Ja jeg vil give dig lidt ret i det du siger MEN nu er en del efter Hende med MLM og deres strategi. Vi har nogle som er meget hårde ved MLM virksomhder som ikke kan se det gode med det, jeg ikke bruge for at sige hvem dem kender vi godt*SS*
Men jeg tror at de har blevet brændt i nogen af de gamle rigtige pyramidespillen, men tør ikke erkende, så de ser alt det nye som pyramide spil eller bange for at tage chance og alle skal være som dem, ja næsten lidt kommunistiskt *SS* eller ja det sidste gider jeg ikke sige må i selve regne ud*SSS*
Men var glade for at nogen kan se ideen med MLM at nogle tjener penge at nogle har det godt med det...
Vi er nogle der ikke skal gå op hver morgen kl 7 eller ikke har så mange tider at passe, bare fordi vi ikke bytter tid for penge men frihed for penge....
Dato: 7/28/2006 12:10:43 AM Forfatter: Flemming Jensen
Vi er nogle der ikke skal gå op hver morgen kl 7 eller ikke har så mange tider at passe, bare fordi vi ikke bytter tid for penge men frihed for penge....
Ja, er så er vi nogle som står op kl. 6 fordi vi simpelthen glæder os for meget til at komme ind på kontoret, til at vi kan sove længe. Du glemmer vist at dette er et iværksætterforum, og ikke et lønmodtagerforum
Og så lige for at tage dit svar på mit forrige indlæg. Hvorfor er det så lige, at en stor del af de MLM debattørene her på forumet, som starter med at hverve folk i første indlæg, ikke kan svare på ganske relevante produktspørgsmål? De fleste kan bonusplanen udenaf, men ikke lige hvorfor og hvordan produktet virker. Det er da ikke ligefrem udtryk for at personen er blevet trænet og uddannet grundigt - er det?
Der er da helt sikkert enorm stor forskel på hvordan de forskellige MLM firmaer drives - fuldstændig som det er tilfældet med almindelige firmaer. Men der er i mine øjne mange (nye?) MLM folk som er med til at sætte MLM i et dårligt lys. Og det synes jeg er et problem for MLM branchen som helhed.
Jeg har nu brugt en sjat tid på at sætte mig ind i grundprincipperne bag MLM via det materiale som Agel-folkene stiller til rådighed. Som udgangspunkt synes jeg grundtankerne omkring organisationsstruktur virker fornuftige og attraktive, idet de tilsyneladende bygger på en win/win-filosofi.
Jeg har dog to væsentlige anker, som jeg godt kunne tænke mig at høre nogle rutinerede MLM-praktisørers holdning til:
1) Selve salgssituationen omgåes behændigt. Er det ikke problematisk, at salget foregår i ikke-MLM''ers fritid? Er der ikke for meget sammenblanding af privatsfæren og forretningssfæren? Jeg ville i hvert fald være røvtræt af, hvis jeg skulle gå og være i tvivl om én af mine venner gerne ville mødes for rent faktisk at være sammen med mig, eller reelt for at pushe ét eller andet produkt og dermed drive rovdrift på den tillid og loyalitet, der er mellem os. Agel-folkene prøver at imødekomme denne kritik med en tvivlsom retorik: ''jamen, vil du ikke hellere gøre en positiv forskel for dine venner/familie end for vildt fremmmede'' (parafraseret). De fleste vil nok svare ''jo'' til det spørgsmål, men MLM har et problem i forhold til førstnævnte sammenblanding af privatsfære og forretningssfære og ikke mindst ankepunkt nummer 2:
2) Manglende fokus på produkt/stolthed over produkt. Det er nævnt flere gange i denne tråd, men jeg synes det er dybt problematisk for MLM-tankegangen, at det primære fokus er på bonusordninger o.lign. i stedet for en lyst til, og stolthed over, at vise lækre produkter frem, der kan gøre en positiv forskel. Det er mit indtryk (gennem tråde herinde og personlige oplevelser), at sælgerne ved alt for lidt om produktet/ukritisk videregiver en amerikansk salgstale uden underbygget hold i virkeligheden (f.eks. er der nogle påstande i Agel-reklamen, som mange ernæringseksperter nok vil studse kraftigt over).
Jeg kan virkelig se nogle positive ting i MLM-filosofien i forhold til andre mere traditionelle organisationsstrukturer, men der er stadig nogle udfordringer for selve filosofien i f.eks. at blive dissocieret fra opportunistiske foretagender med mere fokus på ''rig i en fart'' end på at gøre en positiv forskel.
ja man skall ha stolthed for produktet,, nu taler jeg generelt om MLM og ikke om nogen specifik produkt.. Jeg tror at taler ma kun om bonus ordning og penge og ikke om produktet ja men så mister man meget.. men det er min holdning. Produktet skal være i focus og skal være godt.
Men så er der forskel om du sidder til et møde og man skal presentere for nogle som vil være forhandler, så skal man snakke om bonus plan eller om man snakker med kunder...
Men jeg vil sige at har man træning og uddannelse så er vel focus omkring produktet, det har vi i hvertfald..
Men nu ved jeg ikke meget om det her produkt Agel, har ikke sat mig ind i det.. Jeg ved ikke hvordan de kør sin forretning. Men vil bare sige held og lykke til hende..
Hvorfor ikke prøve se her på Amino om noge vil blive forhandler???.. specielt om det er et nyt produkt måske er det godt,, måske ikke????
Men ellers vil jeg give dig helt ret. man skal sku svare på spørgsmål omkring produktet. det håber jeg er en del af træningen ellers er vi langt ude.
Og JA vil give dig ret i at der er nogle MLM virksomheder som ikke er seriøse men alle brancher har vel nogle som ikke er særlig seriøse men mange vil gerne sige det er de fleste network marketingselskab..
Ok jeg sælger ikke tupperware men det produkt har vært i Danmark i over 50 år tror jeg det er nu... Respekt Du har mange gode MLM virksomheder..
Nye folk, du lyder som en gammel havne arbejder der ikke har lyst til der kommer nye ansatte*SS* Vi skal huske nyt folk kommer og nye ideer nye måder at tænke og markedsføre.. Men Carsten nu kigger vi og ser om agel er et godt produkt det ved vi ikke endnu.. Jeg kender det ikke..
Nye folk, du lyder som en gammel havne arbejder der ikke har lyst til der kommer nye ansatte*SS* Vi skal huske nyt folk kommer og nye ideer nye måder at tænke og markedsføre..
Det misforstår du helt - min pointe var såmænd bare at det måske primært er de "grønne" i branchen som laver nogle fejltrin i deres opstart. Såsom at glemme at det er produktet som er centrum i enhver god forretning. Dem der har beskæftiget sig med MLM i flere år ved da helt sikkert at det er produktet/produktsalg som i sidste ende giver brød på bordet.
1 ja men man starter i sin fritid Men her vil jeg sie man ringer til sine venner først og fortæller man vil vise dem noget.... Så de ved hvorfor man kommer.. man skal ju holde på et seriøst plan.. Har lidt også at gøre med markedsføring loven*SS* Så ved også ens venner hvorfor man ringer*SS* som hvornår jeg ringer en af mine venner siger jeg laver hans yndlings ret her hjemme*SS* så ved han at han skal lave min computer*SSS*
Din andre punkt ja det er op til Agel og deres markesføring så må vi se om det går godt eller ej
Med MLM er der ingen reklame-udgifter, ingen distributions-udgifter.
Istedet er der udgifter til alle led i pyramiden, hvilket ofte ikke giver et særlig billigt MLM produkt. ( i mine øjne )
Normalt når jeg ser produkter i MLM koncepter, koster de ofte rigtig meget, det kan så diskuteres om det er fordi det er kvalitet eller ej. Jeg tror dog ikke på at butikkerne tager mere end hvad der ryger i en MLM kæde.