Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Specielt ikke når jeg først får casen optimeret lidt i søgemaskinerne :)

Jeg sidder og fryder mig lidt over ironien :)

1) Man hyrer en søgemaskineekspert til at optimere ens virksomheds resultat og komme foran konkurrenterne.
2) Man tror man er snu og kan snyde vedkommende man har hyret og lade være med at betale.
3) Man ryger tilbage fra førstepladsen på søgemaskinen til fordel for en side der går i detaljer om hvordan man ikke kan finde ud af at betale sine regninger.

Jeg kan næsten ikke andet end at smile af det :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9739
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:20

Ja, og hvis min sag ender på den måde er det langt fra første - heldigvis ikke fra mig, men for andre af mine gode venner og kollegaer i branchen. Den sidste sag jeg hørte om var en af mine gode venner fra L.A. som også blev snydt for omkring $30.000. Han valgte så at "forære" en masse gode links til kundens konkurrenter og i løbet af ganske kort tid lå de alle foran ham i søgemaskinerne. Gone! Vupti :)

Det er lidt ligesom at forsøge at tage røven på en rocker. Det gør man bare lig''som ikke, vel :)

> Hvis man har købt søgemaskineoptimering ell. lign hos dig for $32000 anerkender man da dine evner

Faktisk er det i den konkrete sag en revenue-share deal - det vil sige at mine godt $32.000 blot er en en andel af de penge som min indsats BEVISELIGT har indtjent - hvilket naturligvis gør mig endnu mere pissed. De HAR faktisk tjent pengene (100% positiv ROI), men har bare valgt at bruge min andel på andre udgifter. Det er sgu for sindssygt.
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:26

Hejsa Mikkel

Dumme spørgsmål findes jo ikke :-) Men her kommer måske et.

De gange hvor jeg har arbejdet med designere, programmører ja faktisk alt hvad der har med internet at gøre......Der har de altid krævet 50% før jobbet og 50% efter jobbet (ligesom et mord :-))

Når jeg så arbejder med de samme 2 gang får jeg kredit til jobbet er færdig. Hvordan fungere det i "søgeoptimerings" branchen? Giver i så meget kredit første gang.?

Bare et nysgerrigt spm!
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:49

De fleste i branchen arbejder mod kontant betaling - og nogle gange, som du nævner, med en hvis forudbetaling. I tillæg til dette tilbyder jeg så, som en af de få (mener jeg), også at indgå det jeg i bredere forstand kalder revenue share aftaler - altså aftaler hvor jeg helt eller delvist honoreres med en andel af salg, leads eller andre målbare handlinger. Og som du kan forstå er det en glimrende forretning (når kunderne ellers betaler !#%¤"!)  - dette er blot en ud af mange kunder. Så jeg skal såmænd nok overleve selvom jeg aldrig får pengene ind - men jeg synes sgu bare det er lidt for meget at vinke farvel til uden lidt seriøs kamp :)

Der er naturligvis altid en vis risiko ved at arbejde på kredit - uanset om det er revenue share eller ej. Men hvis man ingen chancer tager vinder man heller ikke. Held er ikke noget man får, det er noget man tager!

Personligt indgår jeg dog aldrig revenue share aftaler uden en forudgående omhyggelig evaluering af virksomheden - økonomi, drift, salgs-kompetancer etc, etc - og der er langt imellem de projekter jeg accepterer. Men, uanset hvor omhyggeligt man evaluerer en virksomhed kan det gå galt. I sidste ende (efter behørig kamp for pengene) er det den risiko man må leve med når man laver forretning. Desværre.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:06

Mikkel

Nu er jeg ikke stiv i søgemaskineoptimering, og hvordan det rent teknisk foregår, men kan man ikke i dit tilfælde deaktivere denne optimering, dettte villle ligesom understrege værdien af arbejdet.

Altså på samme måde som hvis jeg ikke betaler elregningen, så bliver der jo også mørkt??
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:08
I det konkrete tilfælde nej, i andre tilfælde ja :)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 22:52

Nu spørger jeg sikkert dumt, men der må være en advokat til stede der kan svare på det...

Egentlig burde vi kunne lave en tråd her i amino, som udelukkende blev tilegnet dårlige betalere med navn, case etc.

Det ville imidlertid indebære to problemstillinger;

1. Der kunne opstå et rent mudderkast, og hvem ville skulle tjekke sagligheden af disse indlæg?
2. Injuriesager, jeg ved ikke hvor grænsen for denne type offentliggørelse af sager mellem to virksomheder er lovlige?

Jeg har selv kæmpet med dårlige betalere... min vej til ''retfærdighed'' var blandt andet det at jeg sendte en mail rundt med grundig beskrivelse af sagens forløb til alle forretningspartnere, min revisor, advokat etc.  som nu kendte virksomheden og kunne rådgive videre om at undgå denne virksomhed.

½ år senere gik de ned med flaget, wonder why, men tror ikke just de vadede i god omtale i forvejen!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:58

Jeg kan sgu også godt blive træt af idioter der ikke kan betale. Rigtig træt! Men, jeg er bange for man med din metode hurtigt render ind i problemer med "smædekampagner" og mulige juridiske slagsmål. Men en advokat kan sikkert svare bedre på hvor de nøjagtige grænser går.

Hvis det blev sat i "system" er faren yderligere at det kunne bruges som trussel: "hvis du ikke betaler kommer du på listen ..." og sådan noget er vist også juridisk farligt ...

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:07
Ja præcis, man bliver sgu SÅ forbandet træt af folk der bestiller en ydelse, får den udført og så vender det blinde øje til... mht. jeres snak om fiskere (J) og rockere (DK) så har jeg haft brugt denne løsning én gang hvor jeg blev tilpas arrig på en kunde, skal siges at deres forretningsnorm er 50/50 - siden da har ingen lokale kunder snydt mig... (Undskyld min racediskrimination J/DK, jeg er selv oprindelig Jyde fra Dronninglund så tag det ikke ilde op at en skide kjøvenhavner laver lidt gas)...

Jeg registrerede i sin tid virsomhedsinformation.dk og firmainformation.dk til samme formål, men kom netop aldrig videre pga. det juridiske jeg ikke orkede at undersøge i dybden, samt netop den administrative frygt for at skulle sidde og holde styr på de 70% mudderkastere og 30% seriøse der vil advare andre om en risiko for dårlig forretning... (jf. Martin Thorborg''s rolle som lærer for skolebørnene i MLM-debatten)

Hvis nogen herinde orker at gå i dybden med emnet omkring det juridiske, det kunne være en advokat, er jeg ganske klar til at finde konceptet frem af støvet og overveje om ikke vi for én gangs skyld skulle kunne få en online database over dårlige betalere...

Der må kunne findes en løsning...
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:20

Mads

Denne online tjeneste findes allerede - RKI
Side 2 ud af 4 (36 indlæg)