Hej Martin, jeg er enig med dig i at det let kan blive "for meget" med alle disse salgsforsøg på en debatside.
Det er vel altid klogt at være skeptisk.
Jeg ville aldrig tillade andre at hverve nye kunder via nettet etc., såfremt jeg skulle bestemme måden hvorpå produktet skulle sælges. Dette kunne jeg jo selv gøre, såfremt dette ville være hensigtsmæssig.
Man ser jo tydeligt resultatet her på disse sider. IKKE hensigtsmæssigt:-)
Vis dem du fysisk er i kontakt med produktet, lad dem prøve det hvis de ønsker det. Er de overbevist
om at dette produkt må de nødvendigvis også have, så kan man jo altid forklare dem deres muligheder...ikke noget de skal eller lignende. Produktet skal i sig selv være attraktiv, derefter kan det måske være rigtigt interessant at formidle dette produkt videre...hvis man måtte ønske dette.
Jeg har fået at vide, at produktet ikke er godkendt i danmark og på jeres hvervemøde blev det fortalt at I ikke vidste om hvornår. Husk at det kan tage en pokers tid med godkendelser i Danmark, kender det fra mit eget !!!!!
Agels produkter er godkendt i EU og kan derfor købes via autoordre uafhængigt at godkendelsen i DK. Vi regner med at datoen for opstart af autoordre bliver i september.
Jeg stoppede med at læse da jeg så følgende tekst:
"Der er nogle videoklip hvor Randy Gage fortæller hvorfor han har dannet netop dette selskab i stedet for de andre han har været med i, og hvorfor det er så vigtigt at være med fra start"
Kan ikke tage firmaer seriøst hvor det er VIGTIGT at være med fra start. Et godt og solidt firma skal give de samme muligheder uanset hvornår du kommer ind i organisationen.
Der er lavet en international undersøgelse af 100 seriøse MLM firmaer, der viser at 70% af velstanden i Network marketing firmaer skabes af de mennesker der er med i opstartsfasen i et nyt land..
Forklaringen på hvorfor det kan lade sig gøre kan du finde på www.JoinAgel.com, hvor der fortælles om bonusplanen.
Jeg vil gerne slå fast at jeg ikke kalder mig selv MLM pusher, det er en betegnelse dette forum giver mig pågrund af mit antal af indlæg. Egentlig lidt latterligt da jeg helst ikke vil sættes i forbindelse med dette.
Har selv prøvet MLM uden den store success men det er en helt anden historie. Konceptet kan jeg godt lide, synes bare at for mange firmaer fokuserer for meget på at rekruttere nye sælgere og sælger produkter der er alt for højt prissat. Fra en af de brancher jeg har webshops i kan man spare 50% eller meget mere ved at købe almindeligt i stedet for at bruge et MLM firma som sælger samme produkter :-)
Det der dog springer mig i øjnene er at du selv skriver at 70% af velstanden skabes af dem der er med fra starten. Hvorfor helvede så prøve at få andre ind i konceptet hvis de alligevel ikke har ret store chancer for succes? skal man så springe fra det ene nye firma til det andet (hvilket jeg godt ved at der er rigtigt mange der gør - uden dog at være speciel succes rige med denne approach.
Det vil altid være muligt at skabe sig en god forretning i nogle af de store seriøse MLM firmaer. Det bliver bare sværere efter hånden, bl.a. fordi der bliver flere om buddet. Så det statistikken siger er at langt flere af dem der starter tidligt kan få en VIRKELIG god forretning. Herefter kommer der en periode med kraftig vækst i de firmaer der slår an på markedet. Her vil det også være muligt for måske 15-20 % af få en virkelig god forretning. Og i mætningsfasen, som kommer bagefter, får så ca. 10% en virkelig god forretning.
Og det betyder, som du nævner, at der måske er 10-15 gode år i et MLM firma, og så er der nogle der er villige til at satse deres forretning på at starte i et at de nye firmaer i stedet, som de tror på. Men ingen ved jo om det bliver en succes. Det må man vurdere ud fra kriterier som f.eks. om man tror på ledelsen bag firmaet, den finansielle baggrund, produkterne og så det med timingen for opstart.
Dato: 27-07-2006 11:29:00 Forfatter: Martin Tygsen Hvorfor er det MLM altid bliver brugt i den slags sammenhænge. For mig at se bruges MLM ofte som dække over et råddent produkt... :)