Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DSB og Marketing?!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det kun mig der sidder og smågriner lidt i mit lune skind, når den ellers gode serie af Harry & Bahnzen løber over tv-skærmen lige i øjeblikket?!

Når dsb for tiden er ude i en omgang tumult med forsinkelser på stort set alle tog og strækninger (Nu skal det jo så siges at de tørrer den af på BaneDanmark) men anyhow, det er togene der ikke lige kommer og går til tiden ikk...

Burde de ikke i denne tid skrue lidt ned for radio- & tv-charmen, indtil den værste hetz mod dem er overstået, for ærlig talt, så var jeg sq ude og vaske min skønne bil i dag - i regnvejr!! Og tro mig, da jeg smed konen af på tog i morges og hun kunne se frem til 40 minutters forsinkelse på en tur til vejle, der følte jeg mig for første gang ikke truffet med deres radiojingle "folk sidder der i køen, på vejen til der's job" men nød sørme næsten den smule morgenkø jeg holdt i omkring Greve

Men er det kun mig der oplever den omvendte effekt af dsb's reklamer for tiden, og værdsætter mit motordrevne automobil endnu mere?!

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 19:34

ja nu mangler vi bare at et bilfirma laver en i samme stil "Tag bilen undgå ventetid - Skoda når tiden er vigtig"

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 19:48
Hehe... Ja, så skal tiden ikke være ret vigtig i hvert fald...
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:03

Hehe hvornår er dsb ikke forsinket? ved godt det er 10-20 minutter mere for tiden og lidt mere gennerelt over landet, men deres strækning fra ålborg til kbh, som jo er deres hovedstrækning er hver eneste fredag og søndag forsinket med minimum 10 min. Udover det så står folk som sild i en tønde.

Men tilbage til deres reklamer, jeg tror ikke det har den store effekt om de stopper eller kører videre med reklamerne her under forsinkelserne.

Deres reklamer kører vel hovedsageligt bare for at banke DSB ind i hovedet på folk konstant :)

Men udover det så griner jeg hver gang af hvor latterlig deres reklamer kan være

Nåårh tog konen toget da?

PS: der er intet at klage over, de lever fuldt op til deres nye slogan UD og SE med DSB ;) man får set de mest øde steder fordi toget pludselig stopper og kører langsom, hvis man ikke synes det er nok, får man set en masse flotte og spændende dsb stationer når man venter på toget.

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 20:26

Jamen jeg kan kun give dig ret... de 2 gange i løbet af det sidste års tid hvor jeg har været tvunget ud i en togrejse (pga. en ikke-planlagt-brandert-tur ) har begge gange været forsinkelser, og med korte beregninger 50-60% dyrere end hvis jeg havde taget bilen..!

Og ja det måtte hun, det er nemlig MIT automobil... ellers ville jeg simpelthen dø i en meget tidlig alder af frustration og flossede nerver, hvis jeg skulle forlade mig på offentlig transport !

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 21:08
Hejsa....

Kan da så lige tilføje en historie om en glad DSB-bruger...

Jeg pendler dagligt fra Odense til København, og jeg er glad for DSB. Min arbejdsplads er så fleksibel, at det ikke gør det store, om jeg kommer 10-15 min senere, som det er tilfældet i øjeblikket. Der er altid god plads i "pendler-togene" - og jeg kan sidde og slappe af eller arbejde med min laptop. Dette ville ikke kunne lade sig gøre på motorvejen, og jeg kan vist heller ikke gøre det så hurtigt i bil, som jeg kan i tog.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:34

Hejsa

Også her en MEGET tilfredsbruger af DSB. Tror vel gennemsnitligt, at ca. 7 % af tiden er der forsinkelser nå jeg er ude og trille. Og jeg kører meget, på forskellige stræninger.

Desværre har Dsb nu engang bare dette rygte...... og fødes meget ofte af folk der ikke selv kører tog
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:36
vil gerne sige jeg kører fra horsens til ålborg forholdsvis tit med tog, og det er fredage og søndage, og der er der ALTID forsinkelser minimum 5-10 min men tit meget mere.

Og plus det er toget helt fyldt op.
Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 21:42

Hej alle

Det her var bestemt ikke ment som et hetz mod dsb og deres daglige eller tilfredse og middel-tilfredse kunder... men mere et oplæg til en debat om hvorvidt deres marketing p.t. skader dem mere end den gavner, pga. tv-reklamer som I jo (tilfredse eller ej) må erkende virker ret komiske i en reklameblok op til nyhederne hvor deres budskaber så bliver pillet helt ned .

Det samme sker når Sydbank siger du ikke bare er et nr. i Deres bank... Yeahh right, alle banker er ens så drop det!!

Det vi ser i medierne er jo altså også fakta, som de promenente herrer fra øverste del af hierakiet i både Trafikministeriet, Bane Danmark og DSB er ude og kommentere på.

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 21:47

Derudover er jeg overbevist om, at hvis DSB prioriterede deres kroner anderledes og brugte dem på optimering af deres kvalitet og serviceniveau, istedet for ekstremt dyre reklamekampagner... For ærlig talt, jeg ved godt mængderabatten er opfundet, men jeg ved også godt at det heller ikke koster 2 rigsdaler at køre det reklameshow de har gang i...

Nu arbejder jeg med PR & Kommunikation, og min overbevisning er endog, at hvis nu de reelt sørgede for at få flere tog til tiden, så ville positiv word-of-mouth på et givent tidspunkt vende deres udvikling og kundetilgang, fremfor den negative word-of-mouth der er stigende dag for dag...

Samtidig skal de jo også tænke på de stadigt billigere biler der kommer på markedet... og på et tidspunkt slipper deres kunders tålmodighed op! Min røg for 3 år siden ...

PS: Dén med at omtalen fødes af folk der ikke kører tog, det er delvist rigtigt. Jeg hár benyttet mig af offentlig transport, men det stoppede da forsinkelser, aflysninger og dårligere køretider, usammenhængende tog/bus-tider og ruter blev for meget!

By the way... prøv f.eks. offentlig transport fra Næstved til et kundebesøg i Slangerup (bare et eksempel fra min kalender sidste uge) det er jeg helt sikker på offentlig transport ikke kan hamle op med!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)