Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain contra vituemart..

Side 4 ud af 24 (234 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kan i to konkurrenter ikke slås et andet sted. Jeg kan så fortælle, jeg aldrig har mødt en e-købsmand der gik på i hastighende. Det er en selvfølgelig at tingene kører optimalt, ligeså vel som at man kan ligge varer ind i shoppen.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 16:13

activevps:
Demoshop: Kort efter vi kom og offentliggjorde vores demoshop, blev vores server udsat for konstant DDOS-lignende spam requests der gjorde at alting kørte langsomt for alle.

Jep,

At lade en demo shop være offentligt presser selvfølgelig belastningen. Når man giver lov til at ændre også kan benchmarke ens demoshop.

Apache Bench / Siege + Ligende benchmarking tools har det jo med at åbne temmelig mange connections imod en server. og belaste den en smule. HVorfor sådanne benchmarks ret hurtigt kan komme til at minde om DDOS.

Kan jeg bestille en demoshop hos jer og teste den...? Bare sådan for at være nysgerrig omkring hvordan det performer ?

Tror faktisk jeg betaler 8K om året for at kunne kalde mig Community Partner. Får adgang til en del salgs materiale og Enterprise salgs materiale. Føler også det giver både min virksomhed og mine kunder en oplevelse af mine seriøsitet og tro på Magento Produktet. Samt støtter den kontinuerlige udvikling af et ualmindeligt skarpt gennemtænkt produkt.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Albertslund
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 82
Fra  IEX Skrevet kl. 16:40

Lundsby:

Nijel:
Hvorfor begynder snakken egentlig at handle om Magento og 3. parts webshops, når emnet er Dandomain kontra VirtueMart?

Lundsby:
Det er fordi at trådstarter har udvist interesse for dem, jeg mener både Rasmus, Dennis og jeg skal fremsende nogle referencer.

Ok. Som jeg opfatter trådstarter ønsker han at starte en debat vedr. Dandomain kontra VirtueMart og ikke de to systemer mod alle andre. Men det kan trådstarter måske svare på?

Nijel:
Dette er ikke tilfældet med VirtueMart, hvor du har koden i hånden, og dermed næsten uanede muligheder.

Lundsby:
For at betale konsulent takst for at få tilrettet og opgradereet din shop, medmindre du selv er programmør. Som set så mange gange før så er Open Source godt for nørder og dårligt for e-kvinder/mænd.

Jeg mener absolut ikke man behøver at være programmør for at arbejde med en Open Source løsning. Det afhænger igen af, hvad man vil med sit system. Hvert system har sine fordele og ulemper. Men ja, Open Source er ikke altid udviklet med henblik på ukyndige slutbrugere :)

Nijel:
Så rent omkostningsmæssigt er det altid et spørgsmål om hvad shoppen skal kunne på længere sigt.

Lundsby:
Næ, rent likviditetsmæssigt så er det et spørgsmål om at få penge i kassen hurtigst muligt. Det hvor man vil hen på langt sigt ændre sig alligevel altid hen ad vejen.

Alle webshop ejere er da selvfølgelig interesserede i at tjene penge, men det er da yderst nødvendigt at tage højde for udgifterne på sigt for at kunne beregne sit egentlige overskud.

Nijel:
Vedr. templatisering til Dandomain besidder de jo kildekoden og derfor er det også kun dem, der kan tilbyde standard templates til deres eget system. Det kunne selvfølgelig være en idé for webudbydere at tilbyde mulige designs til Dandomain, men der må man (som det er nu) gå efter referencerne.

Lundsby:
Sludder, Cygnet og flere andre tilbyder tilrettede templates til DanDomain, hvor kunden for et rigtigt godt resultat for få penge, check evt. hans site. Og nej den html kode han skriver tilhører ham, ikke DanDomain.

Du har helt misforstået. Dandomain er de eneste som giver brugeren mulighed for at vælge en prædefineret template. At Cygnet tilbyder mulige designs er noget helt andet end templates, da disse stadigvæk skal implementeres via én af Dandomains prædefinerede templates. Denne template kan så tilpasses med brug af html, css, evt. javascript.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nijel:
Ok. Som jeg opfatter trådstarter ønsker han at starte en debat vedr. Dandomain kontra VirtueMart og ikke de to systemer mod alle andre. Men det kan trådstarter måske svare på?

Du kan også bare læse nogle af de første indlæg i tråden, det er relativt tydeligt at trådstarter er løsningsorienteret og leder efter en måde at købe et design til en webshop, mere end han ønsker en teoretisk diskussion om DanDomain og VirtueMart.

Nijel:
Alle webshop ejere er da selvfølgelig interesserede i at tjene penge, men det er da yderst nødvendigt at tage højde for udgifterne på sigt for at kunne beregne sit egentlige overskud.

Det bedste råd til langt de fleste der starter med webshops er at de skal koncenterer sig om at tjene de første par hundredetusind, og derefter begynde at kigge på den lange bane. Rigtigt mange e-handels projekter stander i spåkoneri og overdrevet planlægning, i stedet burde sloganet være eksekvering, eksekvering, eksekvering! Det vil nok være logik for de fleste købmænd, men det er lidt svære at forstå for os nørder.

Nijel:
Du har helt misforstået. Dandomain er de eneste som giver brugeren mulighed for at vælge en prædefineret template.

Så har du ret, jeg har misforstået hvad du mente. Men fra kundens synspunkt er det jo også fuldstændigt irrelevant. Han kan jo være ligeglad om templaten var prædefineret eller blev puttet derind af en anden leverandør. But why ?

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 22:50

Kenneth Boysen:

Kan i to konkurrenter ikke slås et andet sted. Jeg kan så fortælle, jeg aldrig har mødt en e-købsmand der gik på i hastighende. Det er en selvfølgelig at tingene kører optimalt, ligeså vel som at man kan ligge varer ind i shoppen.

Helt enig jeg er sådan set også ligeglad med hastigheden...

Men jeg kan se ud af denne tråd at man er vild med megenta

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 22:55

ja tanken var dandomain contra vituemart, men lige så meget åben for forslag af andre systemmer, og er da ihvertfald blevet anfalet et enkelt system meget kraftigt Big Smile

men jeg vil da meget gerne høre om andres erfaring med bla dandomain og design dertil, og kun design ikke nogle pakke løsninger

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 23:09

Lundsby:

Nijel:

Du kan også bare læse nogle af de første indlæg i tråden, det er relativt tydeligt at trådstarter er løsningsorienteret og leder efter en måde at købe et design til en webshop, mere end han ønsker en teoretisk diskussion om DanDomain og VirtueMart.

Nijel:

Det bedste råd til langt de fleste der starter med webshops er at de skal koncenterer sig om at tjene de første par hundredetusind, og derefter begynde at kigge på den lange bane. Rigtigt mange e-handels projekter stander i spåkoneri og overdrevet planlægning, i stedet burde sloganet være eksekvering, eksekvering, eksekvering! Det vil nok være logik for de fleste købmænd, men det er lidt svære at forstå for os nørder.

Nijel:
Du har helt misforstået. Dandomain er de eneste som giver brugeren mulighed for at vælge en prædefineret template.

Så har du ret, jeg har misforstået hvad du mente. Men fra kundens synspunkt er det jo også fuldstændigt irrelevant. Han kan jo være ligeglad om templaten var prædefineret eller blev puttet derind af en anden leverandør. But why ?

Blot til oplysning er det ikke første gang jeg starter en webshop har som jeg skrev i indledningen haft en webshop for år tilbage, som jeg solgte, og valgte at gå andre veje i mit firma.

Jeg er uddannet det man kalder god gammel dags købmand, så jeg ved godt hvordan det skal gribes an, hvilket jeg har haft held med indtil, bla på grund af godt købmandskab, og ved at holde omkostningerne på et minimum, derfor er jeg også meget fokuseret på prisen, og ønsker at barbere produktet helt ind til benen,i dette tilfælde design af en side, således at jeg kun betaler for det  som jeg reelt skal bruge.

Som købmand er jeg vant til at forhandle om prisen, og derfor ærgre det mig også når man så støder ind i en branche, hvor man ikke kan forhandle, men nærmest for af vide at såfremt man ikke ønsker at deres pakkeløsninger, uanset om der ting i det man ikke har brug for eller ej, ja så ønsker de ikke at handle med en.

Uanset hvordan man vender og drejer det er prisfastsættelse lavet på en sådan måde at der selvfølgelig er råd til at slå af i prisen og stadig tjene på det.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 23:15

mmalling:
Som købmand er jeg vant til at forhandle om prisen, og derfor ærgre det mig også når man så støder ind i en branche, hvor man ikke kan forhandle, men nærmest for af vide at såfremt man ikke ønsker at deres pakkeløsninger, uanset om der ting i det man ikke har brug for eller ej, ja så ønsker de ikke at handle med en.

Du kontakter mig bare når du vil handle med en sindig jyde... Wink

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  MBM Data Skrevet kl. 23:20

Singularity:

Du kontakter mig bare når du vil handle med en sindig jyde... Wink

Det var da rart at der stadig er nogle der ønsker at handle, kan jeg se dine priser et eller andet sted, eller kan du evt mail det mig...

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 00:06

mmalling:
Uanset hvordan man vender og drejer det er prisfastsættelse lavet på en sådan måde at der selvfølgelig er råd til at slå af i prisen og stadig tjene på det.

Jamen det er da dejligt at nogen har så høje priser at de kan give rabat.

På vores sidste kunde brugte vores designer over 25 timer, hertil kommer så udvikleren der skal implementere designet. Skulle du have en dansk designer til at gøre dette kunne du dårligt komme igang til den pris vi tilbyder. Lad os bare sige at du finder en freelancer der er villigt til en pris på 500 i timen. Dette ville så stadig koste dig 12.500,- + implementation ind i Magento af en udvikler. 

Oven i dette skal du så lægge hosting og betalingsgateway som er inkl. i vores pris 2.000,-  (hos Magentohotel.dk og epay.dk)

For slet ikke at tale om den projektledelse der skal bruges undervejs.

Hemmeligheden? Vi outsourcer...

Skulle vi løse denne opgave i Danmark ville vores timer koste 850 (hvilket absolut stadigt er billigt) og normalt putter vi 20% oven i prisen til projektledelse.

Så.... Hvis du kan få en professionel og køreklar webshop bygget på Magento (som iøvrigt sparker numse til de andre shop løsninger på markedet) inkl. 2 forskellige design forslag og 2 design runder, support, hosting og betalingsgateway til under dkr 10.000,- andre steder, hører jeg meget gerne fra dig.

Vi har valgt at gøre det så let som muligt og tilbyder ikke alle mulige moduler ligesom DanDomain og lign. for det gør Magento systemet ikke. Det er open source så alt er gratis. Vi plejer dog at slå en del funktionalitet fra som den givne kunde ikke har brug for, men han/hun kan altid slå det til senere.

Så jeg beklager hvis det ikke rammer ind i din kræmmer mentalitet Smile, men vi giver ikke rabat.

Side 4 ud af 24 (234 indlæg)