Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering - År til Dato 44,48%

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcell Petersen:

Hej igen

Ja, men der er jo øjensynligt et problem med at få kommunikeret den rette sammenhæng omkring "segregated accounts".

Som jeg skrev tidligere så kigger vi naturligvis hele tiden på vores materiale, og det gælder også det aktuelle.

Tak for kampen

Selv tak, og håber i kunne bruge inputtet konstruktivt, selvom vi kom lidt skævt fra start... Smile

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

And Elvis has left the building Smile

God debat.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Spændende - og farligt emne.

Valuta er nok det marked hvor pengene hurtigst tabes eller vindes, hvilket har fristet rigtig mange mennesker.

Alene det at investeringen ofte geares mellem 10 - 40 gange gør at det kan gå rigtig hurtigt begge veje, samtidig med at flere valutaer er meget volatile.

Mange steder tilbydes gearet valutahandel uden nogen form for gebyrer - du betaler blot spreadet mellem købs- og salgskurs hver gang du handler.

Bla. Saxobank har et udemærket system.

Om 35% kommision er højt på net new high ved jeg ikke helt, men faren er jo klar, da i netop kun tjener ( bortset fra 2% årlig) , når kunden tjener.

Dette betyder jo at i har en klar interesse i at "satse" for at få skabt et overskud hvorfra i kan trække de 35%.

Hvilket igen betyder høj risiko for kunden, for hurtigt at have tabt sit indskud.

Positivt at i skriver til den professionelle investor.

Jeg siger ikke at man ikke bør investere - enten selv eller via brooker - i valuta, man skal blot gøre sig risikoen klar ( og den er altså stor).

Jeg handler selv dagligt i valuta, og som med alt andet her i verden går det op og ned. Har man en pose penge man kan "undvære" i værste fald, er det fint nok.

Held og lykke

Mvh

Jesper Laugesen

www.sliknet.dk

 

 

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Der er ikke noget af det du skriver, jeg ikke kan være enig i.

Blot en kommentar;  "Dette betyder jo at i har en klar interesse i at "satse" for at få skabt et overskud hvorfra i kan trække de 35%"

Det gør vi så netop ikke, altså satser. Hvis man bevægede sig ind på tradersloungeacademy, og læste afsnittet om money management, så vil man kunne se vores mening om det emne, og vi opfordrer netop IKKE folk til at satse hatten.

Vi har mange års erfaring og vi har set mange komme og gå, når vi er her endnu, skyldes det netop at vi ikke satser og spiller højt spil, tvært imod.

Vi henvender os til den professionelle investor, og vi ved at langt de fleste professionelle money managers hellere vil se et stabilt afkast frem for kolossale afkast, for alle og enhver ved at med store afkast følger helt automatisk også store, og til tider invaliderende udsving.

Med venlig hilsen

Marcell Petersen
Senior Partner, Traderslounge Limited, 20-22 Bedford Row, London, WC1R 4JS, England

 

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jazzmaker: Du har en utrolig træls Ole Henriksen attitude over dine indlæg.. Fint man vil holde en god debattone. Men du behøver ikke vaske munden med sæbe hver gang du skriver..

 

Segregated accounts er i mine øjne værdiløse, hvis man laver den rette aftale med en broker eller investeringsforeninger..

1. Pengene er bundet i værdipapir/aktiver som er ejet af dig (typisk navnenoteret).

2. Segregated accounts, hvor du står kontant, fungerer ligesom en bankkonto/depot hvor der er indskydergaranti. Her er forskellen at segregated accounts typisk har nogen skjulte detaljer der ikke "bare" giver pengene tilbage til investoren/kunden der har pengene der i.. Dette er et tydeligt bevis hos Lehman Brothers, og det har været omtalt meget.. Samme problem kører pt. i Bernard Madoff-sagen. Dette problem er der selvfølgelig også ved en bank krakkelere og man skal vente på indskydergarantien som typisk kan tage op til 3 måneder. Ved segregated accounts er problemet at det er konkursboet selv der skal revidere hver enkelt depot og konto. Revideringen skal ske i løbet med kurator o.l. prøver at skaffe aftaler med kreditorer, skaffe kapital til kortfristede forpligtelser mv.

3. Pkt 2 fører til pkt. 3. Hvis banken går konkurs er tilbagebetalingperioden for kunden med kontant på depotet typisk kortere pga. at det er indskydergarantifonden, dermed offentlige institutioner og organisationer herunder finanstilsynet, indskydergarantifonden, finansrådet der sørger for pengene bliver overført til rette vedkommende.

 

Derfor er det min overbevisning at jeg hellere vil foretrække en indskydergaranti end en segregated account. Teorien siger den skal være seperat, men vent til det brænder, så er situationen en anden og kuratoren trækker i alle tråde han kan for at skaffe penge..

 

Dog synes jeg brokers er guld værd for nogen, bare ikke for mig. Jeg foretrækker at styre det selv :-)

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

@RasAlb: Hvorfor skal du være personlig? Det er vel ikke det der er meningen i det her forum? I øvrigt ved jeg ikke hvem Ole Henriksen er, men kan nok udlede af det du skriver at du synes han er træls (er du jyde, bare nysgerrig det er oftest jyder der udtrykker sig sådan).

Hvad angår Lehman og Brothers var det ikke alle pengene der stod på segregated accounts. I følge de kilder som havde med sagen at gøre fik ALLE de entiteter som havde midler stående på segregated accounts deres midler tilbage. Hvor imod at dem som havde indbetalt men ikke havde læst det med småt så deres midler stod på Global Traders firmas konti fik ikke alle deres penge tilbage (har i øvrigt diverse skriv hvis der er nogen som skulle være interesseret i hvad der virkeligt skete).

Interessant syn på sagen hvad segregated accounts angår - hvad ville denne rette aftale indeholde for dig?

FYI: jeg var lige forbi www.traderslounge.dk og så at de også havde mulighed for at selv at styre det indenfor forex.

Til tider tvivler jeg på at det offentlige er hurtigere end private. Jeg har oplevet begge dele og der behøver ikke være nogen forskel på behandlingstid. Det kommer an på hvem der har med det at gøre.

Det der er dejligt er at vi alle er forskellige hvorfor jeg godt kan understøtte det du skriver med at brokers er guld værd for nogen. Jeg vil sige at det er en god ide at have kontakt til en broker - mest fordi du kan få en god dialog samt et anderledes syn på sagen. Når man sidder med noget alene, uanset hvad det drejer sig om, har man tendens til at se på det meget ensporet fordi der ingen input kommer fra andre. Om ikke andet hvis ikke det er en broker så andre kilder (husk det skal være nogen som ved noget om det, ikke naboen, din mor, din sekretær - men en professionel rådgiver).

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var bestemt ikke for at være personlig. Men i dine indlæg i disse poster smider du dig om med roser og sød musik. Det virker sgu lidt for arto agtigt er du skal skrive "være sød", "sødt indlæg", god karma. Jeg synes tråden taber lidt sin seriøsitet og fokus ved sådanne udmeldinger.. Det er fint at give ros, men det kan blive for meget og situationen forkert..

- Ole henriksen er en rigtig humørbombe, der i mine øjne "spiller" alt for glad.

Jeg er nordjyde,  og det er nordjydere synes ting er træls :-)

Endnu engang det skulle ikke virke angribende på dig, men det generede mig at en god og lærig tråd, der fængede min interesse, løb over i en rygklapper-tråd og dermed mistet lidt intensitet..

Håber du forstår mig..

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg til dels godt sætte mig ind i men det var nødvendigt synes jeg for at der ikke var nogen der begyndte at rive hovederne af hinanden.

Jeg synes selv at denne tråd er ganske interessant men der skal også holdes fokus og det mener jeg er nemmest når man er positivt indstillet. Ellers kan det godt gå hen og blive mundhuggeri hvilket er fulstændig unødvendigt.

Udover det synes jeg efterhånden at tråden er trådt ud over det oprindelige emne og begyndt at blive et spørgsmål om at finde "fejl ved hinanden" i stedet for igen at fokusere på det indledende emne.

Så lad os hoppe op til post nummer 1 og se om der er mere vi kan hive fat i for at få noget seriøst og professionelt ud af det her.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

jazzmaker:

Det kan jeg til dels godt sætte mig ind i men det var nødvendigt synes jeg for at der ikke var nogen der begyndte at rive hovederne af hinanden.

Jeg synes selv at denne tråd er ganske interessant men der skal også holdes fokus og det mener jeg er nemmest når man er positivt indstillet. Ellers kan det godt gå hen og blive mundhuggeri hvilket er fulstændig unødvendigt.

Udover det synes jeg efterhånden at tråden er trådt ud over det oprindelige emne og begyndt at blive et spørgsmål om at finde "fejl ved hinanden" i stedet for igen at fokusere på det indledende emne.

Så lad os hoppe op til post nummer 1 og se om der er mere vi kan hive fat i for at få noget seriøst og professionelt ud af det her.

Sjovt du siger den er løbet væk fra det oprindelige emne, for du er jo lige præcist en af dem der hjælper meget godt på vej. Jeg gjorde opmærksom på en fejl/misvisning, og det er den der er debatteret sammen med priserne på servicen.

Og hvem river hovederne af hinanden? Jeg kan se en totalt ligefrem og god debat, om noget som burde være i manges interesse. At du så påstår nogen river hovederne af hinanden eller det bliver til mundhuggeri, må stå for din egen regning. Det eneste jeg ser, med undtagelse af dine indlæg, er vel argumenterede indlæg fra dem der deltog. Hvis man ik må føre en anstændig debat om et emne, hva skal vi så bruge et forum til?

Er de fleste herinde ik voksne og kan stå ved deres egne handlinger? Og for den sags skyld kommentarer?
Jeg skal gerne indrømme det, hvis jeg tager fejl, det behøves en anden person ik klare... Hverken via kommentarer eller andet. Jeg skal nok selv tage det ansvar, ligesom alle andre burde...

Så saglighed fremfor lalalala...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig (var det Ole Henriksen igen). Det handler netop om balance.

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)