Takker for den gode støtte du gi`r, det er rart at der kommer nogen med et sagligt udsagn.
Det med gamle øser som bliver nævnt, med at pillen ikke kommer igennem cumputeren, er ikke helt sandt for der er en i min bil, og nu er det lidt forskelligt hvad man mener er en gammel eller ny bil, min er fra 11 mrd. 99 jeg kalder ikke det for en ny bil.
Er der nogle af jer pille(mis)brugere som har prøvet at lade være med at komme en pille i tanken efter at i har opnået gode resultater? Hvis i har, forsvinder effekten så, eller kan i fortsætte med den forbedrede brændstoføkonomi?
Det har jeg. Det der sker når du putter MPG Caps i din tank er at den blander sig med diesel eller benzinen (uden at ændre på det). Når så du starter bilen og det når forbrændingskammeret danner den en mikrotynd hinde (ligesom en teflonpande har en hinde). Når den er opbygget og din motor er renset igennem for snavs og lign. vil du begynde at spare...
Så snart du stopper med at bruge MPG-Caps slides denne hinde gradvist ned og du er efter et uvist antal kilometer tilbage til at køre som havde du aldrig puttet en pille i din tank...
Først vil jeg lige sige, jeg har ikke prøvet at lade værre med at tilsætte pillen, men jeg vil give hr. P ret i det han siger med at du vil slide hinden væk.
Jeg har selv skiftet tænrør på min bil efter 4000 kilometer med disse piller, og tændrørende var røde hvor de normalt ville være sorte, det betyder at jeg har en renere forbrænding og dermed sparer.
Hvis du bruger pillen og din motor gør i stykker og det kan bevises at det skyldes pillen har hver forhandler en forsikring der dækker 1million usd.
Hvordan er jeg stillet hvis det der danner denne hinde i motoren,
ligeså stille hober sig op i motoren og min bil får forstoppelse,
Er det så et udenlandsk firma jeg skal sagsøge,
eller kan jeg gå direkte efter min pillepusher??
Pillen er så vidt jeg kan læse mig frem til, lavet til biler der ikke kan køre på blyfri benzin. Det den så gør er at den smører motoren på samme måde som Bly gjorde i gamle dage. Læs mere her: http://myffi.biz/en/pdf/EPA_registration_info_pkge.pdf - bemærk på side 8, hvor der (som det eneste sted) fremgår en dato - november 1988. Så i mine øjne er det en gammel hest der er trukket frem igen i starten af 2006 - verden vil bedrages!
Det svarer måske på dine spørgsmål - og måske ikke. For mig at se, ser pillen ud til at være noget jeg ikke har brug for.
Det er godt observeret det med den test du nævner. Grundet det tidlige årstal (1988) er at pillen blev opfundet for ca. 30 år siden. Fordi brændstoffet var så billigt dengang, kunne det ikke betale sig at bruge penge på dette produkt. Den tid er ovre så MPG-Caps kom på markedet i november (så vidt jeg husker) 2005 i USA. I Februar-marts måned i år blev der så åbnet for salg af pillen til Europa og andre verdensdele.
Testen som du henviser til er et testresultat over en "bly-erstatning". En funktion pillen også har. Det er ikke fordi pillen kun kan bruges på biler som ikke kan køre på blyfri benzin. Det skal også siges at MPG-Caps også virker til diesel.
For at tage et eksempel: Ældre Harley Davidson motorcykler skal have tilføjet bly i tanken - direkte. Pillen gør simpelthen det at den erstatter dette bly. Med andre ord. Glem blyet og put en pille i tanken i stedet for. Du vil ikke kunne mærke forskel...
Et andet eksempel er: De fleste af os kender til "tændingsbanken" hvis man kører på blyfri 92 for lang tid af gangen. Normalt skifter man så en periode til blyfri 95. Her kan man putte en pille i i stedet pga. den "bly-erstatning" som der er i pillen og fortsætte med blyfri 92. Det vil fjerne "tændingsbanken".
Ja - men her 30 år senere er der altså sket en markant udvikling i både additiver og motor olie. Jeg formoder (men jeg ved det ikke!), at mange der oplever en forbedret brændstofsøkonomi ikke skifter deres motor olie ofte nok, eller kører med en for dårlig motor olie. Swedol var vist også populært en gang - måske er det stadig?
Men jeg har godt nok aldrig kørt HD - måske skulle jeg prøve det med en pille. Synes pillen virker lidt som en Anders And historie
Det her er simpelthen det værste nonsens jeg nogensinde har hørt.
Udover, at der ikke er den fjerneste dokumentation for produktets virkning - for eksempel foretaget af tyske TUV - så hævder Pillesælgeren at "Hvis du bruger pillen og din motor gør i stykker og det kan bevises at det skyldes pillen har hver forhandler en forsikring der dækker 1million usd."
Hvodden synes I lige det lyder med at komme igennem med dette krav overfor et amerikansk firma? Eller en danske privat person der forhandler pillen?
Helt ærligt - tank normalt og motoren har det fint - eller talt med f.eks Castrol - som lever af dette og spørg hvad de mener...