Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde, som ikke betaler (eller rettere jeg havde en kunde, som mangler at betale 3287,50 kr).

Jeg står for at skulle true med inkasso, men hvordan fungerer det egentlig.
Jeg kender selv et par fiskere, som gerne vil tage derhen og vise ham en pæl, men jeg mener selv der må findes en bedre løsning.
Er der noget med nogen, der tager ud og henter pengene efter no-cure-no-pay princippet?

med rasende hilsen

Hans
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 16:48

Hej Hans

Henset til beløbets størrelse, tror jeg det optimale er de nye regler om forenklet inkasso,
prøv at google lidt på det, hvis du får en prof. inkassator ind over, vil en procentuel stor del af
beløbet gå til denne.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53

Hej Hans

ØV! Det er bare så irriterende

Vi har også stået i den situation...og klienten reagerede heller ikke på trusler om incasso
Enden på det blev, at vi fandt en virkelig god advokat, som skrev eet brev...og så var pengene pludselig på kontoen!

Det med pælen...er nok ikke så god en idé, som du også siger
Om der findes nogen, som tager på incasso-besøg efter no-cure-no-pay princippet...ved vi ikke?

Vi gav 1.000,- kr. + moms for det ene brev...men pengene var bestemt givet godt ud!
Selvom man skal betale omkostningerne, og jo altså mister den del af sin fordring...så statuerer det altså også et eksempel overfor skyldneren: Her går den ikke!

Og...folk har det jo med at snakke sammen...så måske ikke så dårlig en idé...alligevel

Held & Lykke med indkasseringen af din fordring...og skulle du ville have navnet på den advokat vi brugte...så sig til

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:30

Jeg har selv haft en lign situation. Beløbet var på 2000 kr. og jeg sendte sagen til inkasso via min advokat. Dette skulle han have 1000+moms som jeg lagde oveni de 2000 kr. De ialt 3000 kr. +moms blev derefter betalt.

Hvis kunden betaler ved inkasso skal han også betale for inkasso beløbet. Hvis kunden stadig ikke betaler skal du selv betale dette beløb.

Men man må overveje om det kan betale sig. fx. 2000 kr er klart min bundgrænse. Hvis beløbet er mindre hos mig må jeg se pengene som tabte. Selvfølgelig efter 100 trusler og breve rykkere m.m.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 18:08

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:35

Hej Hans,

Som også tidligere nævnt er en advokat en glimrende løsning. De fleste bliver nervøse når der først står en autoriseret advokat på som afsender og desuden virker det professionelt.

Dine fakturaer skal altid indholde oplysninger om rente ved for sen eller manglende betaling, men det kan en advokat ligeledes informere dig nærmere om. Desuden kan du pålægge dine meromkostninger for den manglende betaling på kunden.

Generelt er en advokat noget de fleste udelader i opstartsfasen. Man har masser omkostninger og ser derfor advokaten som et sted at spare - "Jeg har jo ikke brug for ham lige nu...". Desværre ender det for mange op sådan, at de senere må lukke forretningen af forskellige årsager, hvor en advokat på sidelinien måske kunne have set det komme og derfor afhjulpet situationen. Jeg har selv været i en sådan situation, men har idag ikke fortrudt, at jeg brugte et par timer sammen med en advokat til en indledende snak. Jeg fik virkelig mange gode input, som idag er helt uundværlige.

Blot et godt råd.

/Kenneth Olin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00
Dato: 9/6/2005 9:34:40 AM Forfatter: Olin

Hej Hans,

Som også tidligere nævnt er en advokat en glimrende løsning. De fleste bliver nervøse når der først står en autoriseret advokat på som afsender og desuden virker det professionelt.

Dine fakturaer skal altid indholde oplysninger om rente ved for sen eller manglende betaling, men det kan en advokat ligeledes informere dig nærmere om. Desuden kan du pålægge dine meromkostninger for den manglende betaling på kunden.

/Kenneth Olin

Vi er helt enige heri...

I nogle sager kan det dog ende med, at man må indgå et forlig med kunden (for overhovedet at få bare en del af sit krav hjem), hvorved ens egne meromkostninger til f.eks. en god advokat ikke kan tillægges kunden...men står for egen regning...
Alligevel er det også vores erfaring, at det er meget effektivt og en rigtig god idé at have en advokat med sig...

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:33
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9739
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:33

Jeg føler med dig, Hans. jeg har selv en kunde som ikke kan finde ud af at betale de godt $32.000 de skylder mig og det er jeg ved at være rigtig godt træt af. Det er oven i købet i min eget lille private firma, så det er lige ud af husholdningskassen. De har fået flere rykkere men foreløbigt uden resultat.

Personligt har jeg lyst til at sende de omtalte lystfiksere (eller rockere, som er mere almindeligt her på Sjælland) ud efter dem, men realistisk set ender det med den ryger til incasso. Sandsynligvis på mandag. Det er oven i købet et forholdsvist stort firma, som I sikkert alle sammen kender her, så hvis det viser sig at de ikke betaler, kan jeg skrive en lidt mere detaljeret case om det her, med navns nævnelse, så andre kan lære mere af det. Sålænge jeg holder mig til facts, er det vist helt lovligt - men nok ikke lige det denne virksomhed drømmer om. Specielt ikke når jeg først får casen optimeret lidt i søgemaskinerne :)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 20:54

Mikkel

Hvis man har købt søgemaskineoptimering ell. lign hos dig for $32000 anerkender man da dine evner,
og hvis jeg læste dit indlæg her på amino, ville jeg da få betalt her og nu.
Side 1 ud af 4 (36 indlæg)