Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt MLM firma i DK! Dannet af de største i branchen. Vil du med fra start?

Side 4 ud af 13 (124 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er godt nok helt off topic, men det er der så meget andet i denne tråd som er

Hvordan kan det være at der ikke er mere "brand-beskyttelse" i MLM branchen? Hvordan kan det være at store og stærke navne og brands i branchen overhovedet ikke interesserer sig for hvordan deres sælgere/forhandlere/partnere (også kaldet netværkere) forvalter branded? Sådan ser det ihvertfald ud udefra.

Enhver kan tilsyneladende blive forhandler (eller netværker om i vil), uden at have nogen som helst ide om hvad det er de sælger, hvorfor det virker etc. Er det ikke en trussel mod branded at lade uvidende folk repræsentere branded?

Jeg har selv tidligere brugt freelance sælgere til at sælge mit produkt, i mit firmas navn. Og jeg har virkelig brugt krudt på at sikre mig, at disse freelancere var ordentlig klædt på før de brugte mit firmanavn til noget som helst. Sådan er det som regel indenfor det "normale" erhvervsliv, men set udefra ikke indenfor MLM branchen. Nu skal jeg ikke sige at der ikke er undtagelser, men mange af de debattører som prøver at hverve forhandlere i deres første indlæg på Amino, uden at have helt styr på produktet, er helt klart med til at give mig den holdning.

Er der eksempler på at MLM virksomheder aktivt beskytter deres brand?

mvh Carsten

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:18
Hej Martin

Jeg tvivler skam ikke på, at  bla. du og visse andre rent faktisk ved en del omkring MLM og jeg vil da også sige, at I allesammen flere steder har leveret noget kritik, som har været reel og god... Og det synes jeg i øvrigt er kanon når jeg falder over det og uanset om kritikken huer mig eller ej. Så det meste af min lettere urimelige kritik imod de mest useriøse og barnagtige kommentarer imod MLM er egentlig ikke rettet direkte imod én som dig... selvom du vist ikke kan dy dig engang imellem. ;)
Altså uanset om man er for eller imod MLM, så kan det bare ikke være den måde som voksne og modne mennesker vælger at begå på i et offentligt forum og hvis vi kan blive enige om, at der er dumflade at uddele på begge sider, så har vi da ikke helt tabt vores logiske og rationelle sans... Og fair skal være fair. - Jeg har også selv trådt i spinaten før, så mindst én af de dumflade skal da gives til mig.

I de 2 eksempler Du nævner har Du måske bemærket, at jeg i begge tilfælde befinder mig på den mere skeptiske side.
Min kritik er ikke vægtet på, at jeg tror der er tale om pyramidespil. - Jeg tror bare ikke på produktet og/eller ser ikke noget seriøst (personligt) potentiale i det. - Det har jo utrolig meget relevans, om der er godt nok til at produktet i grunden kunne stå alene (uden det famøse bonussystem)...
Jeg snakker om at lave individuelle vurderinger af de forskellige elementer der udgør et MLM firma og med dette som incitament kan hverken produkt, bonussystem, vision, plan, strategi eller noget som helst andet stå alene.
Jeg vil mene, at man med almindelig fornuft ville kunne lave en rimelig analyse af en tilfældig MLM mulighed indenfor relativt kort tid... Dette kræver selvfølgelig et objektivt øje på godt og ondt, og man skal naturligvis analysere de forskellige elementer målrettet.

Min egen tommelfingerregel er;
Højt moment = Høj risiko / Lav stabilitet
Lavt moment = Lav risiko / Høj stabilitet

De MLM firmaer som interesserer mig har en procentdel af hhv. det ene og det andet, for selve yderpunkterne i sig selv er jo ikke særlig interessante. - Vi ligger nok allesammen forskelligt alt efter hvad vi favoriserer (Stabilitet kontra momentum). - Det optimale er naturligvis et firma der rangerer højt begge steder. Men dette i sig selv skaber ikke succeen og denne kan somend skabes på mindre hvis det gøres ordentligt.
En stor fejl som mange begår for tiden er fakkertalt, at de leder efter "det" firma der i modsætning til ALLE andre vil skabe deres succes og kun en lille del stopper op og spørger sig selv, om det måske i virkeligheden er dem selv der skal lære at håndtere deres forretning bedre. Rent psykologisk set, så springer de med på en Quickfix til et elementært problem i deres håndtering af deres forretningER!
Det er i disse dage også dette, som lokker folk med på de førnævnte HYIP´s og i det hele taget, så er der opstået en helt ny form for MLM via internettet, som i stor grad slår på at kunne læne sig tilbage og lade kontanterne rulle ind "næsten" pr. automatik. Bummelum. :-/

For at summe op til en større pointe, så er folk ude efter det nye trend og det nye HYIP og det bliver naturligvis udnyttet på godt og ondt. - Dette vil sige, at seriøse virksomheder ser potentialet og det vil sige at "skodvirksomhederne", pyramidehajerne og de øvrige fuskere også ser det selv samme potentiale.
Så der kommer meget l*** derfra lige nu. Men der findes bestemt også potente muligheder.

For at svare på det sidste, så er det i mine øjne en fuldstændig fejlopfattelse, at produkter fra et MLM firma nødvendigvis skal være billigere og/eller bedre. - Pepsi cola er hverken billigst eller bedst og alligevel er der plads på markedet til dem. Der er tale om; om firmaet har nogle produkter der i sig selv kan bruges eller bruges ikke.
Et MLM firma vil typisk køre deres produktlinie/r på et produkt af høj kvalitet. Produkter af en sådan kvalitet har interesse fo
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:47
Som du dog kan skrive James :)

Med normale produkter tænkte jeg bare på produkter som 80% af befolkningen bruger eller kan bruge, og ikke noget 2% kan bruge og finder spændende. ( som f.eks. gele i plastposer )

Jeg må ærlig indrømme jeg ikke kender ret mange mlm firmaer, og slet ikke når man ser listen over nogle af dem.

Netop det du siger med at MLM bliver brugt som sekundær salgskanal har jeg aldrig hørt om men det beviser jo bare at nogle af mine fordomme ikke kan være helt korrekte. Holder dog stadig fast i at mange af de produkter der bliver solgt, bliver solgt under dække af at være mirakelprodukter, og derved kan der tages en højere pris, så hele pyramiden får en bid af kagen ( eller ihvertfald pyramiden, inde i den store pyramide )

Hvis jeg må bygge lidt videre på det Carsten skriver, tror jeg også dette er med til at disse MLM netværk ofte kan prale med en så hurtig udbredelse, netop fordi man tager alt og alle ind. ( jo flere man får ind jo mere tjener man jo, sagt lidt firkantet, ikke sandt? )

Men selvfølgelig findes der folk der lever, og lever godt af at drive en MLM forretning, og respekt for dem. Det er dog ikke en branche jeg vil bevæge mig ind i, men de grunde har vi haft oppe i så mange andre tråde, så vil undlade dem her.

Nu er det vidst også ved at være tid til at slappe lidt af, så i må alle få jer en god nats søvn.  

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 23:10
Hej Carsten

Du rejser faktisk et meget relevant spørgsmål og du rammer én af de store problemer som ofte opstår ved MLM og betragtes som én af de "typiske faldgrupper".
Sagen er den, at de fleste firma har en politik omkring hvem der kan blive forhandler og hvem der ikke kan blive forhandler. Når en person kommer ind i en MLM, så er han/hun knyttet til en repræsentant som har et medansvar i, at den korrekte oplæring finder sted. Dvs. at både personen selv, den tilknyttede repræsentant og firmaet står med et ansvar for, at forretningen bliver formidlet ordentligt videre.
Problemet opstår typisk når folk selv begynder at blive kreative... Et relevant eksempel er; at jeg personligt ALDRIG er blevet opfordret til at annoncere på et debatforum. ;)

Men i hvert fald er realiteten, at en total kontrol over alle repræsentanter er umulig. Men de der bliver taget i grov forsømmelse bliver som regel også ekskluderet fra firmaet. - Sådan er det jo i det hele taget.
Det er naturligvis et problem og naturligvis er det sket utallige gange, at der har forekommet brud på firmaets politik og/eller loven i det pågældende område og med konsekvenser. Det skal bemærkes, at det typisk er repræsentanten selv eller denne´s upline der bærer det endelige ansvar. - Men det forekommer naturligvis, at det er firmaet som har handlet forkert men det er altså ikke reglen mere end undtagelsen.

Men summa summarum er, at alle seriøse MLM firmaer naturligvis beskytter deres brand i det omfang de kan / ser nødvendigt. Men beskyttelse er nu engang ikke det samme som immunitet. :)

En slutnote er, at jeg naturligvis mener at man som repræsentant skal leve op til sit ansvar, således at folk ikke går ud og laver den slags dumheder og kommer galt afsted. Men det er desværre lige præcis her, hvor mange kommer til at slække for meget og det er skidt.

Mvh.

James

Tilmeldt 27. Jul 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:26

Hej Alle

Det var mig der startede denne tråd, da jeg regnede med at dette var et sted for folk der ved noget om MLM og som ville være interesserede i at høre om muligheden i et nyt selskab.

Af de 28 mails der ligger i min indbakke her til aften kan jeg i stedet forstå at det er et debatforum hvor nogle slet ikke ved hvad MLM drejer sig om, og hvor det mest drejer sig om debat for og imod..

For de af jer der ved hvad MLM drejer sig om, vil jeg foreslå at I bruger tiden på at checke linket, da det vil være det bedste I kan bruge jeres tid på, hvis I virkelig mener noget med en business inden for MLM. 

Jeg ved alt hvad der er værd at vide om produkterne, og lidt til, da det tilfældigvis er mit fagområde. Derfor ved jeg også at der vil være et enormt marked for dem når de kommer. Virksomheden har bare valgt at gøre det nemt for sine forhandlere at præsentere firmaet og produkterne, og hvis man ikke vil bruge tiden på at checke linket er det helt OK.

Jeg vil ikke kommentere mailene yderligere, udover at denne virksomhed har ALT hvad der skal til for at blive en dundrende success, og det har de allerede bevist i deres første år i andre dele af verden.

Hilsen og held og lykke med det I end måtte vælge at bruge jeres liv på.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:38
Det er helt almindeligt, og meget fornuftigt, at man giver sig tid til at læse lidt i et debatforum inden man kaster sig ud i de første debatter selv - eller åbner nye tråde. På den måde kan man få en fornemmelse af "stilen" i det konkrete forum, præcis ligesom hvis man træder ind i en anden etableret gruppe af mennesker. Og vi er faktisk bare mennesker - meget lig dem du møder andre steder :)

Hvis du havde læst nogle af de andre MLM-debater her på Amino, ville du har have kunne konstatere at der er en del kritik af såvel afsætningsmetoden som de konkrete produkter der udbydes. En sund kritik, synes jeg. Men det er jo bare min holdning. Samme sunde kritik vil du iøvrigt finde i mange af de andre, ikke MLM-debatter, her på Amino.

Der hvor jeg tror mange går galt i en debat som denne er, at jeg ikke nødvendigvis synes at målet er at opnå enighed. Du har en holdning, jeg har en anden. Sådan er verden. Personligt synes jeg det hurtigt bliver ret uinteressant kun at diskuttere med dem man er 100% enige med. Men igen, det er jo bare min holdning :)
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 23:56
Hej Martin

Ja jeg beklager den lange skrivelse. :) Hehe

Jeg kan godt forstå din skepsis omkring disse "mirakelprodukter" og rent faktisk er flere andre netværkere inkl. mig selv også skeptiske overfor disse... men muligvis ikke af samme årsager!?

Én af de retningslinier jeg selv følger er, at være særligt opmærksom på MLM firmaer som tilbyder produkter, hvis markedsværdi mere eller mindre er udefinerbar. - Det er ét af de typiske indikatorer for at spotte et pyramidespil. Men det kan faktisk godt forekomme, at et MLM firma vitterligt har et unikt OG brugbart produkt. Men ikke des mindre kræver det en grundigere analyse hvis dette er tilfældet og som nævnt tager jeg som udgangspunkt afstand fra de 2 førnævnte koncepter fordi lige præcis denne alarmklokke blinker.

Hvad angår MLM som sekundær salgskanal, så vil en Amway IBO kunne referere nogle af de samarbejdspartnere de har i f.eks. USA. og Tyskland. Amway i Danmark har jo pt. kun dele af de produktgrupper der følger Amway konceptet. Jeg har ærligt talt ikke hængt mig i hvilke firmaer det var, så jeg kan ikke lige remse dem op og for mig er det meningsløst at undersøge det nærmere. Sådan er det.

Men hvad angår disse seriøse samarbejdspartnere, så har vi jo fat i nogle virksomheder der allerede har lagt og fulgt deres marketing strategi og denne viger de jo ikke fra. De kobler simpelthen bare en "deligation" til deres virksomhed som enten består af egne "igangsættere" eller et samarbejde med et allerede etableret MLM firma med en kundemasse på f.eks. 1 million forhandlere og kunder... Slet ikke et dårligt incitament og deres renome er stadig defineret af deres primære virke. Ret smart egentligt - som at få i pose og sæk.

Det faktum at forhandlere og firmaer "praler" med deres vækst eller originalitet (eller whatever) er jo egentlig intet mindre end at slå på et salgsargument. Dette salgsargument har formegentlig virket fænomenalt for nogle år siden og måske virker det stadig godt i dag... Men i hvert fald er der gået lidt sport i det og det er den "trend" jeg snakker om.
Som sagt er problematikken i dette, at der bliver leveret nogle forkerte budskaber. Folk bliver overbevist om, at deres succes afhænger af firmaet og ikke deres egen formåen. Det er nemmere at lægge ansvaret fra sig og denne fejlplacering vil jeg mene bliver udnyttet og det er naturligvis ikke særlig heldigt.
I det hele taget, så er der intet incitament til at rende med hovedet under armen bare fordi man arbejder med MLM. Hvis man søger hurtig og "nem" vækst, så har man ikke sit fokus på at skabe en varig og stabil forretning og ergo netværker man ikke.

Hvad angår din slutnote så er svaret "ja"... man tjener naturligvis mere hvis man har etableret et stort netværk af forhandlere/kunder under sig. Typisk foregår det sådan, at du får en stigende Royalty efterhånden som dit netværk vokser sig større. Dette gør at selve vækstmomentet i sig selv fungerer eksponentielt og både netværksmæssigt og indtjeningsmæssigt arbejder enhver seriøs netværker sig frem imod at opnå det såkaldte "moment" - Hvor der sker et "knæk" på linien og man dermed har etableret sig stabilt i det givne firma med en nydelig tilbagevendende indkomst.

Hvis man kan stå inde for sit produkt/koncept og de mennesker man involverer kan bruge disse og såfremdeles, så bygger man jo egentlig sin forretning på et ganske anstændigt grundlag. Eller det synes jeg i hvert fald og det er sgu godt nok for mig. :)
At du ikke ønsker at arbejde med MLM synes jeg egentlig er kanon. Når du er afklaret som du er omkring det, så vil du ikke spilde hverken din egen tid eller andres med det. I den forbindelse kan jeg da også godt tage hatten af for, at du på trods af dette har været seriøst med i MLM debatten. Men som du sikkert ved, så er MLM jo ligesom ikke den eneste gode mulighed i verden og mon ikke du overkommer at komme igennem livet foruden. ;) Hehe

Mvh.

James ... og Go
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:58
Annette, nu stopper festen altså.

Dette er iværksætterdebatten, Amino. En debat er et sted hvor man risikere at få et spørgsmål tilbage, når man postulerer noget vildt (fx at ens produkt er "something that changes the World -. something that rewrites history!").

Man kan så vælge at svare på spørgsmålene eller at lade være, men hvis man vil "være med til at starte et nyt MLM firma op i Europa", er det nok ikke den smarteste attitude for en leder i en organisation, igen og igen at ignorere spørgsmålene indtil de bliver spidse - eller at henvise folk til selv at søge svarene, hvilket vel får folk til at tro, at du egentlig kun er interesseret i markedsføringen - ikke i kundernes spørgsmål.

Jeg er en af de mennesker, som du nævner, som "slet ikke ved hvad MLM drejer sig om" . Jeg er alvorligt bange for at du har ret. Jeg troede, at det som alle andre gode forretninger handlede om at afsætte et produkt, som sælgeren tjener penge på, og som køberen får nytte af.

Et forslag: Hvad hvis vi starter forfra, og du svarer på det første spørgsmål i debatten. Jeg stillede det faktisk fordi jeg var interesseret i at høre nærmere om produktet, hvem som køber det osv. Sidste debat vi havde om samme produkt, finder du hér. Dér kom vi aldrig frem til en seriøs snak om produktet eller målgruppen, da indlægsskriveren vist havde misforstået noget om elitesport så vidt jeg husker.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 27. Jul 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:00
Hej igen

Tilbage fra ferie og ja glemt mit password sendt til Amino for at få det tilbage mit gamle bruger navne er Flempa.. men kan se nogle som ikke bliver kloger!!!!

Godt at se en sådan som Anette og piller sælger nogle som tager chancer med et nyt produkt. Hvad fan er livet uden at tage en chance. Tænk at Ingvar Kamprad låne 5000 og starte IKEA det var en chance... og nabo kommune takke nej til Ikea så han fik starte op i en anden kommune.. Tror du den kommune er kede de ikke gav manden en chance??? 

Se folk som spørge til MLM og vi dækker det ind MLM og network marketing er det samme og det har ikke med pyramide spil at gøre. MLM/network marketing har man en service eller en produkt til at markedsføre.. 

Hvorfor så ikke bruge normale vejer som i aviser/fjernsyn og andet  det er mange grunder men en del af dem??

1 Man skær ned priserne, da TV reklame ikke er gratis hvem betaler det?? ja forbruger

2 Loyale kunder man får kunder som ikke skifter eller går til andre og handler

3 Bedre kontakt med kunder og forbruger

4 Man ved at sin ven eller kollega får lidt provision

Ja så skriver Carsten alle kan blive blive forhandler i et MLM selskab ja, det har du ret i... Men her kommer uddannelse, træning ingen normal upline lader en ny ud i marken alene.. der er man med og hjælper,, Ligesom en normal uddannelsepå hvilken som helst firma... Gør man fejl ved jeg at de fleste firmer snakker med forhandlern og gør han flere fejl som er grove så er det ud af vagten..... Ligesom på hvilken som helst arbejds plads..

Og så det jeg elsker.. Pyramide ne jeg mener network marketing*SS* ja de fleste virksomheder i Danmark er ju opbygd som en pyramide men der siger man Organisation*SS*. Hvad er forskellen??? ja i en organisation kan man ikke tjene flere penge end han der er over dig, han er ju din chef  men i en network marketing firma kan man tjene flere penge en han som er over en om man er bedre.. Man får det man fortjener..  Men nu tror jeg det hele bunder i janteloven om at tjene penge på andre,, Men det gør vel alle virksomheder tjener penge på andre hedder bare kunder der*SS*

Men ellers vil jeg bare sige at man skal  være skepiskt, det er sundt. Men synes man selv det er e god ide ja men prøv det vi lever engang. Tænk om det lykkets. Go for it.

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:08
Lad nu være med at oversælge conceptet...

Randy Gage har intet med det hedengangne WordPerfect Corporation at gøre. En af investorene i gele firmaet er Ash Captital som er ejet af Allan Ashton, der i sin tid var en af stifterne af WordPerfect Corporation.

Side 4 ud af 13 (124 indlæg)