Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain contra vituemart..

Side 6 ud af 24 (234 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt Rasmus, læs hvad jeg skriver. Det var ikke et angreb, derfor ikke nødvendigt at forsvare sig.

Tror ikke vi kommer videre.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:56

Lundsby:
Endnu har jeg ikke set eller hørt om en hacket Scannet, DanDomain eller vores egen (7 9 13), men jeg har godt nok hørt om mange kunder der er sure fordi deres Joomla, er blevet hacket.

Det kan jeg desværre ikke udtale mig om da jeg kun har leget med lidt Joomla til vores website og ikke kender deres shop godt nok til dette.

Lundsby:
Jeps, det er i høj grad som om Magento er skabt til lidt større projekter, og som alternativt til f.eks. Microsoft Commerce Server så synes jeg Magento virker rigtigt god. Men så er man også ude i et IT-projekt.
Men hvis DanDomain eller os eller andre standard produkter kan løse din problemstilling, ja så er det bare at holde sig væk fra det nørdede og begynde at koncentrerer sig om købmandsskab.

Hvis du køber DanDomain skal du 

1) Vælge moduler

2) Finde en designer der kan lave designet

I vores pakke skal du 

1) Vælge mellem den(standard)  funktionalitet du ønsker

2) Få lavet det design du vil have

Vi koder INGEN PHP i vores tilbud. Vi laver design og html. Jeg kan ikke se at det er mere besværligt end DanDomain. Ja du kan kalde det et projekt, men det er da også at lave design til DanDomain. Jeg håber da også at leverandørerne på denne platform trækker deres kunder igennem en eller anden proces? Vi har en meget defineret proces netop fordi vi kører med en standard pris.

Lundsby:
Men jeg forstår ikke at de så køber et fastpris. Så ville de formendligt være meget bedre tjent med, at man tager udgangspunkt i deres behov og laver et projekt der passer til dem. I stedet for at skohorne dem ned i en 10.000 kr. løsnings med kun design og html kodning.

Vi kunne muligvis også lave større projekter, men vi vurderede dette markedssegment som mest interessant.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Lindgren:
Ja hvis det er det vi fortæller vores kunder?! Jeg siger kun at mine kunder får en webshop..

Check lige din egen forside, medmindre jeg skal havde kalibreret styrken i mine linser, så mener jeg bestemt at der står Open Source på din forside.

Rasmus Lindgren:
De kan først mærke det senere når de gerne lige vil have en ny smart feature de har set hos konkurrenten.

Eller der er kommet et sikkerhedshul eller en ny browser. Men de kan jo bare se video, om hvordan man opgraderer sin shop hos magentohotel.dk, og når så selv backe deres løsning op inden der opgraderes. Og når opgradering så ikke virker så kan de sikkert selv fejlfinde det og ...
Igen vil det nok overraske men det har ikke købmænd bare ikke tid til...

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:58

Kenneth Boysen:

Som sagt Rasmus, læs hvad jeg skriver. Det var ikke et angreb, derfor ikke nødvendigt at forsvare sig.

Tror ikke vi kommer videre.

Hej Kenneth

Jeg tog det skam slet ikke som et angreb Smile

Jeg prøver bare at gøre op med nogle af de fordomme jeg synes der er. Jeg håber (om end jeg har en fornemmelse af din preferencer) skam stadig på at se dig som kunde i min butik Wink

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Lindgren:

Hvis du køber DanDomain skal du 

1) Vælge moduler

etc....

Du kan også bare snakke med Cygnet, e-Handelsbureauet så orderne de det hele for dig. Og begge firmaer har ansatte der er rigtigt erfarne indenfor e-handel, så mon ikke kunderne for del i nogle af guldkornene.
I vores egen biks, står vi for det hele, her kører man også igennem relativt fast process (ingen kunder er 10 % ens), og ja vi prøver så vidt muligt at give dem råd og hjælp med på vejen.

Rasmus Lindgren:
Vi kunne muligvis også lave større projekter, men vi vurderede dette markedssegment som mest interessant.

Hvis man bruger lidt tid på Magento's side, for man hurtigt indtrykket af at de mener det modsatte.
Vi satser faktisk selv en del på det semi-skræddersyede til skræddersyede segment, går rigtigt godt. Men det vigtige at huske i dette segment er. at det er mennesker der gør forskellen i højere grad end systemer.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:42

Rasmus Lindgren:

mmalling:
Uanset hvordan man vender og drejer det er prisfastsættelse lavet på en sådan måde at der selvfølgelig er råd til at slå af i prisen og stadig tjene på det.

Jamen det er da dejligt at nogen har så høje priser at de kan give rabat.

På vores sidste kunde brugte vores designer over 25 timer, hertil kommer så udvikleren der skal implementere designet. Skulle du have en dansk designer til at gøre dette kunne du dårligt komme igang til den pris vi tilbyder. Lad os bare sige at du finder en freelancer der er villigt til en pris på 500 i timen. Dette ville så stadig koste dig 12.500,- + implementation ind i Magento af en udvikler. 

Oven i dette skal du så lægge hosting og betalingsgateway som er inkl. i vores pris 2.000,-  (hos Magentohotel.dk og epay.dk)

For slet ikke at tale om den projektledelse der skal bruges undervejs.

Hemmeligheden? Vi outsourcer...

Skulle vi løse denne opgave i Danmark ville vores timer koste 850 (hvilket absolut stadigt er billigt) og normalt putter vi 20% oven i prisen til projektledelse.

Så.... Hvis du kan få en professionel og køreklar webshop bygget på Magento (som iøvrigt sparker numse til de andre shop løsninger på markedet) inkl. 2 forskellige design forslag og 2 design runder, support, hosting og betalingsgateway til under dkr 10.000,- andre steder, hører jeg meget gerne fra dig.

Vi har valgt at gøre det så let som muligt og tilbyder ikke alle mulige moduler ligesom DanDomain og lign. for det gør Magento systemet ikke. Det er open source så alt er gratis. Vi plejer dog at slå en del funktionalitet fra som den givne kunde ikke har brug for, men han/hun kan altid slå det til senere.

Så jeg beklager hvis det ikke rammer ind i din kræmmer mentalitet Smile, men vi giver ikke rabat.

Det er jo også fair nok  og ikke noget krav

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:54

har iøvrigt kørt med joomla i mange år uden problemer så er lidt af joomla haj

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:52

Jeg undlader lige at citere for ellers så bliver længden per indlæg ret hurtig voldsom ;)

Lundsby: Open sorce eller ej så handler det ikke om at det koster penge men om FRIHED til selv at vælge og tilpasse som man har behov og økonomi til - Selvfølgelig koster det penge at få professionelle folk på uanset om det er closed source eller open source - men med open source har man rent faktisk mulighed for at få lavet tingene om som man har lyst til det har man _ikke_ på langt langt de meste closed source.

Kenneth: Samtlige af dine punkter er ikke noget der overhovedet giver et realistisk billed - lad os tage den med ferien - hvor mange ansatte har lundsby? Hvor mange udviklere finder du der kan lave magento eller joomla? Skal vi sige af mulighederne og din frihed til at få lavet noget om at i en faktor 1:100.000 ihvertfald - Det er vist rent nemt at overskue forskellen ;)

Vi får løbende kunder ind som kommer fra closed source systemer - nogle af dem har brugt mellem 100.000 og 400.000 kr på 1-2 år deres webshop og rammer så muren hvor de ikke længere har mulighed for at vokse i den lejede løsning og så skal de sådan set mere eller mindre starte helt forfra - Havde de nu fra start valgt en open source baseret løsning så havde de slet ikke ramt muren.

Selvfølgelig skal man finde nogle folk som har styr på det de laver - jeg kan hurtigt garantere at du ikke finder et firma i skandinavien med mere styr på Joomla / VM end vi har og det er selvfølgelig også derfor vi laver nogle af de største Joomla / VM løsninger i landet og det er netop på skræddersyningen at vi differentiere tingene i forhold til standard løsningerne og langt mere end du kan få lavet i de fleste closed source løsninger.

Som alt andet i livet når er det nu altså noget mere fordelagtigt på langt sigt at eje end at leje - det gælder også din webshops "motor".

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:37
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ronnikc:
Open sorce eller ej så handler det ikke om at det koster penge men om FRIHED til selv at vælge og tilpasse

Ja, det går nørden op i, men for e-købmanden handler det om at tjene penge!!!

Ronnikc:
lad os tage den med ferien - hvor mange ansatte har lundsby?

Nok, til at det ikke har været et problem, for vores kunder indtil videre! Men hvis det er lidt større opgaver, ja så er vi noget ophængt for tiden, men sådan skulle det jo også helst være.

Ronnikc:
Hvor mange udviklere finder du der kan lave magento eller joomla?

Så du mener at man bare kan udskifte udviklere uden nævneværdige omkostninger, det håber jeg sgu' ikke du bilder folk ind. Bare det at sætte sig nok ind i en mellem kompleksløsninger, til at forsvarligt kunne lave tilretterninger koster en del timer.

Ronnikc:
Vi får løbende kunder ind som kommer fra closed source systemer - nogle af dem har brugt mellem 100.000 og 400.000 kr på 1-2 år deres webshop

Jeg gad sgu godt at se den kunde der har brugt 400.000 på en DanDomain eller Scannet shop! Det troede jeg ikke man kunne! Vi har faktisk kunder i den prisklasse, men så vidt jeg ved har vi ikke miste nogle af dem :-)

Men hvis man har brugt det beløb på en lejet løsning, så er licens omkostning typisk en mindre del af investering. Og så handler det primært menneskerne.

Ronnikc:
jeg kan hurtigt garantere at du ikke finder et firma i skandinavien med mere styr på Joomla / VM

Jeg kan hurtigt garanterer at et firma der tror at det handler om at være den bedste på en given platform. Ikke er den rigtige partner til e-handels projekt. Her skal man havde nogle der har fokus på at tjene penge, mere end teknik. Det betaler sig meget bedre både på den korte og den lange bane.

Ronnikc:
Som alt andet i livet når er det nu altså noget mere fordelagtigt på langt sigt at eje end at leje - det gælder også din webshops "motor".

Kender nogle der idag, er rimeligt dårligt stillede fordi de fulgte det råd. Så jeg ville passe på med at bruge det som en endegyldig sandhed.

Men nu har der jo tidligere været nævnt Gartner undersøgelser så du kan evt. google for hvad de og øvrigheden af den store IT verdenen, mener om væksten af software-as-a-service. Et hint kunne være at Google, Amazon, Microsoft m.fl. er med på vognen, men det kan da være at du har ret og de er forkert på den :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:22

Det er rmeget fint at du forsøger at vinkle debatten til at det handler om at tjene penge vs. system valg.

Det er bare ikke det som det handler om.

Det handler om noget så simplet som frihed - som det modsatte af leverandør afhængighed.

Økonomer og organisationsteorien har været krystial klar de sidste 40 år på emnet (der er hele bibliotekter om emnet) og det er absolute logik for burhøns at du som virksomhed eller organisation der binder hele din fremtidige eksistens op på en enkelt leverandør står ualmindeligt dårligt i forhold til dine konkurrenter som ikke er bundet på samme måde.

Derudover så vil det nok være et chock for dig - men ja hvis tingene er lavet inden for det rammeværk man arbejder i med de fleste open source systemet så er det faktisk ualmindeligt nemt og enkelt at overtage andres arbejde og du vil kunne finde udbydere i 1000 vis verden over som kan lave langt de fleste og mest almindelige ting - det er netop en del af friheden.

"Software as a service" findes i flere former - vi udbyder den selv på subscription basis men med open source adgang til at modificere og ændre efter behov - Dermed så har man kunderne inde med en relativ lille investering hvor de "lejer" sig til adgang til udvidelser, opdateringer, dokumentation og support men derudover så har de altså stadig friheden til at modificere tingene til deres eget behov.

Det er altså lige præcis kernen - at du ikke efter x antal tid opdager at hele din investeriing er direkte ud af vinduet fordi du skal have lavet det hele om og samtidig oven i købet skal bruge en betydelig mænde ressourcer på at viderefører seoværdi m.v.

Så er det fint nok hvis du vil bilde folk ind som er seriøse at en lille leje løsning til 5000 om året kan stå mål med en skrædderysyet løsning, uantastet om den er closed eller open source - men det er altså 2 fundamentalt forskellige segmenter som der søges og tråden her handler i høj grad lige præcis om forskellen på et begrænset leje system vs. friheden ved et open source system hvor man kan modificere / eller få modificeret efter behov.

Side 6 ud af 24 (234 indlæg)