Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain contra vituemart..

Side 5 ud af 24 (234 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Singularity:

activevps:
Demoshop: Kort efter vi kom og offentliggjorde vores demoshop, blev vores server udsat for konstant DDOS-lignende spam requests der gjorde at alting kørte langsomt for alle.

Jep,

At lade en demo shop være offentligt presser selvfølgelig belastningen. Når man giver lov til at ændre også kan benchmarke ens demoshop.

Apache Bench / Siege + Ligende benchmarking tools har det jo med at åbne temmelig mange connections imod en server. og belaste den en smule. HVorfor sådanne benchmarks ret hurtigt kan komme til at minde om DDOS.

Kan jeg bestille en demoshop hos jer og teste den...? Bare sådan for at være nysgerrig omkring hvordan det performer ?

Tror faktisk jeg betaler 8K om året for at kunne kalde mig Community Partner. Får adgang til en del salgs materiale og Enterprise salgs materiale. Føler også det giver både min virksomhed og mine kunder en oplevelse af mine seriøsitet og tro på Magento Produktet. Samt støtter den kontinuerlige udvikling af et ualmindeligt skarpt gennemtænkt produkt.

Den gang vi satte en magento demo shop op skete præcist det samme - 30 minutter efter vi havde postet linket her på amino sad en admino og angreb løs med flere 100.000 forbindelser via primitive bench programmer - men vi samlede selvfølgelig alle log filer og politianmeldte det hele - Det er jo _ulovligt_ hvis nogen skulle have glemt det så da jeg er overbevidst om at kilden læser med her så skal du altså nok forvente et efterspil - og lad mig så endeligt også lige pointere at hvis du selv kommercielt sælger magento hosting løsninger, så bliver den efterfølgende sag ikke synerlig sjov for dit vedkommende :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Nijel:
Dette er ikke tilfældet med VirtueMart, hvor du har koden i hånden, og dermed næsten uanede muligheder.

For at betale konsulent takst for at få tilrettet og opgradereet din shop, medmindre du selv er programmør. Som set så mange gange før så er Open Source godt for nørder og dårligt for e-kvinder/mænd.

Det var skisme da lidt af en utalelse for at sige det mildt.

Lad os nu lige forholde os til realiteterne - En ekøbmand der lejer sig ind på en løsning opdager efter X antal tid at han eller hun fuldstændig har spildt deres penge og energi indtil da fordi de befinder sig i et fastlåst system de har lejet sig ind i hvor der stort set intet kan tage med sig - Hvor smart er det på en skala fra 1 til 10? Læst om leverandørafhængighed? Det bliver vist ikke værrer.

Så lad os holde fast i at Open Source er godt for alle - Det kræver selvfølgelig som alt andet at hvis man vil have professionelle på så koster det nogle penge - men til gengæld så har man friheden til at få lavet alt det om man vil og hvornår man vil og man kan tage det hele og flytte det hen hvor man vil - Og det kan meget meget hurtigt vise sig at være den billigste løsning selv på relativt kort tid hvis man bare har en smule success.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 11:47

Ronnikc:
Så lad os holde fast i at Open Source er godt for alle - Det kræver selvfølgelig som alt andet at hvis man vil have professionelle på så koster det nogle penge - men til gengæld så har man friheden til at få lavet alt det om man vil og hvornår man vil og man kan tage det hele og flytte det hen hvor man vil - Og det kan meget meget hurtigt vise sig at være den billigste løsning selv på relativt kort tid hvis man bare har en smule success.

By 2012, more than 90 percent of enterprises will use open source 

Det er nu nok kommet for at blive det der OpenSource pjat... Og så er det fleksibelt i forhold til hvor kunden vil hen.

Og nej, Bill Gates, 640Kb var ikke nok for alle.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:54
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ronnikc:
Lad os nu lige forholde os til realiteterne - En ekøbmand der lejer sig ind på en løsning opdager efter X antal tid at han eller hun fuldstændig har spildt deres penge og energi indtil da fordi de befinder sig i et fastlåst system de har lejet sig ind i hvor der stort set intet kan tage med sig

Du tager helt fejl! Hvis en ekøbmand lejer sig ind på standard shop, så tager efter X antal tid, har han forhåbentligt opbygget en kundekreds og tjent nogle penge. Det kan komme lidt som en overraskelse, men det er faktisk det e-købmænd bruger deres tid på.

Ronnikc:
Så lad os holde fast i at Open Source er godt for alle

Nej, lad os holde fast i at Open Source er godt for nørder og dårligt for e-købmænd. Og jeg synes din udtalelse meget smukt illustrerer forskellen på hvordan e-købmænd tænker og hvordan vi IT-nørder tænker.

Ronnikc:
Læst om leverandørafhængighed?

Læst om "There is no such thing as free lunch"! Nogen skal betale og det bliver ALTID kunden, også når der er sikkerhedshuller, nye browsere, versioner etc.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:03

Singularity:
Det er nu nok kommet for at blive det der OpenSource pjat... Og så er det fleksibelt i forhold til hvor kunden vil hen.

Jeg tror helt klart også at Open Source er kommet for at blive, vi bruger endda relativt meget open source software selv - det er jo godt for nørder.

Open Source er rigtigt godt i forhold til at bygge fra bunden, men hvis et hyldeprodukt kan løse opgave, så er det bare en rigtigt dårlig ide for kunden, der ender med lige pludselig at havde købt et udviklingsprojekt med alle de ekstra omkostninger det fører med.

Så Open Source er godt for it.nørder, men dårligt for ekøbmænd.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:22

Lundsby:
Læst om "There is no such thing as free lunch"! Nogen skal betale og det bliver ALTID kunden, også når der er sikkerhedshuller, nye browsere, versioner etc.

Øhh.. det lider DanDomain og lign. da også under?! Hvor ligger forskellen her? 

Magento er allerede ude i flere installationer world wide end DanDomain nogensinde kommer, så der er flere der kan finde bugs og sikkerhedshuller i disse løsninger end der er i DanDomain. Bag Magento ligger også et firma (ikke bare en flok 15 årige knægte) som tager tager 9.000$ for deres enterprise licens om ÅRET! Der er en smule flere features, men ellers er det fuldstændigt samme produkt. Det siger noget om hvor meget de tror på deres eget produkt!

Jeg kan simpelthen ikke se hvor det er at det bliver mere besværligt at få en Magento løsning end at leje en hos DanDomain. Over 50% af dem som kontakter mig angående en ny shop, er folk der har startet med netop en DanDomain eller Scannet shop og som nu er vokset sig ud af den.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:25

Lundsby:
Så Open Source er godt for it.nørder, men dårligt for ekøbmænd.

Ja hvis det er det vi fortæller vores kunder?! Jeg siger kun at mine kunder får en webshop.. Om det bygger på Open Source eller lukket kode er i virkeligheden bare licens issues og fuldstændig ligegyldigt for kunden til at starte med. De kan først mærke det senere når de gerne lige vil have en ny smart feature de har set hos konkurrenten. Her vil de pludselig have behov for at kunne skelne imellem forskellen.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:26

Derfor er open source ikke for alle:

1. Når man skal have udviklet nye features, skal man have teknisk baggrund for at kunne lave en nøjagtig kravspecifikation. Hvis ikke bliver det lavet forkert og koster dig kassen.
2. Der skal fra start udvikles flere ting for at nå standarden af alm. standard shops.
3. Der er på ingen måde support 24/7 som ved standard løsning
4. Man er på den, når programmøren er på ferie eller holder fri....eller bare har travlt.
5. For at få succes er det afgørende man finder den helt rigtige og fleksible leverandør første gang.
6. Hvad gør man når systemet går ned, serveren crasher eller dit opensource bliver hacket?, ved standard systemer ser der nogle hver dag og ved at hvis ikke det fungere er det deres skyld.
7. Det er e-købmandens eget ansvar at det tekniske kører på skinner. Ingen andre har ansvaret.
8. Mange ting kan gå galt når man selv skal installere plugins, opdateringer eller andet.
9. De fleste e-købmænd er hamrende ligeglade med tekniken bag. De har ikke tid til selv at skulle opdatere holde sig updatet og selv installere plugins, lave feature beskrivelser og meget mere.

Overstående er en lille liste jeg lige lavede på et par minutter. Den kunne laves længere og den samme liste kunne laves for et hvert standard system som dandomain og scannet.
Det der undre mig i denne tråd, er hvor lidt i tager hensyn til kunden. Uanset hvilket system i sidder med, er det verdens bedste og eneste og passer til alle. BUUULSHIT man, intet system passer til alle. 

Listen er ikke for at høvle open source ned, men ligeså meget for at i leverandører kan vågne op og lukke nogle af de huller open source har. Så venner stop nu at tilfredstille Jeres egne behov, vågn op og hjælp Jeres kunder med deres behov.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:41

Rasmus Lindgren:
Øhh.. det lider DanDomain og lign. da også under?! Hvor ligger forskellen her? 

Det er DanDomains software og deres ansvar at tingene virker, og som yderste incitament for dem så løsningen betales som leje, og hvis tingene ikke virker ja så flytter lejerne.

Endnu har jeg ikke set eller hørt om en hacket Scannet, DanDomain eller vores egen (7 9 13), men jeg har godt nok hørt om mange kunder der er sure fordi deres Joomla, er blevet hacket.

Rasmus Lindgren:
Bag Magento ligger også et firma (ikke bare en flok 15 årige knægte) som tager tager 9.000$ for deres enterprise licens om ÅRET! Der er en smule flere features, men ellers er det fuldstændigt samme produkt. Det siger noget om hvor meget de tror på deres eget produkt!

Jeps, det er i høj grad som om Magento er skabt til lidt større projekter, og som alternativt til f.eks. Microsoft Commerce Server så synes jeg Magento virker rigtigt god. Men så er man også ude i et IT-projekt.
Men hvis DanDomain eller os eller andre standard produkter kan løse din problemstilling, ja så er det bare at holde sig væk fra det nørdede og begynde at koncentrerer sig om købmandsskab.

Rasmus Lindgren:
Jeg kan simpelthen ikke se hvor det er at det bliver mere besværligt at få en Magento løsning end at leje en hos DanDomain.

Det er forskellen på at købe et standard produkt og starte et it-projekt, den er jeg sikker på at du kender!

Rasmus Lindgren:
Over 50% af dem som kontakter mig angående en ny shop, er folk der har startet med netop en DanDomain eller Scannet shop og som nu er vokset sig ud af den.

Jeg synes som sagt en del gange, at hvis man ikke kan være i en standard løsning, så er Open Source et rigtigt godt alternativ.

Men jeg forstår ikke at de så køber et fastpris. Så ville de formendligt være meget bedre tjent med, at man tager udgangspunkt i deres behov og laver et projekt der passer til dem. I stedet for at skohorne dem ned i en 10.000 kr. løsnings med kun design og html kodning.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:51

Kenneth Boysen:

1. Når man skal have udviklet nye features, skal man have teknisk baggrund for at kunne lave en nøjagtig kravspecifikation. Hvis ikke bliver det lavet forkert og koster dig kassen.

Meget muligt, men hos hostede løsninger såsom DanDomain er det slet ikke muligt at få nye features Smile

Kenneth Boysen:

2. Der skal fra start udvikles flere ting for at nå standarden af alm. standard shops.

Forkert. Prøv lige at tjekke feature listen for fx Magento (jeg skal ikke udtale mig om andre OS løsninger):

http://www.magentocommerce.com/product/features

Og hvis dette ikke er nok er der et hav af 3. parts plugins (du kan fx få integreret en hel helpdesk i din shop hvis du vil)

http://www.magentocommerce.com/magento-connect En del af disse er yderligere gratis (og ikke som hos fx DanDomain hvor man skal betale mellem 50 og 100 spir måned efter måned),

Kenneth Boysen:

3. Der er på ingen måde support 24/7 som ved standard løsning

Det kan du købe dig til. Præcist som du køber (og betaler) for det hos DanDomain

Kenneth Boysen:

4. Man er på den, når programmøren er på ferie eller holder fri....eller bare har travlt.

Hvad hvis de har travlt hos DanDomain? Du kan til alle tider skrive en besked herinde og du vil blive overrendt af leverandører som underbyder hinanden Wink. Plus... Alene det at du har behov for en programmør betyder at du vil lave udvidelser som ikke er dækket af standard features eller simple plugins og da slet ikke noget som du ville kunne finde i fx DanDomain.

Kenneth Boysen:

5. For at få succes er det afgørende man finder den helt rigtige og fleksible leverandør første gang.

Det er helt korrekt! Men det samme gælder jo for DanDomain. Her er der også flere leverandører som kan lave design for dig. 

Kenneth Boysen:

6. Hvad gør man når systemet går ned, serveren crasher eller dit opensource bliver hacket?, ved standard systemer ser der nogle hver dag og ved at hvis ikke det fungere er det deres skyld.

Så'n er det skam med alle webhoteller! Stabiliteten i din shop er dit webhotels ansvar! Husk på at DanDomain først og fremmest er et webhotel. Hvis der er noget af denne slags skal du omgående kontakte dit webhotel. Vi anvender magentohotel.dk til vores løsninger, og de har til alle tider haft en venlig og hurtig respons.

Kenneth Boysen:

7. Det er e-købmandens eget ansvar at det tekniske kører på skinner. Ingen andre har ansvaret.

Enten funker shoppen eller også gør den ikke. Det er sjældent at en shop pludselig holder op med at virke. Jeg erindrer også fornyeligt en tråd herinde om en DanDomain shop som brugte over 3 sekunder på at vise en simpel produkt liste. DanDomain vidste ikke rigtigt hvad der skete og først uger efter at problemet blev konstateret fandt DanDomain problemet.  Moralen her?! Teknik kan altid drille ligegyldig platformen.

Kenneth Boysen:

8. Mange ting kan gå galt når man selv skal installere plugins, opdateringer eller andet.

Korrekt. Det bør man heller ikke selv gøre. Vi installerer altid et par standard plugins som vi selv mener hjælper vores kunde, men som udgangspunkt bør man altid tænke sig godt om inden man gør det. Når det så er sagt, er det gjort ufatteligt let med Magento via Magento Connect som jeg linkede til tidligere.

Kenneth Boysen:

9. De fleste e-købmænd er hamrende ligeglade med tekniken bag. De har ikke tid til selv at skulle opdatere holde sig updatet og selv installere plugins, lave feature beskrivelser og meget mere.

Korrekt! Man skal ud og sælge det er langt vigtigere....  Men med et system som Magento har man i det mindste muligheden.

Kenneth Boysen:

Det der undre mig i denne tråd, er hvor lidt i tager hensyn til kunden. Uanset hvilket system i sidder med, er det verdens bedste og eneste og passer til alle. BUUULSHIT man, intet system passer til alle. 

Helt korrekt... Men et system som Magento som kan tilpasses ud i det uendelige har en væsentligt større chance for at ramme nogle behov, end en standard løsning hvor man fx ikke kan få produkt kategorierne op i top menuen (men altid skal have dem i venstre menuen).

Kenneth Boysen:

Listen er ikke for at høvle open source ned, men ligeså meget for at i leverandører kan vågne op og lukke nogle af de huller open source har. Så venner stop nu at tilfredstille Jeres egne behov, vågn op og hjælp Jeres kunder med deres behov.

Nu snakker vi jo ikke open source generelt... Men Magento... Hvilke huller snakker vi om her? Jeg håber så sandelig ikke jeg tilfredsstiller mine egne behov. Min forretning eksisterer udelukkende for at tilfredsstille mine kunders. Jeg ville bare ønske at flere kunder rent faktisk fik for deres penge når de shoppede webshop.

Fakta er at mange vælger DanDomain fordi det er det lette, hurtige og trygge valg her og nu. Det er også fint hvis det er en hobby webshop. Men vil man gerne noget mere med sin webshop bør man i det mindste overveje en platform som Magento. Om ikke andet så bare for lidt inspiration ud hvad der er muligt: http://www.magentocommerce.com/showcase

Jeg er generelt ikke tosset med open source, men Magento kunne lige så godt være "closed source". Det ville ikke gøre deres produkt dårligere. For mig står diskussionen ikke på open source vs closed source, men simpelthen på features og muligheder for webshop ejeren.

Hvis du ikke allerede har gjort det, skylder du dig selv at teste Magentos administrationssystem her:

http://demo-admin.magentocommerce.com/index.php/admin/ (login / password: admin / 123123)

Side 5 ud af 24 (234 indlæg)