Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel: Fik du ellers fat i dine $32.000? (er bare nysgerrig)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9739
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:48
jeps
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:49
.... i øvrigt har min kunde betalt. Jeg sendte blot endnu en rykker med 100 kr. i rykkergebyr - jeg er faktisk glad for, at jeg ikke har nået at hænge kunden ud på en hjemmeside eller lign. Det ville sikkert ikke have gjort det lettere  at inddrive det forholdsvis lille beløb.

Men tak for de fine svar - jeg skal vist til at true med renter på min standardfaktura, selvom det ikke passer mig så godt.

mvh Hans
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:50
Det var fedt Mon de læser Amino?

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 17:03

Jeg har en kunde, som siden august måned, har haft en forfalden faktura på 12.000 kr. Jeg har lige sendt den 3. rykker, og jeg har pålagt et rykkergebyr på 250,- kr, pr. brev - det vil sige ialt 750,- kr.

Nu venter jeg så lige en 14 dage, eller tre uger, og er pengene stadig ikke betalt, sender jeg en rykker fra RKI. Det kan man gøre online, det koster dog 495...

Det er måske bedre at gå direkte til advokaten?
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:36

Jeg mener bestemt, at du max. må opkræve 100 kr. inkl moms pr. rykkerbrev. Altså ialt 300 kr. Og dette skal gøres over 30 dage. Altså min. med 10 dages frist på hver.

Hvis jeg var dig ville jeg sendes sagen til inkasso med det samme. Har ikke erfaring med, at RKI´s rykkerbrev er særlig effektiv
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:39

Hej,

Du kan læse om inkassoforløb her - herunder særligt hvad du nøjagtigt skal skrive i din egen rykker som er forudsætningen for, at advokaten skal tage den til inkasso.

Når du har sendt en rykker skal du kontakte advokaten og bede om inkassation af beløbet. Herefter tillægges inkassoomkostninger, som debitor skal betale. I dit tilfælde 700 + de 100 i rykkergebyr som du selv tilægger.

Betaler debitor ikke, sender advokaten sagen direkte i fogedretten for beløb under 50.000 som i dit tilfælde. Herefter indhentes et fundament med henblik på udlæg i aktiver som tilhører debitor. Når fundamentet foreligger (det der i gamle dage blot var en dom) tillægger fogedretten sagsomkostninger til advokaten, der har sendt fordringen ind. Formentlig omkring 700 - 1000 kr. Dette forløber koster kr. 700 i retsafgifter til Fogedretten (læs: skat til staten). Debitor skal herefter møde i et fogedmøde, hvor han skal betale salær til advokaten på ca. 600 kr.  oveni. På mødet gør advokaten udlæg i hvad debitor har - bil - hus - virksomhed - tilgodehavender etc. med henblik på at tvangsinddrive dit tilgodehavende.

Kr. 3500 i skyld bliver således tillagt 100 kr. + ca. 1000 + 700 + 600 + renter eller omkring 6000 i alt. Alt dette skal debitor betale. Betaler debitor ikke, eller kan han ikke betale, eller ejer han ingenting, så få en aftale om en samlet (billig) pris fra advokaten om at få et fundament til skrivebordsskuffen. Så har du kravet fastslået mod debitor, og så sendes det i fogedretten ca. hver 5 år, så renter ikke forældes. De 3500 bliver herefter til flere indtil debitor betaler. Retsafgifter skal du naturligvis altdi betale, men du kan godt fåp en advokat til at køre hele forløbet for kr. 1.000 x moms. Jeg kender i hvert fald en, der kører mange hundrede sager over hele landet..

Læs mere nedenfor. - ring evt. gratis for en snak herom..

Venligst

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:44

Fuldstændig rigtigt - max er 100 kr. og 10 dages frist. det er vigtigt at formulere 10 dagesfristen helt korrekt - se henvisningen ovenfor til artiklen herom.

PS til jer alle:

Når man sender en faktura er det vigtigste, at der er en klokkeklar forfaldsdato fx. nettokontant 8 dage fra fakturadato. det hjælper ikke på fakturaen at skrive 1,2% i rente pr. måned eller lignende. Dette var jo ikke aftalt ved indgåelsen af aftalen. Derfor skal man anvende ordrebekræftelser eller standardvilkår i forbindelse med samahandlen, hvoraf dette fremgår. Har man ikke anført noget om rente gælder renteloven, og det er referencerenten + 7% eller pt. 9% (pr. år) så det er ikke meget. 2% pr. måned er derimod langt mere - også langt mere end 24% for det er jo rentes rente. Få derfor nogle standarder om udsendelse af ordrebekræftelser med betalingsvilkår - særligt ved store kunder. Det er helt normalt i alle forhold, og ikke noget der skræmmer kunder væk.
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 02:05

Hej

Her er måske en billig løsning på dit debitor problem Købmandsstandens Inkasso Service har hørt de vist kun tager 275,- for at påbegynde en sag men tjek deres websitehttps://www.kis.dk/ver5/default.asp

Venligst

René Buch

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:01

Hej

Du har nu ikke helt ret i din antagelse om prisen hos Købmandstandens Inkasso Service.

For eksempel først betale et inkassoabonnement inden en sag kan opstartes.

Iøvrigt findes der andre mindst lige så gode bureauer - oven i købet billigere.

Da jeg selv er konsulent i et sådan selskab byder min beskedenhed at jeg ikke linker til dette:)

God jul

Jens Lund
Side 3 ud af 4 (36 indlæg)