Undskyld men hvordan kan du sidde, som rådgiver og fortælle folk noget som ik er sandt? Du mener at jeres sikkerhed er bedre end en statsgaranti? Hold da op... Til orientering så er HSBC verdens 3. største bank, men de har jo ret av i økonomien ik ;D Eller det ved du vel... Og hvis de omtalte 'segregated accounts' er så sikre, hvorfor kan alle dem som har penge i klemme i Lethman Brothers, så ik bare få dem ud? Jeg kender ik reglerne omkring 'segregated accounts', men finder det sjovt at der findes 2 eksempler i USA (Lethman Brothers og Merrill Lynch), hvor folk ik kan få deres "sikre" penge ud af den dårlige del af banken, og hvor det ser ud til at alle de "sikre" penge indgår i konkursboet af den dårlige del af begge banke. |
Tomas J. Krogh Petersen:Vi rådgiver på ingen måde noget det er forkert. Segregated accounts er den absolut sikreste måde at have sine penge på. Den danske indskydergaranti som der ydes i denne såkaldte 'finanskrise' dækker kun din penge indtil den 30.10.10.
HSBC har ikke mere av, i økonomien end alle andre banker har. Der er vel ingen banker som ikke er mærket af den uro der har været på de internationale markeder.
Nu skal hverken FXCM eller HSBC prøve at forklare sig ud af hvordan de gør i America. Men jeg vil med ret stor sikkerhed sige at de i USA ikke har 'segregated accounts' men derimod 'seperated accounts' hvilket er langt fra det samme. Så er pengene nemlig ikke en sær eje, og kan derfor indgå i bankens budget. Dette er højst sandsynligt det der er sket for både Lehman og Merril.
'Segregated accounts' er sikret som sær eje og beskyttes under bl.a. det engelske finanstilsyn FSA, hvor der er meget faste regler omkring hvordan man driver en bank.
Men jeg syntes du er kommet langt væk fra hvad dette emne startede med, nemlig en professionel investering som er et rigtig godt alternativ til den normale aktie portefølje. Men du er sikkert slet ikke interesseret i det emnet gik ud på og vil heller lave en masse ballade.
Vi står for et godt og solidt firma som på ingen måde har lyst til at tage røven på folk. Hvorfor skulle de dog det? FXCM tjener ingen penge ved mindre kunden gør.
Derudover så vil et firma som FXCM som er reguleret hos NFA, FSA, SFC og ASIC (Branchens egne regulatorer rund om i verden, hvis du skulle være i tvivl) og omsætter for 3,2 millader om dagen tillade at de havde folk ude som sagde noget forkert. Alt vores materiale går igennem dem via nogle meget faste regler for hvad der må skrives og siges.
Det var da en underlige måde, at dreje sagen rundt på. Jeg gør opmærksom på, at din salgstale indeholder MEGET grove og fejlagtige informationer, men du vælger at prøve på at få mig til at se ud som en ballade mager... Er det ik dig der har skrevet teksten, og lavet fejlen?
Det med sikre penge holder ik en meter, og det ved du os godt selv... Derfor er det os uetisk at markedsføre ens produkter på den måde, da det er direkte vildledning, og tvivler faktisk på det er lovligt...
Og ja statsgarantien i DK løber til 2010, men bliver med garanti forlænget, ligesom det sker i alle andre lande i EU.
Men som det ser ud her og nu, er penge i banken indtil 2010, det mest sikre i hele verden og hele universet!!!
HSBC overlever ene og alene på statsgarantier fra den engelske stat. Fjernes disse krakker banken. Alligevel påstår du stadigvæk at det er mere sikkert at placere pengene hos jer, fremfor i en Engelsk bank, hvor staten garanterer fuldt ud. Øhhh...
Og jo HSBC har rigtig ondt i økonomien. Roskilde Bank eller Danske Bank er peanuts ved siden af...
Dernæst så læs evt lidt om Lehrman Brothers og Merrill Lynch, og deres krak. Du mangler helt klart lidt info, og sjovt jeg ik er den eneste der skrive de fakta om Lehrman, så mon ik der er noget om snakken...
Og gider du sige hvor jeg har påstået i tager røven på folk? Vil meget gerne se et citat. Jeg har tydeligt bevist at din markedsføringstekst ik er sand, men har på intet tidspunkt kommenteret jeres firma eller jeres produkter. Skal vi ik evt holde os til det som der er problemet, fremfor at begynde at påstå noget om hinanden?
Ellers læs indlægget igen!!!
Bliv gratis medlem