1. Når man skal have udviklet nye features, skal man have teknisk baggrund for at kunne lave en nøjagtig kravspecifikation. Hvis ikke bliver det lavet forkert og koster dig kassen.
Meget muligt, men hos hostede løsninger såsom DanDomain er det slet ikke muligt at få nye features 
2. Der skal fra start udvikles flere ting for at nå standarden af alm. standard shops.
Forkert. Prøv lige at tjekke feature listen for fx Magento (jeg skal ikke udtale mig om andre OS løsninger):
http://www.magentocommerce.com/product/features
Og hvis dette ikke er nok er der et hav af 3. parts plugins (du kan fx få integreret en hel helpdesk i din shop hvis du vil)
http://www.magentocommerce.com/magento-connect En del af disse er yderligere gratis (og ikke som hos fx DanDomain hvor man skal betale mellem 50 og 100 spir måned efter måned),
3. Der er på ingen måde support 24/7 som ved standard løsning
Det kan du købe dig til. Præcist som du køber (og betaler) for det hos DanDomain
4. Man er på den, når programmøren er på ferie eller holder fri....eller bare har travlt.
Hvad hvis de har travlt hos DanDomain? Du kan til alle tider skrive en besked herinde og du vil blive overrendt af leverandører som underbyder hinanden
. Plus... Alene det at du har behov for en programmør betyder at du vil lave udvidelser som ikke er dækket af standard features eller simple plugins og da slet ikke noget som du ville kunne finde i fx DanDomain.
5. For at få succes er det afgørende man finder den helt rigtige og fleksible leverandør første gang.
Det er helt korrekt! Men det samme gælder jo for DanDomain. Her er der også flere leverandører som kan lave design for dig.
6. Hvad gør man når systemet går ned, serveren crasher eller dit opensource bliver hacket?, ved standard systemer ser der nogle hver dag og ved at hvis ikke det fungere er det deres skyld.
Så'n er det skam med alle webhoteller! Stabiliteten i din shop er dit webhotels ansvar! Husk på at DanDomain først og fremmest er et webhotel. Hvis der er noget af denne slags skal du omgående kontakte dit webhotel. Vi anvender magentohotel.dk til vores løsninger, og de har til alle tider haft en venlig og hurtig respons.
7. Det er e-købmandens eget ansvar at det tekniske kører på skinner. Ingen andre har ansvaret.
Enten funker shoppen eller også gør den ikke. Det er sjældent at en shop pludselig holder op med at virke. Jeg erindrer også fornyeligt en tråd herinde om en DanDomain shop som brugte over 3 sekunder på at vise en simpel produkt liste. DanDomain vidste ikke rigtigt hvad der skete og først uger efter at problemet blev konstateret fandt DanDomain problemet. Moralen her?! Teknik kan altid drille ligegyldig platformen.
8. Mange ting kan gå galt når man selv skal installere plugins, opdateringer eller andet.
Korrekt. Det bør man heller ikke selv gøre. Vi installerer altid et par standard plugins som vi selv mener hjælper vores kunde, men som udgangspunkt bør man altid tænke sig godt om inden man gør det. Når det så er sagt, er det gjort ufatteligt let med Magento via Magento Connect som jeg linkede til tidligere.
9. De fleste e-købmænd er hamrende ligeglade med tekniken bag. De har ikke tid til selv at skulle opdatere holde sig updatet og selv installere plugins, lave feature beskrivelser og meget mere.
Korrekt! Man skal ud og sælge det er langt vigtigere.... Men med et system som Magento har man i det mindste muligheden.
Det der undre mig i denne tråd, er hvor lidt i tager hensyn til kunden. Uanset hvilket system i sidder med, er det verdens bedste og eneste og passer til alle. BUUULSHIT man, intet system passer til alle.
Helt korrekt... Men et system som Magento som kan tilpasses ud i det uendelige har en væsentligt større chance for at ramme nogle behov, end en standard løsning hvor man fx ikke kan få produkt kategorierne op i top menuen (men altid skal have dem i venstre menuen).
Listen er ikke for at høvle open source ned, men ligeså meget for at i leverandører kan vågne op og lukke nogle af de huller open source har. Så venner stop nu at tilfredstille Jeres egne behov, vågn op og hjælp Jeres kunder med deres behov.
Nu snakker vi jo ikke open source generelt... Men Magento... Hvilke huller snakker vi om her? Jeg håber så sandelig ikke jeg tilfredsstiller mine egne behov. Min forretning eksisterer udelukkende for at tilfredsstille mine kunders. Jeg ville bare ønske at flere kunder rent faktisk fik for deres penge når de shoppede webshop.
Fakta er at mange vælger DanDomain fordi det er det lette, hurtige og trygge valg her og nu. Det er også fint hvis det er en hobby webshop. Men vil man gerne noget mere med sin webshop bør man i det mindste overveje en platform som Magento. Om ikke andet så bare for lidt inspiration ud hvad der er muligt: http://www.magentocommerce.com/showcase
Jeg er generelt ikke tosset med open source, men Magento kunne lige så godt være "closed source". Det ville ikke gøre deres produkt dårligere. For mig står diskussionen ikke på open source vs closed source, men simpelthen på features og muligheder for webshop ejeren.
Hvis du ikke allerede har gjort det, skylder du dig selv at teste Magentos administrationssystem her:
http://demo-admin.magentocommerce.com/index.php/admin/ (login / password: admin / 123123)