil blive overrasket over hvor lidt det tekniske interessere dem og hvor meget mere de arbejder med salg, markedsføring og service i stedet for en masse tekniske detaljer. Der findes rent faktisk MANGE glade kunder hos scannet og dandomain....kunder der er glade for de muligheder de har. I glemmer at webshopsene rent faktisk er ret gode og man kan konverterer rigtig godt på dem. Egentlig gider jeg ikke forsvarer hverken det ene eller det andet. Det undre mig bare man kan være så ensporet. Jeg står selv overfor at skulle have nyt shop system på ialt 5 shops. Pt. har jeg nogle tilbud ude og det kan hælde til begge sider. Ender jeg med at vælge opensource, er der 3 ting der er meget vigtige for mig: 1. Jeg skal kunne få en service aftale, der ALTID garantere nødhjælp indenfor X antal timer. Service aftalen omhandler desuden opdateringer og X antal plugins. Og egentlig tror jeg ikke jeg er så anderledes end alle mulige andre. |
Ronnikc:Så er det fint nok hvis du vil bilde folk ind som er seriøse at en lille leje løsning til 5000 om året kan stå mål med en skrædderysyet løsning, uantastet om den er closed eller open source - men det er altså 2 fundamentalt forskellige segmenter som der søges og tråden her handler i høj grad lige præcis om forskellen på et begrænset leje system vs. friheden ved et open source system hvor man kan modificere / eller få modificeret efter behov.
Jeg er helt enig denne tråd skulle ligeså meget belyse fordele og ulemper ved henholdvis et lejet standard system og et open source system.
Jeg vil betegne mig selv som en god købmand og også en ekøbmand, og naturligvis drejer det sig om at tjene penge, men det drejer sig for mig i ligeså høj grad om at være femadsigtet og holde omkostningerne nede, for også i fremtiden at kunne tjene penge. Og hvis man er en god købmand kigger man ikke kun på nuet, men skal hele tiden se fremadrettet, og derfor er planlægning en meget vigtig detalje, også når man skal være shop system.
Man bliver nød til at vide hvad planerne er for fremtiden, opfylder det system man vælger kun ens behov lige pt, eller opfylder det også mit behov om feks to år. Der er ikke meget ide' at leje et system for måske 5000,- pr år i to år for så at finde ud af at det ikke længere opfylder behovet, og man så skal ud og bruge penge på et nyt system, for så kan man sige at noget af det fortjeneste man har haft i to år, bliver ædt op af omkostninger til nyt system.