Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt MLM firma i DK! Dannet af de største i branchen. Vil du med fra start?

Side 3 ud af 13 (124 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/27/2006 11:29:00 AM
Forfatter: Martin Tygsen

For mig at se bruges MLM ofte som dække over et råddent produkt... :)

Jeg tror i højere grad rådne produkter bruges til at dække over MLM. ;)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:51
Dato: 7/27/2006 11:29:00 AM Forfatter: Martin Tygsen
Jeg kan godt se nogle smarte træk i en MLM struktur, men når de så bruges til at sælge gelé, benzin sparende piller, online golf og andet skrammel, så mister det altså sin effekt.

Fidusen er vel at sælge et produkt som ikke umiddelbart kan sammenlignes med noget du kan købe i den lokale daglivarehandel. Derved opnås flere fordele, eks. forbrugeren kan ikke sammenligne priser, forbrugeren er nødt til at komme tilbage til MLM-pusheren hvis de vil have mere, produktet er ikke testet/sammenlignet med andre i forbrugermagasiner etc.

mvh Carsten
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:13
Inden alt for mange indsætter flere kommentarer, så ville jeg da forfærdelig gerne vide hvordan Aminos deligation af MLM skeptikere kan udtale sig om hvad der er generelt indenfor MLM!? En branche der årligt kyler over 280 milliarder dollar$ rundt kan jeg ikke forestille mig, at nogen af jer kan sige så forfærdelig meget om og dette vælger jeg at bakke op med, at størstedelen af jer tilsyneladende stadig ikke kan skeldne pyramidespil og MLM og dette er vitterligt noget man ville kunne lære en 12 årig med et 25 sider "MLM for dummies" hæfte. (Lidt pinligt efterhånden ;))
I kan levere kritik udfra jeres viden og kompatencer som er essensen af den guf I dog kan levere. Men da dette tilsyneladende ikke involerer MLM, så ville jeg i jeres sted vælge min kritik med større omhu og en del færre useriøse og letflygtige kommentarer. I er sgu bedre end det - come on! ;)

Som jeg ser det, så bliver Amino fra tid til anden besøgt af nye netværkere og flere af disse vælger, at prøve sig lidt af med en "annonce" <--lad os nu bare kalde det det.
Dette er muligvis ikke særlig smart og de stakkels mennesker kan desværre ikke altid redegøre for alle væsentlige og uvæsentlige detaljer... Men jeg kan ikke se dette retfærdiggøre, at disse mennesker evig og altid skal køres i sænk og gøres til skamme bare fordi de vælger at prøve sig af med Deres første skridt. - Hvorfor skal disse nye iværksættere trynes hvor andre hjælpes, bare fordi de vælger at arbejde med MLM? - Det er sgu ikke helt fair og hvad angår mudderkast, så er der mange andre andre sider til dem der af uransaglige årsager gider.

Bortset fra det, så har jeg ikke engang kigget på linket for det har nada interesse for mig. Med tiden har jeg nemlig mistet meget respekt for de firmaer der netop kører på, at det er optimalt at være med fra start... jeg synes det er en gang BS rent ud sagt og dette vil jeg gerne uddybe...

Hvis det er vigtigt at være med fra start, så går man direkte ind og modsiger et af de generelle kendetræk ved en god MLM forretning... En god MLM forretning er i gåseøjne tidsløs, for hvis det eneste moment i forretningen er, at være med fra start - så nærmer vi os helt reelt noget der minder om et pyramidespil. - En god MLM forretning er jo ligeså relevant nu som den er om 10 år og 20 år og mere til. - Så fortæl mig hvilket incitament folk har til at gå ind forretningen om hhv. 10 og 20 år, for selve salgsargumentet "vær med fra start" er jo gået tabt længe inden da og hvilket argument skal så erstatte dette?

Jeg formoder at der er tale om en binær eller trinær struktur, hvor jeg hælder mest til den første. En sådan struktur provokerer til et såkaldt "overflow/-spil", som på den ene eller den anden måde går ind og skaber volumen for ens samarbejdspartnere. - Reelt set, så kan den rette position det rette sted i strukturen faktisk godt gøre en markant forskel i form af volumen, - som vil give en roralty på en større omsætning og det er formegentlig det der menes med "vær med fra start" argumentet.
MEN i virkeligheden så vil strukturen ikke fylde sig selv på en pæn og jævn måde overhovedet. Folk som tror at de er kommet med på frihjul kommer til at opdage, at de rent faktisk skal sætte gang i deres egen succes SELV og det er jo også noget forfærdelig snyd at der skal laves noget *buhu cry me a river*.

Hvis dette koncept holder vand og jeg f.eks. gik ind i det, så ville jeg nok vælge at være græsk/katolsk med hvor jeg lå i systemet, - for hvis konceptet virkelig er godt, så har jeg jo bare brug for en position for at skabe min egen succes ikke sandt!?

Men bortset fra alt dette, så kan konceptet da meget vel være udemærket og seriøst!
Men jeg vil da egentlig også gerne høre hvad produktet er og hvis du ikke kan redegøre for dette, så har du rent ud sagt ikke gjort dig nok overvejelser?

Husk på at dette er et debatforum og der er nok et par stykker der ikke ønsker at logge ind på Amino for at blive linket væ
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:25
Så hvis man ikke kender alt og alle i branchen kan man altså ikke udtale sig om den ( med mindre det er positiv omtale)

Jeg tror du overser en væsentlig faktor, for dette sker ikke kun i MLM kategorien.

Når en bruger i en anden kategori ligger et mangelfuldt indlæg og prøver at få kunder/samarbejdspartnere, bliver der også her stillet spørgsmålstegn ved tingene.
Der hvor det er forskelligt er at i andre kategorier svares der rent faktisk på de spørgsmål der stilles og derved kan der være en dialog, det er imidlertidig ikke tilfældet i denne debat samt i mange andre MLM tråde.

Nej her snakkes der udenom, der smøres tykt på og man forsøger konstant at henvise til amerikanske sider med små amerikaniserede videoer, om en eller anden der har startet noget op.

Jeg tror det er derfor mange får høvl i denne kategori, man kan ikke komme ind og sige uha jeg har et godt unikt og vidunder produkt, men det eneste man vil snakke om er bonusplaner og om hvordan det er vigtigt man bare kommer med ind i det her for det er bare noget der kommer til at overtage hele verdenen ( hvor tit har man ikke hørt et MLM firma prale med hvor hurtig de udvikler sig )

Når man driver en foretning, MLM eller ej, så er det sq skide vigtigt at kende til det produkt man prøver at sælge, og ikke bare prakke det på producenten, det virker hverken i MLM eller i andre brancher.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:40
James, al respekt for dit ærinde i starten af dit indlæg. Måske er vi lidt hårde ved folk, som lægger de første indlæg.

Men jeg synes, at du ender i skriverier, hvor der står det samme, som debatten har handlet om alligevel: Mangel på produktbeskrivelse samt kritik af, at fokus ligger på pyramiden og eens placering i den frem for på et godt produkt og en sund forretning.

Og så er vi lige vidt.

Det, som er sagens kerne, er for mig at se, at der ind imellem skrives nogle MLM-indlæg hér på siderne, som bare ikke lever op til det man kan forvente af en rigtig iværksætter: At man brænder for et produkt og at man gerne vil tjene penge på at sælge det samtidig med at eens kunder bliver glade for at modtage det.

Vi er nok nogle stykker (lige som du selv?), som forarges lidt hver gang vi ser en glad iværksætter, som kun brænder for det binæreafregningssystem og tanken om at kunne tjene kassen - uden at skulle bruge tid på at præsentere og forsvare sit produkt.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:51
Hvis dem der er fortalere for MLM ville fokusere mere på at snakke MLM, frem for at reklamere for deres eget system, ville MLM-debatterne på Amino nok udvikle sig anderledes. Men gang på gang ser vi det samme som i denne tråd - en helt ny bruger, der med sit første indlæg tilsyneladende kun har et mål: At sælge projektet.

Amino er et debatforum, og som sådan debatterer vi alt hvad der skrives om. Hvis man ikke kan lide det, skal man nok ikke bruge en debat til at reklamere for sine produkter.
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 20:20
Hej Martin

Først og fremmest skal man selvfølgelig kunne udtale sig og føre debat om tingene uanset hvor meget eller hvor lidt man ved. Men hvis man ikke ved så meget, så skal man da i hvert fald ikke komme med hårdnakkede postulater, som man  i sidste ende ikke kan bakke op med mere end antagelser og fordomme. - Min pointe er med dette er, at lægge disse antagelser op til debat fremfor at være enig "med sig selv" om, at nu skal det bare slås fast fordi sådan forholder tingene sig jo nok. - Den holder bare ikke i længden hverken det ene eller det andet sted.

Jeg vil ikke mene at jeg går ind og favoriserer MLM positivt fremfor andre forretningsveje - jeg vil tværtimod mene, at jeg insisterende påpeger, at MLM på mange punkter fungerer som enhver anden forretning - blot med en anden strategi. - Ligesom flere af jer, så generer det da også mig en andelse, når andre netværkere ikke engang kan redegøre for de mest basale dele... Men jeg ved også, at disse personer handler på egne vegne og på eget ansvar og selvom de formidler en god forretning, så kan de stadig gøre det så dårligt så det ser skidt og tvivlsomt ud. - Så med andre ord, så er det jo ikke de enkelte netværkere herinde der med deres annonceindlæg definerer den forretning de arbejder med; Men det er i hvert fald det billede der kommer frem på folks nethinde og det er som det er.

Personligt kan og vil jeg ikke konkludere om denne forretning er noget værd eller ej. Men ud at dømme fra denne tråd ville jeg holde mig væk... Men på trods af dette, så udelukker jeg som sagt ikke muligheden for, at forretningen måske virkelig er genial... Men indtil videre er der jo ikke så meget der tyder på det.

Jeg kan godt se problemet i, at alt dette ofte foregår lettere useriøst og der er vitterligt meget snakken udenoms... Men sagen er sgu den, at man som forhandler ikke får noget insidersyn på selve virksomheden, - i modsætning til hvis man har opstartet egen virksomhed. - Så derfor vil ingen netværker kunne redegøre alt og det er lige præcis derfor man altid kan køre nyere og selv rutinerede netværkere af sporet... man skal bare blive ved med at stille spørgsmål indtil der ikke kan redegøres for det og så tilsviner man forretningen på baggrund af det og dem der læser med æder kritikken råd selvom det ret ofte bare er en gang varm luft.

Men bortset fra det, så er der intet der afholder den enkelte netværker i at undersøge den info han/hun har til rådighed og jeg vil mene, at hvis man gør sig denne anstrengelse, så vil man også kunne redegøre for alt det relevante.
Men selvfølgelig tager det tid, at opbygge denne viden og MLM er bla. baseret på, at man lærer man man laver noget.
Meget af den viden man tager til sig kan man jo kun finde i felten ikke sandt? - Så op til den dag, hvor man har lært "nok", så vil de fleste slægte deres uplines ord på og de vil benytte konceptets og/eller deres upline´s argumenter som udgangspunkt... Som tiden skrider frem, så bliver folk selvfølgelig mere selvstændige og bedre til at redegøre for deres forretning...

Rom blev ikke bygget på én dag og det gør det ovenstående heller ikke. - Så jeg synes jo egentlig bare, at der skal være plads til at fejle og begå sig uheldigt... Man kan da ikke pålægge folk, at være perfekte forretningsdrivende fra dag ét. Men de er naturligvis nød til at have styr på det væsentlige og det som er loven i det pågældende område.

For lang tid tilbage har jeg sagt, at det at netværke egentlig ikke indebærer annoncering på et Forum og langt de fleste netværkere gør det heller ikke. - Så Du/I kan måske se, at det ikke er helt reelt at dømme branchen udfra dette alene. - MLM er jo en knivspids større og mere omfattende end det som det er på Amino. :)

Mvh.

James

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:24
enormt relevant lige nu..

Hvorfor nytter det ik noget at trykke "hvis du ikke vil have flere emails fra denne tråd tryk her"..
finde denne tråd på listen, trykke "modify", og fjerne fluebenet i "e-mail" under "delivery"

Noget der kan række mig den helt rigtige opskrift?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:29
Tak for et godt indlæg James.

Selvfølgelig er MLM meget mere end amino, men jeg forholder mig til det jeg ser her på amino, da jeg ikke kender så meget til det andet.

Men det er trættende at se MLM''er bruge 3 dage på at finde ud af de kan tjene penge, og derefter prøve prakke det på andre, at man ikke får insider viden synes jeg ikke helt holder, ihvertfald ikke i dette tilfælde. Spørger henviser jo netop til et link hvor informationen findes, og for mig virker det som om han kun selv har læst linket igennem og nu bare prøver at give det videre.

Det samme er tilfældet med pillesælgeren, han har prøvet lidt på sin egen bil og vil nu sælge videre af dem.

Hvis vi skal prøve sammenligne det med andre brancher, så har jeg lige læst alle kan kalde sig revisor, så om 3 dage når jeg har læst lidt på amino omkring revision så laver jeg et tilbud herinde og kan tilbyde revision. Når potentielle kunder så spørger om info giver jeg dem link til nogle amino tråde.

Det er måske lidt firkantet sat op, men det er den fornemmelse jeg får i indlæg som dette.

En helt anden ting som du måske kan svare mig på når du er godt inde i jeres branche. Hvorfor er jeres produkter næsten altid dyre som en i fanden, og som regel også meget underlige. Jamen hallo gele i plastposer, piller til benzin, noget der kan drikkes der skulle give et god helbred, og andre ting.

Kan MLM ikke fungere med mere "normale" varer?

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 20:35
Hej Anders

Nu spørger jeg dumt... Men du forventer vel ikke at jeg skal lave andres produktpræsentation og redegørelse for dem vel?

Jeg synes at kritikken imod disse trådstartere kan være hård og ligegyldig i sidste ende og jeg kan ikke forstå hvorfor seriøse mennesker ikke bare vælger at ignorere den slags hvis det generer dem så sønderligt meget.
Ofte er det jo i øvrigt heller ikke fordi der bliver stillet spørgsmål mere end der bliver foretaget 3. grads forhør.

Men omvendt kan jeg ikke tage det modsatte parti, for der er slet ikke blevet redegjort særlig vel for dette koncept.
Jeg bryder mig reelt ikke om, at se antydelsen af nemme og hurtige penge i et MLM firma og som sagt heller ikke, at man skal være hurtigt med for at score kassen og i den dur.... - Der er tale om at lokke med en "tænk hvis du vandt *****" og så tæske denne igennem med en skynd-dig-før-det-er-for-sent. Det sidstnævnte er en velkendt teknik som i mine kredse kaldes "frygt for at miste" og når den bliver skruet i højt gear, så minder det om et hype og det minder om endnu et af de meget tvivlsomme HYIP´s (High Yield Investment Program´s), hvoraf mange af disse for nylig er blevet cleansweepet fra nettet. Men det er en helt anden historie; Pointen er, at det er frustrerende at se hvordan et fåtal af mennesker desværre formår at gribe tingene helt forkert an desværre.

Mvh.

James

Side 3 ud af 13 (124 indlæg)