Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Omkring SMBA-selskaber

Side 8 ud af 19 (190 indlæg)
Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Klovn:

Tak for et dybsindigt indlæg i en debat omkring baseret på et konkret lovforslag ( L171). Denne tråd har ikke noget at gøre med for eller imod med derimod tolkning af et lovforslag.

Hvis du gad bruge lidt tid på Amino vil du finde mange tråde om fordele og ulemper om stiftelse af SMBA - men det har aldrig været issuet i denne tråd. I modsætning til dig finder du ingen af "kritikerne", der hovedløst anbefaler eller fraråder konkrete selskabsformer, herunder SMBA'ere  her på AMINO. Det kræver  som oftest mere information om hvad man har tænkt sig med sit firma fremoverr, ligesom det ikke i alle situationer er problemfrit at omdanne et SMBA til et ApS på et senere tidspunkt, hvis det er det man tænkt sig....

Dernæst vil du ved at følge trådene se at der blandt "kritikerne" i flere tilfælde er peget på SMBA som en mulig løsning i konkrete sager.

Jeg må også bemærke, at der blandt "kritikerne" i denne tråd har særlige hensyn at tage i forhold til om der skal udøves revision eller ej.

Hvis du vil have hjælp så er dette ikke tråden. Du kunne jo eventuelt ringe til Ejler Ottesen, Thorbjørn Henriksen eller Jacob Tøjner hvis du vil have hjælp.

Mvh

Henrik

Nu var det ikke for at vade dig over foderne, Men der bare 4 andre og bemærk jeg nævner ikke nogle navne der faktisk har bekriget hianden. i dette indlæg og der har du ikke sagt noget.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Desirée:
Nu var det ikke for at vade dig over foderne,

Jeg føler mig ikke trådt over foden. Jeg synes bare lige i relation til denne tråd, at dine bemærkninger ikke er rammende. Jeg kunne såment finde en tråd eller to om SMBA her på Amino, hvor den ville have været passende!Smile

Henrik

Nu fik du jo en lille bemærkning med vejen i en anden tråd inden jeg læste din bemærkning her. Hvis du har spørgsmål om SMBA så lav en tråd med dine spørgsmål - jeg er sikker på at du nok skal få dine svar.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Desirée:

Vi har 4 mennesker der faktisk er hurtige når vi skriver her på amino SMBA selskaber.

2 af dem er imod at man laver det og de 2 andre vil gerne havde man laver det.

de 2 som er imod er fordi, der ikke er krav om aut. revi.

de andre 2 som er for er forde de sælger smba selskaber på nettet.

Ved at de kære 4 menneksker bekriger hianden Skader dem selv...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SMBA selskaber er på vej frem i danmark, selv i transportbranchen her kan jeg nævne en stor aktør og det er 3x34.

Nogle vælger at bruge aut. revi, og andre ikke.

Nogle køber internet SMBA og andre gør ikke.

Hvad med at komme med noget nyttigt istedet for og imod  "man skulle snart kalde dem SMBA Gruppen"

Vi står selv og er ved at ændre vores virksomhed til et SMBA, men har ikke fundet ret meget hjælp.

Mvh

Dennis, Desirees Mand

Det er jo ikke rigtigt. Langt de fleste ApS'er har  ikke noget krav om at der skal bruges en revisor/foretages revision. Hvis du som Klovn siger havde fulgt debatten vil du formentlig - det er jo en vurderingssag - kunne se at de argumenter som der har været imod SMBA er begrundet og også lidt mere nuanceret end det du giver udtryk for.

Du har ret i at nogle køber internet "SMBA" og nogle ikke gør. Desværre har jeg talt med mange som er hoppet på "SMBA-bølgen", der reelt set kun eksisterer her på Amino, hvor det er åbenbart at de ikke aner hvad det er de er gået ind i, og har ladet sig forblænde af nogle simple ting vedr. indskudskapital, lån m.v.      

Hvis 3 x 34 er et SMBA er det ihvertfald ikke noget de reklamerer med og desværre ligger landet også sådan mig bekendt at 3x34 organisationen er et A.m.b.a. som er en meget kendt selskabstype der anvendes på sammenslutninger. De udøvende 3x34 vogmænd driver som regel deres virksomheder i personligt regi eller i ApS-form, og andre vognmandssammenslutninger af mere forberedende/serviceorienteret karakter er ofte organiseret som foreninger omfattet af selskabsskattelovens § 1, stk. 1, nr. 6. Lige specielt transportsektoren er kendetegnet ved at sammenslutningerne ofte er organiseret som kommanditselskaber.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 02:33

Et sidste kendetegn er at der normalt ikke vil være nogle økonomiske rettigheder forbundet med at være medlem. Dvs. man betaler ikke for at komme ind og har ikke krav på vederlag når man træder ud. Ellers vil der ofte være tale om et interessentskab.   

Det kendetegner ideelle foreninger. Det kendetegner ikke foreninger generelt, og slet ikke økonomiske foreninger, andelsforeninger, der har til formål at varetage medlemmernes økonomiske interesser direkte (i modsætning til fx fagforeninger, der varetager medlemmernes økonomiske interesser indirekte)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33

Skattekonsulenterne:
Langt de fleste ApS'er har  ikke noget krav om at der skal bruges en revisor/foretages revision.

Dette udsagn er direkte forkert.

Eksisterende smaa selskaber (ApS og A/S) skal foerst fravaelge revision i forbindelse med en afsluttet aarsrapport.

Graenser for fravalg er meget snaevre og 2 faktorer er 1/4 af, hvad der gaelder for SmbA selskaber og ogsaa AmbA-selskaber.

Alle holding ApS selskaber SKAL have revision, hvilket jo indirekte betyder at driftselskaber ejet af saadanne ogsaa skal revideres i et vist omfang.

Skattekonsulenterne:
Desværre har jeg talt med mange som er hoppet på "SMBA-bølgen", der reelt set kun eksisterer her på Amino, hvor det er åbenbart at de ikke aner hvad det er de er gået ind i, og har ladet sig forblænde af nogle simple ting vedr. indskudskapital, lån m.v.      

Dette er et godt eksempel paa Bents demagogiske indlaeg mod SmbA-selskaber - oftest uden logiske argumenter.

SmBA-selskaber ligner meget AmbA-selskaber, som har vaeret i brug i mange aar.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:14

Lad os være lidt faktuelle. Fra 2000 til 2006 blev der stiftet et sted mellem 30 og 60 selskaber om året. I slutningen af 2007 skete der en markant stigning, saledes at det samlede antal nye SMBA-selskaber i 2007 udgjorde godt 100 selskaber. I 2008 blev der stiftet 529 SMBA-selskaber og med udgangen af juni måned 2009 var tallet for i år 375.

Er den stigning så et udtryk for at der reelt er flere erhvervsaktive SMBA'ere? Der skal kun en hurtig søgning på CVR til at se at langt den største del af nystiftelserne i 2008 og 2009 kan henføres til den samme lille personkreds, som har gjort det til en forretning at sælge skuffe-SMBA'ere. Man vil også ved en gennemgang på CVR se, at en ganske stor del af disse selskaber stadigvæk er lagervarer og således ikke er erhvervsaktive SMBA'ere.

Ingen tvivl om at der en en stigende interesse for SMBA'ere. Uagtet at jeg ikke synes at SMBA'ere er løsningen for alle  tilfælde, må det også accepteres at iværksættere og andre har et ønske om at eksempelvis at begrænse deres egen risiko. Disse muligheder kunne politikerne have skabt for iværksætterne i forbindelse med vedtagelsen af den nye selskabslov ved enten en markant eller hel fjernelse af kapitalkravet til et ApS.

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 10:28

Det er 100% rigtigt at der nok er mange skuffe smba´er.

Men der er også nogle der skaber denne selskabsform, i disse tider for bankerne ikke er så villige igen til at ligge 125000 eller 500000kr så man kan lave et APS eller A/S.

Hvis man f.eks har 75.000kr og ligger det i smba, så har man jo et selskab Der ligner et A/S, der er bare det at der er vekselende deltagerkreds og dette skal ikke oplyses til E og S.

Vi har selv etapleret os som et SMBA, men en start kapital på godt 27.000kr.

Så SMBA´er er nok godt på vej frem men dette skyldes nok også denne krise vi er i og er ved at komme ud af.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:52

Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl Ejler:

Jeg vil ikke betegne selskaber med en omsætning på over 3 mio. DKK, mere end 12 ansatte og en balancesum på mere end 1,5 mio. DKK som små selskaber. Hvad holdingselskaberne angår så har revisororganisationerne udarbejdet foreskrifter hvorefter deres medlemmer  (revisorerne) kan revidere et holdingselskab uden også at skulle revidere det/de underliggende selskaber. Hvor lang tid tror du så det tager at revidere et holdingselskab ? Det ville du vide hvis du arbejdede i branchen.

Forklar mig også så lige hvem det er der driver virksomhed i AMBA form. Det er sammenslutninger indenfor transport, landbrug m.v. med et kooperativt præg. Det kan også være brancheforeninger.

De Aminobrugere som har ladet sig forblænde af SMBA udbyderne som jeg omtaler er såmænd nogle jeg har talt med telefonisk uden at få en krone for det. Et eller andet sted irriterer det mig at vi er nogle som skal bruge tid på at rydde op efter jer. Fair nok at I vil sælge jeres SMBA selskaber men så giv da for pokker folk den fornødne vejledning.  

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:58

Desirée:

Det er 100% rigtigt at der nok er mange skuffe smba´er.

Men der er også nogle der skaber denne selskabsform, i disse tider for bankerne ikke er så villige igen til at ligge 125000 eller 500000kr så man kan lave et APS eller A/S.

Hvis man f.eks har 75.000kr og ligger det i smba, så har man jo et selskab Der ligner et A/S, der er bare det at der er vekselende deltagerkreds og dette skal ikke oplyses til E og S.

Vi har selv etapleret os som et SMBA, men en start kapital på godt 27.000kr.

Så SMBA´er er nok godt på vej frem men dette skyldes nok også denne krise vi er i og er ved at komme ud af.

Jamen så er det jo godt at der er kommet nye regler hvorefter man kun skal ligge 80.000 kr. Samtidig må man også sige at hvis det er muligt at etablere en virksomhed med en egenkapital på udner 80.000 kr. så kan likviditeten/soliditeten jo ligge på et meget tungt sted. Særligt hvis vi taler om driftstunge virksomheder. Dvs. virksomheder som kræver meget materiel som eks. transportbranchen. Det er noget andet med en lille konsulentvirksomhed.  Men kan man ikke låne 125.000 kr. i en bank til at stifte et selskab for med sikkerhed i anparterne så ville jeg da nok overveje at skifte bank eller overveje min virksomhedside endnu engang.

Der kan så være nogle som ikke kan låne i banken.  Jamen så er de jo heller ikke et godt kort og en personlig hæftelse uden betydning medmindre det er meget risikobetonede ting man laver i selskabet.  

Hvad mener du iøvrigt med at der er vekslende deltagerkreds i et SMBAS ? At man som ejere skal acceptere at blive skiftet ud dagen efter eller ? Der er vel de deltagere der er.   

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:41

Skattekonsulenterne:
Fair nok at I vil sælge jeres SMBA selskaber men så giv da for pokker folk den fornødne vejledning.  

Problemet er at en stor del af selskabs-grejlerne er sælgere og ikke rådgivere. Jeg er ikke i tvivl om at folk får svar på deres spørgsmål. Problemet er, at de ikke ved hvilke spørgsmål de skal stille.

Side 8 ud af 19 (190 indlæg)