Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Omkring SMBA-selskaber

Side 10 ud af 19 (190 indlæg)
Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

For at pisse jer alle godt op og ned af ryggenBig Smile

I sidder og snakker om en hel masse om SMBA og man kan faktisk ikke bruges jeres indlæg til noget.

I stedet for at side og vende loven så vi andre bliver forvirret. Så tag og komme med noget reelevant.

Har selv skabt et SMBA og har kikket en del her på amino og takket være nogle "kloge" mennesker tog oprettelsen 2måneder, fordi man sidder og kommer med en hel masse som slet ikke passer med hvad E og S de har af regler.

*så kom jeg af med det*

Har selv lagt et indlæg i lov og jura... det er ide til vedtægter og stiftelse... disse dokumenter lever 100% op til e og S regler om visse erhvervsdrivende selskaber som SMBA skal oprettes efter.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:32

TSF-Trading:
I sidder og snakker om en hel masse om SMBA og man kan faktisk ikke bruges jeres indlæg til noget.

Du skyder forbi Dennis. Jeg vil blot henvise til det svar jeg i denne tråd gav dig den 29. april http://www.amino.dk/forums/t/57218.aspx?PageIndex=7.

Dette er en debattråd, der startede på baggrund af Thorbjørn Henriksens relevante oplæg om et fremsat lovforslag. Selvom denne tråd i et vist omfang til tider har afveget fra trådes oprindelige emne er hovedsagen stadigvæk forskellig tolkning af en lovgivning, som var til diskussion i Folketinget.

Lige såvel som du gerne vil have lov til at spørge om certificeringer og finansiering i forhold til din forretning, så er der også plads til at vi andre vender emner, der er relevante for vores  interesseområder.

Som jeg allerede anbefalede dig for tre måneder siden, iovenstående svar, kunne du eksempelvis have taget direkte kontakt til enten Thorbjørn Henriksen eller Ejler Ottesen for deres hjælp, Begge de herre vil uden problemer kunne have hjulpet dig på meget kort tid med at stifte et SMBA. Alternativt ligger der på Amino en god skabelon fra et advokatfirma.

Endelig kan det også være en billigere vej ved blot at købe stiftelsesparpirerne fra et allerede godkendt SMBA hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og efterfølgende rette det til så det passer til ens formål.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:49

Hvad Ejler Ottosens indlæg angår så taler det for sig selv og kræver ingen yderligere kommentarer for den kritiske læser som ikke sluger alt råt.

Hvad TSF Trading angår så vil den kritiske læser måske spørge sig selv om hvilke faglige forudsætninger en person som beskæftiger sig med transport og udlejning har for at stifte selskaber (det er ikke det samme som at følge en madopskrift), og for at vurdere om andre kan bruge vores indlæg til noget. Hvis loven ikke er relevant så ved jeg faktisk ikke hvad der er relevant.  

Det bliver anført at dokumenterne lever 100% op til Erhvervs- og Selskabsstyrelsens krav. Men der må den kritiske læser jo spørge sig selv om der nogensinde er blevet foretaget en prøvelse heraf i selskabsretlig og skattemæssig henseende. Samtidig kan vedtægterne og andre overenskomster give anledning til store problemer i praksis hvis der ikke er taget højde herfor i vedtægterne. Det mener jeg jo at kunne konkludere bare ved en skimning af TSF Tradings situation, hvor jeg faldt over følgende:

§8 udbytte af selskabet

deltagernes udbytte i selskabet skal være uafhængig af en evt. indskudt kapital. Dette deles ligeligt imellem deltagerne Se det kan jo give alvorlige problemer i praksis hvis en deltager ikke vil lægge det samme arbejde som øvrige deltagere i selskabet. Vedkommende skal stadigvæk have samme andel.

§9. Indtrædelse

Deltagere kan indtræde, hvis de har selskabets interesse punkter inden for selskabets formål. Deltagerne skal Godkendes af den udpeget Direktion. Dvs. enhver kan indtræde i selskabets drift. Og så kan de ikke alligevel hvis de ikke godkendes af direktionen. For det første er det tomt. For det andet: Hvad så når direktionen er uenige.

§9.1 Udtrædelse

Udtrædelse kan ske efter indsendt opsigelse til selskabets general forsamling. Når opsigelsen er Godkendt har deltageren ret til at få adgang/udbetalt sit indskud tilbage. Herved kan en deltager jo løbe fra sine forpligtelser, eksempelvis gæld der er opstået i selskabet og lade de andre hænge på resten.

Det var bare nogle få ting jeg faldt over ved en hurtig gennemgang (og en pokkers masse stavefejl og usammenhængende tekst). Det er måske også  værd at gøre opmærksom på at en person ikke selv kan stifte et SMBA. Der skal to stiftere/ejere til og dette er et særligt problem som Henrik, undertegnede m.fl. har påpeget flere gange.   

I mine øjne er det noget makværk. Hvis folk vil lytte til og følge TSF-Trading, Ejler Ottosen, Thorbjørn Henriksen, SMBA Eksperten, Emea m.fl. ja så lad dem gøre det. Jeg gider rent faktisk ikke spilde mere tid på det.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 22:11

Skattekonsulenterne:

Hvad Ejler Ottosens indlæg angår så taler det for sig selv og kræver ingen yderligere kommentarer for den kritiske læser som ikke sluger alt råt.

Hvad TSF Trading angår så vil den kritiske læser måske spørge sig selv om hvilke faglige forudsætninger en person som beskæftiger sig med transport og udlejning har for at stifte selskaber (det er ikke det samme som at følge en madopskrift), og for at vurdere om andre kan bruge vores indlæg til noget. Hvis loven ikke er relevant så ved jeg faktisk ikke hvad der er relevant.  

Det bliver anført at dokumenterne lever 100% op til Erhvervs- og Selskabsstyrelsens krav. Men der må den kritiske læser jo spørge sig selv om der nogensinde er blevet foretaget en prøvelse heraf i selskabsretlig og skattemæssig henseende. Samtidig kan vedtægterne og andre overenskomster give anledning til store problemer i praksis hvis der ikke er taget højde herfor i vedtægterne. Det mener jeg jo at kunne konkludere bare ved en skimning af TSF Tradings situation, hvor jeg faldt over følgende:

§8 udbytte af selskabet

deltagernes udbytte i selskabet skal være uafhængig af en evt. indskudt kapital. Dette deles ligeligt imellem deltagerne Se det kan jo give alvorlige problemer i praksis hvis en deltager ikke vil lægge det samme arbejde som øvrige deltagere i selskabet. Vedkommende skal stadigvæk have samme andel.

§9. Indtrædelse

Deltagere kan indtræde, hvis de har selskabets interesse punkter inden for selskabets formål. Deltagerne skal Godkendes af den udpeget Direktion. Dvs. enhver kan indtræde i selskabets drift. Og så kan de ikke alligevel hvis de ikke godkendes af direktionen. For det første er det tomt. For det andet: Hvad så når direktionen er uenige.

§9.1 Udtrædelse

Udtrædelse kan ske efter indsendt opsigelse til selskabets general forsamling. Når opsigelsen er Godkendt har deltageren ret til at få adgang/udbetalt sit indskud tilbage. Herved kan en deltager jo løbe fra sine forpligtelser, eksempelvis gæld der er opstået i selskabet og lade de andre hænge på resten.

Det var bare nogle få ting jeg faldt over ved en hurtig gennemgang (og en pokkers masse stavefejl og usammenhængende tekst). Det er måske også  værd at gøre opmærksom på at en person ikke selv kan stifte et SMBA. Der skal to stiftere/ejere til og dette er et særligt problem som Henrik, undertegnede m.fl. har påpeget flere gange.   

I mine øjne er det noget makværk. Hvis folk vil lytte til og følge TSF-Trading, Ejler Ottosen, Thorbjørn Henriksen, SMBA Eksperten, Emea m.fl. ja så lad dem gøre det. Jeg gider rent faktisk ikke spilde mere tid på det.  

Kan se at "skatte"konsulenten sidder igen og vender og drejer forholdene til hans egen fordel.

Hvis han nu gad og læse hele vedtægterne igemmen så står der faktisk at deltagerne ikke hæfter personligt.  Der var noget han glemte.

Det tog 2måneder og vi er blevet godkendt af E og S.

Vi kan takke en rigtig sød medarbejder inde på E og S hun brugte virklig tid på at få os helskindet igemmen.

Derfor kan jeg tillade mig at sige at det er 100% efter E og S forskrifter.

Men hele tråden har jo taget en hel anden drejning end den lade ud med.

Men jeg vil da Ikke blande mig mere... For har jo sagt mit. i henhold til denne tråd.

Hilsen

Dennis

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31

Skattekonsulenterne:
Ejler Ottosens

Du formaar altsaa stadig ikke at stave mit navn korrekt.

Skattekonsulenterne:
Hvad TSF Trading angår

Dette selskab beskriver ellers sit forretningsomraade glimrende i http://www.tsf-trading.dk.

De handler, udlejer og transporterer.

Skattekonsulenterne:
Det var bare nogle få ting jeg faldt over ved en hurtig gennemgang (og en pokkers masse stavefejl og usammenhængende tekst).

Tjah. JEG synes, at folk SELV skal laese, hvad dette firma udbyder fra deres hjemmeside.

Hvis vi taler om det samme firma ledet af en person ved navn Dennis saa er det svaert at finde frem til det, som Bent refererer til.

Skattekonsulenterne:
I mine øjne er det noget makværk.

Det kan da godt vaere.

Men hvor har du dine citater fra? De er uden reference i DIT indlaeg.

Men HVIS denne person har fundet frem til SmbA-selskaber og bruger dem og synes, at det er en god ide at udbrede kendskabet til SmbA-selskaber gennem markedsfoering saa er det da glimrende.

Eller skal han koeres gennem det samme damp-tromlesystem, som Hans Murermester (eller hvad det nu var han var). Hans begejstrede markedsfoering af SmbA-selskaber som et godt tilbud blev de fakto systematisk kvaerket af Bent Zimmermann og hans davaerende stoettegruppe.

Skattekonsulenterne:
Hvis folk vil lytte til og følge TSF-Trading, Ejler Ottosen, Thorbjørn Henriksen, SMBA Eksperten, Emea m.fl. ja så lad dem gøre det.

Slaa mange vidt forskellige folk og firmaer sammen og tildele dem dem samme gruppe-holdning og viden ER da noget makvaerk. Du lever selv dokumentation herfor.

Skattekonsulenterne:
Jeg gider rent faktisk ikke spilde mere tid på det.  

Du siger een ting og goer noget helt andet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:43

Ejler Ottesen:

[

Skattekonsulenterne:
Jeg gider rent faktisk ikke spilde mere tid på det.  

Du siger een ting og goer noget helt andet.

Nej det står jeg fast ved. Out. 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:28

Hej Ejler,

En klog mand sagde engang: i tuoi posti sono semplicemente noioso, ho bisogno di più il vino santo con biscotti di mandorle in calore - dette vil jeg så følge..

Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Min opfattelse og erfaringer er at folk der opretter SMBA selskaber er folk der har stor gæld og derfor ikke kan låne i egen navn.

Her tænker jeg på [Slettet af moderator] og hans samlever [Slettet af moderator]  som begge er personlig konkurs og som allerede har stiftet gæld i deres selskab som de ikke kan betale tilbage.

Efter min opfattelse burde disse mennesker ikke drive virksomhed da de ødelagger de for seriøse folk.

Mvh.

Inkassohajen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 08:55

Den tror jeg så ikke på. For det første mener jeg ikke man kan sige noget generelt om de folk der stifter SMBA'ere's privatøkonomiske situation. Dernæst er der næppe nogle som vil give kredit til et SMBA eller ApS uden personlig kaution.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:06

Inkassohajen:

Hej,

Min opfattelse og erfaringer er at folk der opretter SMBA selskaber er folk der har stor gæld og derfor ikke kan låne i egen navn.

Her tænker jeg på [Slettet af moderator] og hans samlever [Slettet af moderator]  som begge er personlig konkurs og som allerede har stiftet gæld i deres selskab som de ikke kan betale tilbage.

Efter min opfattelse burde disse mennesker ikke drive virksomhed da de ødelagger de for seriøse folk.

Mvh.

Inkassohajen.

Det er da helt ude i hampen. Det er muligt at du som inkasso ser alle de kedelige sager, men jeg har fx. et holdingselskab der er SMBA og kører en ganske fornuftig forretning.

Side 10 ud af 19 (190 indlæg)