For at blive godkendt af Erhvervs- og Selskabstyrelsen skal der som betingelse være et vist forretningsmæssigt indhold i vedtægterne. Det vil sige at S.M.B.A'et er stiftet med det formål at tjene penge såvidt jeg har forstået det ? Det er selvfølgelig en fordel som iværksætter, at man kan stifte et S.M.B.A. uden egentlig indskudskapital for det giver mulighed for at prøve en forretningsmæssig ide af. Dette uden at skulle stille med startkapital som for nogle kan være svært at skaffe ! Det er historisk bevist, at det kan lade sig gøre at starte noget nyt også fra en kælder ! Med venlig hilsen : Jesper Boesen Nielsen Innoactive |
Skattekonsulenterne:Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl
Det kommer der en del af fra din side. Udsagn uden argumenter.
Du udtalte dig og jeg svarede jvf. efterstaaende:
Ejler Ottesen:Skattekonsulenterne:Dette udsagn er direkte forkert.
Eksisterende smaa selskaber (ApS og A/S) skal foerst fravaelge revision i forbindelse med en afsluttet aarsrapport.
Graenser for fravalg er meget snaevre og 2 faktorer er 1/4 af, hvad der gaelder for SmbA selskaber og ogsaa AmbA-selskaber.
Alle holding ApS selskaber SKAL have revision, hvilket jo indirekte betyder at driftselskaber ejet af saadanne ogsaa skal revideres i et vist omfang.
At revisorforeningerne laver retningslinier aendrer jo ikke ved det faktum, at INGEN kan revidere et holding-selskab uden at tage de underliggende aktiver i betragtning. JEG sagde IKKE, at det kraevede direkte og fuld revision af datterselskaber.
Skattekonsulenterne:Jeg vil ikke betegne selskaber med en omsætning på over 3 mio. DKK, mere end 12 ansatte og en balancesum på mere end 1,5 mio. DKK som små selskaber.
Nej og hvad saa. Hvilken relevans har det til din besvarelse af mit indlaeg? INGEN.
Skattekonsulenterne:Hvor lang tid tror du så det tager at revidere et holdingselskab ?
Fakta er, at alle holding ApS-selskaber SKAL revideres. Du sagde FEJLAGTIGT, at de fleste ApS selskaber IKKE skal revideres.
Skattekonsulenterne:Forklar mig også så lige hvem det er der driver virksomhed i AMBA form.
Du besvarer det jo delvist selv. Hvad er relevans til hvad JEG sagde:
Ejler Ottesen:SmBA-selskaber ligner meget AmbA-selskaber, som har vaeret i brug i mange aar.
Det ER jo en kendsgerning.
Skattekonsulenterne:De Aminobrugere som har ladet sig forblænde af SMBA udbyderne som jeg omtaler er såmænd nogle jeg har talt med telefonisk uden at få en krone for det. Et eller andet sted irriterer det mig at vi er nogle som skal bruge tid på at rydde op efter jer.
Vroevlesnak uden logiske argumenter.
Skattekonsulenterne:Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl
Det har du jo ret i. Hvorfor fortsaetter du?